Hvor meget sover I?


camillabruun
 Share

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sover kun 6 timer... Også selvom det er weekend og jeg må sove længe...

Se feks nu... se på den spasser klokke.. Det irreterer mig virkelig, alle jeg kender sover til 12-13 tiden :S

Kender det godt.

Jeg vågner også konsekvent senest kl 7 og det er lidt belastende når det nu kunne være så hyggeligt at sove længe med kæresten :dry:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk herinde sover meget?

Fra Netdoktor: "Det gennemsnitlige søvnbehov for voksne er syv timer plus/minus en time." Kilde: Link

Umiddelbart så ligger de fleste da i den høje ende. Men man kunne godt forestille sig at tallene gælder for en gennemsnitsdansker, og at restitutionskravene fra fysisk træning gør at man (nogle) behøver et par timer ekstra...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk herinde sover meget?

Så er det sgu godt jeg ikke nåede at svare inden du skrev :laugh:

Altså det at sove er jo noget af det bedste der findes. Nu er jeg godt nok ikke så slem som jeg har været i weekenden.

Til hverdag plejer jeg at gå i seng ved 22.30 tiden og stå op klokken 6.30 :sleeping:

Lørdag er min normale sove dag og der tager jeg lige en god lur på omkring 12 timer og det hænder da også at det lige bliver en time eller to mere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Går i seng ved 6-7-8 tiden om morgenen og står op ved 14-15-16 tiden om eftermiddagen. Jeg sigter efter mindst at sove 8 timer i døgnet.

Jeg har natarbejde ca. 12-13 gange om måneden, så jeg gider ikke vende min døgnrytme om til at være vågen om dagen i min fritid. Passer mig helt fint. :bigsmile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk herinde sover meget?

Fra Netdoktor: "Det gennemsnitlige søvnbehov for voksne er syv timer plus/minus en time." Kilde: Link

Umiddelbart så ligger de fleste da i den høje ende. Men man kunne godt forestille sig at tallene gælder for en gennemsnitsdansker, og at restitutionskravene fra fysisk træning gør at man (nogle) behøver et par timer ekstra...

Såvidt jeg ved er anbefalingen at idrætsudøvere får mindst 8 timers søvn. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så meget som muligt!

Jeg plejer at få mellem 8-9 timer til hverdag og så mellem 9-10 timer i weekenden. Derudover tager jeg altid en lille lur(ca. 30 min.) knap en time inden jeg træner.

I min unge dage sov jeg tit op til 10-12 timer dagligt spredt ud over nat, eftermiddag og så engang i mellem i skolen :tongue:

Søvn er jo individuelt. Men jeg tvivler på at de fleste kan klare sig med 4-6 timers søvn. Det kommer man til at betale prisen for på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Så meget som muligt!

Jeg plejer at få mellem 8-9 timer til hverdag og så mellem 9-10 timer i weekenden. Derudover tager jeg altid en lille lur(ca. 30 min.) knap en time inden jeg træner.

I min unge dage sov jeg tit op til 10-12 timer dagligt spredt ud over nat, eftermiddag og så engang i mellem i skolen :tongue:

Søvn er jo individuelt. Men jeg tvivler på at de fleste kan klare sig med 4-6 timers søvn. Det kommer man til at betale prisen for på et tidspunkt.

Mener at jeg har læst, at en gennemsnitlig person kun har brug for 5 timers søvn :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mener at jeg har læst, at en gennemsnitlig person kun har brug for 5 timers søvn

En voksen person på din alder Faber har brug for mellem 7-9 timers søvn for at kunne fungere normalt. Teenagere har brug for endnu mere. Der vil som altid være undtagelser.

Søvn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share