Fitnesscentre i kraftig ekspansion


Waits
 Share

Recommended Posts

Man kan håbe på at det ikke går ud over de små lokale jernhuler. Det ville være så trist hvis et kæmpe wellness-center var grunden til at et mere hardcore center lukkede. Ellers kan man jo se det fra den lyse side. Der kommer flere centre at vælge mellem.

Link to comment
Share on other sites

»Vi har jo tiden med os, og det er en branche i medvind, som der er en fremtid i, og konkurrencen er ikke specielt hård,« siger stifteren Ole Graubæk.

Jeg troede faktisk ikke der var særlig mange penge, at hente i denne brance. Der burde da være priskrig, så prisen blev presset lidt i bund. Men forhåbenlig kommer det, når der kommer flere center.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mange måneder siden at en sats-chef udtalte, at der inden for 3-4 år vil markedet blive konsolideret i 3 store: discount-, mellem- og luksuskæden. Derudover udtalte han, at man som forbruger nok skulle forvente et prisniveau på 600-800 om måneden: "det er mere realistisk"!

Niske

Link to comment
Share on other sites

Derudover udtalte han, at man som forbruger nok skulle forvente et prisniveau på 600-800 om måneden: "det er mere realistisk"!

Det er sgu da sindsygt. Jeg vil aldrig give så mange penge for at træne :blink:

Da jeg betalte for at træne, gav jeg knap 300kroner og det synes jeg avr dyrt. Hvem fanden af råd til at give så mange penge for det

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu da sindsygt. Jeg vil aldrig give så mange penge for at træne :blink:

Da jeg betalte for at træne, gav jeg knap 300kroner og det synes jeg avr dyrt. Hvem fanden af råd til at give så mange penge for det

Det er rimelig normalt i udlandet at det er prislejet. Jeg er helt enig, det er for mange penge for at løbe på et løbe bånd og lave curls. På den anden side har jeg også set fitnes centre i det prisleje, hvor der er svømmehal, badminton, løbebaner, kæmpe håndvægt områder, squash, mange timer, og meget andet ud over det normale, og der kan jeg bedre forholde mig til det, selvom jeg aldrig selv ville betale for det. Men det sætter da helt sikkert prisen for hjemmetræning i perspektiv.

Link to comment
Share on other sites

Det er rimelig normalt i udlandet at det er prislejet. Jeg er helt enig, det er for mange penge for at løbe på et løbe bånd og lave curls. På den anden side har jeg også set fitnes centre i det prisleje, hvor der er svømmehal, badminton, løbebaner, kæmpe håndvægt områder, squash, mange timer, og meget andet ud over det normale, og der kan jeg bedre forholde mig til det, selvom jeg aldrig selv ville betale for det. Men det sætter da helt sikkert prisen for hjemmetræning i perspektiv.

Det er bare ikke realistisk i DK, hvor vi er opflasket med kommunale svømmehalle og har en række velfungerende foreninger som til en brøkdel af prisen tilbyder en lang række af de samme aktiviteter som centrene tilbyder.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Det er bare ikke realistisk i DK, hvor vi er opflasket med kommunale svømmehalle og har en række velfungerende foreninger som til en brøkdel af prisen tilbyder en lang række af de samme aktiviteter som centrene tilbyder.

Men problemet i dette er vel at folk skal forskellige steder hen i stedet for at have et samlet sted hvor man kan det hele og måske lidt mere end bare fysisk træning, Wellness om man vil.

Derudover så er det også et spørgsmål om de fysiske rammer. Pæne skinnende badefaciliteter, minicafé, etc. er ting som tilsyneladende er vigtige for folk. Den slags kan man ikke altid forvente hos diverse foreninger.Derfor tror jeg netop at et prisleje på 600-800 kr. ikke er helt urealistisk. Nogen vil åbenbart gerne betale lidt mere for at få den slags.

Link to comment
Share on other sites

Hard Work???

Jeg husker tilbage paa Hard Works dage i de tideligere 90'ere.

Jeg underviste i centret i Valby.

de havde kun two centre den gang, det ved valby station samt det andet center paa birkedommer vej, og begge steder var altid under om/udbygning.

hvorledes gaar det hard work nu???

det går skam super og når først vi flytter bliver det bedre, altså valby afdeling skulle komme et super frivægtsområde der noget de andre centre glemmer lidt, hvor længe ville jeg være tilfreds med 24 kilos håndvægte nej vil skal minimum et halvt hundrede kilo så stort plus til hard work, og skal lige siges jeg træner og betaler jeg bliver ikke betalt for dette desværre haha

Edited by gamma
Link to comment
Share on other sites

Men problemet i dette er vel at folk skal forskellige steder hen i stedet for at have et samlet sted hvor man kan det hele og måske lidt mere end bare fysisk træning, Wellness om man vil.

Derudover så er det også et spørgsmål om de fysiske rammer. Pæne skinnende badefaciliteter, minicafé, etc. er ting som tilsyneladende er vigtige for folk. Den slags kan man ikke altid forvente hos diverse foreninger.Derfor tror jeg netop at et prisleje på 600-800 kr. ikke er helt urealistisk. Nogen vil åbenbart gerne betale lidt mere for at få den slags.

Min pointe er såmænd bare, at markedet for den slags sikkert ikke er så stort i DK som så mange andre steder pga alternativerne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

»Vi har jo tiden med os, og det er en branche i medvind, som der er en fremtid i, og konkurrencen er ikke specielt hård,« siger stifteren Ole Graubæk.

Jeg troede faktisk ikke der var særlig mange penge, at hente i denne brance. Der burde da være priskrig, så prisen blev presset lidt i bund. Men forhåbenlig kommer det, når der kommer flere center.

Det skal du ikke regne med der er selvfølgelig en hemmelig pris aftale mellem kæderne, ligesom der er mellem 100vis af andre ”konkurrerende” virksomheder i DK....suk :innocent::raisebrow::sneaky2:

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Læste for noget tid siden en aktikel om at de danke fitness centre ville blive et sted hvor man kunne lave de fleste ting, lidt ala. usa.

Jeg husker desværre ikke aktiklen helt.. men et af deres eksempler var at når man skulle op og træne tog man vasketøjet med gik hen i "vaske rummet" som lå sammen med fitness centeret og satte den over, man ville så kunne træne, svømme, spille squash mm.

Altså ville de have store centre hvor de regnede med at folk ville bruge hele dagen.. købe ind, træne osv. jeg håber dette kun er en drøm fra deres side da jeg ikke selv er særlig vild med tanken om at komme til at ligne USA mere og mere.. der skal være plads til de små klubber som ligger rundt omkring i kældre og sådan.

For mig er det mere end rigelig at give 125kr om måneden for at træne.. jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle tage i et eller andet stort center hvor der er massere af fitness maskiner når det ikke er det jeg er ude efter..

Så jeg krydser fingre for at det bliver som det nogenlunde er nu..

Link to comment
Share on other sites

Har selv trænet i FitnessDK i 2 år, men har fundet en jernhule nu. Synes FitnessDK er nederen fordi:

- det er for dyrt

- for popsmarte typer der træner der efter min smag/mening

- I Kbh. har de i hvert fald et sted en VIP afdeling, som sender signaler om at det skal være for Jet-Set

- I et af centrene i Aalborg er der kun håndvægte til 24 kg og INTET squat rack :mad:

- Der kører skod radio overalt (thevoice fx) i disse centre. Selv i omklædningsrum, toiletter og saunaer, og de spiller højt.

- Generelt stor kø ved maskiner grundet højt medlemstal

Positive ting : Hvis man synes jernhuler er beskidte og man bedre kan lide technogym maskiner og dampbade, er det i hvert fald en god ide at give 450 kr om måneden, så man kan sige, at man træner i FitnessDK.

Link to comment
Share on other sites

Læste for noget tid siden en aktikel om at de danke fitness centre ville blive et sted hvor man kunne lave de fleste ting, lidt ala. usa.

Jeg husker desværre ikke aktiklen helt.. men et af deres eksempler var at når man skulle op og træne tog man vasketøjet med gik hen i "vaske rummet" som lå sammen med fitness centeret og satte den over, man ville så kunne træne, svømme, spille squash mm.

Altså ville de have store centre hvor de regnede med at folk ville bruge hele dagen.. købe ind, træne osv. jeg håber dette kun er en drøm fra deres side da jeg ikke selv er særlig vild med tanken om at komme til at ligne USA mere og mere.. der skal være plads til de små klubber som ligger rundt omkring i kældre og sådan.

For mig er det mere end rigelig at give 125kr om måneden for at træne.. jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle tage i et eller andet stort center hvor der er massere af fitness maskiner når det ikke er det jeg er ude efter..

Så jeg krydser fingre for at det bliver som det nogenlunde er nu..

På den anden side er det måske slet ikke så tosset endda... altså at man lægger flere aktiviteter samme sted! Jeg træner i et af de store centre, der refereres til i artiklen. Og jeg ku´ da godt forestille mig, at der med fordel kunne blandes forskellige livsstilsydelser sammen, når nu man er der alligevel.

Hvorfor f.eks. ikke lave et sundt (proteinholdigt!) fastfoodkøkken/café i centrene, så man kunne indtage et sundt afbalanceret efter-trænings måltid... istedet for prot-shaken!! (eller sammen med!)

Jeg mener, det ville sguda i disse travle tider være cool, at kunne vælge at indtage et måltid mad, sammen med dem man måske lige har trænet på hold med.

Så får den sociale faktor også et boost der... Og det er efter min overbevisning, en af de bedste faktorer at blive trænings-motiveret på, at man også får de sociale aspekter med... Også kønnene imellem!! :bigsmile:

Går på bokse-hold 3-4 gange om ugen, og vi snakker ofte sammen alligevel efter timen, men det ku´ da være federe, hvis det var under lidt mere hyggelige omgivelser... (end at man storsvedende læs: dryppende af sved!) står og småtjatter samtidig med at man er hammer sulten og stresser for at komme hjem bare for at få skovlet noget i skuffen...

Så, jeg er IKKE bange for denne udvikling ud i fremtiden... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er fanme svært at slippe for Danmarks Shitradio no. 1. Også i Sunset Boulevard kører lortet konstant - det er som om, de er ude på at jage os præ-pensionister over 30 år væk.

Derudover synes jeg FitnessDK er da ganske fin...men de frie vægte er gemt godt væk (i Frisko i Århus er de ned i kælderen)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Læste for noget tid siden en aktikel om at de danke fitness centre ville blive et sted hvor man kunne lave de fleste ting, lidt ala. usa.

Jeg husker desværre ikke aktiklen helt.. men et af deres eksempler var at når man skulle op og træne tog man vasketøjet med gik hen i "vaske rummet" som lå sammen med fitness centeret og satte den over, man ville så kunne træne, svømme, spille squash mm.

(.........)

Så jeg krydser fingre for at det bliver som det nogenlunde er nu..

der findes da centre i københavn i dag, hvor du netop kan tage dit vasketøj med under armen, sætte det over, få ungerne passet mens du træner, træne, få massage, skønhedspleje, sætte dig i restauranten og spise et reelt måltid, se fjernsyn, ordne dine bankforretninger i internetcafeen, svømme en tur i poolen, gå til salsa osv osv osv.... de tider er næsten ankommet som du beskriver... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share