Træningssteder i Holstebro


Sortiarius
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger kommer jeg i forbindelse med et klinikophold til at skulle bo i Holstebro 2-3 måneder, og kunne derfor godt tænke mig at høre om der var nogle gode // billige træningssteder (for styrketræning, eventuelt svømning) deroppe, der også tilbyder abonnementer der kun varer 2-3 måneder (fx 1-måneders abonnementer). Hvis nogen kender nogle centre der ligger i nærheden af banegården eller sygehuset kunne det være ekstra lækkert.

Sort.

Link to comment
Share on other sites

Flex Fitness (www.flex-holstebro.dk)

ca. 10 minutters gang fra banegården - mulighed for styrketræning, spinning og diverse hold. Tilbyder vist forskellige klippekort o.lign.

Motion og Trivsel (http://www.motion-trivsel.dk/holstebro/hoindex.html)

ca. 10 minutters gang fra sygehuset - mulighed for styrketræning - har iflg hjemmesiden 3/6/12 måneders aftaler.

Holstebro Fitness (http://holstebro-fitness.dk)

ca. 10 min på cykel fra centrum - mulighed for styrketræning, diverse hold, spinning og squash. Har så vidt jeg husker kun 1 års aftaler.

Holstebro Badeland (http://www.holstebro-badeland.dk)

ca. 5-10 minutters gang fra sygehuset - mulighed for svømning, kredsløbstræning og spinning.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svaret det var lige hvad jeg havde brug for :4thumbup:

Umiddelbart ser det dog ud somom at flex fitness ikke tilbyder styrketræning. Motion og trivsel lyder bedre men jeg er stadig i tvivl om de har frie vægte (som reelt er det eneste jeg skal bruge) - ved du det? (jeg kunne selvfølgelig også bare gribe knoglen og ringe til dem :smile: )

Jeres badeland//svømmehal ser ellers lækker ud - og så er det meget billigere end i Århus hvor jeg bor - lækkert

Takker for svaret :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser det dog ud somom at flex fitness ikke tilbyder styrketræning. Motion og trivsel lyder bedre men jeg er stadig i tvivl om de har frie vægte (som reelt er det eneste jeg skal bruge) - ved du det? (jeg kunne selvfølgelig også bare gribe knoglen og ringe til dem :smile: )

Nu er det godt nok en del år siden jeg sidst trænede i Holstebro, men dengang havde både Flex og Motion og Trivsel rimligt tilfredsstillende frivægtsfaciliteter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser det dog ud somom at flex fitness ikke tilbyder styrketræning. Motion og trivsel lyder bedre men jeg er stadig i tvivl om de har frie vægte (som reelt er det eneste jeg skal bruge) - ved du det? (jeg kunne selvfølgelig også bare gribe knoglen og ringe til dem :smile: )

Takker for svaret :cooldance:

MOtion og trivsel har en fri bænk, men ingen umiddelbare muligheder for fri squat - og meget få skiver til dødløft (som man skal hugge fra bænken)... Sådan var det i hvert fald sidst jeg var der for et års tid siden.

Link to comment
Share on other sites

Der er dog mulighed for styrketræning til en vis grad hos Flex. Det er godt nok noget tid siden jeg sidst har været der, men dengang var der de sædvanlige maskiner, håndvægte til 27,5kg, smithstativ og en bænk. Husker ikke antalet af skiver, men ikke overvældende. Fri squat og dødløft er udelukket - mest pga. manglende gulvplads.

Link to comment
Share on other sites

MOtion og trivsel har en fri bænk, men ingen umiddelbare muligheder for fri squat - og meget få skiver til dødløft (som man skal hugge fra bænken)... Sådan var det i hvert fald sidst jeg var der for et års tid siden.

Nu vrøvler du altså lidt søde Klaus :blink: Der er squat stativ i Motion og trivsel :4thumbup: Så der er altså to eleikostænger, en ved bænken og en ved squatstativet.

Flex vil jeg absolut ikke anbefale, det var engang et kanon center indtil de fusionerede med en eller anden fitness kæde.

Holstebro Fitness kender jeg ikke meget til... men mener ikke de tilbyder medlemsskaber under ½ års varighed :unsure:

I motion og trivsel kan du få tre mdr. fri træning for 500 kr (med mindre de ændret priser siden jul). Håndvægtene går dog ikke over 40 kg. Hvis du er meget afhængig af at skulle i bad lige efter træning er dette dog ikke stedet, der er ikke bad.

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Kommer lidt an på, hvad du vil træne - og hvor tungt.

Motion og trivsel har håndvægte op til 32 kg, et rimeligt squat-stativ og nogle virkeligt dårlige maskiner - ergonomisk ringe og med stor indre modstand. Ingen bad. Stængerne har aldrig været Eleiko - desværre....

Flex har nyt Cybex udstyr, frie vægte til 32, men ingen squat (dog et godt smith-stativ). God spinning og aerobic. FEDE, helt nye badefaciliteter. Og ikke for mange medlemmer, altid til at komme til.

Du kører ikke tung dødløft i nogen af centrene.

Holstebro Fitness - skodsted med dårlig atmosfære og leder. Men her kan du løfte virkeligt tungt.

Jeg ville foretrække Flex - for selv en gammel styrkeløfter som jeg kan få en fed gang træning der.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tak for jeres svar, på baggrund af prisen og lokalisationen er jeg blevet indkvarteret ved motion og trivsel i holsterbro. Var dernede igår på første træningsaften. Umiddelbart virker stedet ok. Der er ikke noget bad, men det kan man heller ikke forvente til den pris, personalet på stedet er i øvrigt rigtig flinke.

Umiddelbart synes jeg også maskinerne ligner en gang bras, men godt det samme idet jeg kun bruger frie vægte, har ikke squat i mit program (jf. træningsdagbogen) så dette er ikke så vigtigt for mig.

Men alt i alt en meget god oplevelse og en ok atmosfære dernede, har tit haft indtryk af at personalet i centre rundt omkring er meget stive og i øvrigt trælse at snakke med, men det virkede i hvert fald ikke sådan dernede så jeg er pænt tilfreds.

Tak for de mange gode råd for øvrigt

Link to comment
Share on other sites

Nu vrøvler du altså lidt søde Klaus :blink: Der er squat stativ i Motion og trivsel :4thumbup: Så der er altså to eleikostænger, en ved bænken og en ved squatstativet.

Jeg må ha været så fokuseret på down-the-rack curl foran spejljet at jeg har overset squatstativet. :blush:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Min familie og jeg overvejer meget kraftigt at flytte til Holstebro. Så jeg ville lige genoptage denne tråd, da der evt. kunne være kommet nyt info om stederne.

Mit mål er tung basis træning.

Jeg trænede i Holstebro i sommers. Jeg prøvede både Flex Fitness og Holstebro Fitness. I Flex er der ikke megen frivægte udstyr, men både bænk, squat og dødløft kan da gennemføres. Synes bare ikke der er ret mange kiks. :blush:

I Holstebro Fitness derimod er der en fin frivægts-afdeling. Masser af stænger, kiks, håndvægte, bænke osv. - og mulighed for squat, bænk, dødløft osv. Desuden også både dip-bar og chin-bar, samt det sædvanlige helvede af kabelmaskiner. :tongue:

I Holstebro Fitness træner Steve'O desuden også, så vidt jeg ved. Tunens fætter der vandt DM i CB i år. :wink: Han har log herinde, så du kan jo lige snige et par fif ud af ham. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share