Tour de France 2006


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Ifølge det italienske cykelsportssite 'Ilciclismo.it' vil 2006 udgaven af Tour de France byde på en ren drømmerute med masser af legendariske etapemål. Rygterne byder på en etapeafslutning på hollandske Valkenburg som kendes fra bla. Amstel Gold Race, flere legendariske bjergafslutninger med mål på Hautacam, Pla de Beret og Arcalis i pyernæerne, bjergafslutninger i schweiziske Crans Montana og Puy-de-Dôme i Massif Centrale, samt på Alpe d’Huez og Morzine Avoriaz i de franske alper. Desuden skulle det skaldede bjerg Mont Ventoux igen være på ruten, muligvis som tidskørsel. Endeligt florere der rygter om en ITT på sidste etape som tilfældet var i 89, hvor Lemond slog Fignon med de legendariske 8 sekunder.

***TOUR DE FRANCE 2006*** - anticipazioni de 'Ilciclismo.it'

PROLOGO: Strasburgo

1a TAPPA: Strasburgo – Strasburgo

2a TAPPA: Strasburgo – Thionville (per la partenza sono candidate anche Saverne ed Obernai)

3a TAPPA: Esch sur Alzette (Lussemburgo) - Valkenburg (Olanda)

4a TAPPA: Huy( Belgio) - Saint Quentin

5a TAPPA: Beauvais - Caen

6a TAPPA: Lisieux - Vitrè

7a TAPPA: Saint Gregoire - Rennes (cronometro individuale)

8a TAPPA: Saint Meen Le Grand - Lorient

Giorno di riposo

9a TAPPA: Bordeaux - Dax

10a TAPPA: Dax – Lourdes Hautacam

11a TAPPA: Tarbes (?) – Pla de Beret (Spagna)

12a TAPPA: Vielha – Arcalis (Andorra)

13a TAPPA: arrivo a Nimes?

14a TAPPA: cronoscalata al Mont Ventoux (partenza da Avignone o Carpentras)

Giorno di riposo

15a TAPPA: Valence (o Gap) - Alpe d’Huez (da Velo101)

16a TAPPA: Bourg d’Oisans - Morzine Avoriaz

17a TAPPA: Morzine Avoriaz - Crans Montana (Svizzera)

18a TAPPA: arrivo a Digione

19a TAPPA: arrivo al Parco Vulcania (Clermont Ferrand)

20a TAPPA: Versailles - Parigi / Tour Eiffel (cronometro)

VARIANTE 1

17a TAPPA: arrivo a Valence

18a TAPPA: arrivo al Parco Vulcania (Clermont Ferrand)

19a TAPPA: cronometro a Digione

20a TAPPA: Versailles - Parigi / Tour Eiffel

VARIANTE 2

15a TAPPA: Carpentras - Valence

16a TAPPA: arrivo a Morzine Avoriaz

17a TAPPA: Morzine Avoriaz - Crans Montana (Svizzera)

18a TAPPA: arrivo a Digione

19a TAPPA: arrivo al Parco Vulcania (Clermont Ferrand)

20a TAPPA: Versailles - Parigi / Tour Eiffel (cronometro)

De italiensk kyndige kan læse mere på 'Ilciclismo.it'

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Mont Ventoux ..uden Jørgen der fortæller legender..det holder bare ikke :mad::mad:

Tjah, hvis de samtidig sparker Thomas Kristiansen tilbage til boldsporten, hvor han hører til er det nok ikke så tosset. TV2´s ubetingede bedste cykelsportskommentator er Dennis Ritter af flere årsager. Han følger cykelsporten året rundt og ikke kun i Touren, han kender de nye talenter, samt han er i stand til at genkende rytterne når man ser dem på skærmen. Det er da tre kvaliteter som hverken Leth, Mader eller Kristiansen besider. Spørgsmålet er så blot om Ritter skal have Henrik Juul Hansen eller Rolf Sørensen som medkommentator. Begge kombinationer blev brugt i forbindelse med årets Vuelta, og i begge tilfælde var dækningen klasser bedre end det før er set på TV2. Jeg er absolut ikke enig i fyringsgrundlaget Leth røg ud på. Men faktum er at hverken Leth eller Kristiansen har den nødvendige viden om moderne cykelsport til at kommenterer.

Link to comment
Share on other sites

Tjah, hvis de samtidig sparker Thomas Kristiansen tilbage til boldsporten, hvor han hører til er det nok ikke så tosset. TV2´s ubetingede bedste cykelsportskommentator er Dennis Ritter af flere årsager. Han følger cykelsporten året rundt og ikke kun i Touren, han kender de nye talenter, samt han er i stand til at genkende rytterne når man ser dem på skærmen. Det er da tre kvaliteter som hverken Leth, Mader eller Kristiansen besider. Spørgsmålet er så blot om Ritter skal have Henrik Juul Hansen eller Rolf Sørensen som medkommentator. Begge kombinationer blev brugt i forbindelse med årets Vuelta, og i begge tilfælde var dækningen klasser bedre end det før er set på TV2. Jeg er absolut ikke enig i fyringsgrundlaget Leth røg ud på. Men faktum er at hverken Leth eller Kristiansen har den nødvendige viden om moderne cykelsport til at kommenterer.

Som jeg har forstået det var Leth's opgave heller ikke sportsjournalistik, men at bidrage med det nostalgiske, poetiske og den store viden vedrørende de områder Touren bevæger sig i. Maders opgave var at bidrage med det journalistiske... Den sidste kan man så diskutere.. Men jeg syntes det er et stort tab at Leth ikke er der længere.. Hans historier, fortællemåde osv. var så dejligt at lytte til.. jeg kommer godt nok til at savne ham som kommentator.. Nok endnu mere end Mader. For selv om Duoen tit tog fejl fyrede de altid de sejeste kommentarer af..

Men det er super spændende med den kommende tour...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har forstået det var Leth's opgave heller ikke sportsjournalistik, men at bidrage med det nostalgiske, poetiske og den store viden vedrørende de områder Touren bevæger sig i. Maders opgave var at bidrage med det journalistiske... Den sidste kan man så diskutere.. Men jeg syntes det er et stort tab at Leth ikke er der længere.. Hans historier, fortællemåde osv. var så dejligt at lytte til.. jeg kommer godt nok til at savne ham som kommentator.. Nok endnu mere end Mader. For selv om Duoen tit tog fejl fyrede de altid de sejeste kommentarer af..

Jeg er udemærket klar over, at det journalistiske ikke var Leth´s primære område. Men når han er blevet sat sammen med partnere som Mader og Kristiansen der ikke har en viden der er i nærheden af, hvad der må forventes af en cykelsportskommentator har han desvære ofte måtte gå væk fra sin vante position som eksperten der kunne komme med historiske input. Og Leth´s viden om nutidens cykelsport er desvære ikke i nærheden af hans viden om ryttere fra Merchx-æraen. Næh, lad os istedet få Juul Hansen som makker til Ritter. Han besidder stort set den samme historiske viden som Leth, samtidig med at han har en viden om sporten i dag som er helt i top.

Men det er super spændende med den kommende tour...

Med hensyn til den rute der er beskrevet på 'Ilciclismo.it', så vil jeg se den fra officiel side inden jeg tror på det. Den er næsten for god til at være sand. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg absolut intet italiensk ud over hvad man rager til sig på et par skiferier... Men "anticipazioni" lyder som forventninger i mine øjne. Så jeg tror ikke man skal lægge for meget i det.

Men fedt ser det da ud! :w00t:

Det bør så tilføjes, at rygterne med hensyn til Tourruten plejer at stemme rimligt overens med den rute der bliver præsenteret. Men den 27. oktober bliver vi alle en del klogere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er udemærket klar over, at det journalistiske ikke var Leth´s primære område. Men når han er blevet sat sammen med partnere som Mader og Kristiansen der ikke har en viden der er i nærheden af, hvad der må forventes af en cykelsportskommentator har han desvære ofte måtte gå væk fra sin vante position som eksperten der kunne komme med historiske input. Og Leth´s viden om nutidens cykelsport er desvære ikke i nærheden af hans viden om ryttere fra Merchx-æraen. Næh, lad os istedet få Juul Hansen som makker til Ritter. Han besidder stort set den samme historiske viden som Leth, samtidig med at han har en viden om sporten i dag som er helt i top.

Ja, men syntes det er synd de er gået væk fra konceptet.. Nu er det selvfølgelig beklageligt at Leth er kommet ud i denne medie storm, men jeg har det lidt sådan at hvis man vil have god sportsjournalistisk dækning så er det Eurosport man skal se.. Hvis man vil have den lidt mere poetiske og anderledes dækning så er det tv2.. Dette har så forandret sig meget og jeg bryder mig ikke om Kristiansen.. Han prøver at imitere Mader istedet for at finde sin egen stil..

Link to comment
Share on other sites

Ja, men syntes det er synd de er gået væk fra konceptet.. Nu er det selvfølgelig beklageligt at Leth er kommet ud i denne medie storm, men jeg har det lidt sådan at hvis man vil have god sportsjournalistisk dækning så er det Eurosport man skal se.. Hvis man vil have den lidt mere poetiske og anderledes dækning så er det tv2.. Dette har så forandret sig meget og jeg bryder mig ikke om Kristiansen.. Han prøver at imitere Mader istedet for at finde sin egen stil..

Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ofte har set Eurosport istedet for TV2. Men de gange, hvor det har været Ritter sammen med enten Juul Hansen eller Rolf Sørensen syntes jeg faktisk TV2 har budt på den mest kompetente dækning. Med hensyn til Kristiansen, så er manden helt uden de kompetencer jeg kræver fra en kommentator. Jeg har ladet mig fortælle, at han er en dygtig håndboldkommentator, men hans viden om cykelsport er ganske enkelt for pinlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ofte har set Eurosport istedet for TV2. Men de gange, hvor det har været Ritter sammen med enten Juul Hansen eller Rolf Sørensen syntes jeg faktisk TV2 har budt på den mest kompetente dækning. Med hensyn til Kristiansen, så er manden helt uden de kompetencer jeg kræver fra en kommentator. Jeg har ladet mig fortælle, at han er en dygtig håndboldkommentator, men hans viden om cykelsport er ganske enkelt for pinlig.

Hehe, Kristiansen er for dårlig.. Har kun hørt Ritter en enkelt gang og han var god.. Håber også de benytter sig mere af Juul, Rolf og Ritter.. Derudover syntes jeg det er spændende når der kommer tildligere prof ryttere på gæste visit.. Hørte en gang Holm på Euro..

Link to comment
Share on other sites

>Blackmoore

Nu er det jo lidt tidligt, at spå om hvem der vil dominerer et løb der køres om 8 måneder. Der kan jo stadig nå, at ske meget i den nye sæson som vender op og ned på forventningerne til de enkelte ryttere. Men jeg kan da komme med et lille bud, som primært bygger på rytternes tidligere præstationer, samt de holdskifter vi allerede nu kender til.

Ivan Basso må betegnes som den naturlige favorit efter Lance Armstrong har trukket sig tilbage. Spørgsmålet er så om CSC-holdet er stærkt nok til at gå ind og kontrolerer løbet på samme måde som US Postal/Discovery Channel har gjort i Armstrongs regeringstid. Fabian Cancellara, Karsten Kroon, Marcus Ljungqvist og Martin Pedersen som er kommet til som nye ryttere må primært betegnes som forstærkninger af klassikertruppen, selvom Cancellara også må forventes at få en plads i Tourtruppen. Det er ihvertfald givet at visse ryttere, såsom Julich og Frank Schleck i 2006 bør have et andet løbsprogram, så Basso kan forvente ordenlig støtte i bjergene fra andre end Carlos Sastre. I mine øjne kunne truppen godt trænge til en ekstra stærk bjergrytter. Ikke nødvendigvis en der skulle bruges i Toursammenhæng, men nok nærmere en der kunne bruges som kompetent hjælper i bjergene for kaptajnen i Giroen og Vueltaen, når en rytter som Schleck må skulle forventes at skulle kører Touren. Af ledige emner på markedet er feks. en Francisco Lara fra T-Mobile eller en Daniel Atienza fra Cofidis.

Jan Ullrich er stadig en rytter jeg ikke helt tør afskrive, og hos T-Mobile må dagsordnen være helt klar efter Zabel og Vinokourov har skiftet hold. Med hensyn til støtte til "Der Jan" har holdet med tilgang af Serhiy Honchar, Eddy Mazzoleni og Michael Rogers næppe været stærkere før.

Alexandre Vinokourov må efter skiftet til Liberty Seguros forventes at kunne få en virklig stærk støtte i Touren. Liberty vil eftersigende lade Heras satse på Giroen, hvilket gør Vinokourov til holdets kaptajn i Girosammenhæng. Holdet råder i forvejen over et væld af gode hjælperyttere og med tilgangen af Andrey Kashechkin, samt de to Osabrødere Aitor og Unai ser det bestemt ikke dårligere ud. Endeligt viste Joseba Beloki i Vueltaen, at han er ved at genfinde tidligere tiders storform. Det skulle på ingen måde undrer hvis vi ser ham tilbage i top 10 i Touren i 2006.

Med hensyn til Valverde er det da muligt, at han kan begå sig i toppen af klassementet. Jeg er dog temlig usikker på, hvorvidt han har holdbarheden over 3 uger. Desuden kræver det nok, at han bliver en del bedre på ITT, men det er vist også noget han vil prioriterer højt frem til den kommende sæson. Med hensyn til hans hold så har de jo også andre muligheder i Karpets, samt i nyerhvervelsen Oscar Pereiro.

Af andre ryttere der bliver intressante at følge bør nævnes Francisco Mancebo som er skiftet til det lille AG2R-mandskab. Han har fået følgeskab af de tidligere holdkammerater David Navas og Jose L.Arrieta, så han kan nok forvente solid støtte i Touren. Desuden har Quick Step lavet et par spændende indkøb til deres etapeløbstrup i Juan Manuel Garate, samt José Rujano Guillen fra Venezuela. Det er dog et åbent spørgsmål om vi får den lille klatrer Rujano at se allerede i næste års Tour. Cadel Evans fra Davitamon-Lotto må også kunne forventes med i toppen af klassementet, og han har efter tilgangen af Chris Horner fået noget mere kompetent støtte i bjergene. Han kan dog blive handicapet af et hold der vil være bygget meget op omkring McEwen.

Desuden bliver det med danske øjne intressant at følge Michael Rasmussen hos Rabobank. Jeg er dog bange for, at han i klassement sammenhæng kommer til at spille andenviolin på holdet, såfremt Denis Menchov møder op i topform. Hos Discovery Channel bliver det intressant om Yaroslav Popovych er moden nok til at gå ind og tage kampen op i toppen af klassementet. Såfremt han er det vil han være bakket op af et af feltets stærkeste hold.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Kristiansen er for dårlig.. Har kun hørt Ritter en enkelt gang og han var god.. Håber også de benytter sig mere af Juul, Rolf og Ritter.. Derudover syntes jeg det er spændende når der kommer tildligere prof ryttere på gæste visit.. Hørte en gang Holm på Euro..

Holm gør det ganske fint på Viasat, men jeg tror ikke han er et emne for TV2.

Link to comment
Share on other sites

Har lige kigget på sitet, godt nok var det super langsomt, men der står altså på forsiden at det er "anteprima", dvs. forhåbninger..

Der er altså ikke noget officielt ude omkring ruten, og den præsenterede er blot et gæt fra avisens side.

Link to comment
Share on other sites

Har lige kigget på sitet, godt nok var det super langsomt, men der står altså på forsiden at det er "anteprima", dvs. forhåbninger..

Der er altså ikke noget officielt ude omkring ruten, og den præsenterede er blot et gæt fra avisens side.

Det er der vel heller ingen der har skrevet? Det er dog mere end et gæt, da det er en samling af de rygter der er sluppet ud fra ASO. Ud fra erfaringen fra tidligere år plejer disse rygter at passe omtrent med den endelige rute. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Angående Leth diskusionen faldt jeg over et par gode kommentarer på et andet forum. :smile:

En Leth supporter:

Medmindre TV2's sendeflade for fremtiden helt og holdent skal dækkes af Hans Piilgaards brede røv og håndboldpigernes ditto er det på tide at skride til handling. Jørgen Leth er æstetiker og interesserer sig derfor for det smukke i livet, såvel som for det grimme. Han har gennem de sidste årtier formået at ophøje cykelsporten til folkesport ved at gøre den både smuk, grusom og meget menneskelig i sin fremstilling.

At TV2 således for fremtiden ikke vil sættes i forbindelse med folk, som hudløst udstiller deres egen fejlbarlige menneskelighed i eget regí, er for mig at se rent hykleri og endnu et skridt på vejen mod et tv medie, der helt og holdent finder sit etiske grundlag i et ekstremt snæversynet og småborgerligt forsidehysteri jeg ikke føler jeg kan være tjent med.

En lidt mere kritisk version:
Den Jørgen Leth, jeg har kendskab til, har kunnet leve af at kommentere og skrive om professionel landevejscykling regnet fra en tid, der ligger længe før nogen lærte dig at pisse alene.

- Det er en mand, der på stående fod kan berette om det drama, der udspillede sig, og de konsekvenser det fik for Beheyt, da han ”kom til” at overspurte Rik Van Looy i en finale om VM.

- Eller fornem uhyggen, når Leth fortæller om sorgen og tomheden alle følte fredag d.13 juli 1967, da underretningerne, om at Tom havde måttet betale en regning, der lå og ventede på ham på Mont Ventoux, nåede frem.

- Lyt til det medrivende drama når talen er om det VM, hvor Maertens i finalen jagtede og indhentede landsmanden Eddy Merckx, hvorefter de begge blev overspurtet af Gimondi. ”Freddy er næppe nogensinde blevet perleven med Merckx".

- Eller hør om Tour’en i 1976, da Van Impe kørte feltet så eftertrykkeligt tyndt, at havde man ikke valgt at dispensere for tidsgrænsen, så havde der været mindre end 60 mand til start på den efterfølgende etape.

- Eller om den gang kongerne af Paris-Robaix kørte på samme hold og begge stillede op som forhåndsfavorit til årets P-R. Inden start lovede de højt og helligt ikke at køre imod hinanden, men det var der selvfølgelig ikke en kæft, der troede på. Jalousien de 2 imellem, mente man, var for stor. Luften emmede af spænding og forventning; marodørerne lugtede blod. Og hvordan reagerede De Vlaeminck så, da Moser så sit snit til at stikke af? Ja det kan du jo spørge Leth om.

- Eller den gang en ung mand iført den gule førertrøje stod som forstenet på Champs Elysee med vantroen lysende ud af øjnene. Han kunne ikke fatte, at han få øjeblikke forinden havde sat den samlede sejr over styr…osv.osv…..

___

- Leth har med stor indlevelse interviewet de fleste af cykelsportens stjerner og med ydmyg respekt befundet sig på alle dens historiske steder.

- I kraft af sit kendskab til Frankrig og sin sikre sans for arketyper omdefinerede og fornyede han sportskommentatorgenren, og sammen med makkeren Jørn Mader nåede de op på højder, ingen dansk tv-kanal siden hen har kunnet matche. Desværre kunne Mader ikke stå distancen, så gradvist faldt niveauet, og med vanlig sans for det upassende, greb sportschefen på TV2 ikke ind, før det var alt, alt for sent. Men var det Leths skyld? Var det ikke mere TV2, der i sin hæmningsløse jagt på seertal, pressede citronen for hårdt? Jeg erkender, at det i de senere år ikke har været nogen dans på roser at følge tv-transmissioner af cykelløb på tv2, men jeg synes fortsat ikke at man har noget at klandre Leth, der (uden dog at kunne nå op på niveauet fra før 94), altid er mødt velforberedt og veloplagt op. Bevares, en karakteristik af Cedric Vaseur som ”en rytter, der har fået det maksimale ud af et begrænset talent” (stammer fra Tour’en 2005), er svær at kapere. Men jeg har da hørt værre ting blive sagt under cykeltransmissioner. F.eks sagde NN under en transmission fra et DM i 90’erne at ”Riis og Sørensen sidder bagerst i feltet og bedækker hinanden”! Heldigvis var der ikke tv-billeder af denne ekvilibristiske præstation.

Personligt kunne jeg godt have undt Jørgen Leth en smukkere sortie fra TV2, end den, der blev ham til del.

Link to comment
Share on other sites

Mener det er skandaløst Leth er fyret. Men man kommer åbenbart længst med at holde sin kæft.

Jeg er virkelig foraget over danskernes fuldstændige unuancerede holdning til tingene.

-De læser et par linier i Ekstra Bladet, taget ud af en større sammenhæng, og så bryder helvede ellers løs.

Tour de France bliver ikke det samme uden Leth.

Men der er nok ikke de store chancer for at Morten Stig trækker fyringen tilbage.

Ærgeligt DR ikke har mulighed for at transmitere Touren, i så tilfælde tror jeg Ritter & Leth, kunne have udgjort en god duo.

Som kandidaten til den øverste podieplads, tror jeg på Ulrik.

Jeg tror hans motivation, til at genvinde titlen vil være meget stor nu Armstrong ikke er med.

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at han er et større talent end Basso.

Men der er jo stadig langt tid til, men er overbevist over vi får den mest spændene Tour i mange år..

Link to comment
Share on other sites

Mener det er skandaløst Leth er fyret. Men man kommer åbenbart længst med at holde sin kæft.

Jeg er virkelig foraget over danskernes fuldstændige unuancerede holdning til tingene.

-De læser et par linier i Ekstra Bladet, taget ud af en større sammenhæng, og så bryder helvede ellers løs.

En fyring på grundlag af hans bog er absolut ikke på sin plads.

Tour de France bliver ikke det samme uden Leth.

Men der er nok ikke de store chancer for at Morten Stig trækker fyringen tilbage.

Såfremt TV2 vælger at spille deres kort rigtigt, hvilket indebærer at man samtidig flytter Thomas Kristiansen væk fra cykelsporten, så har de i Dennis Ritter i en duo med enten Henrik Juul Hansen eller Rolf Sørensen mulighed for at få en dækning i en kvalitet de ikke har haft tidligere.
Ærgeligt DR ikke har mulighed for at transmitere Touren, i så tilfælde tror jeg Ritter & Leth, kunne have udgjort en god duo.

Ritter har de sidste par år været ved TV2 sporten.

Som kandidaten til den øverste podieplads, tror jeg på Ulrik.

Jeg tror hans motivation, til at genvinde titlen vil være meget stor nu Armstrong ikke er med.

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at han er et større talent end Basso.

At Ullrich er et af vort tids største talenter er helt sikkert. Men der findes nu heller ikke mange der har formøblet deres talent så meget som ham.

Link to comment
Share on other sites

Personligt vil jeg ikke savne Leth - sammen med Mader var det et komisk makkerpar men begge kunne være så belastende at høre på.

Men jeg kan ikke forstå den store utilfredshed med TV2s argumentation. Hvis man driver en virksomhed er der visse holdninger man ikke har lyst at blive holdt sammen med.

Morten Z vil ikke have rasisme, doping-vejledning og porno her på siden.

Københavnske cafe-ejerne vil ikke se Luise Frevert til valgmøder.

TV2 vil ikke have "sexdyret og hash-smugleren" Leth i stalden af medarbejdere.

Alle har naturligvis ret til at have deres mening og holdninger og sexvaner inden for lovens rammer; om Leth er indenfor eller ej er ikke helt til at vide, da han har påtaget sig visse politikeres modedille med at ændre udsagn efter avisernes lune. Man skal bare vide at det ikke kun er inden for lovens rammer men også inden for det moralske, at der er konsekvenser når man er en galionsfigur som representerer en virksomheds ansigt udadtil. Næsten alle mener at politikere bør have en højere moral end andre og gå foran med at godt eksempel - de krav gælder i praksis også "de kendte". Om det så er rimeligt eller ej kan diskuteres, men det ER bare sådan - Leth og Frevert og Prins Joakim og alle de andre burde vide det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Personligt vil jeg ikke savne Leth - sammen med Mader var det et komisk makkerpar men begge kunne være så belastende at høre på.

Men jeg kan ikke forstå den store utilfredshed med TV2s argumentation. Hvis man driver en virksomhed er der visse holdninger man ikke har lyst at blive holdt sammen med.

Morten Z vil ikke have rasisme, doping-vejledning og porno her på siden.

Københavnske cafe-ejerne vil ikke se Luise Frevert til valgmøder.

TV2 vil ikke have "sexdyret og hash-smugleren" Leth i stalden af medarbejdere.

Alle har naturligvis ret til at have deres mening og holdninger og sexvaner inden for lovens rammer; om Leth er indenfor eller ej er ikke helt til at vide, da han har påtaget sig visse politikeres modedille med at ændre udsagn efter avisernes lune. Man skal bare vide at det ikke kun er inden for lovens rammer men også inden for det moralske, at der er konsekvenser når man er en galionsfigur som representerer en virksomheds ansigt udadtil. Næsten alle mener at politikere bør have en højere moral end andre og gå foran med at godt eksempel - de krav gælder i praksis også "de kendte". Om det så er rimeligt eller ej kan diskuteres, men det ER bare sådan - Leth og Frevert og Prins Joakim og alle de andre burde vide det.

Hyklerisk ... du læser for meget avis og for lidt bøger !!! Leth er menneske ... som han fornuftigt skriver i en velskrevet bog !!! Hvis TV2 sporten, med Morten Selvfed i spidsen, skal være den moralske vogter, eller smagsdommer ... så må alle tænkende væsener da kunne se verden er i Ekstra Bladets vold ... desværre :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tour ruten offentliggjort.

Italienerne ramte meget godt i deres gæt på ruten med hensyn til løbets første halvdel. Anden halvdel bliver desvære knap så intens som de havde forudsagt. Det mest bemærkelsesværdige ved ruten er, at der ingen holdtidskørsel er. :smile:

Hvor ironisk - med Cancellara på holdet ville CSC have en rigtig stor chance for omsider at få en sejr i holdtidskørslen... og så stryges den af programmet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men mon ikke, der nok skal ske løjer? Dagen efter Alpe D'Huez stater vi lige med at køre 43 km opad Galibier :devil:

Le Bourg-d'Oisans > La Toussuire

Wednesday, July 19th - Distance: 182 km

Hautes-Alpes (05)

Km 45,5 Col du Galibier (par le Col du Lautaret) Alt. 2 645 m Ascent of 42,8 km at a 4,5% gradient

(ascension finale : montée de 8,8 km à 6,7%)

Savoie (73)

Km 127,5 Col de la Croix-de-Fer Alt. 2 067 m Ascent of 22,7 km at a 7% gradient

Km 147,5 Col du Mollard Alt. 1 638 m Ascent of 5,8 km at a 7% gradient

Km 182,5 La Toussuire Alt. 1 690 m Ascent of 18,4 km at a 6% gradient

Link to comment
Share on other sites

Hvor ironisk - med Cancellara på holdet ville CSC have en rigtig stor chance for omsider at få en sejr i holdtidskørslen... og så stryges den af programmet :tongue:

Nu er der jo heldigvis andet end holdkørslen for Cancellara. Han må jo stadig regnes som værende blandt favoriterne til prologen, og mon ikke vi vil se ham i en rolle som trækdyr for Basso på samme måde som Ekimov altid har været for Armstrong.

Med hensyn til ITT, så siger rygterne at der kommer en 100km holdkørsel i næste års Giro. Så må Riis jo satse på den istedet. Med hensyn til Giroen ser det ud til at Basso ikke kører den næste år. CSC vil istedet satse på etapesejrer i den italienske rundtur, samt at Christian Vandevelde kan kører i top 10.

Men mon ikke, der nok skal ske løjer? Dagen efter Alpe D'Huez stater vi lige med at køre 43 km opad Galibier :devil:

Le Bourg-d'Oisans > La Toussuire

Wednesday, July 19th - Distance: 182 km

Hautes-Alpes (05)

Km 45,5 Col du Galibier (par le Col du Lautaret) Alt. 2 645 m Ascent of 42,8 km at a 4,5% gradient

(ascension finale : montée de 8,8 km à 6,7%)

Savoie (73)

Km 127,5 Col de la Croix-de-Fer Alt. 2 067 m Ascent of 22,7 km at a 7% gradient

Km 147,5 Col du Mollard Alt. 1 638 m Ascent of 5,8 km at a 7% gradient

Km 182,5 La Toussuire Alt. 1 690 m Ascent of 18,4 km at a 6% gradient

Der skal skam nok komme knald på de 3 dage i alperne. Det er nok der fårene vil blive skilt fra bukkene. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share