Sumo dødløft


powersvin2
 Share

Recommended Posts

Hej alle på mol

Er gået over og kører sumo dødløft i stedet for almindelig dødløft, da det passer bedre til min krops bygning. Men føler ikke den går mere i benene end i ryggen.

Udfører sumo, som jeg udfører almindelig dødløft, bare med bedre ben stilling og fødderne pegene i en 45 grader vinkel ud adder.

Har i nogen erfaringer eller nogle ideer om hvad jeg kunne gøre anderledes?

Link to comment
Share on other sites

Hej alle på mol

Er gået over og kører sumo dødløft i stedet for almindelig dødløft, da det passer bedre til min krops bygning. Men føler ikke den går mere i benene end i ryggen.

Udfører sumo, som jeg udfører almindelig dødløft, bare med bedre ben stilling og fødderne pegene i en 45 grader vinkel ud adder.

Har i nogen erfaringer eller nogle ideer om hvad jeg kunne gøre anderledes?

Hvordan er din kropsbygning? F.eks højde?

Kan du stadig mærke den lige så meget i ryggen som ved almindelig dødløft?

Hvor bred er din stand?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er din kropsbygning? F.eks højde?

Kan du stadig mærke den lige så meget i ryggen som ved almindelig dødløft?

Hvor bred er din stand?

min højde er 177, med en mellem ting mellem korte og lange lårbens knogler.

Jeg står med en meters penge vil jeg tro også med føderne pejende ud adder.

Fordi jeg gik over til sumo var pågrund af ved almindelig dødløft, havde jeg lidt tendens til at bøje i ryggen lige før den lægges død(på gulvet). Som jeg så har undgået ved at kører sumo, men føler ikke den går så meget i ryggen som almindelog dødløft.

Link to comment
Share on other sites

min højde er 177, med en mellem ting mellem korte og lange lårbens knogler.

Jeg står med en meters penge vil jeg tro også med føderne pejende ud adder.

Fordi jeg gik over til sumo var pågrund af ved almindelig dødløft, havde jeg lidt tendens til at bøje i ryggen lige før den lægges død(på gulvet). Som jeg så har undgået ved at kører sumo, men føler ikke den går så meget i ryggen som almindelog dødløft.

Er det styrketræning eller bodybuilding du køre? for så ville konventionel dødløft være bedre til BB end sumo..

Link to comment
Share on other sites

Er bange for det ikke er din kropsbygning der forhindrer dig i at køre alm dødløft, men derimod smidigheden i dine haser. Sumo dødløft er stadig en rygøvelse, men du inddrager bare også dine indadførere i højere grad - ellers har jeg ihvertfald fuldstændigt misforstået hvad en sumo dødløft er.

Edited by Bo J.
Link to comment
Share on other sites

min højde er 177, med en mellem ting mellem korte og lange lårbens knogler.

Jeg står med en meters penge vil jeg tro også med føderne pejende ud adder.

Fordi jeg gik over til sumo var pågrund af ved almindelig dødløft, havde jeg lidt tendens til at bøje i ryggen lige før den lægges død(på gulvet). Som jeg så har undgået ved at kører sumo, men føler ikke den går så meget i ryggen som almindelog dødløft.

Din kropsbygning lader ikke til at være problemet sådan rent umiddelbart.

Jeg er lidt forvirret over det som du skriver. Dit problem er at den ikke går så meget i ryggen som almindelig dødløft eller hvordan?

Lændefleksionen vil generelt set være mindre ved sumo dødløft, så derfor vil den naturligvis ikke mærkes så meget i lænden(ryggen om man vil) som almindelig dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Det er med henblik mod bb, så jeg skal nok lige bruge lidt ekstra tid på at træne min teknik i dødløft også droppe det sumo. Havde lidt en ide om at det gik i hofterne, for er sku vokset udáf et par bukser uden med at se synlige resultater på ryggen :blush: pæn belastende, men det ændre sig jo nok igen, når jeg begynder på dødløft igen

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg personen :smile:

Når han dødløfter koventionelt, er hans ryg paralelt med gulvet når han starter løftet. Tænkte at dette var fordi at han ikke var bygget til dødløft, men kan da godt være fordi han har usmidige haser? Hvordan træner man egentligt det?

Men en ting er sikkert som det er nu er hans stil en del pænere sumo end koventionel.

Jeg synes heller ikke at i kan sige at sumo ikke er god til BB, hvis han nu har ligeså stor ryg flexion i sumo, som vi andre har i koventionel vil det vel give det samme :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Med mindre man har ekstremt korte arme eller holder meget bredt, burde ryggen ikke være parallel med gulvet. Så er man for langt nede og det er klart at ryggen krummer. Måske skal standen være smallere, så du kan komme til at holde smallere og derved starte i en mere oprejst position. At starte parallelt til gulvet er hvertfald helt galt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share