Hvordan træner du mave?


Guest Slettet_07102015
 Share

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er ganske enig, har set mange forsøg på dragonflags... Men forsøg har det nok været fordi dem er prøvede mangler styrken til at gøre det korrekt.

Jeg kan selv lige lave omkring 3x6..

Jeg har endnu ikke set andre i centret lave den, men har heller ik på fornemmelsen at den er så udbredt i et center som fitness.dk.. hehe...

:4thumbup:

Til det sidste er det jo bare ekstra motivation for at lave dem, ualmindelige resultater kræver ualmindelige metoder, og ikke mindst ualmindeligt hårdt arbejde; Gør man derimod som alle de andre så er det jeg ville begynde at blive nervøs; Jeg kan iøvrigt selv nikke med, har heller ikke har set en enste gøre mig mine dragonflags efter, der er dog et par stykker der har spurgt mig om jeg ikke var bange for at knække ryggen, blive lam osv :)

Man kan jo osse se på Bruce Lee selv; hans daglige mave træning bestod i starten af noget der lignede;

"Waist twists - four sets of 90 repetitions.

Sit-up twists - four sets of 20 repetitions.

Leg raises - four sets of 20 repetitions.

Leaning twists - four sets of 50 repetitions.

Frog kicks - four sets of 50 repetitions. "

Og det selvfølgelig i PERFEKT form, som der skrives om ham;

Lee was more than merely a fitness fanatic; he was an extremist, always in search of new ways to push his body to the limit, constantly tuning it while striving to achieve maximum efficiency. He felt many martial artists of his day lacked the necessary physical fitness to back up their skill. In his book Tao of Jeet Kune Do, he wrote "Training is one of the most neglected phases of athletics. Too much time is given to the development of skill and too little to the development of the individual for participation."

Lee's wife, Linda Lee Cadwell, claims her former husband "was a fanatic about ab training. He was always doing sit-ups, crunches, Roman chair movements, leg raises and V-ups."

Dertil kom alt hans resterende træning; og denne mand mr Bruce Lee, nævner selv dragon flags(the flag) som den mest rå mave øvelse ever.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Enig! Jeg ved altid, at min form har været for sløset, hvis jeg kan lave for mange reps i dragonflags - det samme gælder iøvrigt for mange øvelser som fx Janda situps, pistols, OAP's mm.!

Link to comment
Share on other sites

Lige i et spørgsmål til jer fellow dragon flag udøvere.

Bliver i nogensinde frarådt at bruge øvelsen?

HardWorkStudio på Frederiksberg er ikke fan af den øvelse, og et lille trænings center i Ebeltoft var heller ikke skide begejstret. Ingen af dem kendte øvelsen, og jeg blev bedt om at demonstrere, og de begyndte straks at snakke om belastningen på lænden. Der skal selvfølgelig ikke herske nogen tvivl om at den er hård for lænden. Men når de snakker om det, får de det til at lyde som man ødelægger sig selv, og der er garanti for kommende rygskader.

-Er der nogensinde meldt om skader i forbindelse med dragon flags?

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske hvad han hedder, tommy måske? Høj, lyshåret lidt hanekam agtig frisyre.

Han har vist været noget tidligere mr. fitness. Han er meget flink omkring det og kalder mig nogle gange for bruce lee når han ser mig nede i centert.

Han snakker meget om det med den hårde belastning på lænden og siger tit at han synes jeg skulle finde en anden øvelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hejsa!

Jeg sidder lige og søger lidt inspiration til min egen mavetræning her på MOL. Jeg faldt over denne artikel, hvor der er en henvisning til en anden artikel på MOL, som advarer imod forkert mavetræning, der kan skade ryggen. Nederst i artiklen er der et billede af to mavebænke - en korrekt med "bøjning" og en forkert "lige" bænk, som der direkte bliver advaret imod.

Pt. kører jeg mine maveøvelser på den "forkerte" bænk med en 10 kg vægtskive. Hvad er jeres erfaringer med denne type bænk - er den så farlig som beskrevet, og hvilken øvelse kan jeg køre som fuldgod erstatning for denne øvelse? Jeg vil helst køre få gentagelser med høj belastning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share