Optimized Volume Training


Eruption
 Share

Recommended Posts

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=257ovt2 Dette program af Christian Thibaudeau ser temmeligt spændende ud. Især med de resultater han har fået.

Jeg er dog i tvivl eftersom er det er et split-program, hvor hver enkel muskelgruppe bliver trænet 1- gang per uge. Det er ikke mig. Men resultaterne hos manden taler jo for sig selv. Jeg vil prøve noget drastisk andet, end det jeg gør nu (fullbody alá 5x5 ) og en høj volumen er i hvert fald anderledes.

Pro's og con's?

Link to comment
Share on other sites

for lav træningsfrekvens

jeg ville smide nogle lette træninger af bryst sammen med tung skulder, let skulder sammen med bryst, let ben sammen med ryg og let ryg sammen med ben.

Og så ville jeg gerne vide hvilke "tilskud" han har taget mens han har lavet sin "transformation". Hvis du gav mig 500mg trenbolon og en villig forsøgsperson kunne jeg sagtens lave det samme resultat.

Ikke dermed sagt at jeg finder en "transformation" som den beskrevne umuligt, men altså liiige på grænsen. Hvis man ikke skal lave andet end at træne, æde og sove, kan der ske meget. Og så få lavet nogle "efter" billeder med lange skygger, så er den ved at være i vinkel.

Link to comment
Share on other sites

for lav træningsfrekvens

jeg ville smide nogle lette træninger af bryst sammen med tung skulder, let skulder sammen med bryst, let ben sammen med ryg og let ryg sammen med ben.

Og så ville jeg gerne vide hvilke "tilskud" han har taget mens han har lavet sin "transformation". Hvis du gav mig 500mg trenbolon og en villig forsøgsperson kunne jeg sagtens lave det samme resultat.

Ikke dermed sagt at jeg finder en "transformation" som den beskrevne umuligt, men altså liiige på grænsen. Hvis man ikke skal lave andet end at træne, æde og sove, kan der ske meget. Og så få lavet nogle "efter" billeder med lange skygger, så er den ved at være i vinkel.

med lange skygger hvad er det

Link to comment
Share on other sites

Det ligner almindeligt GVT bare lidt tungere og med flere øvelser...yeeehaa :raisebrow:

Jeg synes ikke det ser specielt imponerende ud, selvom den tydeligt krudtede testperson er vokset :laugh:

Men ellers vil jeg mene det samme som Ingocnito med at frekvensen er for lav, men måske det ville fungere at dele runderne op i 2 og sætte dem på forskellige dage.

Dertil vil jeg sige at jeg ikke tror på at transformationen er mulig på 14 uger, uden kemisk hjælp eller måske hvis han tidligere har haft den størrelse og stoppet helt med at træne i lang tid.

Med kemisk hjælp, ville han kunne være nået dertil på næsten hvilket som helst program, så det med resultaterne synes jeg ikke man kan bruge til det store.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke styrkeløfter, men vægtløfter.

Derudover er feedbacken ikke positiv på dette program. Mange har rapporteret tilbage med overbelastningsskader. Højere frekvens, færre øvelser pr muskelgruppe pr pas, men bibeholdt idéen med supersæt kan jeg godt se fungere rigtigt godt.

Husk idéen er 2 fire ugers blokke, hvor øvelser udskiftes efter første blok efterfulgt af en uges deload.

Jeg vil mene en uge med reduceret træning efter den første blok også er tilrådeligt for de fleste.

Men det ser sjovt ud :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg nødt til at spørge hvad forskellen er? Synes tit jer ser det ord, troede egentlig det var en fællesbetegnelse for BB'er og styrkeløftere.

Vægtløftere praktisere de to olympiske løft, træk og stød. Styrkeløftere koncentrere sig om bænk/squat og dødløft :smile:

Edit: for langsom

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg kan læse mig til, er han ex OL-vægtløfter.

Men jeg vil så også sige at de andre billeder i farver ikke er specielt imponerende. Dem i S/H ser helt anderledes ud, men det er så måske fotografen?

Min pointe var mere din AS kommentar. Kunne ikke rigtig læse ud af dit indlæg om den var for sjov eller ej. Christian Thibaudeau er jo kendt for at træne rene atleter og selv være clean.

Ang. billederne, så er de første taget i undervisningsformål. Det er billeder, som de har brugt til bl.a. at kigge på postural kontrol med. Derfor de underlige prikker på billederne. De andre billeder lider helt klart af for mange skygger og det er svært at danne sig et konkret indtryk af hvor meget han egentlig har forandret sig. Han blev dog så "bidt" af sin træning at han fortsatte sit vægttab og stillede op i en "natural" BB konkurrence i Canada. Her var det tydeligt at han hans fysik ikke var så imponerende som på billederne med skygger. Dermed ikke at sige at han ikke har en imponerende fysik, for det har han.

Ang. selve programmet, så har jeg ligesom PTPoul også læst at der var en del der fik overbelastningsskader af det. De mange supersæts med tunge vægte er nok ikke en god cocktail over så lang tid, hvis man er ny i faget.

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share