6-split


Bogs
 Share

Recommended Posts

Teddy:

"Måske du i stedet skulle komme på banen med nogle ting der beviser det du ved og som vi andre åbenbart er galt på den med"

Der er ikke tale om at være galt på den.

Det hævdes, at træning med progression uden udmattelse er bedre end træning til muskeludmattelse.

Her er det et spørgsmål om holdninger og tro.

Faktum er, at der kan fremvises talrige eksempler på drugfree BB med stor muskelmasse og stor råstyrke ved træning til failure.

Kan et træningskoncept som eks. HST fremvise samme resultater, er det også fint - hermed er det ene system altså ikke meget bedre end det andet når der ses resultatorienteret på det og det er det denne tråd omhandler.

Det var det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Teddy:

"Måske du i stedet skulle komme på banen med nogle ting der beviser det du ved og som vi andre åbenbart er galt på den med"

Der er ikke tale om at være galt på den.

Det hævdes, at træning med progression uden udmattelse er bedre end træning til muskeludmattelse.

Her er det et spørgsmål om holdninger og tro.

Faktum er, at der kan fremvises talrige eksempler på drugfree BB med stor muskelmasse og stor råstyrke ved træning til failure.

Kan et træningskoncept som eks. HST fremvise samme resultater, er det også fint - hermed er det ene system altså ikke meget bedre end det andet når der ses resultatorienteret på det og det er det denne tråd omhandler.

Det var det!

Jamen så fremvis dog nogle af dem og gerne beviser for at selv om de siger de har trænet sådan at de faktisk gør det..

Det beviser jo sådan set stadig ikk ret meget, da du vil kunne finde en masse forselligepersoner og en masse forskellige programmer hvor de har fået gode resultater, men det vides jo ikk om resultaterne ville være bedre hvis de trænede på en anden måde..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hva så med dødløft? Squat? ser mange programmer og fortalere snakke om kun at træne DL 1 gang i ugen

TJ skriver muskel, ikke øvelse :wink: Man kan jo sagtens squatte om mandagen og benpresse om onsdagen og lave diverse andre øvelser for benene. Det samme gælder ryggen.

Jeg ville gætte på at de fleste af de programmer som siger én gang om ugen er formet med henblik på styrketræning, og ikke nødvendigvis bodybuilding.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så fremvis dog nogle af dem og gerne beviser for at selv om de siger de har trænet sådan at de faktisk gør det..

Det beviser jo sådan set stadig ikk ret meget, da du vil kunne finde en masse forselligepersoner og en masse forskellige programmer hvor de har fået gode resultater, men det vides jo ikk om resultaterne ville være bedre hvis de trænede på en anden måde..

Hvad med din del af bevisbyrden? Du har endnu intet bevist, kun stillet dig kritisk.

Hvilke beviser ønsker du?

Teddy, det her kan vi to tærske langhalm på...lige til Juleaften. Jeg håber ikke at vi er uvenner.

Det her drejer sig om en person der beder om råd i denne tråd. Thomas fremkommer med en påstand, hvad jeg tror er et øjebliks tanketorsk...fred være med det. Hverken du eller jeg er bedre.

Men man skal så vidt muligt forholde sig objektivt til personens spørgsmål, når denne søger råd og vejledning, det er derfor ikke i ånden at miskreditere failuretræning contra progressionstræning baseret på subjektivitet, jeg har den stik modsatte erfaring med mig selv, men det er også subjektivt!!

Derfor føler jeg at jeg må reagere, så vedkommende ikke får et fejlagtigt indtryk, min fejl er, at jeg nok lægger lidt for hårdt ud, hvilket jeg så må undskylde (kunne sagtens have formuleret mig anderledes).

Man har lov at skrive sin mening - ja, men det er vigtigt at man så gør klart, at det er ens personlige mening og ikke en objektiv beskrivelse.

Thomas ramte plet i en tidligere tråd med en meget kort og klar beskrivelse omkring samme emne, der tillod jeg mig at rose ham.

Hermed lukker jeg denne tråd for mit vedkommende, skriver du et afsluttende indlæg, skal jeg nok vise dig den respekt at læse den.

Tak for en god meningsudveksling.

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share