Til dem som er CUT!


typen
 Share

Recommended Posts

Det giver vel mening at jo mindre fedt man har på kroppen jo nemmere fryser man, ikke?

Er der andre herinde med lav fedt-%, som kan nikke genkendende til det at fryse, selvom der ikke er så koldt?

Er det bare sådan?

man fryser naturligvis mere, med mindre fedt på kroppen.

har det selv på fuldstændig samme måde, fryser meget mere end jeg gjorde dengang da jeg vejede 12kg mere

man ser jo også folk som skal ud i hård kulde, nogle gange smøre krop ind i fedt - så der må jo være noget om det.

Link to comment
Share on other sites

hvis man ligger relativt stabilt på en given fedt% uanset om den er lav eller høj er det jo en tilvendigssag. jeg gik i gym med en gut som gik i shorts hele året - også selvom det sneede!

han er også spejder og vi jo godt alle sammen hvor lidt der roterer i den øverste del...(håber jeg deler hjemmel med bare nogle stykker herinde :nissegrin: )

Link to comment
Share on other sites

Mikkel leicht Postet den I går, 22:20

Det behøver jo ikke at være fedtprocenten der afgøre det alene men mere hvor stor den samlede masse er. For en mand på 60kg og en anden mand på 100kg vil det i logiske helt klart være at den store mand har større masse og det tager derfor længere tid at nedvarme end en mindre.

Når ja, men nu er fedt jo et rent energi depot, hvorimod musklerne bruger energi, så af 2 mænd med samme kropsvægt må den med en højeste fedt % vel være den der har det varmest?

Link to comment
Share on other sites

Det giver vel mening at jo mindre fedt man har på kroppen jo nemmere fryser man, ikke?

Er der andre herinde med lav fedt-%, som kan nikke genkendende til det at fryse, selvom der ikke er så koldt?

Er det bare sådan?

Tvært om ... er man tyk og mægtig kan det være svært for blodet at nå de yderste fedtlag ... hvilket burde bevirke at man fryser mere :laugh:

Det er hvad jeg har hørt ... personligt mener jeg heller ikke at jeg kan mærke forskel ... hvis det er tilfældet bliver januar en varm måned ... heh :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Mikkel leicht Postet den I går, 22:20

Det behøver jo ikke at være fedtprocenten der afgøre det alene men mere hvor stor den samlede masse er. For en mand på 60kg og en anden mand på 100kg vil det i logiske helt klart være at den store mand har større masse og det tager derfor længere tid at nedvarme end en mindre.

Når ja, men nu er fedt jo et rent energi depot, hvorimod musklerne bruger energi, så af 2 mænd med samme kropsvægt må den med en højeste fedt % vel være den der har det varmest?

Jamen om en person er på 15% i FP eller 8% er vel i grunden lige meget hvis du ser på det på den måde du gør, for fedtdepotet er lige så nemt at få i kroppen med 8% som i kroppen med 15% :smile: Og kroppen er heller ikke varmere fordi man er "federe" end hvis man er "tynd"... Om fedtdepoterne ligefrem virker isolerende har jeg dog mine tvivl omkring, og hvis det gør tror jeg at det er marginalt...

Link to comment
Share on other sites

Om fedtdepoterne ligefrem virker isolerende har jeg dog mine tvivl omkring, og hvis det gør tror jeg at det er marginalt...

Det kommer vel an på, hvor fedtdepoterne sidder. Fedt har en dårligere varmeledningsevne end vand (som udgør størstedelen af den fedtfrie masse). Fedtvæv er generelt metabolisk inaktivt og behøver derfor ikke den store blodperfusion. Dette gør fedt til en glimrende isolering, hvis det sidder subkutant, noget mange sæler og hvaler blandt andet er meget glade for. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror hverken det har noget med størrelse eller fedt procent!

Derimod tror jeg det handler om du er i kalorie overskud eller underskud. For hvis du ligger i kalorie overskud har kroppen mere energi, til at skabe en forbrædning der holder dig varm. Kontra når du cutter tager du på kroppens recouser og derfor har kroppen ikke rådtil at ofre den energi til at holde dig varm :Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share