Hvorfor træner du?


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Spørgsmålet er ganske enkelt:

Hvorfor træner du som du gør (evt kort beskrivelse af din træning)?

Hvad er din motivation og dine mål?

Jeg kunne have lavet en poll, men jeg tror der er så mange forskellige svar, at det vil være meget svært at dække det hele, så svar løs. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor træner du som du gør (evt kort beskrivelse af din træning)?

Jeg har fået anbefalet et fullbody program med 5x5 i hovedøvelserne ig 3x8 i hjælpeøvelserne, der er så 2,5kg progression per træning. Og det træner jeg fordi jeg stadig føler at det giver mig nogle gode gains! :4thumbup:

Hvad er din motivation og dine mål?

Jeg bliver motiveret af at træne med folk der er stærkere end mig og det hænger også sammen med målet at blive stærkere end dem jeg træner med! :devil:

Edited by ThePainTrain
Link to comment
Share on other sites

Træner for styrke, sundhed og størrelse. Og så fordi det i bund og grund giver mig et kick.

Synes det er en fed fornemmelse at stå i badet efter en god koncentreret træning, og mærke pumpet i musklerne.

Jeg både løbe- og styrketræner: 4 dage med styrketræning 2 gange med løb, en fridag.

Edited by Olympian
Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er ganske enkelt:

Hvorfor træner du som du gør (evt kort beskrivelse af din træning)?

Hvad er din motivation og dine mål?

Jeg kunne have lavet en poll, men jeg tror der er så mange forskellige svar, at det vil være meget svært at dække det hele, så svar løs. :4flex:

Mine træning består af 3 dages split (bryst, triceps, skulder / Ryg, biceps / Ben). Alle muskelgrupper blir banket igennem 2 gange om ugen. Min motivation er dm 2006 i AF

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor træner jeg, som jeg gør?

Jeg styrketræner og træner cardio. Jeg veksler mellem de 2 discipliner 6 gange om ugen med mandag som den ugentlige fridag.

Cardio er 40 min på løbebånd efterfulgt af 30 min på motioncykel og styrke er et fullbody program, som også typisk sluttes af med 30 min på cyklen - dog med lav belastning.

Jeg træner denne kombination, da en vekslen mellem de 2 discipliner simpelthen er påkrævet for, at min krop kan holde til det.

Har bl.a. fundet ud af, at det er nødvendigt for mig at styrketræne ben - og især læg - for at modvirke skinnebensbetændelse ved løb.

Hvad er min motivation og mine mål?

Min motivation er som udgangspunkt at opnå et tilfredsstilende vægttab. Da dette mål efterhånden er inden for rækkevidde, har min motivation udvidet sig til også at indbefatte sundhed og velvære.

Mål 1

Mit mål har været et vægttab på 10 kg til at starte med - dette mål er blevet udvidet som vægten er faldet...

Mål 2

At gennemføre en ½-marathon til august 2006

Edited by Kibo
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor træner du som du gør (evt kort beskrivelse af din træning)?

Jeg løber primært - p.t. 60-80 km/uge - og supplerer med kettlebells og svømning og/eller cykling afhængigt af årstiden (jeg er bedst til også at cykle om sommeren :nissetunge: )

Jeg er vild med at løbe, fordi det på dage hvor benene bare løber af sig selv er som at meditere. Jeg har altid trænet i en eller anden form, så jeg er blevet afhængig af at komme afsted næsten hver dag. Jeg har det bedst i en krop, der er i god kondition, og til det formål er løb også perfekt.

Hvad er din motivation og dine mål?

For 2006 har jeg to mål:

Hamburg marathon i april i en tid omkring 3.30

Ultraløbet (78 km) Swiss Alpine i juli - her skal jeg bare gennemføre :rudolph:

Mine mål er også min motivation - især på de sure dage, hvor det blæser, regner og hele kroppen knirker. Ellers behøver jeg ikke nogen speciel motivation til at komme ud af døren. Ud over at det er federe at være i god form end at være i dårlig form. Derfor er det federe at løbe end at lade være :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se nogle svar :bigsmile:

Lige en kommentar: Det skal forstås som et bredt spørgsmål, da et svar på hvorfor man træner jo egentlig er det samme som hvilke mål man har.

Det kan evt deles op i:

Hvad er dine mål med træningen?

Hvad gør du for at opnå disse mål?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Mit Mål er en finaleplads og forhåbentlig medalje til DM i Athletic Fitness 2006..

Jeg træner normalt et 3 split 2 gange om ugen, men dette er skåret ned til kun 1 gang om ugen, grundet en dårlig skulder og studie... :dry:

Ryg/Biceps/Mave

Ben/(Skuldre)

Bryst/Triceps

Jeg træner som jeg gør, fordi jeg har erfaring med, at det virker ret godt for mig... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Som landet ligger lige nu styrketræner jeg samt dyrker yoga. I sommerhalvåret tilføjes en mægtig mængde cardio i form af spinning og især løb, da jeg mildest talt elsker at mærke sveden vandre fra top til tå.

Atm. træner jeg et fullbody program, self. baseret på basisøvelser, og i min nuværende bulkeperiode har jeg haft succes med dette. (Vægt- og løfteøgelse)

Jeg har trænet lige siden jeg var gammel nok til det, og egentlig lige siden jeg blev gammel/moden nok til at fatte hvad jeg ville. - Den nævnte følelse af det pulserende blod i de oppumpede muskler mens det varme vand blidt masserer kroppen med dets bløde men bestemte stråler, er alle de hårdtarbejdende minutter i centret værd.

Herudover kan jeg sige at jeg træner for velvære, (læs: yoga), overall styrkeforøgelse og en cardio hvor målet ikke så meget er konditionen, men derimod processen.

Aaah det dejligt

Link to comment
Share on other sites

Træner 3 gange om ugen, hvor jeg cykler en time, og styrketræner en time. (Biceps, Triceps, bryst, ryg, mave, skulder)

Og derud over kører jeg med reklamer to gange om ugen i to timer, på cykel. ca. 30 km. Og løber så tit jeg har overskud og tid til det.

Og mit formål med træning er, at få vaskebræt og store arme osv. til sommer, så jeg kan komme på stranden :4thumbup:

Edited by tjn
Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er ganske enkelt:

Hvorfor træner du som du gør (evt kort beskrivelse af din træning)?

Hvad er din motivation og dine mål?

Jeg kunne have lavet en poll, men jeg tror der er så mange forskellige svar, at det vil være meget svært at dække det hele, så svar løs. :4flex:

Træner for at få en flottere krop. Løber 3 x ugen (pt. 5 km pr. gang), styrketræner 2-3 x ugen (primært overkrop + romaskine for konditionens skyld). Kombineret med generel kostomlægning har jeg smidt 15 kg. på 4 mdr. Mangler 8-9 kg. endnu før jeg har nået mit mål.

Mht. løb, regner jeg med at løbe 10 km til foråret/sommer. Har dog døjet med lidt skinnebenshalløj og en lille smule med knæene (det var især slemt før jeg købte ordentlige sko, tak Marathon Sport). Mht. styrketræning, så er planen langsomt at putte flere og flere kilo på.

Min motivation: Har langt større overskud og er supermeget gladere end før jeg løb/trænede/ændrede kostvaner.

Link to comment
Share on other sites

Træner 3 gange om ugen, hvor jeg cykler en time, og styrketræner en time. (Biceps, Triceps, bryst, ryg, mave, skulder)

Og derud over kører jeg med reklamer to gange om ugen i to timer, på cykel. ca. 30 km. Og løber så tit jeg har overskud og tid til det.

Og mit formål med træning er, at få vaskebræt og store arme osv. til sommer, så jeg kan komme på stranden :4thumbup:

og man kan naturligvis ikke tage til stranden uden store arme og vaskebræt :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er ganske enkelt:

Hvorfor træner du som du gør (evt kort beskrivelse af din træning)?

Hvad er din motivation og dine mål?

Jeg kunne have lavet en poll, men jeg tror der er så mange forskellige svar, at det vil være meget svært at dække det hele, så svar løs. :4flex:

jeg træner fordi jeg altid har været den fede dreng som ingen ku li og alle drillede...

Så bestemte mig for at jeg istedet ville træne min krop, og har en drøm om at vinde dm i bodybuilding, det er min motivation/mål....

Jeg træner 5 dage om ugen.

F.eks

mandag - bryst og triceps.

tirsdag - biceps og ryg.

onsdag - ben skulder.

torsdag - fri.

fredag - bryst og triceps.

lørdag - biceps og ryg.

Søndag - fri.

Skal lige siges at jeg træner mave hver dag. undtagen fridagene... :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner har altid trænet fullbody eller 2-split , så det bliver til 3-4 træningspas om ugen. I år har jeg eksperimenteret med forskellige træningsmetoder, mange forskellige slags programmer, både styrkeløft og bodybuilding programmer. For at finde ud af hvad der virker for mig. Men jeg har endnu ikke helt fundet ud af hvad der virker for mig, så jeg må lede videre...

Mine mål med træningen indtil videre:

100 kg i bænkpres :dry:

200 kg i dødløften :devil:

og 90 kg. med en bf% på omkring 10 (fordelt på 189 cm)

Jeg har aldrig sådan rigtigt haft særligt svært ved at finde motivationen, men den svinger selvfølgeligt. :rudolph:

nå ja forresten lige nu kører jeg TJ' s hulkprogram med fokus på bænkpres, dødløft og skulderpres (loftet er for lavt til military :laugh: )

Edited by jensC
Link to comment
Share on other sites

træner for at blive bedre til min sport styrkeløft

træner 3 gange om ugen

veksler mellem en squat/dl dag og en bænkpres dag. Der køres dog også meget let bænk på squat/dl dagen. Hver anden squat dl/dag er det let i både squat og dl, og hver anden gang er det op og slamme en tough triple i enten en squat eller dødløft variation samt køre 3*3 på en mellemvægt i den øvelse hvor man ikke kører op til den tunge triple. den tunge triple bør være TOUGH, og bør ligge lige omkring all out, uden dog at bomme nogle vægte.

i bænkpres er det samme system, der køres der dog helt i sænk på de tunge dage, og så kører jeg pt med en mellemdag. Desuden køres der også efter hypertrofi i de involverede muskelgrupper (2 arbejdssæt, rep tage 5-15). Hypertrofi øvelserne ligger på samme dage som det løft de er sideøvelse til.

programmet er altså meget WSB inspireret, men modificeret

edit: så fik jeg vist klaret nogle af de værste slåfejl

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

træner for at blive bedre til min sport styrkeløft

træner 3 gange om ugen

veksler mellem en squat/dl dag og en bænkpres dag. Der køres dog også meget let bænk på squat/dl dagen. Hver anden squat dl/dag er det let i både squat og dl, og hver anden gang er det op og slamme en tough triple i enten en squat eller dødløft variation samt køre 3*3 på en mellemvægt i den øvelse hvor man ikke kører op til den tunge triple. den tunge triple bør være TOUGH, og bør ligge lige omkring all out, uden dog at bomme nogle vægte.

i bænkpres er det samme system, køres der helt i sænk på de tunge dage, og så kører jeg pt med en melledag. Desuden køres der også efter hypertrofi i de involverede muskelgrupper. De øvelser ligger på samme dage som det løft de er siveøvelse til.

programmet er altså meget WSB inspireret, men alligevel modificeret

Flot

Link to comment
Share on other sites

Jeg har igennem længere perioder trænet lidt med vægte. Jeg begyndte med indoor cycling (som i dag er min primære træningsform) fordi jeg havde taget meget på, efter at jeg havde fået lykkepiller. Dowteren sagde, at jeg skulle træne cardio, men han kunne ikke forklare, hvordan man træner cardio, når man er spastiker, og ikke kan løbe!

Heldigvis foreslog min gode fysioterapeut, at jeg kunne komme ned på klinikken (under 1 km fra min bopæl) og låne deres kondicykler, når disse ikke skulle bruges til andet. Det begyndte jeg så med, og det greb hurtigt om sig. At motion så også er gavnligt mod depressioner (som jeg fik lykkepiller for), er jo bare en positiv sidegevinst.

Jeg cykler i snit 45-60 km om ugen, fordelt på 3-4 træningsdage. Samtidig har jeg så gjort det til en regel at bruge mine håndvægte hver dag. Og det kan både ses og mærkes.

Navnet Oksen fra Århus N fik jeg, fordi jeg begyndte at cykle lige omkring det tidspunkt, hvor Henning Primdahl´s Team Easy-On, med `Oksen fra Hammel´ som holdkaptajn, gled over TV-skærmene.

Mit fremtidige mål er at blive MEGET bedre til indoor cycling. På længere sigt ender det nok med, at jeg selv investerer i enten en Kettler Racer eller en brugt Bodybike (lige nu er det pladsen, det kniber med), hvis jeg da ikke tager chancen nede i SATS, hvor jeg har forstået, at flere MOL-boer holder til.

Hvad styrketræningen angår, bliver jeg stille og roligt ved med at bruge mine håndvægte, og skaffer evt. flere skiver efterhånden.

Ernæringsmæssigt kan jeg mærke, at der er blevet længere mellem drukturene, og junkfood har jeg skåret ned på.

Link to comment
Share on other sites

Godt spørgsmål!

Med den relativ megen tid mange af os investerer i motion, er det selvfølgelig også værd at være bevidst om målene.

Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen (2 split) a 1 1/2 time

Jeg cykler 3 gange om ugen i gennemsnit 2 timer per session

Jeg løber 1 gang om ugen ca. 6 km, bare for at holde det ved lige

Derudover så får hunden en gåtur på ca. 1 time ovre i skoven dagligt

Det er alt i alt ca. 20 timer, eller hvad der svarer til et halvtidsjob :blink:

Mine mål er mangeartede, som I kan se på målene er jeg ved at være en ældre svend på hele 40 år:

1) Vægten

Da jeg startede på alt det ovenstående for en 14-15 måneder siden var det faktisk fordi jeg kiggede mig i spejlet en dag, og fik lidt af et chok. Det viste sig også, at vægten havde sneget sig op på 110 kg. Selvom jeg er 190 cm høj, så var det altså 20-25 kg. for meget. Da jeg var i topform som 19 årig vejede jeg 86 kg, så det var i første omgang det enkle mål. - I dag vejer jeg 88 kg, og jeg har stort set smidt al det overflødige fedt og kan se mine abs. Det havde jeg ikke regnet med, men det gik faktisk forholdsvis nemt; jeg har faktisk ikke på noget tidspunkt sultet; jeg har spist mere end jeg gjorde før, men til gengæld har der været skiftet ud i fødevareemnerne.

De mål er nået. Lidt afhængig af et par andre mål har jeg ikke helt afgjort om vægten skal ned omkring de 80 kg. eller op på de 93-94; så ligenu holder jeg mellem 87-90 kg.

2) Førlighed og smidighed når man bliver ældre

Jeg har set en del af mine ældre kolleger pludselig falde meget af på den fysisk. Faktisk i en grad, der gjorde dem uarbejdsdygtige, og virkelig forårsagede et ekstremt tab af livskvalitet. Det er selvfølgelig ikke noget man kan gardere sig 100 % imod, men et godt træningsregimen både hvad angår styrke og cardio kunne godt tænkes, at gøre alderdommen noget mere spændende og oplevelsesrig.

3) Større oplevelser

Jeg var en uge i de østrigske alper for et par måneder siden, og havde nogle ret intense oplevelser, som jeg kun kunne have fået takket være en rimelig god form. Jeg planlægger at cykle La Marmotte næste sommer (motionsløb i de franske alper med 4 bjergtoppe); det bliver simpelthen en rigtig stor oplevelse. det betyder til gengæld, at jeg helst skal have vægten ned omkring 82-83 kg, hvilket så nok kolliderer med mine styrkeløftmål, men de må så vige.

Jeg mener, at træningen giver en mulighed for nogle større fysiske oplevelser, og det er i det hele taget dejligt at føle at man har overskud til at kunne foretage sig en lang række anstrengende ting.

4) Det andet Køn :Mrs_Claus:

Nja, nu er jeg jo 40, og de kvinder, jeg prøver at forføre skal ikke tage mig for min krops skyld :laugh: Jeg har andet at byde på :nissetunge: Men det er da meget rart, at den i hvert fald ikke blokerer for charmen. Derudover er der da et lille frigørende potentiale i at være glad for sin krop (hvilket man så også sagtens kan være uden træning, selvom reklamens magt unægtelig er blevet større de sidste 10 år).

5) Psyken

Jeg bruger træningen som et stabiliserende element i mit liv :innocent: og jeg får af og til nogle gevaldige trips, især ifm. cykeltræningen. Så uden at prøve at lyde som en dårlig nike-reklame, så er der da mulighed for at blive høj og have nogle rimeligt intense oplevelser indimellem.

Det var vist de væsentligste mål med min træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share