Antal af rep.?


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Lav så mange forskellige reps som muligt i løbet af et par træningspas. Med en øvelse per muskel per gang kunne man lave

SÆT x REPS

8 x 3

5 x 5

3 x 8

2 x 10-15

Så kommer du igennem det meste over 9-14 dage, hvis du træner 2-3 gange om ugen. Det er det jeg ville foreslå :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lav så mange forskellige reps som muligt i løbet af et par træningspas. Med en øvelse per muskel per gang kunne man lave

SÆT x REPS

8 x 3

5 x 5

3 x 8

2 x 10-15

Så kommer du igennem det meste over 9-14 dage, hvis du træner 2-3 gange om ugen. Det er det jeg ville foreslå :smile:

Det forstår jeg ikke.. skal jeg skifte imellem dem der? Eller hvordan?

(skal op og træne5-6 gange i ugen igen hvis det har betydning for anbefalingen af reps)

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Forstår heller ikke jsc's svar :)

Jeg ville da foreslå noget godt gammeldags 5x5. Ved vægttab er det vigtigt at du løfter tunge vægte (dvs. få reps) for ikke at miste de muskler du har. Men på den anden side skal du heller ikke lave så få reps at din form bliver helt forkert og evt. farlig, så 5x5 plejer at være en fin mellemvej.

Link to comment
Share on other sites

Forstår heller ikke jsc's svar :)

Jeg ville da foreslå noget godt gammeldags 5x5. Ved vægttab er det vigtigt at du løfter tunge vægte (dvs. få reps) for ikke at miste de muskler du har. Men på den anden side skal du heller ikke lave så få reps at din form bliver helt forkert og evt. farlig, så 5x5 plejer at være en fin mellemvej.

Det lyder jo egentlig meget logisk det der :smile:

syntes nemlig ikk jeg kan presse mig selv ret meget hvis jeg skal gentage samme øvelse alt for mange gange..

Og jeg skal have bygget godt med muskel op til min forbrænding fordi jeg ikk kan lave så meget konditionstræning..

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også køre et forskelligt antal rep // sæt over tid; det har jeg med hvis succes gjort i mit program, fx:

Uge 1-2: 3 x 12

uge 3-4: 4 x 10

uge 5-6: 5 x 8

uge 7-8: 6 x 6

og så starte forfra efter 8 uger - ideen er umiddelbart at undgå at kroppen vender sig til een type træningsstimuli, - og hele tiden provokeres til maksimal muskelvækst

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår jsc ret, så er hans forslag en lidt mere moderat udgave af programmet Quattro Dynamo.

I dette program træner man 4 gange pr uge fordelt således:

dag 1: tungt for maksimal styrke, 5x3, 6 øvelser i alt

dag 2: udholdenhed, 2x25, 4 øvelser

dag 3: fri eller cardio

dag 4: muskelvækst, 3x8, 6 øvelser

dag 5: fri eller cardio

dag 6: eksplosivitet, hurtighed, 6x3 men med let vægt ift dag 1, 4 øvelser

dag 7: fri

"Din" udgave er så bare lidt mere spredt ud med 2-3 træninger pr uge og som sagt knap så ekstrem i valg af sæt og reps.

At dagene har forskellige prioriteringer betyder ikke det er skidt i forhold til dit mål med bevarelse af muskelmasse under vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share