overhånds dødløft battle


devito
 Share

Recommended Posts

Right on med violinerne der...

Fandme nasty at rykke 200 med OH. :w00t:

Nå til alle dem der føler sig snydt og kommer med skod eksempler ( :tongue::innocent: )

SUMO: Stilen er tilladt i Styrkeløfts DØDLØFT betegnelse, det vil jeg egentlig skide på :tongue: Det er en øvelse for sig selv IN MY BOOK. Kunne være at de skulle til at lave en fodstand max bredde markeret med to streger på platformen :laugh:

Hvorfor tror i der er grebsbredde begrænsing i bænkpress, hvis det ik var for det i forvejen groteske opspændspjat så ville man med max grebsbredde jo slet ikke skulle bænke mere :w00t: medmindre man har et vingefang som en Condor!!!!

Utroligt at folk kan blive så utilfredse :crazy:

Genialt at sammenligne det med bænk... bænk med hænderne ude ved skiverne og en skulderskadet sendt fra helvede bliver sendt og modtager betaler... det er vist ikke studenterhuen der trykker

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Genialt at sammenligne det med bænk... bænk med hænderne ude ved skiverne og en skulderskadet sendt fra helvede bliver sendt og modtager betaler... det er vist ikke studenterhuen der trykker

ja ik :tongue:

Det var nu et eksempel fuldstændig uafhængigt at skadespotentialet. Har du set Rühl's incline bænk med 200kg han holder helt ude, stangen flytter sig måske 20cm... det er jo plat :tongue:

Jeg ka' jo ik' la' vær' :wink:

:4thumbup: :smile:

men kan du så tage mere i SUMO? hehe......

(håber at folk kan læse mellem linierne og se at det ikke er så bund alvorligt som det gøres til i teksten :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Tilgengæld synes jeg da at det er synd, at folk der løfter sumo skal fremmedgøres på så ringe grundlag :wink:

Altså, jeg løfter konv og kunne i teorien være ligeglad - det er jeg bare ikke :tongue:

Hvorfor gøre en grebskonkurrence til andet end det er? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg testede lige min teori om at sumo er lettere. Jeg prøvede 1 løft med sumostil og 1 løft med almindelig stil, sumoløftet var så let for grebet, at jeg ikke kunne have gjort det bedre med mixgreb. /hulle prøvede også og mente også at sumo var lettere, men jeg ved godt, at det ikke siger så meget, men umiddelbart så er det vel logisk, at jo længere vandringen er jo større krav stiller det til grebet.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Moos'--->

Tilgengæld synes jeg da at det er synd, at folk der løfter sumo skal fremmedgøres på så ringe grundlag :wink:
Igen, indenfor SL skelner man ik mellem konv og sumo, men rent ØVELSESmæssigt er der sgu forskel.

Jeg ser heller ikke mine sguat-morning som squat men som squat mornings :wink:

Altså, jeg løfter konv og kunne i teorien være ligeglad - det er jeg bare ikke :tongue:

:laugh::laugh:

Hvorfor gøre en grebskonkurrence til andet end det er? :wink:

Hvis i nu ser på titlen af denne tråd så handler det om overhåndsdødløft. Undertitlen er grebstyrke deluxe, fordi jeg mener at det er røv hårdt for grebet, vel og mærke en dynamisk øvelse.

Som i andre har været inde på så vil grebsstyrke normalt forbindes med HOLDS, men det er jo ikke den øvelse jeg har valgt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Faber

Så synes jeg du skulle prøve sumo med overhåndsgreb og knæbind, for endelig at slå den 400 kg barriere... Hvis ikke det var for dit dårlige helbred, altså...

hvorfor skriver du det? nu forholder det sig sådan, at det er lettere for mig i sumo, og sådan er det nu en gang, så hvorfor skulle jeg ikke sige sandheden? Hvis folk vælger at løfte sumo, er det fint med mig, men jeg synes bare ikke, at det har den samme værdi :smile: Folk kan jo evt. skrive i (..), hvis de løfter sumo.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Det virker IMO klart mest fornuftigt at alle løfter i samme stil, da det jo netop er grebet der skal testes. Det optimale må være at løftene ligner hinanden så meget som muligt således at så mange faktorer så muligt bliver ens og dermed grebet det der gør forskellen (og ikke hvem der er stærket i lårbasserne, eller mest eksplosiv o. lign.).

Link to comment
Share on other sites

Men hænger de to ting ikke sammen, når vi snakker løft med overhåndsgreb?

Vi er enige i at der er tale om grebsstyrke ikke? Determinanten for grebet er den tid hvori dette holds ikke? så hvis du er 2 sekunder om at udføre et løft i sumo og 2 sekunder i konventionelt, kan vi vel godt blive enige i at det er same same ikke?

Link to comment
Share on other sites

Vi er enige i at der er tale om grebsstyrke ikke? Determinanten for grebet er den tid hvori dette holds ikke? så hvis du er 2 sekunder om at udføre et løft i sumo og 2 sekunder i konventionelt, kan vi vel godt blive enige i at det er same same ikke?

Jo, hvis det forholder sig sådan, at man er den samme tid om det :smile: Men under alle omstændigheder, så er det to meget forskellige øvelser og de kan derfor ikke sammenlignes.

Link to comment
Share on other sites

Jo, hvis det forholder sig sådan, at man er den samme tid om det :smile: Men under alle omstændigheder, så er det to meget forskellige øvelser og de kan derfor ikke sammenlignes.

Det her er en tråd om greb ikke om dødløft teknik. Stilen er underordnet for grebet, det er afviklingstiden for løftet der er af betydning.

Link to comment
Share on other sites

Det her er en tråd om greb ikke om dødløft teknik. Stilen er underordnet for grebet, det er afviklingstiden for løftet der er af betydning.

Stilen betyder netop ikke noget for grebet, det er også derfor at min påstand er, at man henter fordel ved at løfte sumo, da man ved dette løft har en kortere vandring.

Men jeg synes ikke man kan sige, at vandringen ingen betydning har, den er vel lige så vigtig som tiden.

Du må komme med nogle beviser, jeg har ikke mange, men har dog mine egne erfaringer at støtte mig til, men jeg skal nok følge op på det :tongue: Men jeg synes det er underligt, at jeg kan løfte mere med overhåndgreb med sumostil og dette er til trods for, at jeg er stærkere i almindelig stil med mixgreb.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Stilen betyder netop ikke noget for grebet, det er også derfor at min påstand er, at man henter fordel ved at løfte sumo, da man ved dette løft har en kortere vandring.

Men jeg synes ikke man kan sige, at vandringen ingen betydning har, den er vel lige så vigtig som tiden.

Du må komme med nogle beviser, jeg har ikke mange, men har dog mine egne erfaringer at støtte mig til, men jeg skal nok følge op på det :tongue: Men jeg synes det er underligt, at jeg kan løfte med mere med overhåndgreb med sumostil og dette er til trods for, at jeg er stærkere med almindelig stil.

Nej for en gangs skyld synes jeg at du bør komme med et saglig og validt argument der underbygger din påstand. Der er ikke noget biomekanisk eller fysiologisk der skulle kunne bevirke at dine underarme er stærkere i sumo set i forhold til konventionelt. Det du argumentere med er at DU synes at du er stærkere i grebet i sumo, hvis jeg så kommer og siger at jeg er stærkere i grebet i konventionelt, så er vi kommet lige vidt. Så jeg vil gerne opfordre dig til at underbygge din påstand.

Min påstand er stadigt at så vidt tiden for grebet er ens, så er det same same.

Link to comment
Share on other sites

Nej for en gangs skyld synes jeg at du bør komme med et saglig og validt argument der underbygger din påstand. Der er ikke noget biomekanisk eller fysiologisk der skulle kunne bevirke at dine underarme er stærkere i sumo set i forhold til konventionelt. Det du argumentere med er at DU synes at du er stærkere i grebet i sumo, hvis jeg så kommer og siger at jeg er stærkere i grebet i konventionelt, så er vi kommet lige vidt. Så jeg vil gerne opfordre dig til at underbygge din påstand.

Min påstand er stadigt at så vidt tiden for grebet er ens, så er det same same.

Jeg kan ikke se, hvorfor din påstand er mere rigtig end min. For hver cm du løfter stangen ville der bliver stillet større krav til grebet.

At jeg løfter mere med sumostil er ikke det samme som at sige, at alle gør det samme, men så længe folk ikke løfter det samme med de to forskellige stile, så er det jo et problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se, hvorfor din påstand er mere rigtig end min. For hver cm du løfter stangen ville der bliver stillet større krav til grebet.

At jeg løfter mere med sumostil er ikke det samme som at sige, at alle gør det samme, men så længe folk ikke løfter det samme med de to forskellige stile, så er det jo et problem.

Min påstand er underbygget rent biomekanisk. ROM for løftet er IKKE en faktor for grebet, det er tiden, derfor er min på mere rigtig end din, da min er underbygget igennem anatomiske studier, hvilket gør den valid. Enkeltmands empiri giver jeg ikke meget for, med mindre du ikke kan underbygge det sagligt og validt, hvilket jeg endnu ikke har set dig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer da fuldstændigt an på hvor lang tid man er om at løfte de ekstra cm'er?

Lige præcis. Tiden er en determinant for grebet. Grebet er en isometrisk kontraktion hvilket vil sige, at der lokalt i hånden ikke sker bevægelse. Dette har intet med den ROM som løftet har gobalt i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er underbygget rent biomekanisk. ROM for løftet er IKKE en faktor for grebet, det er tiden, derfor er min på mere rigtig end din, da min er underbygget igennem anatomiske studier, hvilket gør den valid. Enkeltmands empiri giver jeg ikke meget for, med mindre du ikke kan underbygge det sagligt og validt, hvilket jeg endnu ikke har set dig gøre.

Nu går diskussion på om det teoretiske skal vægtes højere end det empiriske. Det mener jeg ikke, hvad kan du bruge det til, hvis virkeligheden er anderledes. At noget er underbygget rent biomekanisk betyder ikke, at det er en ufejlbar sandhed.

Link to comment
Share on other sites

Nu går diskussion på om det teoretiske skal vægtes højere end det empiriske. Det mener jeg ikke, hvad kan du bruge det til, hvis virkeligheden er anderledes. At noget er underbygget rent biomekanisk betyder ikke, at det er en ufejlbar sandhed.

Faber du drejer diskussionen i en fejl retning. Underbyg din påstand. Din argumentations teknik dur ikke på mig. Denne diskussion går på Grebsstyrke og deraf determinanter for denne.

Link to comment
Share on other sites

Faber du drejer diskussionen i en fejl retning. Underbyg din påstand. Din argumentations teknik dur ikke på mig. Denne diskussion går på Grebsstyrke og deraf determinanter for denne.

Jeg kan kun forholde mig til fakta og min rationalitet.

Hvad hvis nu man er 2 sek. om at løfte et sumoløft med overhåndsgreb og 2,5 sek. om at løfte et almindeligt løft med samme greb, så vil din påstand jo også betyde, at der er en forskel på om man løfter det ene eller det andet. Begrundelserne der underbygger dette er ganske vist ikke de samme, men resultatet er det samme, og det er vel det, som der er vigtigste i denne sammenhæng.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun forholde mig til fakta og min rationalitet.

Hvad hvis nu man er 2 sek. om at løfte et sumoløft med overhåndsgreb og 2,5 sek. om at løfte et almindeligt løft med samme greb, så vil din påstand jo også betyde, at der er en forskel på om man løfter det ene eller det andet. Begrundelserne der underbygger dette er ganske vist ikke de samme, men resultatet er det samme, og det er vel det, som der er vigtigste i denne sammenhæng.

Som jeg hele tiden har sagt, så er tiden en determinant. Men hvis jeg nu er hurtigere i konventionelt i forhold til sumo, så holder din påstand ikke, hvis man skal bruge din måde at argumentere på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share