overhånds dødløft battle


devito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er typisk at se Faber snakke udenom som han gør i en hver anden diskussion når han kommer i bekneb... og må jeg minde dig om Faber at det er afsenderens pligt at formidle tingene så soleklart at der ikke er plads til tolkninger... du gør det hver gang, prøver at redde dig ud af den og det er så pinligt en argumentations-teknik at man ikke aner om man skal le eller græde... Det Pumaen siger er så logisk at hvis man kan betvivle det så er man simpelthen udenfor pædagogisk rækkevidde... ROM er på ikke afgørende for grebbet da som Pumaen rigtig nok siger kun foregår en isometrisk kontraktion i underarmen og derfor vil det udelukkende være tiden hvormed du løfter der har indflydelse på grebs-styrken... det vil klæde dig at indrømme du har taget fejl Faber

Link to comment
Share on other sites

Det er typisk at se Faber snakke udenom som han gør i en hver anden diskussion når han kommer i bekneb... og må jeg minde dig om Faber at det er afsenderens pligt at formidle tingene så soleklart at der ikke er plads til tolkninger... du gør det hver gang, prøver at redde dig ud af den og det er så pinligt en argumentations-teknik at man ikke aner om man skal le eller græde... Det Pumaen siger er så logisk at hvis man kan betvivle det så er man simpelthen udenfor pædagogisk rækkevidde... ROM er på ikke afgørende for grebbet da som Pumaen rigtig nok siger kun foregår en isometrisk kontraktion i underarmen og derfor vil det udelukkende være tiden hvormed du løfter der har indflydelse på grebs-styrken... det vil klæde dig at indrømme du har taget fejl Faber

Hvad har det her med tråden at gøre? jeg har lagt mærke til, at du bruger pædagorisk rækkevidde en del. Jeg har så lært, at man ikke skal bruge udtryk, som man ikke forstår at anvende rigtigt. Du har brugt netop dette over for andre end mig, og det er tydeligt, at du ikke ved, hvad udtrykket betyder. Jeg er ked af at sige det, men jeg får mere ud af at diskutere med en børnehaveklasseelev end dig.

Nu er det jo ikke overraskende, at du er enig med Pumaen, da I har læst de samme bøger. Jeg har så formuleret mig ganske klart. Nu forstår du ikke ret meget, hvis jeg skal formulere mig, så du kan forstå mig, så må jeg give fortabt, da jeg ikke besidder denne pædagogiske evne. Se her blev ordet brugt korrekt.

Selvfølgelig er træklængden afgørende for grebet, vil du påstå at du har lettere ved at løfte en stang 40 cm end 30 cm?

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Hmm hvis man som fx OT vælger bevidst at udføre sit løft langsomt, så må det vel være en fordel at vælge det løft, hvor man skal løfte vægten det korteste stykke?

Og når det gælder overhåndsgreb så vil de fleste netop løfte langsomt for ikke at miste grebet om stangen.

Her Zoa, så slap du for at læse hele tråden, hvilket du så heller ikek har gjort :tongue:

Tiden er en afgørende faktor, hvilket jeg heller ikke har stillet spørgsmåltegn ved, men det er selvfølgelig ikke det eneste, der spiller ind. Jeg kan faktisk også nævne andre ting, der spiller ind :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nej for en gangs skyld synes jeg at du bør komme med et saglig og validt argument der underbygger din påstand. Der er ikke noget biomekanisk eller fysiologisk der skulle kunne bevirke at dine underarme er stærkere i sumo set i forhold til konventionelt. Det du argumentere med er at DU synes at du er stærkere i grebet i sumo, hvis jeg så kommer og siger at jeg er stærkere i grebet i konventionelt, så er vi kommet lige vidt. Så jeg vil gerne opfordre dig til at underbygge din påstand.

Min påstand er stadigt at så vidt tiden for grebet er ens, så er det same same.

Det er jeg nu ikke enig i - hvis man både er 2 sek om et konv. dødløft og et sumo, men ROM er mindre i sumo - må hastigheden hvorhed stangen flytter sig fra punkt x(død) til punkt y(lockout) være højere, hvilket skaber højere downforce. Er TUT højere på konv, så er man jo nød til at holde den i hænderne længere tid. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg nu ikke enig i - hvis man både er 2 sek om et konv. dødløft og et sumo, men ROM er mindre i sumo - må hastigheden hvorhed stangen flytter sig fra punkt x(død) til punkt y(lockout) være højere, hvilket skaber højere downforce. Er TUT højere på konv, så er man jo nød til at holde den i hænderne længere tid. :wink:

Meget enig :smile:

Det er også derfor jeg snegler vægten op når det er med overhåndsgreb, da jeg ellers ikke ville kunne holde om vægten.

TUT har da noget at sige, men ikke så meget som jeg synes nogle gør det til. Et dødløft tager vel højest 3-4sek og hvis man ser diverse grebstest til stærkmandskonkurrencer så vil grebet enten give op med det samme, eller lang tid efter. Måske 20-30sek senere.

Downforce fra stangen mener jeg derfor har større betydning. :smile:

At det så ren praktisk nok ikke har den store betydning, og at jeg ikke helt forstår hvorfor man ikke må dødløft Sumo hvis det er det man ønsker i denne konkurrence.

Sumo har jeg ikke kun fordele som nedsat ROM men behøves altså slet ikke at være så stor fordel som mange siger. Hvis jeg var meget stærkere i Sumo så ville jeg da også løfte sådan :smile:

Link to comment
Share on other sites

Meget enig :smile:

Det er også derfor jeg snegler vægten op når det er med overhåndsgreb, da jeg ellers ikke ville kunne holde om vægten.

TUT har da noget at sige, men ikke så meget som jeg synes nogle gør det til. Et dødløft tager vel højest 3-4sek og hvis man ser diverse grebstest til stærkmandskonkurrencer så vil grebet enten give op med det samme, eller lang tid efter. Måske 20-30sek senere.

Downforce fra stangen mener jeg derfor har større betydning. :smile:

At det så ren praktisk nok ikke har den store betydning, og at jeg ikke helt forstår hvorfor man ikke må dødløft Sumo hvis det er det man ønsker i denne konkurrence.

Sumo har jeg ikke kun fordele som nedsat ROM men behøves altså slet ikke at være så stor fordel som mange siger. Hvis jeg var meget stærkere i Sumo så ville jeg da også løfte sådan :smile:

Helt enig med dig troels, men skal vi have en konkurrence bør alle forhold vel være lige - om end det kun er for sjov ;)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med dig troels, men skal vi have en konkurrence bør alle forhold vel være lige - om end det kun er for sjov ;)

De ydre betingelser skal være éns for alle, ud over det synes jeg man bør regulere mindst muligt. Tag f.eks. 100m løb, der er ikke regler for hvor mange skridt man må tage eller hvor lange de skal være, man må selv bestemme om man løber forlæns eller baglæns. Jo mere regulering der er af en konkurrence (Læs: mange regler), jo mere devaluerer det den, i hvert fald efter min mening. Keep it simple er altid en god regel, så hvorfor ikke bare sige: dødløft, overhåndgreb, bælte og magnesium tilladt; hvor meget kan du løfte. Hvordan folk så gør det må være deres sag. I sidste ende kan jeg jo bare skrive jeg har løftet 300kg med én hånd hvis jeg har lyst til at snyde.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare følge de retningslinjer der blev givet af ophavsmanden til tråden :blink:

Kan ikke se hvorfor det skulle være så svært. Som skrevet tidligere kan man jo bare oprette en ny tråd. Evt a la 10 min Challenge, hvor der er plads til konv., sumo, med tøseting (bælte, straps), dragt.

Men tøsepulveret :laugh: magnesium er efter min mening fint nok til det hele, men det er jo op til ophavsmanden at vurdere.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :devil:

ps: giftigt løft der Angel :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare følge de retningslinjer der blev givet af ophavsmanden til tråden :blink:

Kan ikke se hvorfor det skulle være så svært. Som skrevet tidligere kan man jo bare oprette en ny tråd. Evt a la 10 min Challenge, hvor der er plads til konv., sumo, med tøseting (bælte, straps), dragt.

Men tøsepulveret :laugh: magnesium er efter min mening fint nok til det hele, men det er jo op til ophavsmanden at vurdere.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :devil:

ps: giftigt løft der Angel :superman:

Det virker pjattet hvis man så skal hen og lave en ny tråd, hvor sumo er tilladt. Tilsyneladende er forudsætningerne tilpasset trådstarteren, men de burde vel være sådan at alle kan være med. Hvis man er ked af at stangen skal løftes en smule kortere i sumo i forhold til konventionel, hvorfor så ikke også begynde at whine over at man er høj, har korte arme, korte fingre osv. osv. Hvis jeg startede en squat tråd, hvor to af mine krav var at man skulle hedde Søren og have blå øjne, så ville jeg da forvente nogle kommentarer.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg startede en squat tråd, hvor to af mine krav var at man skulle hedde Søren og have blå øjne, så ville jeg da forvente nogle kommentarer.

:laugh:

I er altså lidt for farvet af jeres SL def. regler og andet sjovt...

Nu prøver jeg virkelig at skære det ud i pap; Søren W du har ret i at når man snakker om konkrete dicipliner (i sportssammenhæng) så er der forskellige teknikker og måder at udføre diciplinen på. Der hvor i går galt i byen er fordi i tænker dødløft som SL diciplin, hvor man kan gøre det på den konv. og på SUMO måden. Men det her er ikke SL. Det er naivt at sige at at konv. og sumo er det samme løft...

DET ER TO FORSKELLIGE ØVELSER i alm. styrke/BB sammenhæng og dermed også i den her TRÅD BASTA!!!!

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er da rart du kan komme med en endelig definition for os, jeg kan godt se at dine regler er meget bedre end f.eks. IPFs.

Arghh, Søren det er ikke for at ditche eller sige at nogens regler er skod.

Det er plain and simple "måden hvorpå" der løftes.... og sumo og konv, er ik den samme måde...

men jeg er faktisk blevet så nysgerrig efter om der er en forskel, for dem der altså KAN og gider løfte begge dele.... så here goes;

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

200 kg Strongman2006

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

og så ikke mere pjat og brok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

1. Moos' goodmornings, undskyld squats er tæt på det farligeste og grimmeste jeg nogensinde har set.

2. I Sumo er overhåndsgreb lettere da man ikke på samme vis kan få fart på fra bunden som i konv dødløft. og fordi man kan "støtte" vægten imod lårene hvis man hamrer hoften igennem tideligt nok..

Så "rider" stangen op med lårene hvilket fører til lettere greb.

3. Der er også en sidste faktor:

man holder smallere i sumo, dette er et lettere greb for mig ihvf. Men kan bedre komme rundt om stangen med sin hånd/fingre når håndledene ikke skal vinkles pga. er bredt greb.

Jeg har ingen referencer. Kun generelle betragtninger/emeperi at støtte mig til.

En sidste kommentar: Kortere ROM betyder ikke nødvendigvis lettere løft eller hurtigere løft. Biomekanikken for den enekelte og styrke forhold for den enekelte i de mest udsatte muskelgrupper er også afgørende for om en stil er bedre end den anden. Ellers ville alle løftere løfte Sumo med maksimal bredde i standen.

Dette er ikke tilfældet!

Sumo er heller ikke nødvendigvis hurtigere pga. den kortere ROM, da det er et mere teknikkrævende løft. Langsommere = færre fejl teknisk set.

Link to comment
Share on other sites

1. Moos' goodmornings, undskyld squats er tæt på det farligeste og grimmeste jeg nogensinde har set.

2. I Sumo er overhåndsgreb lettere da man ikke på samme vis kan få fart på fra bunden som i konv dødløft. og fordi man kan "støtte" vægten imod lårene hvis man hamrer hoften igennem tideligt nok..

Så "rider" stangen op med lårene hvilket fører til lettere greb.

3. Der er også en sidste faktor:

man holder smallere i sumo, dette er et lettere greb for mig ihvf. Men kan bedre komme rundt om stangen med sin hånd/fingre når håndledene ikke skal vinkles pga. er bredt greb.

Jeg har ingen referencer. Kun generelle betragtninger/emeperi at støtte mig til.

En sidste kommentar: Kortere ROM betyder ikke nødvendigvis lettere løft eller hurtigere løft. Biomekanikken for den enekelte og styrke forhold for den enekelte i de mest udsatte muskelgrupper er også afgørende for om en stil er bedre end den anden. Ellers ville alle løftere løfte Sumo med maksimal bredde i standen.

Dette er ikke tilfældet!

Sumo er heller ikke nødvendigvis hurtigere pga. den kortere ROM, da det er et mere teknikkrævende løft. Langsommere = færre fejl teknisk set.

Du er så klog, Polle :4thumbup:

Ikke meget jeg kan være uenig i det indlæg der :smile: En ting jeg havde glemt var at man ofte har stærkere greb hvis underarmene er fikseret mod noget. Det har jeg ihvertfald erfaret når jeg træner med Coc'ere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det at ROM var fuldstændig ligegyldigt, kun at TUT havde betydning hvorfor laver vi så ikke bare lockouts fra racket? :laugh:

Vi kan blive enige om at ROM er mindre i sumo? godt... vi kan blive enige om at TUT er ens i både sumo og konventionel? godt (hvis nej - jamen så tut jo højere i konv hvilket er unfair)

hermed kan du vi drage den konklussion at den hastighed du løfter stangen i i konventionel er højere da den skal tilbagelægge en større distance på samme tid, HVILKET skaber højere downforce, HVILKET gør den sværere at holde. :bigsmile:

Af eksempler kan man jo prøve at RIVE 120 kg op i dødløft, og derefter kan man prøve de samme kg Jane Fonda style - hvad er lettest for grebet?

Der har du svaret, om end en overdrevet version :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

200 kg Strongman2006

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

HALVE dødløft

( :bigsmile: )

Kan kun være enig med pølle.. Synes det er MEGET simplificeret at sige at kun tiden er afgørende for løftet.

Link to comment
Share on other sites

1. Moos' goodmornings, undskyld squats er tæt på det farligeste og grimmeste jeg nogensinde har set.

Du skal ikke mobbe Moos! Slet ikke når man lige har set video med dine RÆDSELSFULDE dødløft fra Thy. Jeg har set folk løfte med mere krum ryg (host troels host), men aldrig nogen der starter et dødløft med så rund en ryg. Troels prøver dog i det mindste. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke mobbe Moos! Slet ikke når man lige har set video med dine RÆDSELSFULDE dødløft fra Thy. Jeg har set folk løfte med mere krum ryg (host troels host), men aldrig nogen der starter et dødløft med så rund en ryg. Troels prøver dog i det mindste. :laugh:

LOL :laugh: Må indrømme at at det grimmeste squat jeg nogensinde har set dog er dit Klaus :tongue:

Se bare her:

Dog imponerende at du alligevel har fået godkendt 240kg på at squatte på den måde. Respekt :4thumbup:

At mit dødløft så måske kommer ind i kampen om det grimmeste er en helt anden historie :laugh:

post-858-1148492392_thumb.jpg

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Nok snak! :tongue:

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

200 kg Strongman2006

190 kg Rommel (Ikke trænet i 3 uger!!)

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

HALVE dødløft

( :bigsmile: )

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

205 kg Francis :tongue:

205 kg Simoh

200 kg Strongman2006

190 kg Rommel (Ikke trænet i 3 uger!!)

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

HALVE dødløft

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share