Sukker i shaken


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Jeg fyrer normalt en post-workout shake ned med omtrent 35 gram valleprotein og x antal gram sukker (er lidt i tvivl). Det er altså druesukker.

Jeg hørte bare af en, jeg ellers mener har rimeligt styr på det, at sådan noget rent sukker ikke giver nogen næring, og at det derfor heller ikke er noget værd i en post-workout shake.

Jeg vil jo også gerne have noget kulhydrat indenbords efter en hård omgang træning, så spørgsmålet er, om en halv liter vand + 35 gram protein + 50 gram druesukker er ordentligt?

Hvis I mener, druesukker er fint at putte i shaken, hvor meget skal der så egentlig i?

På forhånd tak for svaret!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fyrer normalt en post-workout shake ned med omtrent 35 gram valleprotein og x antal gram sukker (er lidt i tvivl). Det er altså druesukker.

Jeg hørte bare af en, jeg ellers mener har rimeligt styr på det, at sådan noget rent sukker ikke giver nogen næring, og at det derfor heller ikke er noget værd i en post-workout shake.

Jeg vil jo også gerne have noget kulhydrat indenbords efter en hård omgang træning, så spørgsmålet er, om en halv liter vand + 35 gram protein + 50 gram druesukker er ordentligt?

Hvis I mener, druesukker er fint at putte i shaken, hvor meget skal der så egentlig i?

På forhånd tak for svaret!

Er lige med på en lytter. Jeg tilføjer lidt bordsukker i shaken efter træning, da jeg ikke har noget druesukker.

Hvad mener I om dette? Desuden bruger jeg også mælk istedetfor vand :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

hvis man bruger mælk får man jo kulhydrater på den måde - samt lidt ekstra prot(mælkens protein udnyttes vist først 2timer efter indtagelse hvor prot. pulver er ca ½time)

men druesukker er jo en ok måde at få kulhydrater på efter træning da det er hurtigtvirkende. men andre mere naturlige kilder som fx mælk er nok at foretrække da det og mætter(det gør vand selvfølgelig også) og giver vitaminer og mineraler samt kalk. det er begrænset hvor meget man får af de tre fra vand(tror slet ikke der er vitaminer i vand).

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

folk kunne jo godt få større muskelmasse inden proteinpulver og fx druesukker(går ud fra det er pulverform eller som tabelet) blev opfundet...

men det vigtigste er jo proteinpulveret da musklerne har brug for fedtsyrerne.

jeg så en tråd i går hvor der blev spurgt til hvor lang tid der går før kulhydrater(fra forskellige madvarer) lægger sig til fedtdepoterne. lur mig om der ikke også er blevet svaret/spurgt til hvor lang tid der går for de optages...

ellers er google din ven :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvis man bruger mælk får man jo kulhydrater på den måde - samt lidt ekstra prot(mælkens protein udnyttes vist først 2timer efter indtagelse hvor prot. pulver er ca ½time)

Hmm

største dele af protein pulveret på markedet er jo valle protein, er der virkelig så stor forskel rent tidsmæssigt at det tager op til 2 timer før man optager proteinerne fra mælken, og kun en ½ time når det er valle pulver

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Anvend langsomt optagelige kulhydrater i shaken. Sukker (glucose/sukrose) brændes lynhurtigt af i kroppen, og musklerne får ingen gavn af dette! I stedet er mere komplekse kulhydrater, såsom maltodextrin langt at foretrække idet det levere energi til musklerne i den første anabole fase, efter træningen!

Tommelfingerreglen er, ca 1g maltodextrin pr kg kropsvægt, altså vejer du 90kg, smider du 90g maltodextrin i shaken!

Klik rundt på de forskellige bannere, det er billigt og godt!

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Anvend langsomt optagelige kulhydrater i shaken. Sukker (glucose/sukrose) brændes lynhurtigt af i kroppen, og musklerne får ingen gavn af dette! I stedet er mere komplekse kulhydrater, såsom maltodextrin langt at foretrække idet det levere energi til musklerne i den første anabole fase, efter træningen!

Tommelfingerreglen er, ca 1g maltodextrin pr kg kropsvægt, altså vejer du 90kg, smider du 90g maltodextrin i shaken!

Klik rundt på de forskellige bannere, det er billigt og godt!

-LaMotta :4boxing:

havde nu hørt stik modsat, at det netop sku være hurtigt optageligt, således det hurtig omdanner processen fra nedbrydende til opbyggende... :blink:

Er jeg helt glat på den, for jeg bruger sq også en masse druesukker...

Link to comment
Share on other sites

Anvend langsomt optagelige kulhydrater i shaken. Sukker (glucose/sukrose) brændes lynhurtigt af i kroppen, og musklerne får ingen gavn af dette! I stedet er mere komplekse kulhydrater, såsom maltodextrin langt at foretrække idet det levere energi til musklerne i den første anabole fase, efter træningen!

Tommelfingerreglen er, ca 1g maltodextrin pr kg kropsvægt, altså vejer du 90kg, smider du 90g maltodextrin i shaken!

Klik rundt på de forskellige bannere, det er billigt og godt!

-LaMotta :4boxing:

Hmm jeg har aldrig hørt, om så store mængder sukker efter træning, hvor har du det fra....???

90 g. sukker er jo en betydelig mængde kalorier...!! forøvrigt så mener jeg, det netop er maltodextrin, der er den sukkerart, der optages hurtigst. Den man blandt andet rådes til at indtage under marathon.. not sure though :blush:

Hygge, Jac

Link to comment
Share on other sites

havde nu hørt stik modsat, at det netop sku være hurtigt optageligt, således det hurtig omdanner processen fra nedbrydende til opbyggende... :blink:

Er jeg helt glat på den, for jeg bruger sq også en masse druesukker...

Har jeg også læst på mig klog på.

Godt med hurtigt optageligt protein og kulhydrater lige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene! Det lyder til, at vand, druesukker og valleprotein kan være en god kombo alligevel.

Så er sprøgsmålet jo så bare hvor meget druesukker? Jeg vejer 90kg med en middel fedtprocent, hvordan skal det så ca. strikkes sammen? Synes godt nok 90gram sukker i sådan en shake er meget :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tommelfingerreglen er vist ½ g protein og 1 g druesukker/maltodextrin pr kg kropsvægt hvis man bulker og ½/½ hvis man cutter.

Er 90 g sukker meget for en person på 90 kg, der lige har givet sig fuldt ud til træningen? Det er jo sølle 360 kCal hvilket måske er 10% eller mindre hvis du bulker af dit samlede kalorieindtag på en dag. Det lyder fint i mine øjne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share