Pavel Tsatsouline kommer til Danmark


Waits
 Share

Recommended Posts

Ja en opskruet pris? det er jo ikke just et stykke af mælkevejen han tilbyder :dry:

Jeg er ikke uenig. Lad os dog ihukomme at de fri markedskræfter er i spil som altid: Udbud og efterspørgsel. Hvis der er mennesker der synes han er det værd, så er han det værd. Lidt ligesom når Jes Dorph får en årsløn omkring 1 million for at læse nyheder. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig. Lad os dog ihukomme at de fri markedskræfter er i spil som altid: Udbud og efterspørgsel. Hvis der er mennesker der synes han er det værd, så er han det værd. Lidt ligesom når Jes Dorph får en årsløn omkring 1 million for at læse nyheder. :smile:

Det har du så sandelig ret i... men jeg kan slet ikke tro at nogen i DK er så dumme at deltage i en gang KB-sving mm. til ågerpriser... det er muligt at folk i staterne med for mange penge gladeligt betaler det skal jeg ikke kunne sige... uanset hvad er min holdning stadig at det er en pervers pris som piller glansen af et ellers udemærket forbillede... jeg kender da flere der gerne ville se Pavel og selv jeg kunne måske finde på at punge ud til en weekend hvis den kostede 1/10 af det den gør nu... Problemet er at Pavel med de priser man kan læse sig frem til fremstiller sig selv som en grådig købmand :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke med, dels fordi jeg ikke skal være instruktør (og det er jo en instruktøruddannelse), dels fordi jeg synes det er for dyrt.

Pavel er jo sammen med de to andre, Cotter og Maxwell, absolut i verdenseliten når det angår KBs - så det er bestemt ikke et ligegyldigt kursus. Desuden ER kurserne normalt i USA, hvortil man lige skal lægge rejseomkostninger hvis man vil med (oveni kursusafgiften som er den samme som i DK).

Jeg tror det er klart prisen i virkeligheden er 1200 USD, hvilket ikke er så vildt som 2000 men alligevel.

Til sammenligning koster danske fitnessinstruktørkurser mellem 2500,- for grundkurser, mens de fleste koster mellem 7 og 9000 - altså i samme prisleje.

SATS træner kursus

Fitness danmark kursus

Sålænger der folk der vil betale det det koster, og det vil der være, så er han det værd. Desuden vil det jo blive et givtigt indtægtsgrundlag for en del af deltagerne.

Jeg tænker tonen i denne tråd lidt er en reaktion mod en (u)begrundet følelse af, at Pavel er lidt for kæphøj og selvfed, mere end en diskussion af rimelige prisniveauer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg skal ikke med, dels fordi jeg ikke skal være instruktør (og det er jo en instruktøruddannelse), dels fordi jeg synes det er for dyrt.

Pavel er jo sammen med de to andre, Cotter og Maxwell, absolut i verdenseliten når det angår KBs - så det er bestemt ikke et ligegyldigt kursus. Desuden ER kurserne normalt i USA, hvortil man lige skal lægge rejseomkostninger hvis man vil med (oveni kursusafgiften som er den samme som i DK).

Jeg tror det er klart prisen i virkeligheden er 1200 USD, hvilket ikke er så vildt som 2000 men alligevel.

Til sammenligning koster danske fitnessinstruktørkurser mellem 2500,- for grundkurser, mens de fleste koster mellem 7 og 9000 - altså i samme prisleje.

SATS træner kursus

Fitness danmark kursus

Sålænger der folk der vil betale det det koster, og det vil der være, så er han det værd. Desuden vil det jo blive et givtigt indtægtsgrundlag for en del af deltagerne.

Jeg tænker tonen i denne tråd lidt er en reaktion mod en (u)begrundet følelse af, at Pavel er lidt for kæphøj og selvfed, mere end en diskussion af rimelige prisniveauer?

Prissammenligningen er ikke rimelig på den måde. Du tager ikke højde for det langt højere antal undervisningsdage, der er på de instruktør kurser du sammenligner med.

Det er en pengemaskine, ingen tvivl om det.

Pavel formidler en masse stof på en let forståelig måde, men det er ikke revolutionerende. Kettlebells er som så meget andet et godt værktøj, men vildere er det da heller ikke.

Gættr på det næste bliver modificeret stærkmandstræning. VI skal bare have en karismatisk gut med sans for dollars og så er det den næste "fitness fad".

Bolde, bells oma værktøjer er gode. Men metoderne er vigtigere end legetøjet. Det er åbenbart bare lettere at forholde sig til en fitnessbølge hvis den ledsages af et bestemt sprog, beklædning og det ultimative symbol: en eller andet relikvie der i fast form er symbolet for denne træning.

Det være sig en kettle bell, en swissball, etc..

Er der nogen der er med på at starte tohåndssværs træning?

Eller vikingeøkse træning, hvor den isometriske spænding der opstår, når man hiver øksen ud af stammen/franskmanden, giver en unik træningsstimulus :w00t:

Link to comment
Share on other sites

ligesom den trend der var ved at starte en overgang i usa med clubbells - altså gamle indianerkøller (minder lidt om små baseball-køller) i forskellige vægtklasser. Tror dog at de gik lidt i sig selv igen.. hører i hvert fald ikke så meget om dem nu her, som tidligere.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hold snitterne fra swissball'en Polle :laugh:

Ellers godt indlæg :smile:

Der er intet i vejen med værktøjerne. men de er bare det. Det er umuligt at producere en anstændig atlet på en swissball alene. Styrkeløft er omvendt også begrænset i hvad det kan forbedre af præstation for atleter.

Det handler bare om at bruge de rigtige værktøjer til et givent arbejde.

Axerobics seminar i mit køkken i aften. 2500$ pr deltager. Vær den første der rider med på bølgen af vikinge power!

Link to comment
Share on other sites

Axerobics seminar i mit køkken i aften. 2500$ pr deltager. Vær den første der rider med på bølgen af vikinge power!

Hvad er dit reg. og kontonummer? Jeg må hellere skynde mig at overføre pengene inden alle andre gør det

PS: Hvordan holder du prisniveauet så lavt? det er jo uset billigt... hvis det ikke var fordi jeg kendte dig bedre ville jeg tro der var noget lusket ved det

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dit reg. og kontonummer? Jeg må hellere skynde mig at overføre pengene inden alle andre gør det

PS: Hvordan holder du prisniveauet så lavt? det er jo uset billigt... hvis det ikke var fordi jeg kendte dig bedre ville jeg tro der var noget lusket ved det

Kun kontant. Jeg lover at indberette det til skat.dk :wink:

Kaffe og kage 50$ ekstra

Link to comment
Share on other sites

Btw. Den måde som der trænes på med kettlebells er super godt!

Det viser hvordan man med drastisk anderledes loading parametre kan få effektiv styrke/stabilitet/anaerob kapacitet/workcapacity oma. via bevægelser der er ukendte i Fitness verden.

Kettllebell's giver i sig selv også unikke fordele og ulemper. Ligesom swiss balls også gør det.

Det er hele pointen, brug det alt efter hvordan det passer ind i dit program.

For en person som JSC er kuglerne guld værd.

Hans led havde ikke været lige så godt trænet med håndvægte/stænger med samme loading parametre.

Men det er mr glas krop JSC :tongue:

hvis man ikke er som han ville man kunne få mere ren powaa via øvelser med mindre stabilitetkrævende værktøjer.

Link to comment
Share on other sites

det var ham der havde så travlt med at ændre position konstant under et løft for hele tiden at være i den "korrekte" biomekaniske position.. Havde altid de mest mystiske øvelses-variationer! Tror nok han flere gange blev "pillet" ned i hans argumentationer grundet manglende indsigt.. Tvivler ret kraftigt på at det er noget der er værd at spendere specielt meget opmærksomhed på..

Der har vist nok været posted nogle indlæg for noget tid siden, hvor bl.a. mel siff undsagde flere af Paul Chek's argumenter.. så en søgning er nok vejen frem :smile:

Link to comment
Share on other sites

ligesom den trend der var ved at starte en overgang i usa med clubbells - altså gamle indianerkøller (minder lidt om små baseball-køller) i forskellige vægtklasser. Tror dog at de gik lidt i sig selv igen.. hører i hvert fald ikke så meget om dem nu her, som tidligere.. :smile:

Der er skam stadigvæk mange, som træner med clubbells - bl.a. et par stykker her på MOL. Jeg har ikke selv så meget erfaring med det, men det skulle være virkelig hardcore træning. De få øvelser i samme stil jeg har lavet (bl.a. til boksning) har været super gode (læs: hårde)

Som ptpoul nævner er det i langt højere grad et spørgsmål om metoder end værktøj - hvilket jeg ikke tror, at nogen er uenige i?! I øvrigt synes jeg, at folk er lidt hurtige til at skyde en masse low-blows efter Pavel. Han er god til at formidle (gode) enkle træningsbudskaber så næsten alle kan forstå dem - hvilket han da også er respekteret for i "branchen".

Mht. prisniveauet så er det, som jeg forstår det, ret almindelig pris ift. priserne i USA - og da det er lavet efter de retningslinier, koster det altså det samme. Så må det vil være op til folk selv om de vil betale, hvad det koster. Jeg gad bestemt ikke, at tilmelde mig til sådan et FinForm træningskursus og synes, udfra hvad jeg kender til dem, at deres priser er endnu mere sindssyge. Da jeg ikke mener, at man får noget som helst ud af dem. Derfor synes jeg stadigvæk, at folk skal have lov til kaster deres penge efter dem - og det har jeg ikke behov for at lave grin med. Hvis det er deres interesse og de gider betale - så værs'go

For god ordens skyld skal det lige nævnes, at jeg ikke har nogen interesse i det kursus, og ikke er tilmeldt! :smile:

Mht. at tjene penge på stærkmandstræning er der skam allerede nogen, som er på den vogn: Link

Link to comment
Share on other sites

Btw. Den måde som der trænes på med kettlebells er super godt!

Det viser hvordan man med drastisk anderledes loading parametre kan få effektiv styrke/stabilitet/anaerob kapacitet/workcapacity oma. via bevægelser der er ukendte i Fitness verden.

Kettllebell's giver i sig selv også unikke fordele og ulemper. Ligesom swiss balls også gør det.

Det er hele pointen, brug det alt efter hvordan det passer ind i dit program.

For en person som JSC er kuglerne guld værd.

Hans led havde ikke været lige så godt trænet med håndvægte/stænger med samme loading parametre.

Men det er mr glas krop JSC :tongue:

hvis man ikke er som han ville man kunne få mere ren powaa via øvelser med mindre stabilitetkrævende værktøjer.

Korrekt. Men jeg får i tilgift, som du nævner også, en kardiovaskulær effekt af min træning. Hvilket man altså kun i begrænset omfang får af de mere konventionelle øvelser og træningsmetoder. Og det passer mig godt. Og jeg tror KBtræning var et fint alternativ for de fleste, der grundet skader eller frygt for ditto ikke træner deres underkrop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share