Hårvækst


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej.

Underligt emne ja. Men vi taler jo en masse om øget testeron produktion.

Jeg ved ikke meget om dette emne det skal jeg blankt indrømme.

Men får man teoretisk set ikke også øget hår vækst af dette?

Det er et tilfælde vi før har talt lidt om. Og mange har brokket sig over at de burde ha busk ryder i stedet for baber grej.

jeg må indrømme at jeg selv synes jeg har oplevet øget hårvækst.

Men har det noget med træningen at gøre?

For vi er jo mange der træner mest efter store basis øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Har trænet nu i 1½ år, hvoraf de sidste 9 måneder har været "MOL træning"!

Og jeg har faktisk oplevet hormonale forstyrrelser da der for alvor kom gang i basisøvelserne!

Ca. 2 måneder efter jeg begyndte "MOL træningsstilen" fik jeg på bare 24 timer min venstre side at ryggen dækket med bumse-ligende røde mærker!

Jeg blev naturligvis bange så jeg røg til lægen.

Lægen har haft vores familie helt tilbage fra mine bedsteforældre så han kender mig godt og ved godt at jeg praktisk talt aldrig har dyrket sport gennem teeenage årene, så han spurgte mig om jeg lavede noget nu, og fortalte ham så om min træning.

Det viste sig at jeg pludselig havde fået en stor hormonproduktion, noget som min krop på daværende tidspunkt aldrig havde været udsat for, grundet nul sport og aktivitet.

Jeg har også fået øget skægvækst, noget jeg aldrig har døjet med tidligere. Har altid kun haft lidt hist og her, og dun'ene er blevet til skægstubbe!

Det er faktisk skummelt!

Link to comment
Share on other sites

Ok. jeg har ik oplevet andet end ret så kraftig hårvækst. Feks hår på brystet som ellers generelt ses sjældent hos personer i min alder. Men jeg kan snart køre Mr Austin misundelig. Dvs hvis man altså ikke holdte det nede med hård hånd. Heh

Link to comment
Share on other sites

Ca. 2 måneder efter jeg begyndte "MOL træningsstilen" fik jeg på bare 24 timer min venstre side at ryggen dækket med bumse-ligende røde mærker!

Jeg har også oplevet det samme men det er heldigvis ikke så slemt længere. Jeg har altid været meget aktiv hvad sport og motion angår så er du sikker på det er fordi du tidligere var meget inaktiv??

Jeg kender også en anden gut der har oplevet det. Han sagde at hans ryg fik samme symptomer sikkert pga hans kost og da han begyndte på kreatin eksplodere ryggen næsten :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også oplevet øget hårvækst blackice........ Før jeg begyndte at træne havde jeg næsten INGEN hår på kroppen, helt seriøst! Men nu har jeg mere hår, end de fleste som også er ældre end mig, hvis det ikke var fordi jeg barberede det væk, jeg HADER hår, specielt på ryggen!! Ja, det er MEGA skummelt..... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hmm... Da jeg startede med at træne (Her snakker vi to små 8,5 kgs håndvægte (Jeg regulerer dog vægten, og kører en arm af gangen 15 kg i flere og flere øvelser) for jeg lynhurtigt det der "bitch tits" brystudvikling i mit højre bryst... Desuden er jeg i højere grad begyndt at få lidt skæg, men det hører vist min alder til at det begynder nu...

Link to comment
Share on other sites

Bitch tits/brystudvikling/whatever... Claus B har tidligere sagt det i flæng, så det tror jeg da nok det er... :huh:

Man kan da forestille sig at det er blivet "fremskyndet" af træningen... LIdt mærkeligt at det kom der, men på den anden side... Inden havde jeg jo heller ikke et bryst det kunne komme i... Jeg husker dengang hvor man kunne se mine ribben på brystkassen... Når arbejder jeg på at få de sidste synlige rester væk på ryggen...

Link to comment
Share on other sites

Testosteron giver IKKE øget hårvækst.. Når hormonet nedbrydes bliver det til præcis det hormon, der er skyld i mange mænd bliver skaldede.... Kan ikke lige huske hvad det hedder.

Jeg ved ikke om testosteron teoretisk giver øget hårvækst, men jeg mærker selv en tydelig forskel når jeg overstiger 1500-1700mg testosteron om ugen.. normalt barberer jeg mig en gang om dagen, men to-tre uger inde i kuren bliver jeg nogle gange nødt til at gøre det sen eftermiddag også.... Derudover siger min kæreste at jeg får øget hårvækst på ryggen når jeg er på kur. Til gengæld mærker jeg intet af testosteron deriviatet DHT som netop skulle binde sig til receptorer i hud, hår etc. Så der må være en eller anden sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share