Hvordan kan jeg se sådan ud


BBRulez
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Svært spørgsmål. Det kommer selvfølgelig an på hundredevis af ting, om du har hvad der skal til for at komme til at ligne ham gutten dér. Men med rigelig motivation kan det vel lade sig gøre. Sæt dig grundigt ind i kost og træning (kig rundt på mol - de fleste relevante emner er der tærsket langhalm i op til flere gange på boardet, så brug "søg" knappen) og kom så igang. Det er bare om at komme i sving. Du må jo slås for det (ligesom alle vi andre), men intet er umuligt. :smile:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Svært spørgsmål. Det kommer selvfølgelig an på hundredevis af ting, om du har hvad der skal til for at komme til at ligne ham gutten dér. Men med rigelig motivation kan det vel lade sig gøre. Sæt dig grundigt ind i kost og træning (kig rundt på mol - de fleste relevante emner er der tærsket langhalm i op til flere gange på boardet, så brug "søg" knappen) og kom så igang. Det er bare om at komme i sving. Du må jo slås for det (ligesom alle vi andre), men intet er umuligt. :smile:

Ja det bare problemet jeg fatter nada af det i skriver herinde ? :laugh: næsten da.. jeg ved ik hvordan man laver et træningsprogram og jeg ved ik hvordan man skal lave en kostplan så det er altså lidt svært :s

Link to comment
Share on other sites

Ja det bare problemet jeg fatter nada af det i skriver herinde ? :laugh: næsten da.. jeg ved ik hvordan man laver et træningsprogram og jeg ved ik hvordan man skal lave en kostplan så det er altså lidt svært :s

Ok, jamen så vil jeg da prøve om jeg kan hjælpe.

Dit mål må i første omgang være at smide noget muskelmasse på kroppen. Til det formål er der lige så mange meninger, som der er medlemmer herinde sådan circa. :tongue: Men personligt vil jeg mene at et godt udgangspunkt vil være at træne hele kroppen (fullbody) igennem 3 gange om ugen, få opbygget noget styrke og smidt noget masse på. DBM's BEGYNDER STYRKE/EKSPLOSIONS TRÆNING er et ganske udmærket udgangspunkt til at opbygge et godt fundament. Du gør brug af de gode flerleds- eller basisøvelser som involverer flere muskelgrupper samtidig. Hvis du har spørgsmål til programmet så spørg. :smile:

Derudover er kosten, som du sikkert ved, af stor betydning. Vil du bygge muskler (tage på) er du nødt til at være i kalorieoverskud. Så smid en proteinshake eller noget kakaomælk ind efter træningen til at "fylde depoterne". Derudover hedder det protein- og kulhydratrig mad. Fokus på de gode, langsomme kulhydrater som grovbrød, rugbrød, havregryn, grovpasta, vilde ris etc. Min. 6 måltider om dagen er en god tommelfingeregel, og hellere lidt for meget end lidt for lidt når målet er masse. Note: dette er ingen undskyldning for at spise mere junk, slik og sukker! :smile:

Håber du kan få noget ud af ovenstående!?

VH

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Alle er jo startet et sted. Hvis du har den indstilling kommer du nok ikke langt :) Du kan f.eks. starte med at læse glossary/ordlisterne herinde og på getbig. Dernæst de artikler skrevet af Thomas Jagd og Jørgen Storm.

Jeg har en rimelig effektiv indstilling og når jeg vil gøre noget så vil jeg gøre det :) Men at kunne lave et godt og effektivt træningsprogram er noget jeg ikke har evnerne til :s

Link to comment
Share on other sites

Ok, jamen så vil jeg da prøve om jeg kan hjælpe.

Dit mål må i første omgang være at smide noget muskelmasse på kroppen. Til det formål er der lige så mange meninger, som der er medlemmer herinde sådan circa. :tongue: Men personligt vil jeg mene at et godt udgangspunkt vil være at træne hele kroppen (fullbody) igennem 3 gange om ugen, få opbygget noget styrke og smidt noget masse på. DBM's BEGYNDER STYRKE/EKSPLOSIONS TRÆNING er et ganske udmærket udgangspunkt til at opbygge et godt fundament. Du gør brug af de gode flerleds- eller basisøvelser som involverer flere muskelgrupper samtidig. Hvis du har spørgsmål til programmet så spørg. :smile:

Derudover er kosten, som du sikkert ved, af stor betydning. Vil du bygge muskler (tage på) er du nødt til at være i kalorieoverskud. Så smid en proteinshake eller noget kakaomælk ind efter træningen til at "fylde depoterne". Derudover hedder det protein- og kulhydratrig mad. Fokus på de gode, langsomme kulhydrater som grovbrød, rugbrød, havregryn, grovpasta, vilde ris etc. Min. 6 måltider om dagen er en god tommelfingeregel, og hellere lidt for meget end lidt for lidt når målet er masse. Note: dette er ingen undskyldning for at spise mere junk, slik og sukker! :smile:

Håber du kan få noget ud af ovenstående!?

VH

Forstår dig klart og tydeligt :) tak

Link to comment
Share on other sites

Ja det bare problemet jeg fatter nada af det i skriver herinde ? :laugh: næsten da.. jeg ved ik hvordan man laver et træningsprogram og jeg ved ik hvordan man skal lave en kostplan så det er altså lidt svært :s

Hey det er ikke let... Hårdt arbejde er en nødvendighed.

Når du er så lille som du er, så skal der bare spise igennem. Vej dig en gang om uge, hvis ikke du øger din kropsvægt, så er det fordi du ikke spiser nok...

Kom igang :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror i så jeg kan ha sådan en krop om et par år og hvordan?:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b...lgoldberg17.jpg

Nu skal man aldrig sige aldrig, men nej, det tror jeg hverken du eller andre kan med det udgangspunkt.

Jeg kan se af din log at du er 14-15 år og vejer lige omkring eller under 60kg. Bill vejer formentlig på den gode side af 100-110kg, dvs du skal tage 40+ kg på hovedsageligt bestående af muskelmasse.

På 2 år? no way

På 5? et stort måske, hvis du har generne til det, en jernvilje og hvis du prioriterer kost, træning og restitution over alt andet.

De tal er selvfølgelig gætværk, men udgangspunktet tror jeg stadig lige skal ligges 2-3 år ud i fremtiden, når du er ved at være udvokset.

Når det så er sagt synes jeg måske heller ikke det er det fedeste look at gå efter, men det er jo dit valg. :smile:

Du kan sagtens komme rigtig langt fra hvor du er nu på to år, der er nok bare længere end du lige regner med op til Bill :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man aldrig sige aldrig, men nej, det tror jeg hverken du eller andre kan med det udgangspunkt.

Jeg kan se af din log at du er 14-15 år og vejer lige omkring eller under 60kg. Bill vejer formentlig på den gode side af 100-110kg, dvs du skal tage 40+ kg på hovedsageligt bestående af muskelmasse.

På 2 år? no way

På 5? et stort måske, hvis du har generne til det, en jernvilje og hvis du prioriterer kost, træning og restitution over alt andet.

De tal er selvfølgelig gætværk, men udgangspunktet tror jeg stadig lige skal ligges 2-3 år ud i fremtiden, når du er ved at være udvokset.

Når det så er sagt synes jeg måske heller ikke det er det fedeste look at gå efter, men det er jo dit valg. :smile:

Du kan sagtens komme rigtig langt fra hvor du er nu på to år, der er nok bare længere end du lige regner med op til Bill :wink:

Vejer 66 kg :)

Link to comment
Share on other sites

jaja, det er så let som ingenting. Du burde have det klaret til standsæsonen. :wink:

:4thumbup: Det er nemlig rigtigt! Du skal bare huske dine havregryn, så vejer du 120+ med en BF% på 10, inden du går ud af gymnasiet. :laugh:

>BBRulez

Tror du skal finde dig et lidt mere jordnært mål, hvis jeg skal være helt ærlig... Selvfølgelig kan du ikke fordoble din vægt med ren muskelmasse. Er ked af, at skulle være den der "burster" din "bubble", men dine chancer for at blive på størrelse med Goldberg er altså slim to none. Det in mente, så kan du selvfølgelig stadig blive et kæmpe hus, men nok ikke helt i den størrelsesliga. Se bare på de forskellige BB-logge her på MOL. Folk der har dedikeret sig 100% til sporten i 10+ år, og hvor mange af dem er bare i nærheden af Goldberg's størrelse? :smile:

/Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Du kan måske gaine 10 kg på et år, men det vil ikke alt sammen være muskelmasse. Du vil ikke år efter år kunne gaine 10 kg men mindre, og du vil overårene komme til at akumulere en del fedt. Du skal så cutte for at reducere fedtprocenten og så igen gå igang med at gaine masse, indtil din fedtprocent igen bliver for høj, så du skal til at cutte.

Du skal gaine 60 kg muskelmasse, men da du kun er 15 år, kan du vel realistisk set over en 10 årig periode godt gaine 5 kg ren muskelmasse om året, og så som 25 årig veje 130 kg med en lav fedtprocent. Det er vel teoretisk muligt , men jeg har ikke hørt om nogen, der har gjort noget i den stil clean. Så det er måske slet ikke muligt.

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke dine gener, eller specielt meget til din fysik udover billedet..

men..chancen for at du får sådan en fysik, clean, er ret lille.

Du kan være blandt de få der har anlæggene til- med masser af dedikeret træning og kost gennem mange år, at opnå en sådan fysik Clean.

men.. det er ikke sansynligt

En som Baadibuilder, Mass og Craw herinde er nogen STORE fætre, og gode mål for hvad du kunne sigte efter med nok dedikation og diciplin. Men lad være med at sætte dig et umuligt mål, for så bliver du bare skuffet.

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Det er nemlig rigtigt! Du skal bare huske dine havregryn, så vejer du 120+ med en BF% på 10, inden du går ud af gymnasiet. :laugh:

>BBRulez

Tror du skal finde dig et lidt mere jordnært mål, hvis jeg skal være helt ærlig... Selvfølgelig kan du ikke fordoble din vægt med ren muskelmasse. Er ked af, at skulle være den der "burster" din "bubble", men dine chancer for at blive på størrelse med Goldberg er altså slim to none. Det in mente, så kan du selvfølgelig stadig blive et kæmpe hus, men nok ikke helt i den størrelsesliga. Se bare på de forskellige BB-logge her på MOL. Folk der har dedikeret sig 100% til sporten i 10+ år, og hvor mange af dem er bare i nærheden af Goldberg's størrelse? :smile:

/Lagoon

Tror heller ik jeg blir så stor når jeg er de 20 år.. måske med steroider men det gider jeg sku ik :s.. håber ihverfald at være i 100+ kg størrelsen når jeg er lidt over 20 år gammel :) bare ik med en fedtprocent på 40 :p

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ik jeg blir så stor når jeg er de 20 år.. måske med steroider men det gider jeg sku ik :s.. håber ihverfald at være i 100+ kg størrelsen når jeg er lidt over 20 år gammel :) bare ik med en fedtprocent på 40 :p

med en fedp% på 30 er 100kg vel realistisk :dry:

de 100kg skal du nok skyde en lang hvid pil efter hvis du bare skal have en tilnærmelsesvis acceptabel fedtprocent.

men helt ærligt, græsset er ikke altid grønnere på den anden side... en af mine venner fra trænet klogt og relativt seriøst siden han var 15 hvor han vejede 60kg, jeg tror han er nogenlunde samme højde som dig. i dag(han er 22 nu) vejer han 74kg med en fedt% på 8 - men jeg er stadig over 5cm bredere over skulderne til trods for jeg ikke har trænet noget nær så dedikeret som ham - mine gener (både muskel- og krops-opbygningsmæssigt) er bare "bedre" i forhold til ham.

så dyrk styrketræning for at blive større hvis det er det du vil, men hvis det er din eneste mål tror jeg hurtigt du løber tør for motivation!

styrketræning kan også være noget socialt...

jeg kom selv fra ca 70kg . idag vejer jeg 80kg og er 180cm (højden har ikke ændret sig siden jeg var 15...) med ca 11% fedt. hvis du dedikerer dig til styrketræning, hvilket ikke kun betyder at pumpe jern men også forstå anatomi og kost, så vil de 80kg da bestemt være muligt i en alder af 20, men det er stadig 14kg primært fra muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share