Bedste numseøvelser


Phil
 Share

Recommended Posts

Typisk svar, at det er en "kvindeøvelse".

Herrer, prøv at kigge på Jeres r.., mange kunne trænge til at træne baller !

Betina

betina, jeg tror ikke rigtigt du har indblik i hvad MOL's øvrige brugere er for nogen... Det e rnok nogle af de mest bakketrænende mænd man finder, specielt i kraft af at så mange brugere er styrkeløftere, som stort set ikke laver andet....

Link to comment
Share on other sites

Typisk svar, at det er en "kvindeøvelse".

Herrer, prøv at kigge på Jeres r.., mange kunne trænge til at træne baller !

Betina

Der fik vi vist lige de forkerte briller på :cool: Min røv kan åbne en pose franske kartofler hvis du placerer den rigtigt..

Den måde de beskriver single leg squat på, svarer til da til step-ups?

Link to comment
Share on other sites

Cirkus-numre og aerobics.

Lad nu være med at lede efter en mirakel-øvelse. Diagnosen er klar: Problemet er jeres psyke. For meget selvmedlidenhed. Hold nu op med det tuderi og tryk så igennem når i squatter og benpresser!

Studiet viser at squats er gode og legpresses suger. Ved ikke helt hvad du vil med dit indlæg? :laugh:

Det siger også at quadroped single leg kickbackes har højest iemg værdier. Så den vil være fin til at afslutte med.

Benpressen skulle efter disse målinger IKKE være det bedste valg.

Link to comment
Share on other sites

Typisk svar, at det er en "kvindeøvelse".

Herrer, prøv at kigge på Jeres r.., mange kunne trænge til at træne baller !

Betina

Lalalalalala er det eneste jeg læser fra det indlæg. :wink: Jeg har måtte kassere stort set alle mine gamle bukser, fordi min røv og mine lår er blevet for store.

Link to comment
Share on other sites

Hvad betyder EMG?

EMG = Elecro Myo Graphi

Electro siger sig måske selv... aktiviteten i musklen er ikke elektricitet som sådan, men da aktiveringen af de kontraktile (sammentrækkende) proteiner i musklen, lidt forenklet, er et resultat af joner i bevægelse over cellens membran, kan man måle denne aktivitet med en apparat der er følsom for strømning af laddede partikler.

Myo er latin for muskel

Graphi betyder at de værdier man registrerer synliggørs, f eks i et diagram

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne i sidst uge kun finde en g-star model der gik... Den skal så sys ind i taljen (2 tommer for stor) for at min røv og lår kan være der. Men mine lår er sgu tændstikker. Gennemsnitsdanskeren må satme være en ål uden lige :laugh:

Eller også er det så fede at de skal have så store bukser at buksebenene faktisk passer til normale ben :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Studiet viser at squats er gode og legpresses suger. Ved ikke helt hvad du vil med dit indlæg? :laugh:

Det siger også at quadroped single leg kickbackes har højest iemg værdier. Så den vil være fin til at afslutte med.

Benpressen skulle efter disse målinger IKKE være det bedste valg.

Præcis

Generelt, hvis du vil nå maksimale aktivering i en muskel, skal du bruge dig af øvelser hvor der sker så meget bevægelse som muligt over den led musklen arbejder over. Samt hvor der er så lidt overtag som muligt af andre muskler. F eks giver single squat mindre aktivering i G maximus, da denne øvelse gør at de abducerende (de muskler der løfter benet ud fra kroppen, til siden) muskler går ind mer, for at undgå at vi "dropper høften". Så da får du i stedet G medius og minimus lidt extra trænet. ( hvilket i og for sig også giver flot form over numsen :smile: ) En slump, btw, at de to senere deler samme innervering, men maximus har en helt anden(?)

I benpress går man lidt glip af maximus rolle som extenderende muskel over hele høftepartiet. Den trækker ikke kun låret bagud, den kan også bevæge hele bækkenet når vi rætter ud i lænden og "skuder høften frem". I benpress går vi lidt glip af det sidste, især i den horisontelle. Tyngdpunkten i disse øvelser bliver at rætte knæet ud i stedet ,og det står hovedsaglig quadriceps for.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Hvor mange træner også benpres for at få en god røv? Har trænet den tidligere, men det var da primært for quadriceps, da jeg syntes min røv var ved at blive for stor i forhold til mine ben :laugh: Men det er da rart at have "beviser" for at squat er vejen frem også for piger der vil "strammes op".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share