MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 13. august 2007

Første dag på arbejde efter ferie :gal: Nøøøøjjjjj det var hårdt.

Jeg træner først efter kl. 18 om mandagen, hvilket (normalt) passer mig fint, da jeg så kan tage en lang dag på arbejde. I dag var det dog som om timerne sneglede sig af sted og halv fem måtte jeg bare ud i solen. Blev til lidt shopping og solskin i fælledparken inden træning :smile:

Dagens træning

SatsCorePuls :heartpump:

Max 173

Gns 151

Pump :heartpump:

Max 163

Gns 128

Opvarmning 2*5 kg

Squat 2*11 kg

Bryst 2*6 kg

Ryg 2*10 kg

Triceps 2*6 kg

Biceps 2*6 kg (smerte – Arghhh, men beholdt vægten på :devil: )

Lunges 2*11 kg (+2*1 kg :4thumbup: )

Skulder 2*3kg

Mave

Udstræk

Har lidt problemer med mit pulsur for tiden. Det fanger ikke rigtig signalet med det samme og taber det nogle gange undervejs. Ved ikke lige om det kan være batteriet, der er ved at dø, men det skal nok lige testes.

A pros pos batteri, så ser det ud til, at jeg har reddet mit digital-kamera, som døde efter jeg havde tabt det, ved at få fat på et nyt batteri. Har lige opladet og sat det i kameraet – og det ser ud som om alt kører. Lidt heldig har man så lov at være :w00t::bigsmile:

- Marianne.

EDIT: Fejl i pulsdata rettet :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. august 2007

:strat: :strat: :strat: :strat: :strat:

Knaldgod koncert. Måske lidt for meget guitar-lir for mig, men ellers rigtig god koncert. Masser af up beat-numre med en god baggrund af støj, der kunne mærkes helt ind i kroppen og også nogle af de smukke ballader, der kan give lidt gåsehud.

Dagens træning blev en løbetur. Samme som sidst, 5.2 km. Denne gang på 29:15 min (uden opvarmning og afjog).

Pulsdata :heartpump:

Max 174

Gns 165

Hastighed

Max 13,4

Gns 10,3

Sidste gang var jeg nede og gå 2 gange (ca. 100 m) på sidste halvdel af turen :blush: Egentlig tror jeg, at det var mest psykologisk at jeg var nødt til det, så det droppede jeg denne gang og det gik fint. Måtte kun lige sænke tempoet, da jeg skulle krydse en større vej :wink: Jeg kan se, at tempoet falder støt, mens pulsen holdes nogenlunde stabil. Det vil jeg prøve at undgå næste gang jeg skal ud.

Jeg må lige have målt ruten op på I form’s webside, for jeg mener faktisk ikke turen er over 5 km, men det er altså hvad jeg får ud af mit pulsur og foot-pod lige nu. Jeg kan faktisk heller ikke huske at jeg har kalibreret pod’en til løb, så måske jeg skulle få gjort det :smile:

Alt i alt er jeg dog rigtig tilfreds med turen i dag – bare jeg kan holde den progression de næste uger (eller næsten måske :tongue: )

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15. august 2007.

Er ved at komme op i gear igen efter ferien, men det var nu liiiidt svært at komme op i morges :sleeping:

Der er offentliggørelse af et halvårsregnskab, der nærmer sig på arbejde og det smider altid lidt ekstra arbejde af sig. Der er derfor ret stor chance for, at i morgen bliver hviledag – altså sådan træningsmæssigt :crazy:

I dag blev det til en time SatsStepPuls med vikar. Hun havde god energi – næsten lige så god som den faste instruktør. Glæder mig nu til hun er tilbage i næste uge :bigsmile:

Pulsdata :heartpump:

Max 172

Gns 148

Fin træning

God aften til alle MOL’ere

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Suverænt aktivitetsniveau. Nu med koncerter og det hele...og Mp3 afspiller. Det er så heller ikke så længe siden, jeg droppede discmanden haha. :laugh::w00t:

Halleluja dit kamera virker, så kommer der snart flere pics... :bigsmile:

Ja ja da.... Nu er MP3-spilleren også ankommet på hjemmeadressen, men men men... orker man at sætte sig ind i hvordan den virker? Næsten ikke :blush:

Ah welll... Det hjælper sikkert når jeg lige får lidt aftensmad - håber jeg da :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Haaaaaaaaaa du må være min hemmelige søster fra et tidligere liv. Fik du sat dig ind i afspilleren? :w00t:

Min Mp3 afspiller fik lov at ligge på mit køkkenbord og lure fælt på mig, indtil min discman røg på gulvet...SÅ var det slut. Egentlig var den ret simpel, da jeg først kom igang med det... :w00t: Det samme GJALDT (henvendt til Guarden og Maxie som ikke kan stave hehe :tongue: ) min extelefon Samsung 680 et eller andet..rød smuk klaptelefon, som også gik istykker, da jeg tabte den (taber mange ting. :laugh: ), så da jeg fik en nyere Samsung 900 et eller andet, ja så var det jo rent forfærdeligt at skulle starte forfra.. :cry: Nu kører det dog....

Nymodens teknik ER bare ikke let....for os girlies... :w00t:

Hav en fantastisk hviledag...

Link to comment
Share on other sites

Man er da godt nok nødt til at komme lidt rundt, hvis man skal fange alle de steder man bliver moppet. :laugh:

Tillykke med din nye gadget, Marianne. Hvis vi mænner er helt lost med teknik (hvilket jo er meget meget sjældent) kan vi som en sidste udvej finde på at læse manualen. Måske det kan hjælpe i dit tilfælde. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Man er da godt nok nødt til at komme lidt rundt, hvis man skal fange alle de steder man bliver moppet. :laugh:

Tillykke med din nye gadget, Marianne. Hvis vi mænner er helt lost med teknik (hvilket jo er meget meget sjældent) kan vi som en sidste udvej finde på at læse manualen. Måske det kan hjælpe i dit tilfælde. :innocent:

Den unge mand SER alt... :blink::w00t:

Hey du, det med at læse manualer....EJ VEL. :nonono: Det er simpelthen sidste udvej, når der ingen mænd er til at svare... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Haha - Nej, jeg fik ikke kigget på den i aftes :smile: Gik vist lidt kold før tolv (Ja, det rimer altså når man siger det :laugh:)

Men godt I lige nævner det med manualen - ellers ville min spontane tilgang sikkert være, at sætte noget strøm til, trykke på nogle knapper og blive fortvivlet over, at det ikke virker eller bare gør som jeg ønsker :blush: Synes jeg får deja vu her.

Mon ikke jeg når det i aften eller i løbet af weekenden. Den skal ikke få lov at samle støv på mit bord, nej den skal ej :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. august 2007

MP3-afspiller eller ej - der skulle løbes i dag :bigsmile:

Jeg har fået opmålt min faste rute på Iform's webside. Der målte jeg den til 5,4 km og min hastigheds- og distance-måler siger 5,2 km, så det er jo nogenlunde præcist. Ikke noget jeg gider kalibrere for at rette op på i hvert fald.

Det blev altså til 5,2 km på 29:45 km. Det er lidt langsommere end sidst, men jeg måtte stoppe op flere gange og prøve at få liv i min foot-pod og det virkede kun kort tid af gangen, så jeg opgav hurtigt. Der er vist nok noget med et batteri i, der skal oplades nu og da :blush:

Pulsdata :heartpump:

Max 181 (spurten)

Gns 166

Henne for enden af min gade er der en fitness-pavillon, som jeg lige ville lege lidt i, mens jeg kølede af. Jeg hentede en flaske vand og gik derhen. Desværre er den lidt ødelagt - sikkert af de lokale banditter :dry: - men jeg fik da lavet lidt øvelser. Det meste sådan lidt modificeret til pige-arme, men fik da lavet to chin ups :4sport: Det vidste jeg ikke at jeg kunne. Lidt styrke må det der pump nu give :yahoo: Godt nok var det vist der, hvor det var meningen, at man skulle gå armgang :blush:

Ønsker jeg alle en god weekend med masser af træning og afslapning :smile:

- Marianne

post-10703-1187370325_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 18. august 2007

Var tæt på at sove over mig i morges, men kunne alligevel nå at få lidt havregryn i maven, på med træningstøjet og ud af døren.

Første time var en StramOp. Jeg synes egentlig ikke særlig godt om den time :dry: men det passer mig fint at lave lidt styrketræning inden cycling timen, som fulgte bagefter. Jeg tror, jeg vil høre om ikke der er en instruktør, der kan lave et program til mig, som jeg selv kan køre igennem.

I dag var der så også specielt fokus på bentræning til StramOp-timen og det kom til at sætte præg på cycling timen.

Pulsdata :heartpump:

StramOp

Max 150

Gns 135

CyclingII

Max 168

Gns 149

Min puls var enorm svær at få op på cycling timen. Til gengæld føltes det som om jeg kørte rigtig hårdt, men det skyldtes nok bare at jeg var træt i benene og havde brændt dem lidt for meget af inden timen.

- Marianne.

ps. MP3-afspilleren er nu loadet med masser af god musik - nu skal jeg bare have lavet nogle play-lister, så der er noget der kan give lidt medvind når jeg er ud og løbe :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. august 2007

Formiddagens træning bestod af en gang cycling-udholdenhed. Jeg kom op i god tid og fik både morgenmad og kaffe inden træningen i dag :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 164

Gns 151

Jeg havde planlagt at køre timen som en restitutionstime, da jeg var træt i benene efter træningen i går, dvs. kun op til ca Fysiologisk skala (FS) 7. Da jeg kom i gang kunne jeg mærke, at det var meget tiltrængt. Benene var tunge og jeg havde svært ved at få pulsen op på de ca. 159, der er min 7-tals værdi på FS. Gennemsnittet ligger da også meget tæt på FS6.

”Problemet” for tiden er, at jeg er så super-glad for min træning. Jeg oplever, at når jeg går i seng om aftenen – træt og mør i kroppen – så glæder jeg mig allerede til den træning jeg skal lave dagen efter. Desuden prøver jeg jo for øjeblikket at få puttet lidt løbetræning ind, så jeg kan løbe en hæderlig DHL-stafet, men når jeg ikke vil fravælge min normale træning, så kommer løbetræningen til at ligge på mine hviledage. Det betyder, at hviledage stort set kun bliver de dage, hvor jeg bare ikke kan nå at komme til træning.

Det hele burde dog løse sig efter d. 4. september, når DHL-stafetten er overstået og jeg ved også, at der kommer nogle hviledage i de næste par uger, hvor jeg må droppe træningen, så det skal nok gå det hele. Det jeg er allermest bange for lige nu, er jeg løber ind i en overbelastningsskade. Det ville godt nok være ærgerligt :unhappy:

Jeg fik talt med en cycling-instruktør i dag om det nye koncept-spinning-musik-tiltag i SATS. Selv om han i ordene forsøgte at være positiv og loyal overfor ændringen og SATS i det hele taget, så synes jeg nu det skinnede i gennem, at han selv var skeptisk overfor ændringen. Jeg tror det kommer til at betyde, at nogle dygtige instruktører fra SATS går til andre centre/kæder (og jeg har meget god smag, så jeg går kun ved de bedste instruktører). Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg overvejet at skifte til Fitnessdk og nu synes jeg da næsten SATS skubber mig derover :dry: Jeg skal vist lige have en snak med min mandagstræningsveninde i morgen.

Ja, der er nogle alvorlige overvejelser i loggen i dag, men nu vil jeg gå ud og nyde den smukke solskinssøndag :smile:

God dag til jer der kiggede forbi :bigsmile:

- Marianne

PS - var da lige inde og se The Bourne Ultimatum i aftes. Rigtig god action-film, flot skuespil, højt tempo fra start til slut. Eneste lille minus er nok, at jeg gerne ville have set de to foregående Bourne-film for nyligt, da der er en del henvisninger dertil. -Og så skal man være glad for at se action-scener filmet med håndholdt kamera, men det passede nu mig fint :smile:

Link to comment
Share on other sites

Formiddagens træning bestod af en gang cycling-udholdenhed. Jeg kom op i god tid og fik både morgenmad og kaffe inden træningen i dag :smile:

Ah der er ikke noget som en god bønne.. :4thumbup:

Problemet” for tiden er, at jeg er så super-glad for min træning. Jeg oplever, at når jeg går i seng om aftenen – træt og mør i kroppen – så glæder jeg mig allerede til den træning jeg skal lave dagen efter.

Someone call 112 ...(rimer vist ikke der), Marianne er ramt af 'racebug'--- COOL FÆNOMEN.. keep going keep cool. :superman:

Desuden prøver jeg jo for øjeblikket at få puttet lidt løbetræning ind, så jeg kan løbe en hæderlig DHL-stafet, men når jeg ikke vil fravælge min normale træning, så kommer løbetræningen til at ligge på mine hviledage. Det betyder, at hviledage stort set kun bliver de dage, hvor jeg bare ikke kan nå at komme til træning.

Det hele burde dog løse sig efter d. 4. september, når DHL-stafetten er overstået og jeg ved også, at der kommer nogle hviledage i de næste par uger, hvor jeg må droppe træningen, så det skal nok gå det hele. Det jeg er allermest bange for lige nu, er jeg løber ind i en overbelastningsskade. Det ville godt nok være ærgerligt :unhappy:

Mon ikke du får en hæderlig tid til den stafet. Det tror jeg på.

Jeg fik talt med en cycling-instruktør i dag om det nye koncept-spinning-musik-tiltag i SATS. Selv om han i ordene forsøgte at være positiv og loyal overfor ændringen og SATS i det hele taget, så synes jeg nu det skinnede i gennem, at han selv var skeptisk overfor ændringen. Jeg tror det kommer til at betyde, at nogle dygtige instruktører fra SATS går til andre centre/kæder (og jeg har meget god smag, så jeg går kun ved de bedste instruktører). Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg overvejet at skifte til Fitnessdk og nu synes jeg da næsten SATS skubber mig derover :dry: Jeg skal vist lige have en snak med min mandagstræningsveninde i morgen.

Ærgerligt for SATS....godt for FitnessDK.. :bigsmile: Enig med alle andre omkring konceptet.. Jeg er selv færdig som instruktør, hvis det på et tidspunkt ankommer til min stald, hvilket jeg stærkt betvivler. :wink:

PS - var da lige inde og se The Bourne Ultimatum i aftes. Rigtig god action-film, flot skuespil, højt tempo fra start til slut. Eneste lille minus er nok, at jeg gerne ville have set de to foregående Bourne-film for nyligt, da der er en del henvisninger dertil. -Og så skal man være glad for at se action-scener filmet med håndholdt kamera, men det passede nu mig fint :smile:

Nøjagtig samme evaluering min kammerat kom med...den SKAL bare ses....

Have a great workout and a great day miss M. :smile:

Krams Jul

Link to comment
Share on other sites

Ah der er ikke noget som en god bønne.. :4thumbup:

Someone call 112 ...(rimer vist ikke der), Marianne er ramt af 'racebug'--- COOL FÆNOMEN.. keep going keep cool. :superman:

Mon ikke du får en hæderlig tid til den stafet. Det tror jeg på.

Ærgerligt for SATS....godt for FitnessDK.. :bigsmile: Enig med alle andre omkring konceptet.. Jeg er selv færdig som instruktør, hvis det på et tidspunkt ankommer til min stald, hvilket jeg stærkt betvivler. :wink:

Nøjagtig samme evaluering min kammerat kom med...den SKAL bare ses....

Have a great workout and a great day miss M. :smile:

Krams Jul

Tak for dine søde kommentarer :bigsmile:

Ja, jeg kan tydeligt mærke forskel, hvis jeg ikke har nået at få morgenkaffe inden træning. Det er en doping jeg benytter mig af i stor stil :smile:

Også rigtig god dag og træning til dig :cool:

Knus Marianne.

Link to comment
Share on other sites

man får jo helt dårlig samvittighed over at læse om al den cardio :innocent:

Haha :laugh: Velkommen i loggen.

Du har måske også nogle hofter og lår du gerne vil have lidt smallere? Så er det bare med at komme igang :tongue:

Jeg har nu faktisk løftet vægte i dag :4flex: Opdatering følger snart :bigsmile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du har måske også nogle hofter og lår du gerne vil have lidt smallere?

NEJ! :mad: jeg skal jo være massiv.. bodybuilding!!

jeg kan ikke se nogen opdatering endnu. jeg tror du narrer os alle!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20. august 2007

Endnu en mandag – endnu en træning i parken. Endelig var min mandagstræningsveninde tilbage fra ferie. Rigtig hyggeligt :smile:

Pulsdata :heartpump:

SatsCorePuls

Max 168

Gns 135

Træningen var sådan lidt so so. Stadig svært at få pulsen op. Jeg tror faktisk aldrig jeg har haft så lav gennemsnitspuls før. Egentlig er det jo godt, sååhhh… Nu er jeg dog sikker på, at tirsdag skal være hviledag, selvom jeg nok kunne have nået en løbetur…

Pump

Max 152

Gns 120

Dagens vægte:

Opvarmning 2*5 kg

Squat 2*11 kg

Bryst 2*7,5 kg (+ 2*1½ kg :superman: )

Ryg 2*10 kg

Triceps 2*6 kg (kom til at køre med 7½ på den ene side af vægtstangen gennem næsten hele passet… Jeg fattede ikke jeg var så slap i højre arm, som plejer at være den stærkeste :4slap: og måtte holde vægtstangen helt skævt indtil jeg så, at der var lidt for meget vægt på :laugh: )

Biceps 2*6 kg (Av av av – hvor er det hårdt)

Lunges 2*11 kg

Skulder 2*3kg

Mave

Udstræk

Nu hvor jeg er begyndt at poste vægtene her, motiverer det mig endnu mere til at øge belastningen. I dag var det bryst-træningen der stod for skud og det var tuuungt. Faktisk synes jeg både den efterfølgende biceps- og skulder-træning var mærket af det :bigsmile: Dejligt.

Men… jeg ved godt nok ikke lige hvor det er jeg skal øge næste gang. Lige nu kan jeg næsten ikke løfte mine arme :unhappy::tongue:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

NEJ! :mad: jeg skal jo være massiv.. bodybuilding!!

jeg kan ikke se nogen opdatering endnu. jeg tror du narrer os alle!

Vupti - der var opdateringen :shades:

Jamen jeg føler mig lidt snydt - jeg har læst her på MOL, at piger ikke får store muskler og jeg synes jeg svulmer helt vildt op :4flex: især på skuldre og overarme :unhappy: Eneste positive ting ved det er, at så syner the booty mindre :4whistling:

Det er måske også det der er din strategi?

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share