MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

n005.gif

Unge dame. DU spilder ikke tiden hva.. Så røg wellnesspasset i vasken, men så bliver det hele lige skiftet ud med et bypas... Way to go... :laugh:

Lækker træning ellers du har fået lavet idag.... Og tillykke med vægttabet...Det er bare noget, der sætter fut i motivationen banan7.gif

Rigtigt godt dansepas til dig.... SÅ skrives/tittes vi lige ved..

Jullen a060.gif

Link to comment
Share on other sites

n005.gif

Unge dame. DU spilder ikke tiden hva.. Så røg wellnesspasset i vasken, men så bliver det hele lige skiftet ud med et bypas... Way to go... :laugh:

Lækker træning ellers du har fået lavet idag.... Og tillykke med vægttabet...Det er bare noget, der sætter fut i motivationen banan7.gif

Rigtigt godt dansepas til dig.... SÅ skrives/tittes vi lige ved..

Jullen a060.gif

Hihi... Nu er jeg altså ikke så meget en dansemus :banana3: (Måske hvis jeg kunne aflure den banan nogle moves :laugh:). Det ender somregel med, at jeg hænger i baren og snakker - men det er nu også meget hyggeligt.

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 10. september 2007

Det lykkedes mig at komme på arbejde, til træning og hjem igen uden at blive gennemblødt af regnen. Det er da vist et lykketræf i dag :smile:

Dagens træning blev

SatsCorePuls

Pulsdata :heartpump:

Max 174

Gns 152

Pump

Pulsdata :heartpump:

Max 162

Gns 129

Dagens vægte:

Opvarmning 2*5 kg

Squat 2*12.5 kg

Bryst 2*7,5 kg

Ryg 2*11 kg

Triceps 2*6 kg

Biceps 2*6 kg

Lunges 2*11 kg

Skulder 2*3kg

Mave

Udstræk

Stadig samme vægte :nonono:

Glæder mig til jeg skal i gang med noget tungere styrketræning... snart :smile: Jeg er begyndt at kigge meget mere end tidligere på, hvilke vægte andre piger her på MOL løfter når de laver styrketræning. Jeg har ingen fornemmelse af, hvad jeg vil kunne løfte. Eller lidt har jeg selvfølgelig på baggrund af, hvad jeg løfter til pump, men jeg aner ikke, hvor meget mere jeg kan løfte når det bare er 3 sæt af 6-8 reps. Regner nok med en ret hurtig progression i de første uger, indtil jeg finder det korrekte niveau. Det synes jeg faktisk bliver temmelig spændende :bigsmile:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. september 2007

Så er jeg blevet medlem i Fitnessdk og da det også var dagen for Guarden's HardCore, kunne jeg jo lige hoppe med på den :bigsmile:

Jeg tog ud til ABC i god tid, for jeg har fået lavet et forslag til styrketræningsprogram, så det kunne jeg jo lige kigge lidt på. Jeg har skrevet det før, og det gælder stadig - jeg synes det er svært at gå hen i styrketræningsområdet... Og det er da ikke lettere at gå derhen, hvor de frie vægte er :blush:

Nå, men jeg måtte jo afsted. Først var der lige lidt roning til opvarmning. Det ene squat stativ blev lige optaget, da jeg skulle prøve at se, hvor mange kilo jeg kunne håndtere :innocent: Så var der en vægtstang, der lå i - hvad jeg vil kalde - et bænkpres stativ. Kan man så bare tage stangen ned og bruge den til dødløft, eller hvor pokker gør man det? Måske gør man det ikke i ABC :rolleyes: Jeg skulle også have prøvet good mornings og walking lunges, men det blev det heller ikke til. Walking lunges er der vist slet ikke plads til i ABC.

Jeg skulle jo lave noget, så jeg fik lavet lidt cable rows, cable push downs og stående biceps curls. En maskine til leg curl kunne jeg heller ikke lige finde. Man kan hurtigt føle sig på udebane der, men det var nu meget sjovt og der var noget meget pænt at se på :4whistling: :smile:

Concept2

2000 m, 9 min, niveau 5

Cable row

3*6*25 kg

Push downs i kabeltårn

10 * 15 kg

8 * 20 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Stående biceps curls

3 * 8 * 10 kg (her skal jeg vist op på 12 kg snart, så jeg ikke skal stå med de sølv-skinnende 10 kg vægte, men de sorte som de store bruger :bigsmile:)

Det var det, men ... tjah... det er jo egentlig alt sammen PR's :laugh:

Det var nu tredie gang jeg var med på HardCore. Efter de to første gange har jeg været lidt irriteret over, at jeg ikke har været sådan helt udmattet bagefter. Det var så dagens mission at blive det :smile:

Vi var godt nok mange på timen i dag, så det startede lidt forvirrende. Opvarmning var kropsvægtsøvelser, hvorefter vi blev opdelt i tre grupper afhængigt af niveau. Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg kom til at gå sammen med nogle af de deltagere, der var mere øvede end jeg, men det fungerede nu fint nok.

Min gruppe startede med at lave walking lunges med sandsække super-sættet med noget-rul-på-gulvet-med-sandsæk. Jeg fik fat i en TUNG sandsæk denne gang, så lunges kunne mærkes i ben/balder og rulleriet i hele coren :4thumbup:

Bagefter lavede vi nogle thrusters og one arm row med sandsækkene. De der thrusters fik godt nok min puls op - lækkert. Jeg blev dog nødt til at finde en lettere sandsæk til rows :blush:

De næste øvelser var med Kettlebells. Jeg startede med nogle to-hånds swings og windmills og sluttede med nogle turkish get ups.

Gennem hele timen var pulsen forholdsvis høj, sveden sprang og der er super god stemning. Det bliver vist en time, jeg skal prøve at få med i den nye ugetræningsplan.

Ud over en træt krop, der sikkert vil kunne mærkes i de kommende dage, fik jeg mig også en gevinst på 5 vabler - oven på fingrene :blink: efter at have krammet de ru og hårde sandsække lidt for kærligt :wub:

Når jeg nu altid plejer at måle min træning i tal, f. eks. km, minutter, max- eller gns-puls, hastighed osv, så er det lidt mærkeligt at være på hardcore, hvor pulsuret er i vejen, så det har jeg ikke på og jeg ved ikke hvad sandsækkene vejer. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er meget sundt for mig at mærke træningen i stedet for udelukkende at måle den :smile: og lige nu er jeg ikke i tvivl om, at det var intensiv træning.

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. september 2007

Så er jeg blevet medlem i Fitnessdk og da det også var dagen for Guarden's HardCore, kunne jeg jo lige hoppe med på den :bigsmile:

Jeg tog ud til ABC i god tid, for jeg har fået lavet et forslag til styrketræningsprogram, så det kunne jeg jo lige kigge lidt på. Jeg har skrevet det før, og det gælder stadig - jeg synes det er svært at gå hen i styrketræningsområdet... Og det er da ikke lettere at gå derhen, hvor de frie vægte er :blush:

Nå, men jeg måtte jo afsted. Først var der lige lidt roning til opvarmning. Det ene squat stativ blev lige optaget, da jeg skulle prøve at se, hvor mange kilo jeg kunne håndtere :innocent: Så var der en vægtstang, der lå i - hvad jeg vil kalde - et bænkpres stativ. Kan man så bare tage stangen ned og bruge den til dødløft, eller hvor pokker gør man det? Måske gør man det ikke i ABC :rolleyes: Jeg skulle også have prøvet good mornings og walking lunges, men det blev det heller ikke til. Walking lunges er der vist slet ikke plads til i ABC.

Jeg skulle jo lave noget, så jeg fik lavet lidt cable rows, cable push downs og stående biceps curls. En maskine til leg curl kunne jeg heller ikke lige finde. Man kan hurtigt føle sig på udebane der, men det var nu meget sjovt og der var noget meget pænt at se på :4whistling: :smile:

Concept2

2000 m, 9 min, niveau 5

Cable row

3*6*25 kg

Push downs i kabeltårn

10 * 15 kg

8 * 20 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Stående biceps curls

3 * 8 * 10 kg (her skal jeg vist op på 12 kg snart, så jeg ikke skal stå med de sølv-skinnende 10 kg vægte, men de sorte som de store bruger :bigsmile:)

Det var det, men ... tjah... det er jo egentlig alt sammen PR's :laugh:

Det var nu tredie gang jeg var med på HardCore. Efter de to første gange har jeg været lidt irriteret over, at jeg ikke har været sådan helt udmattet bagefter. Det var så dagens mission at blive det :smile:

Vi var godt nok mange på timen i dag, så det startede lidt forvirrende. Opvarmning var kropsvægtsøvelser, hvorefter vi blev opdelt i tre grupper afhængigt af niveau. Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg kom til at gå sammen med nogle af de deltagere, der var mere øvede end jeg, men det fungerede nu fint nok.

Min gruppe startede med at lave walking lunges med sandsække super-sættet med noget-rul-på-gulvet-med-sandsæk. Jeg fik fat i en TUNG sandsæk denne gang, så lunges kunne mærkes i ben/balder og rulleriet i hele coren :4thumbup:

Bagefter lavede vi nogle thrusters og one arm row med sandsækkene. De der thrusters fik godt nok min puls op - lækkert. Jeg blev dog nødt til at finde en lettere sandsæk til rows :blush:

De næste øvelser var med Kettlebells. Jeg startede med nogle to-hånds swings og windmills og sluttede med nogle turkish get ups.

Gennem hele timen var pulsen forholdsvis høj, sveden sprang og der er super god stemning. Det bliver vist en time, jeg skal prøve at få med i den nye ugetræningsplan.

Ud over en træt krop, der sikkert vil kunne mærkes i de kommende dage, fik jeg mig også en gevinst på 5 vabler - oven på fingrene :blink: efter at have krammet de ru og hårde sandsække lidt for kærligt :wub:

Når jeg nu altid plejer at måle min træning i tal, f. eks. km, minutter, max- eller gns-puls, hastighed osv, så er det lidt mærkeligt at være på hardcore, hvor pulsuret er i vejen, så det har jeg ikke på og jeg ved ikke hvad sandsækkene vejer. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er meget sundt for mig at mærke træningen i stedet for udelukkende at måle den :smile: og lige nu er jeg ikke i tvivl om, at det var intensiv træning.

- Marianne.

Hey Marianne.

Fedt at se dig til HardCore, you are getting better :wink:

Du var i gruppen af øvede/nye. I sandsæk kørte du med de øvede, og i kettlebells kørte du en modificeret version af de øvedes - faktisk det samme som de nye :bigsmile:

Vi ses

Guardo :smile:

Link to comment
Share on other sites

Walking lunges er der vist slet ikke plads til i ABC.

hej du

- og velkommen til i fit.dk :smile:

:laugh: nej, walking lunges er lidt svært i det lille center .... nærmest umuligt.... :blink: (det kan du bedre på Nygårdsvej f.eks. )

mange hilsner

/Skabslæser - og en som selv var i "kamp" på ABC i går aftes...:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne.

Fedt at se dig til HardCore, you are getting better :wink:

Du var i gruppen af øvede/nye. I sandsæk kørte du med de øvede, og i kettlebells kørte du en modificeret version af de øvedes - faktisk det samme som de nye :bigsmile:

Vi ses

Guardo :smile:

Hey Jacob - Tak, ja jeg synes også det går den rigtige vej :bigsmile:

hej du

- og velkommen til i fit.dk :smile:

:laugh: nej, walking lunges er lidt svært i det lille center .... nærmest umuligt.... :blink: (det kan du bedre på Nygårdsvej f.eks. )

mange hilsner

/Skabslæser - og en som selv var i "kamp" på ABC i går aftes...:tongue:

Hey Vivsen - Tak og velkommen i loggen :bigsmile:

Jeg forsøger mig lige i Adelgade i aften og ellers er Nygårdsvej heller ikke helt umuligt at komme forbi.

Var du til HardCore? Må indrømme, jeg ikke har nogen anelse om, hvem du var så :blush:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivsen - Tak og velkommen i loggen :bigsmile:

Jeg forsøger mig lige i Adelgade i aften og ellers er Nygårdsvej heller ikke helt umuligt at komme forbi.

Var du til HardCore? Må indrømme, jeg ikke har nogen anelse om, hvem du var så :blush:

- Marianne.

hejsa

takker :smile:

nejnej, jeg var til dobbeltspinning .. som sluttede 1915, jeg så i gik igang derinde ved siden af.. kæft der var mange mennesker :blink:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

hejsa

takker :smile:

nejnej, jeg var til dobbeltspinning .. som sluttede 1915, jeg så i gik igang derinde ved siden af.. kæft der var mange mennesker :blink:

/Vivs

Ah - ok, jeg så godt I gav den gas derinde.

Ja, vi var rigtig mange og flere fik at vide, at der ikke var plads og måtte gå igen. Synd for dem, men nu kommer der jo snart nogle flere muligheder for at prøve HardCore.

Rigtig god dag til dig - og de andre, der kigger med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12. september 2007

Dagens "træning" bestod i at blive bekendt med øvelserne i mit nye styrketræningsprogram :smile:

Jeg havde lavet en aftale med en instruktør, men var lidt spændt på, hvad hun ville sig når jeg kom med et færdigt program, hvor jeg bare ville have lidt teknik-træning på nogle af øvelserne og finde ud af, hvor meget vægt jeg kunne lægge ud med. Det tog hun nu super-cool, og jeg tror hun havde meget godt styr på det.

Jeg nåede igennem 1-2 sæt * 8-10 reps af:

Back squat 30 kg + stang (instruktøren sagde, at stangen vejede 20 kg, men da jeg fik vægtskiverne af og kunne stå og presse den over hovedet så let som ingenting, tvivler jeg nu på hun har ret :laugh:)

Good mornings 20 kg

Stiff legged død løft 30 kg (tror jeg nok :innocent:)

Almindelig død løft 20-30 kg (tror jeg nok :smile:)

Walking lunges 2 * 14 kg (DB)

Siddende Leg curls 30 kg

Skrå bænkpres med DB 2 * 11 kg

Siddende skulderpres med DB 2 * 5 kg

Seated rear laterals med DB 2 * 3 kg :blush:(det er altså en meget lille muskel)

Der udover lidt mave:

Crunches på bold

Vertical leg-hip raise

Lateral Flexion

Det var ikke meningen, at det skulle være for hårdt i dag, så det var fint at bare lige prøve øvelserne. De vil blive opdelt over to forskellige dage. Der er også lidt mere for ryg, biceps og triceps, men dem kender jeg, så brugte ikke tid på dem i dag.

Lige nu sidder jeg med is på min højre skulder. Jeg må hellere få styr på, hvorfor den bliver øm hver gang den får lidt tæsk :dry:

I morgen bliver hviledag og så går det løs på fredag :4jumpy::laugh:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Uh håber da ikke din skulder tager al for meget skade af din træning.. :unsure: Man skal jo træde lidt varsomt, når man er styrkenewbie.. jeg har selv haft lidt problemer med en min højre skuldre, som indimellem opfører sig lidt 'frossent', men man kan da som regel mærke om smerten er 'ond' eller 'god'.. :1112:

Anyways godt at se at du er kommet vel igang med dit styrkeprogram..og det med de små vægte... Op i luften med det.. Det er effekten der tæller du, og den kan også få via små vægte... :hippy:

Hav en superdejlig weekend overthere og rigtig god træning miss Marianne... :slut:

Miss Jules :cheer:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Uh håber da ikke din skulder tager al for meget skade af din træning.. :unsure: Man skal jo træde lidt varsomt, når man er styrkenewbie.. jeg har selv haft lidt problemer med en min højre skuldre, som indimellem opfører sig lidt 'frossent', men man kan da som regel mærke om smerten er 'ond' eller 'god'.. :1112:

Anyways godt at se at du er kommet vel igang med dit styrkeprogram..og det med de små vægte... Op i luften med det.. Det er effekten der tæller du, og den kan også få via små vægte... :hippy:

Hav en superdejlig weekend overthere og rigtig god træning miss Marianne... :slut:

Miss Jules :cheer:

Tak for omsorgen :smile:

Jeg synes faktisk det er blevet værre over de sidste uger, men ved ikke lige præcis hvornår det er startet. Derfor har jeg nu besluttet at tage en ipren-kur over den næste uge. Det betyder at alt træning forsøges tilrettelagt, så det ikke belaster den skulder, men det giver jo mere plads til træning af ben, mave og nedre ryg :bigsmile: og så skal jeg vist også spinne lidt igen - det er jo ved at være et par uger siden.

Jeg kan jo se i andres log-bøger og skade-fora, at skulder skader skal man have respekt for, så jeg håber at jeg kan tage det i opløbet denne gang. Det føles faktisk præcis som den skade Consciense har beskrevet i sin log (ikke at jeg ellers sammenligner mine arme og skuldre med hans :laugh:) Jeg har så også fået noget fiske-olie mm. ind i kosten - og det skader jo heller ikke :rolleyes:

Men træningen... Den spiller rigtig godt alligevel og det med de små vægte tager jeg heller ikke så "tungt" :laugh: . Jeg forventer meget hurtig stigning i de næste uger :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14. september 2007

Styrketræning :4jumpy::4jumpy:

Så var det dagen, hvor jeg for alvor skulle igang med mit program. Det er tilrettelagt som to forskellige full body-træninger, men med forskellige øvelser. På dag1 er der især fokus på underkroppen og dag2 er lidt mere overkrop/all over :smile: Da jeg nu har valgt at skåne skulder i den næste uge, var det jo oplagt at tage dag1 i dag.

Opvarmning

En cardio-maskine, hvor man roterer fødderne og armene går frem og tilbage. Ved ikke lige hvad den hedder.

15 min, level 13.

Back squat

1*2*60 kg :4jumpy: Jeg havde noteret i mine papirer, at jeg her havde taget 30 kg. Det var så ikke i hver side :laugh: så der tog jeg lidt vægt af igen. På den anden side kunne jeg jo tage to reps, så der skal jeg da snart op igen :smile:

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

9 * 40 kg

Good mornings Jeg er ikke sikker på, at jeg udfører øvelsen korrekt :dry: Synes vægtstangen ruller op i nakken på mig.

8 * 20

8 * 25

8 * 25

Stivbenet Dødløft

8 * 40 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Walking lunges

Skulle egentlig tages med barbell, men der var ingen ledige, så det blev håndvægte igen.

20 skridt * 16 kg (i hver hånd) :devil:

20 skridt * 16 kg (i hver hånd) :devil:

20 skridt * 16 kg (i hver hånd) :devil: :devil: Pyh ha - det var hårdt. Ben som gelé, totalt forpustet :tongue:

Seated leg curls (i maskine)

10 * 35 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

6 * 45 kg

Mavetræning:

Vertical leg-hip raise

10 * strakte ben

10 * strakte ben

10 * strakte ben

Crunches på bold

10

10

10

10

Lateral Flexion

8 * (H + V)

8 * (H + V)

8 * (H + V)

Udstrækning

Diverse :tongue:

Så var der fuldstændig udsolgt. Egentlig skulle der også have været en biceps- og en triceps-øvelse, men det passede mig fint, at de var fravalgt i dag :blush:

Note to self:

- Man bliver beskidt af at styrketræne :dry:

- Man skal ikke tage alle vægtskiverne af den ene side af vægtstangen, inden man tager af den anden side :4whistling:

- Marianne - Der helt sikkert bliver øm i lår, balder og lænd i morgen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ser da ikke så ringe ud Marianne - ligner da et solidt program (med mine newbie øjne) og du kan vist klarer lidt mere end mig i hvert fald :blush:

En anden note jeg har gjort mig i forb. med styrketræning: Man lugter som en teenager, der er ved at lære at bruge kondomer :laugh:

...eller også nusser jeg bare lidt for meget med håndvægtene :innocent:

Keep up the good work :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ser da ikke så ringe ud Marianne - ligner da et solidt program (med mine newbie øjne) og du kan vist klarer lidt mere end mig i hvert fald :blush:

Taaaaak :flowers:

Ja, jeg tror også det er et godt program. Det har i hvertfald taget godt fat i understellet i dag :laugh:

Det med at jeg kan klare mere end dig, hænger måske også sammen med, at jeg er ret høj, så der er jo lidt plads at fordele musklerne på. Og så er jeg nok også lidt utålmodig. Håber ikke jeg har lagt for hårdt ud :4whistling:

En anden note jeg har gjort mig i forb. med styrketræning: Man lugter som en teenager, der er ved at lære at bruge kondomer :laugh:

...eller også nusser jeg bare lidt for meget med håndvægtene :innocent:

Keep up the good work :superman:

Haha - jeg har ikke nusset så meget med håndvægtene at jeg har bemærket, hvordan de lugtede. Men det vil jeg da nok tænke på næste gang :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16. september 2007

Jeg holdt træningsfri i går og havde nogen DOMS og DOBS (B=brain) i dag, men havde alligevel lyst til at træne. Overvejede om det skulle være spinning, men det endte med styrketræning i dag og så bliver det nok spinning i morgen.

Stort set samme program som sidst - ville udskifte Stiff legged dead lift med alm. dead lift.

Opvarmning

Samme cardio-maskine som sidst. 15 min, level 13.

Jeg spurgte én, hvad vægtstangen vejer alene. Han mente, det var 11 kg. Denne vægt har jeg i dag lagt til den vægt vægtskiverne vejer, så jeg skriver altså ALT jeg løfter. Det gjorde jeg ikke i fredags, hvor det kun var vægtskiverne :smile:

Back squat

9 * 51 kg

9 * 51 kg

9 * 51 kg

9 * 51 kg

Good mornings

8 * 36 kg

8 * 36 kg

8 * 36 kg

Dødløft

2 * 61 kg

1 * 51 kg

Der var bare slet ingen kræfter i lænden. Jeg kunne slet ikke holde lænden ret, så jeg droppede resten af dødløft for i dag :blush:

Walking lunges

Fandt en lidt mindre vægtstang, hvorpå der sad fastmonteret nogle mindre vægtskiver. På vægtskiverne stod 30 kg. Jeg regner med, at det så er det hele, der vejer 30 kg.

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Da jeg forsøger at øge lidt hver gang, burde jeg jo nok have taget en tur mere her, men det var der ikke kræfter til. Ben som jello :devil: Havde taget pulsur på for sjov i dag. Under walking lunges lå pulsen mellem 165 og 179. Det er da sindsygt højt :laugh:

Seated leg curls (i maskine)

10 * 37.5 kg

8 * 42.5 kg

8 * 42.5 kg

6 * 47.5 kg

Mavetræning:

Vertical leg-hip raise

10 * strakte ben

10 * strakte ben

10 * strakte ben

Crunches på bold

10

10

10

10

Lateral Flexion

8 * (H + V)

8 * (H + V)

10 * (H + V)

Udmærket træning. Det var rart at få musklerne varme igen, for de er f**king ømme. Ikke invaliderende ømme, men jeg kan meget tydeligt mærke dem :bigsmile:

Jeg troede egentlig, der manglede en øvelse for lægge i mit program, men den bliver ramt et eller andet sted kan jeg mærke. Lige som bryst-musklerne :blink: Det eneste sted, jeg lige kan forestille mig, at det sker er i vertical leg-hip raise :smile:

Det er meget fristende at lave nogle øvelser for overkroppen, nu hvor jeg er dopet på smertestillende ipren. Skulderen føles helt fin, men jeg må hellere holde mig til planen om at give den fri en uge.

- Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. september 2007

Så blev det tid for en cycling-time igen. Jeg har lige bladret lidt tilbage i loggen og så vidt jeg lige kan se, er det faktisk tre uger siden sidst :nonono: Jeg må lige se om ikke jeg kan få et par timer ind om ugen igen, tror jeg :smile:

Cycling-øvet

Pulsdata :heartpump:

Max 168

Gns 151

Jeg havde desværre ikke energi nok i benene til at køre med på det niveau instruktøren mente vi skulle :blush: Jeg forsøgte mig den første halve time, men så var der ikke mere at gøre godt med. Nu ærgrer det mig, at jeg ikke bare kørte restitutionskørsel, så jeg kunne være lidt friskere i morgen :dry:

Jeg har fået lavet lidt kludder i min ugeplan. Troede ikke jeg kunne nå at træne i morgen, men har nu fundet ud af, at det er onsdag, der må holdes fri. Så kan jeg jo ikke holde hviledag i morgen :crazy:

Stay tuned og se, hvad jeg finder på :alright:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. september 2007

Styrketræning igen. Indtil videre er det meget sjovt :wub:

Jeg havde ellers frygtet, at det ville blive kedeligt at træne alene :smile:

Opvarmning

2000 m roning, 9 min.

Back squat

8 * 31 kg

9 * 51 kg

9 * 51 kg

8 * 51 kg

Good mornings

8 * 36 kg

8 * 36 kg

8 * 36 kg

Det kan godt være, at jeg skal have noget vægt af igen her. Jeg tror ikke, jeg laver øvelsen ordentligt, så det må jeg hellere få styr på først :dry:

SL dead lift

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

BB Walking lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Leg curl

10 * 40 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

6 * 50 kg

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Crunches på bold

10

10

10

+ noget skrå crunches på gulvet

Push down i kabeltårn

4 * 22.5 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

7 * 20 kg

Den var vist ok at køre, da den ikke rigtig rammer skulderen :smile:

Udstrækning

diverse

Jeg tror, jeg skal give mine ben og lænd nogle hviledage nu. Jeg bliver ret utålmodig, men kan mærke, at det belaster mine led lige nu :smile:

Skulderen har det fint, så jeg tror næste træning bliver den anden del af mit program. Bliver spændende at prøve.

God aften - Marianne.

Link to comment
Share on other sites

torsdag d. 20. september 2007

Sen styrke i Adelgade. Havde været til noget afskedsreception inden, så for en gangs skyld havde jeg spist lidt mad inden træning udover noget frugt, som jeg plejer. Det var egentlig meget rart :smile:

Skulderen havde været så fin, at jeg vovede at kaste mig ud i træning af overkroppen :bigsmile:

Opvarmning

Crosstrainer 10 min niveau 14

Concept2 5 min 1200 m

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

Jeg synes altså det er svært at lave den rigtigt. Har det ikke nogen betydning, hvor høj man er og om man har lange ben :raisebrow: Jeg synes der er vældig langt ned til gulvet.

Cable seated row

10 * 25 kg

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

Cable rear pulldown

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

7 * 40 kg :blush:

DB incline bench press

8 * 11 kg

8 * 11 kg

10 * 11 kg

DB shoulder press

10 * 6 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg ups - skulle kun have haft to sæt, men det er vist ny favorit øvelse :wub:

DB Seated Rear Lateral Raise

15 * 3 kg

15 * 3 kg

møg-øvelse :annoyed:

DB biceps curls

8 * 11 kg

4 * 11 kg :gal:

4 * 10 kg

8 * 10 kg

Ville egentlig gerne have brugt 11 kg hele vejen, men det var der ikke lige kræfter til..

Cable push down

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

5 * 20 kg

Mavetræning

Vertical leg-hip raise

10 * strakte ben

10 * strakte ben

10 * strakte ben

Nu var jeg ved at have brugt vældig lang tid i centret, så den blev supersættet med

Ab roller (fra knæ)

8

8

8

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Det er mange år siden jeg har lavet styrketræning på den måde jeg nu forsøger mig med og det har primært været i maskiner. Jeg har ikke tidligere forbundet styrketræning med høj puls og det overrasker mig meget positivt. Det er meget muligt, at jeg er bedre til at presse mig selv og fokuseret på at få en god træning, men det her er altså også ret sjovt :bigsmile:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

Jeg synes altså det er svært at lave den rigtigt. Har det ikke nogen betydning, hvor høj man er og om man har lange ben :raisebrow: Jeg synes der er vældig langt ned til gulvet.

Er man ikke vant til bevægelsen, så tager det da lidt tid at lære, og med lange lemmer kan det være en ekstra udfordring.

Men med lidt smidighed og ved at bøje de rigtige steder, så kan alle få et fornuftigt dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Er man ikke vant til bevægelsen, så tager det da lidt tid at lære, og med lange lemmer kan det være en ekstra udfordring.

Men med lidt smidighed og ved at bøje de rigtige steder, så kan alle få et fornuftigt dødløft.

Tak - det var nok lige sådan en opbakning jeg havde brug for :blush:

Ja, jeg er jo newbie, så det tager da nok lidt tid endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke finde en dygtig MOL'er i nærheden til at tjekke din teknik efter i sømmene - eller give dig én hvis det er meget slemt? :tongue:

Øh jo - skal du noget i weekenden? :tongue:

Anyway - det kan godt være det er den bedste løsning. Har jo haft et møde med en instruktør og det kan jeg sikkert få igen, men der er jo meget nyt, så der er også meget at huske på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share