MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Øh jo - skal du noget i weekenden? :tongue:

Anyway - det kan godt være det er den bedste løsning. Har jo haft et møde med en instruktør og det kan jeg sikkert få igen, men der er jo meget nyt, så der er også meget at huske på :smile:

Du kunne jo også bare tage ned til Thors hule... :tongue:

...som om jeg selv ville turde :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 22. septemer 2007

Tog MaxPower på ordet og kom i AK Thor til noget styrke-teknik-træning. Der hilste jeg også lige på Chris27 :smile:

Opvarmning

Concept2, 2000 m, 8 min :w00t:

Det er da lige et minut hurtigere end ellers. Det var da godt nok lidt hårdere, men synes alligevel det er en betragtelig forbedring :4thumbup:

Dødløft

8 * 25 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

Mellem hvert sæt fik jeg god instruktion og kritik.

Bl.a. enden langt tilbage, men ikke for dybt, tryk op gennem gulvet, spændt core, hoften frem, skuldre tilbage. Der er da også meget at huske på :smile:

Good morning

8 * 25 kg

8 * 25 kg

10 * 25 kg

Her bør jeg nok lægge vægten lidt længere nede på skulderen end jeg plejer.

Squat

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

10 * 35 kg

6 * 35 kg - så røg koncentrationen lige og jeg satte mig på r*ven :laugh:

Lidt bredere forstilling end jeg plejer, ikke bounce i bunden, men kontrolleret påvejen ned og eksplosivt op

Generelt blev øvelserne udført med lavere vægt, end jeg ellers har forsøgt mig med. Det er nok bedre, at jeg lige holder lidt igen med vægten og får teknikken helt på plads. Det ved jeg jo egentlig godt, men i dag blev det tydeligere :wink:

God lørdag til alle MOL'ere :bigsmile:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Hyggeligt at hilse :smile: . Vi er ellers ikke så vant til kvindeligt besøg i Thor, så vi går i vores egen verden.

Og et dybt personligt spørgsmål: hvor høj er du? Jesper skulle sætte stativet ned til sin frontsquat.

Tak - og i lige måde. Nej, jeg synes heller ikke jeg fornemmede så megen kvindelig påvirkning i Thor og jeg følte også jeg fik en god del opmærksomhed, men det kan jo også alle "fremmede" ville få det :laugh: Men absolut hyggelig stemning :smile:

Ja, det er da godt nok personligt, men jeg er 184 cm :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 23. september 2007

Styrketræning :bigsmile:

Opvarmning

Concept2 roning, 1500 m, 6 min

Gad vist ikke rigtig mere og der var ikke så lang tid til centeret lukkede, så det blev lidt kortere end normalt

Dødløft

8 * 31 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

8 * 53.5 kg

Troede jeg havde sat 2*2.5 kg ekstra på, men så bagefter, at det kun var 2*1.25 kg :laugh: Den kan vist godt trække lidt mere næste gang. Holdt stor fokus på tekning og startede derfor ud med et let opvarmningssæt :smile:

Cable seated row

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

10 * 30 kg

Cable rear pulldown

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

DB incline bench press

10 * 11 kg

10 * 11 kg

10 * 11 kg

DB shoulder press :wub:

10 * 7 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

DB Seated Rear Lateral Raise

10 * 3 kg

9 * 5 kg

10 * 3 kg

Her ku' jeg vist godt lige bruge nogle 4 kg vægte, men det synes jeg ikke lige der var :dry:

Synes det er en ærgelig øvelse, men har besluttet at give den max-gas. Måske jeg så kommer til at synes bedre om den :wink:

Cable push down

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

DB biceps curls

8 * 10 kg

8 * 10 kg

7 * 11 kg

Mavetræning

Vertical leg-hip raise

8 * strakte ben

8 * strakte ben

8 * strakte ben

supersættet med

Ab roller (fra knæ)

8

8

8

Lateral Flexion

8 * (H + V)

8 * (H + V)

8 * (H + V)

Lækker træning her sidst på dagen, hvor der ikke er så mange i centeret :4thumbup:

Har ellers været i haven tidligere på dagen. Den bugner af ting der skal høstes, så lige nu har jeg porrer, rødbeder, bladselleri, knoldselleri, hindbær, løg, hvidløg, persille og rosmarin i køkkenet og fryseren er fyldt. Er faktisk ikke sikker på, at jeg kan nå at spise det hele, men gør da et forsøg og man kan jo altid hidkalde forstærkninger :smile:

Hav en dejlig søndag aften :shades:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Af hensyn til skuldrenes sundhed vil jeg anbefale at du laver cable pull-downs til brystet i stedet for til skulderen :smile:

Aahh - Tak, det vil jeg gøre :smile:

Det er faktisk ikke supergodt med min skulder alligevel, så det vil jeg da helt sikkert prøve.... Og ellers forsøger jeg bare at træne det væk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel ikke helt sammenligne de to ting, syntes nu du er sejt, du overvandt den barrier jeg kan forestille mig det var, og dukkede op hos AK :bigsmile:

Men tak da :wink:

Nååårh... Nu fik jeg jo fisket mig til en invitation og MaxPower virker jo som et harmløst væsen :laugh:

Og så har jeg faktisk mødt ham tidligere -ikke at han kunne huske det. Så kan man tale om at gøre indtryk, hva'?

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel ikke helt sammenligne de to ting, syntes nu du er sejt, du overvandt den barrier jeg kan forestille mig det var, og dukkede op hos AK :bigsmile:

Men tak da :wink:

Ok, er vores rygte så slemt ude i byen? :tongue:

Nååårh... Nu fik jeg jo fisket mig til en invitation og MaxPower virker jo som et harmløst væsen :laugh:

Og så har jeg faktisk mødt ham tidligere -ikke at han kunne huske det. Så kan man tale om at gøre indtryk, hva'?

:tongue:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. :rofl2:

Ja ud over at der altså var mange nye mennesker til det spin-træf. :innocent: Kan se af billederne at jeg jo faktisk sad lige bag dig. :blush:

Link to comment
Share on other sites

mandag d. 24. september 2007

Cardiodag :wub: :wub:

Havde en aftale med min "gamle" træningsmakker i Sats-parken i dag, men da jeg forsøger at skåne skulderen, var det ikke lige så smart at tage til pump, som vi plejer. Derfor blev det - for mig - til:

Cycling75

Pulsdata :heartpump:

Max 176

Gns 157

Det var en rigtig god time, hos en instruktør jeg ikke har kørt ved før. Super fed musik og han forklarede timen godt :4thumbup: Sats har så ændret den fysiologiske skala (mon den stadig hedder det?) man kører efter. Den nye er opdelt efter pulsintervaller angivet som % af maxpuls og har kun værdierne 1-5. Det betød, at jeg lige måtte sidde og hovedregne mine intervaller, indtil jeg kom i tanke om, at jeg jo bare kunne slå mit pulsur over på den visning :4slap::laugh:

Løb i fælledparken 4.1 km, 22 min.

Pulsdata :heartpump:

Max 166

Gns 158

Løbeturen var i stille og roligt tempo. Faktisk måtte jeg ned og jogge og egentlig stoppe op, da jeg bare krampede/syrede til i lænden. Det blev så til lidt udstrækning undervejs og ren viljestyrke :devil:

Det var jo første løbetur siden DHL, så nu må man da sige, at jeg nok kan li' det når jeg gør det uden at have et præcist mål :laugh:

Jeg har tænkt over noget :rolleyes:

Når jeg er til cycling, så sveder jeg jo en del. Det dufter naturligvis af violer når jeg sveder :4whistling: men bortset fra det, så synes jeg nogle gange man kan lugte acetone (eller andre ketoner) i ens sved og ånde. Er det når kulhydrat-depoterne er tømte og man begynder på forbrænding af en anden energikilde? Eller er det fordi man går over til en ufuldstændig forbrænding, som måske nu og her giver energi, men så evt. har nogle andre stofskifteprodukter såsom mælkesyre? Jeg tror aldrig, jeg har tænkt på det tidligere end en halv time inde i en time.

Hvis der er nogen, som har observeret det samme og har en forklaring, så er I meget velkomne til at byde ind :smile:

Nåh ja - så blev det jo også til en hel del :blahblah: i omklædningen :bigsmile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. :rofl2:

Ja ud over at der altså var mange nye mennesker til det spin-træf. :innocent: Kan se af billederne at jeg jo faktisk sad lige bag dig. :blush:

Ok - du er tilgivet :smile:

Jeg var ikke særlig aktiv på MOL på det tidspunkt og jeg har faktisk også stødt på en siden, som var med til MOL-spin-træf og jeg kunne heller ikke genkende ham :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt over noget :rolleyes:

Når jeg er til cycling, så sveder jeg jo en del. Det dufter naturligvis af violer når jeg sveder :4whistling: men bortset fra det, så synes jeg nogle gange man kan lugte acetone (eller andre ketoner) i ens sved og ånde. Er det når kulhydrat-depoterne er tømte og man begynder på forbrænding af en anden energikilde? Eller er det fordi man går over til en ufuldstændig forbrænding, som måske nu og her giver energi, men så evt. har nogle andre stofskifteprodukter såsom mælkesyre? Jeg tror aldrig, jeg har tænkt på det tidligere end en halv time inde i en time.

Hvis der er nogen, som har observeret det samme og har en forklaring, så er I meget velkomne til at byde ind :smile:

NU blev jeg alligevel så nysgerring, at jeg lige prøvede at google det. Det gav mig så bl.a. et link til en tråd her på MOL, så det får I også lige :bigsmile:

Jeg var vist ikke helt galt i byen med mine idéer :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share