God diæt morgen mad?


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg er som bekendt for nogle på diæt for tiden.

Jeg synes jeg har enormt svært ved at finde ud af hvad jeg skal spise om morgenen. Som det er nu bliver det ofte bare frugt eller letmælks youghurt.

Lige nu og her sidder jeg og er møg sulten og ser på de andre kollegaer æder franskbrød,the birkes, og frøsnappere, og drikker juice.

Skyd mig :w00t::unhappy::mad::dry::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt den her tråd

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...pic=30353&st=20

Min morgen mad blev lidt havre gryn med æble juice (føj, men jeg havde ikke mælk) og en skive franskbrød med ost.

Ikke vidre nam nam, men det hjalp da lidt

hehe, havregryn med juice? javel ja.... Tror jeg havde hoppet ned til den lokale hvis det var mig, men sådan er vi jo så forskellige.

Erstat franskbrødet med rugbrød.

Evt. erstat "lidt" havregryn med meget havregryn. Morgenmåltidet er ikke et måltid der skal spares på kulhydraterne... - det har du de resterende måltider til.

Link to comment
Share on other sites

hehe, havregryn med juice? javel ja.... Tror jeg havde hoppet ned til den lokale hvis det var mig, men sådan er vi jo så forskellige.

Erstat franskbrødet med rugbrød.

Evt. erstat "lidt" havregryn med meget havregryn. Morgenmåltidet er ikke et måltid der skal spares på kulhydraterne... - det har du de resterende måltider til.

Det havde jeg også gjort hvis ikke jeg sad i et industri kvarter i Taastrup.

Mulighederne var havregryn med vand. Havregryn med æble juice. Havregryn med appelsin juice

Franskbrød med chokolade, syltetøj, smør, eller ost.

Thebirkes

Frøsnappere

Så jeg synes faktisk mit reultat var nogenlunde fornuftigt. Franskbrødet var ikke optimalt, men omvendt heller ikke kritisk efter som jeg kun åd en skive uden smør

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har problemer med sulten ville jeg skifte til noget mad med lavere GI index.. Du kunne jo tage en gang havregryn/havregrød med banan eller rosiner istedet for sukker... :smile:

Allright. Jeg havde bare fået indtryk af at havregryn som morgen mad generelt var No go pga den store mængde kulhydrat. Men så vil jeg da nappe det med rosiner.

Link to comment
Share on other sites

Allright. Jeg havde bare fået indtryk af at havregryn som morgen mad generelt var No go pga den store mængde kulhydrat. Men så vil jeg da nappe det med rosiner.

det ville også være bedre med proteiner, men da havregryn er meget fiberrigt(som ikke kan nedbrydes) mætter det i lang tid. samtidig er kulhydraterne komplekse, hvilket vil sige at de ikke bliver optaget med det samme, men at tarmsystemt først skal arbejde lidt før kulhydraterne bliver "anvendelige"(modsat sukker som kan anvendes med det samme da det er simple kulhydrater).

Link to comment
Share on other sites

det ville også være bedre med proteiner, men da havregryn er meget fiberrigt(som ikke kan nedbrydes) mætter det i lang tid. samtidig er kulhydraterne komplekse, hvilket vil sige at de ikke bliver optaget med det samme, men at tarmsystemt først skal arbejde lidt før kulhydraterne bliver "anvendelige"(modsat sukker som kan anvendes med det samme da det er simple kulhydrater).

Oki. Dvs det er egentlig nok bedre end feks youghurt. Jeg synes problemet er at det ikke rigtig mætter, og nærmest giver ubehag i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Kød er rigtig godt til at mætte om morgenen. En virkelig betonklods af en morgenmad er havregrød og et til to kolde kyllingebryster (synes koldt kød mætter bedst og hvem har tid til at stege om morgenen?)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Min fuldstændig udokumenterede påstand udfra hvad jeg synes hjælper på mig er at spise et stort morgenmåltid. Det er en god investering for resten af dagen.

I øjeblikket spiser jeg faktisk så meget til morgenmad at jeg får det helt dårligt. Det er nu ikke bevidst, - men nærmere fordi jeg nok har lidt ulvehunger og øjnene kan spise mere end maven...

Havregryn med juice, - hvad tænker du på knægt!

2 dl havregryn koges med 4 dl vand og ca. 1 tsk salt. Det tager ikke ret længe og du har en ganske glimrende havregrød!

Det er nok noget af det bedste du kan få til morgenmad!

P.t. spiser jeg en masse chefir degrassat (sånogenlunde det samme som Cheasy A38 tror jeg) og müsli til morgenmad, - og i øvrigt ikke ret meget resten af dagen. Og kiloene rasler af! Se evt. min log.

Det gode ved lette mælkeprodukter er at der er ret meget protein pr. total næringsindhold. Det dårlige er nok at det, om end det helt sikker er bedre en mælk, ikke er det der mætter længst. Så på en lowcal. diæt er det nok ikke sagen, - men som sagt det virker dog rasende godt for mig lige p.t.

Link to comment
Share on other sites

Lav en havregryns-pandekage af 5 æggehvider, 1-2 blommer, 90 g. havregryn, nogle solsikkekerner, proteinpulver opløst i lidt vand, evt. rosiner til at søde med. Den er bare skidego '!

Jeg putter også 2 tsk kanel i, da jeg er meget vild med kanel.

Bruger jeg p.t. som morgenmad (1/4, vel at mærke) Blir' skyllet ned med lidt skummetmælk.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens æde havregryn (som altså ikke er blevet kogt / nuked til grød) med vand. Synes endda det er nemmere på den måde, fordi man ikke bliver 'fristet' til at sidde og tygge på lortet, men bare slynger det ned.

Men jeg kan godt mærke at jeg er ved at være lidt træt af det - har spist det på den måde i ca. 2 måneder - så det kan være grynene bliver erstattet af havrefras (eller Cerioes - der er jo hele 4 slags fuldkorn i), når der ikke er flere pakker Ota i skabet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share