Medregner i vægtstangen?


Guest Loonatic
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Synes bare det er lettere at regne på, hvis man ikke skal smide de kg oven i som vægtstangen vejer istedet for at skulle lægge det antal kg den vejer oven i, hvergang man skal notere, hvor meget man har løftet.

Link to comment
Share on other sites

Fordi så er det en af de tynde, giver ikke optimalt greb -> belastningen bliver mindre tillige med.

Jeg synes det virker en smule udstyrsfikseret at fare ud og købe en tykkere stang + nye skiver blot fordi grebet muligvis er suboptimalt.

Hvis belastningen er for lille, så tror jeg dette problem kan løses ved at sætte flere skiver på :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Synes bare det er lettere at regne på, hvis man ikke skal smide de kg oven i som vægtstangen vejer istedet for at skulle lægge det antal kg den vejer oven i, hvergang man skal notere, hvor meget man har løftet.

Du skal bare gøre, hvad du synes er lettest. Jeg er ret sikker på at du hverken bliver svagere eller stærkere af ikke at regne stangen med. Men det er jo ellers en god øvelse i hovedregning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Synes bare det er lettere at regne på, hvis man ikke skal smide de kg oven i som vægtstangen vejer istedet for at skulle lægge det antal kg den vejer oven i, hvergang man skal notere, hvor meget man har løftet.

Det er også svært at lægge 10, 15 eller 20 kg. til :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare gøre, hvad du synes er lettest. Jeg er ret sikker på at du hverken bliver svagere eller stærkere af ikke at regne stangen med. Men det er jo ellers en god øvelse i hovedregning :bigsmile:

Hvis man nu er meget fikseret på en bestemt %vis progression har det jo en betydning, eftersom en fx. 10% øgning af vægten bestemt ikke er ens i de to tilfælde, hvor man hhv medregner stangen og ikke gør det...

Link to comment
Share on other sites

Til MOD der var da ingen grund at fjerne mit indlæg whatsoever...det ville være rart med pm i den forbindelse...

Jf. reglerne:

2. Dårlige indlæg

a) Hvis et indlæg bærer præg af at være både uigennemtænkt, skrevet hurtigt og med lav relation til trådens øvrige indlæg, kan indlægget blive slettet.

B) Man kan ikke forvente at modtage en forklaring på sletningen endsige en efterfølgende diskussion af rimeligheden heri.

Såfremt du eller andre måtte have yderligere kommentarer til dette, så hold dem venligst ude af denne tråd.

Mvh.

Mod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share