Medregner i vægtstangen?


Guest Loonatic
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Når i skriver hvor meget i kan løfte, regner i så også vægtstangen med?

Kom lige til at tænke på det igår fordi det plejer jeg nemlig ikke selv at gøre.

-Loonatic :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja løfter du ikke stangen? :wink:

Joda men jeg havde bare ikke rigtigt tænkt over at regne stangen med :D

Så kan jeg jo løfte 11 kg mere end jeg umiddelbart render rundt og tror :-O

Link to comment
Share on other sites

Fordi så er det en af de tynde, giver ikke optimalt greb -> belastningen bliver mindre tillige med.

Så alle mennesker render rundt med store abehænder som dig, eller?

Det er sku da individuelt hvad folk fortrækker og hvad pengepungen tillader!

Link to comment
Share on other sites

Vejer de fleste stænger ikke 10 eller 20kg ?

Hvilken stang er det? mærke?

Det er dét, der står intet som helst på dem... Der er én til squat og én til bænk, og de er mage til hinanden.. Den er rimelig lang, og dér hvor vægtene skal på, er den bred og massiv, og inde ved grebet er den meget tynd.. Og så er der sådan noget friktionsnoget, i ved mønster, inde ved grebet..

Link to comment
Share on other sites

Vægtstangen må helt klart tælle med i det samlede regnskab. Hvis du kun løftede stangen, uden skiver på, ville du jo også sige, at du trods alt løftede mere end slet ingenting.

Det er ikke et ret godt argument synes jeg. Hvis du laver knæbøjninger (squat lignende øvelse) helt uden vægtstang løfter du også noget (dig selv).

Helt bortset fra det, - ja naturligvis skal du medregne vægtstangen. Ellers kan du snart blive stærke eller svagere, - alt hvad du skal er at skifte stang!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et ret godt argument synes jeg. Hvis du laver knæbøjninger (squat lignende øvelse) helt uden vægtstang løfter du også noget (dig selv).

Helt bortset fra det, - ja naturligvis skal du medregne vægtstangen. Ellers kan du snart blive stærke eller svagere, - alt hvad du skal er at skifte stang!

Det var da et endnu dårligere argument...

Hvorfor tror du at folk bruger udtrykket bw? (body weight)

Link to comment
Share on other sites

Vægtstangen må helt klart tælle med i det samlede regnskab. Hvis du kun løftede stangen, uden skiver på, ville du jo også sige, at du trods alt løftede mere end slet ingenting.
Det var da et endnu dårligere argument...

Hvorfor tror du at folk bruger udtrykket bw? (body weight)

Tjaeh, - du påstår at man foranledes til at tro at man ikke løfter noget hvis man kun løfter stangen, - det mener jeg i hvert fald ikke er rigtigt. Så jeg mener nu mit argument holder.

Iøvrigt grunden til overhovedet at skrive vægtene på er:

1) For at kunne sammenligne med sig selv (går det fremad)

2) For at kunne sammenligne og måske især give ideer til andre, få råd m.m.

Ad 1) Det går nok hvad enten du skriver vægtstangen på eller ej. Du kan se om det går frem eller ej!

Ad 2) Det er meget lettere hvis folk så ved hvad der tales om. Og 2 blå eller 3 klodser siger altså ikke så meget som den reelle vægt. Tilsvarende skal vægtstangen naturligvis medregnes da ikke alle bruger samme vægtstang.

Link to comment
Share on other sites

Så alle mennesker render rundt med store abehænder som dig, eller?

Det er sku da individuelt hvad folk fortrækker og hvad pengepungen tillader!

Ville det være muligt for dig at bruge et pænere sprog fremover ?

Så kan det være jeg gider svare dig.

Link to comment
Share on other sites

Det er dét, der står intet som helst på dem... Der er én til squat og én til bænk, og de er mage til hinanden.. Den er rimelig lang, og dér hvor vægtene skal på, er den bred og massiv, og inde ved grebet er den meget tynd.. Og så er der sådan noget friktionsnoget, i ved mønster, inde ved grebet..

Langt de fleste, hvis ikke alle, centre er udstyret med en vægt. Så det er da bare at veje sig hhv. med og uden vægtstangen i hånden, og finde forskellen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share