Weekend druk.


fune
 Share

Recommended Posts

Overskriften siger nok sig selv. Jeg er interesseret i at vide hvor meget det ødelægger min træning hvis jeg i weekenderne går på druk, 1 dag hver weekend?

Jeg har trænet et godt stykke tid nu, hvor jeg stortset har været på druk hver weekend. Og der har da også i den tid været fremgang med min muskelmasse, men hvor meget mere vil jeg få ud af min træning hvis jeg ikke gik på druk? :bigsmile:

Jeg var lidt i tvivl om det var her jeg skulle poste den, så flyt den hvis det er nødvendig. :blush:

/fune

Link to comment
Share on other sites

29,13% mere :blink::blink::blink:

Det er helt umuligt at svare på det spørgsmål, da det afhænger af så mange faktorer, f.eks.:

Hvor meget du drikker

Hvordan du spiser i forbindelse med drikkeriet

Hvordan det påvirker din restitution med forskudt døgn, mindre søvn osv

Hvordan du spiser dagen efter

Om drikkeriet påvirker mængden/intensiteten du træner med

Det er muligt du kan finde isolerede undersøgelser der kigger på alkohols virkning på enkelte faktorer, men en opstilling der hedder X antal genstande om ugen betyder Y % i "mistet" muskelmasse eller styrke, anser jeg for komplet urealistisk.

Pointen:

Hvad er vigtigst for dig, druk (og hvad der dertil høre :wink: ) eller træningsresultaterne? Ville du kunne have det samme eller næsten lige så meget sjov med lidt mere moderate mængder alkohol, og derved mindske virkningerne?

molleally -> Det er jo ikke ligefrem den bedste måde at gøre tingene på, men i det store hele er det det generelle kalorieregnskab der afgører om du taber dig, tager på eller holder vægten. Så ja du ville godt kunne gøre sådan, men du kunne lige så godt fordele det yderligere underskud over hele ugen så vidt jeg kan se.

Link to comment
Share on other sites

molleally -> Det er jo ikke ligefrem den bedste måde at gøre tingene på, men i det store hele er det det generelle kalorieregnskab der afgører om du taber dig, tager på eller holder vægten. Så ja du ville godt kunne gøre sådan, men du kunne lige så godt fordele det yderligere underskud over hele ugen så vidt jeg kan se.

Tak, har gået og tænkt på det længe. Har pt ikke så meget fritid, men når man går ud skal man gøre det ordentligt. Og så er det rart med damage control i en eller anden udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil gerne supplere spørgsmålet med dette: Kan man "udligne" sit kalorieoverskud lørdag aften, ved at være i tilsvarende underskud søndag?

Om ikke andet så kan man jo hurtigt og nemt navngive den ene dags druk om ugen som refeeding (jf. anden tråd her på forummet) - så bliver man pludselig seriøs :smile:

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Nu arbejder jeg temmelig meget for tiden, og har desværre ikke megen tid til sjov og spas. Men de fleste studerende, som mig, går da på fredagsbar, det ville jeg da også hvis jeg havde tid :-) Og det er da hver uge....

Præcis, og det ender som regel med at jeg så skal videre i byen. Fordi den ene øl tager jo den anden :bigsmile:

Men det er egenlig mest fordi jeg havde hørt rygter om, en øl svarer til en mars bar. Egentlig derfor jeg tænkte om det ville ødelægge meget :blush:

Link to comment
Share on other sites

Taler af erfaring. Vil sige at drikker du ik i weekenden opsætter du din muskelforøgelse med 20-30% Pr uge.

Nu siger du godt nok taler af erfaring, men har du nogle kilder der underbygger det? Jeg siger ikke, at det ikke er rigtigt, men jeg synes det lyder som noget af den påstand :smile: . Andre er velkomne til at byde ind her, hvis de har noget der underbygger det :bigsmile:

MLP

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi siger en øl er 300 kcal og du plejer at blive stiv af et moderat antal som fx. 10 og at i alle sammen slutter dagen på Burger King hvor i indtager 1000 kcal mere og en dejlig del mættede fedtstoffer, salt og andet gylle, og at i næste morgen spiser tømmermandsmad som fx. pizza skal du kompenserer for det ved at løbe ca. 2 marathoner i i ret hård tempo.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi siger en øl er 300 kcal og du plejer at blive stiv af et moderat antal som fx. 10 og at i alle sammen slutter dagen på Burger King hvor i indtager 1000 kcal mere og en dejlig del mættede fedtstoffer, salt og andet gylle, og at i næste morgen spiser tømmermandsmad som fx. pizza skal du kompenserer for det ved at løbe ca. 2 marathoner i i ret hård tempo.

Nu vil jeg nødig være pernitten, for jeg synes du har en fin pointe som jeg er forholdsvis enig i, men min kaloritabel siger at der kun er 127 kcal i en øl. Personlig spiser jeg desuden oftest heller ikke på vej hjem fra byen, og holder mig generelt også fra tømmermændsmad dagen efter. Ikke desto mindre er 10 øl jo så stadig 1270 kcal...

Link to comment
Share on other sites

Altså man skal da være rimelig hardcore fanatiker for ikke at kunne tage ud og drikke sig totalt æske-lam engang imellem.

Til gengæld finder jeg det foruroligende at du ved du skal hver weekend.. :bigsmile:

Men engang imellem skal der da være plads til.

Så er jeg nok mere end rimelig hardcore rører ikke det stads med mindre det er maks. 2 glas rødvin.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi siger en øl er 300 kcal og du plejer at blive stiv af et moderat antal som fx. 10 og at i alle sammen slutter dagen på Burger King hvor i indtager 1000 kcal mere og en dejlig del mættede fedtstoffer, salt og andet gylle, og at i næste morgen spiser tømmermandsmad som fx. pizza skal du kompenserer for det ved at løbe ca. 2 marathoner i i ret hård tempo.

Nu bruger man også en hel del mere energi af at være vågen cirka 8 timer mere end normalt. Flere af os slår sikkert også nogle badutspring på dansegulvet som også påvirker forbrændingen :tongue: . Det to faktorer skal vel også med i ligningen...

MLP

Link to comment
Share on other sites

Nu bruger man også en hel del mere energi af at være vågen cirka 8 timer mere end normalt. Flere af os slår sikkert også nogle badutspring på dansegulvet som også påvirker forbrændingen :tongue: . Det to faktorer skal vel også med i ligningen...

MLP

Nåeh, det kompenserer man vel for den fortløbne dag, medmindre man da ikke er helt normal :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu bruger man også en hel del mere energi af at være vågen cirka 8 timer mere end normalt. Flere af os slår sikkert også nogle badutspring på dansegulvet som også påvirker forbrændingen :tongue: . Det to faktorer skal vel også med i ligningen...

MLP

Den må stå for egen regning, jeg sidder altså bare HELT stille i baren og kører energi indenbords :tongue:

Hehe ej, jeg bevæger mig skam også en del i byen, nogle gange kan jeg sågar finde på at løbe/småløbe hjem hvis jeg er stiv nok. Andre gange kan en bytur jo også medføre lidt lagengymnastik, så hvis man er heldig, kan det nærmest ende ud i en negativ energibalance :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nåeh, det kompenserer man vel for den fortløbne dag, medmindre man da ikke er helt normal :smile:

Normal og normal... Vi er vel allesammen lidt småunderlige et eller andet sted :laugh::tongue:

Min pointe var bare at "ill" satte en ligning op, der var meget sort/hvid, og der er vel andre faktorer der spiller ind. :smile:

MLP

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke kun pga. de mange Kcal at alcohol er dårligt for ens træning. Ens testestoron-niveau bliver også sænket ved indtag af alcohol. (så vidt jeg har hørt).

Ikke hos kvinderne. Hvis de drikker 4 øl vil deres testosteron niveau stige til mandens normalniveau (i ædru tilstand), hvilket forklarer visse liderlighedstendenser.

Alkohol hæmmer i øvrigt hormonet vasopressin heraf den vanddrivende effekt. Så der er helt sikkert en kortsigtet virkning. Den langsigtede er jeg mere i tvivl om.

Jeg kender en gut, der dagen før Sjællandsmesterskaberne i svømning drak sig æskelam og sad og brækkede sig i bussen på vej til stævnet. Alligevel vandt han rub og stub i juniorklassen 200, 400 og 1500 m fri med SJR i alle discipliner så det er sgu lidt weird.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Ikke hos kvinderne. Hvis de drikker 4 øl vil deres testosteron niveau stige til mandens normalniveau (i ædru tilstand), hvilket forklarer visse liderlighedstendenser.

Falder testosteron niveau ved indtagelse af alkohol ved mænd? Forstår nemlig ikke helt sammenhænget så :blush:

Link to comment
Share on other sites

Niceman ---> han sku vel ikke hedde allan ham svømmeren? ;P

On-topic .. Jeg er også ude og drik mindst en dag i ugen... og det er altså en bytur der ihvertfald ikke slutter før kl 6 men sagtens kan slut senere, fråder næsten altid noget junk i byen, go det hænder også jeg får noget junk food dagen efter... om jeg ku ha fået mer ud af træning uden alkohol ska jeg ik ku siige... men jeg er ihvertfald ik i tvivl om at det er sådan her jeg får mest ud af min ungdom.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share