Weekend druk.


fune
 Share

Recommended Posts

Falder testosteron niveau ved indtagelse af alkohol ved mænd? Forstår nemlig ikke helt sammenhænget så :blush:

Nej men det er videnskabelig påvist, at kvinders testosteron niveau efter 4 øl er på højde med mandens niveau, når han er ædru. Dette kan forklare, hvorfor pigerne er nemmere "at snakke" med, når de har fået lidt at drikke.

Link to comment
Share on other sites

I følgende tråd, refereres til indflydelsen på testosteron

http://www.motion-online.dk/fora/lofiversi....php/t9096.html

1: Alcohol Clin Exp Res 2003 Apr;27(4):682-5

Testosterone increases in men after a low dose of alcohol.

Sarkola T, Eriksson CJ.

BACKGROUND: Heavy acute alcohol drinking decreases blood testosterone in men due to an effect on the testicular level. An acute increase in blood testosterone levels after a low alcohol dose has, however, recently been reported in women. The objective of this investigation was to study the effect of a low alcohol dose on testosterone in men and further elucidate the mechanism behind the effect by using 4-methylpyrazole, an inhibitor of alcohol metabolism.

METHODS: A double-blind placebo-controlled interventional crossover trial in random order (n = 13).

RESULTS: After intake of alcohol (0.5 g/kg, 10% w/v), an acute increase in plasma testosterone (from 13.5 +/- 1.2 nmol/liter to 16.0 +/- 1.6 nmol/liter, mean +/- SEM; p < 0.05), a decrease in androstenedione (from 5.1 +/- 0.4 nmol/liter to 4.0 +/- 0.3 nmol/liter; p < 0.05), and an increase in the testosterone:androstenedione ratio (from 2.8 +/- 0.3 to 4.2 +/- 0.4; p < 0.01) were observed. The effects were not observed during pretreatment with 4-methylpyrazole (10-15 mg/kg orally), which inhibited the ethanol elimination rate by 37 +/- 3%.

CONCLUSIONS: Alcohol intake affects the androgen balance in menthrough an effect mediated by the alcohol-induced change in the redox state in the liver.

****************************************

I følgende tråd findes referencer til den reducerede protein syntese

http://www.motion-online.dk/fora/lofiversi....php/t7968.html

1: Acute alcohol administration inhibits the refeeding response after starvation in rat skeletal muscle.

Am J Physiol Endocrinol Metab. 2002 Oct 15

2: Alcohol impairs protein synthesis and degradation in cultured skeletal muscle cells. Alcohol Clin Exp Res. 2001 Sep;25(9):1373-82.

3: Alcoholic myopathy: biochemical mechanisms.

Drug Alcohol Depend. 2001 Aug 1;63(3):199-205.

4: Alcohol myopathy: impairment of protein synthesis and translation initiation. Int J Biochem Cell Biol. 2001 May;33(5):457-73.

5: Comparative effects of acute ethanol dosage on liver and muscle protein metabolism. Biochem Pharmacol. 2000 Dec 15;60(12):1773-85.

6: Inhibition of muscle protein synthesis by alcohol is associated with modulation of eIF2B and eIF4E. Am J Physiol. 1999 Aug;277(2 Pt 1):E268-76.

7: Protein metabolism in alcoholism: effects on specific tissues and the whole body. Nutrition. 1999 Jul-Aug;15(7-8):604-8.

8: Studies on the time-course of ethanol's acute effects on skeletal muscle protein synthesis: comparison with acute changes in proteolytic activity. Alcohol Clin Exp Res. 1997 Aug;21(5):792-8.

9: Time-course changes in skeletal muscle protein synthesis in vivo in response to ethanol. Biochem Soc Trans. 1995 Aug;23(3):467S.

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg var skrevet klokken lort om natten. Men selvom man ændrer på variablerne så er det meget svært ikke at komme i et ret stort kcal overskud selvom man dyrker en masse motion natten før eller dagen efter. Derimod ikke sagt at det hæmmer en alt for meget, de fleste jeg kender der gør det siger at de føler de går 3-4 dage tilbage i styrke mens nogen jeg kender som fx. min bror plejede at træne kl 6-7 efter en bytur mens han var stiv og han påståede ihvertfald at han fik PRs de dage selvom han nogen gange kastede op mens han trænede. Tror dog ikke det er særlig sundt.

Link to comment
Share on other sites

Nu siger du godt nok taler af erfaring, men har du nogle kilder der underbygger det? Jeg siger ikke, at det ikke er rigtigt, men jeg synes det lyder som noget af den påstand :smile: . Andre er velkomne til at byde ind her, hvis de har noget der underbygger det :bigsmile:

MLP

Nej men kan se det på mig selv ;) , altså når jeg siger druk taler vi druk til du knækker dig.

har det ik statistisk

Link to comment
Share on other sites

Ikke hos kvinderne. Hvis de drikker 4 øl vil deres testosteron niveau stige til mandens normalniveau (i ædru tilstand), hvilket forklarer visse liderlighedstendenser.

Alkohol hæmmer i øvrigt hormonet vasopressin heraf den vanddrivende effekt. Så der er helt sikkert en kortsigtet virkning. Den langsigtede er jeg mere i tvivl om.

Jeg kender en gut, der dagen før Sjællandsmesterskaberne i svømning drak sig æskelam og sad og brækkede sig i bussen på vej til stævnet. Alligevel vandt han rub og stub i juniorklassen 200, 400 og 1500 m fri med SJR i alle discipliner så det er sgu lidt weird.

Hvem var det? Mads G?

Link to comment
Share on other sites

Nej men kan se det på mig selv ;) , altså når jeg siger druk taler vi druk til du knækker dig.

har det ik statistisk

Så du siger, at hvis du ikke drikker (til du knækker dig) så forøger du muskelvæksten med 20-30%?? Tror du ikke bare det er fordi du går mindre til den i træningslokalet den næste uge? :wink:

Når vi nu taler personlige erfaringer, så vil jeg da give dig ret i at man kan mærke det i kroppen de efterfølgende træninger. Men jeg tror nu nærmere de 20-30%, mere er et udtryk for, at man ikke går så meget til den fordi man er "mærket". Men jeg kan selvfølgelig tage fejl :blush: .

MLP

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg var skrevet klokken lort om natten. Men selvom man ændrer på variablerne så er det meget svært ikke at komme i et ret stort kcal overskud selvom man dyrker en masse motion natten før eller dagen efter. Derimod ikke sagt at det hæmmer en alt for meget, de fleste jeg kender der gør det siger at de føler de går 3-4 dage tilbage i styrke mens nogen jeg kender som fx. min bror plejede at træne kl 6-7 efter en bytur mens han var stiv og han påståede ihvertfald at han fik PRs de dage selvom han nogen gange kastede op mens han trænede. Tror dog ikke det er særlig sundt.

Det lyder da temmelig farligt. Jeg har trænet efter en lille håndfuld øl en enkelt gang, og gør det aldrig igen. Det er, efter min ydmyge mening, temmelig risikabelt at fløjte rundt med tunge vægtstænger i en brandert. Tænk hvis man skvatter når man squatter eller sådan noget....

Link to comment
Share on other sites

Altså man skal da være rimelig hardcore fanatiker for ikke at kunne tage ud og drikke sig totalt æske-lam engang imellem.

Til gengæld finder jeg det foruroligende at du ved du skal hver weekend.. :bigsmile:

Men engang imellem skal der da være plads til.

Hehe :bigsmile: det er da ikke foruroligende :) er træt af skolen. Jeg elsker at træne og at feste og det er der masser af plads til i weekenderne så derfor ser jeg da frem til hver eneste weekend. Sådan tror jeg der er mange, på min alder, som har det. :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for det alle sammen :smile: det er dejligt at se at ens spørgsmål bliver taget seriøst, og at man får så mange seriøse henvendelser :smile: Mit valg efter denne debat er at jeg tager til fest på fredag, og så vil jeg hellere selv erfarer hvordan min krop reagere, end at læse alle de der teorier :smile:

Tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også blandt en af dem som nu ikke drikker i weekenderne. Jeg går dog i byen, men holder mig for bajer og drikker stedet for kakao.

De få facts jeg nu ved om at drikke.

Du nedsætter forbrændings niveuaet (håber det er stavet rigtigt). Lavere af det, mindre mad kan du jo æde.

Da øl løber direkte igennem kroppen og bliver hurtigt skildt ud end noget andet drikke, har jeg meget svært ved at fange hvordan kroppen kan optag det hele i den.

Hvis du ligger med tømmermænd næste dag (Rumlen i maven), kan maden godt komme op igen, så får du jo heller ikke lige så meget ud af det.

Og 10-20 bajer på en aften (1200-2400kcal) virker jo som et fint antal kcal, dog fra kl 20.00 til 03.00, eller hvor lang tid i nu kører ku du have indtaget 4 måltider af hvor meget kcal i nu får per måltid (For mit tilfølge - 500kcal).

Men nå, hvor meget muskel forskel det nu giver, hmm. Et godt bud for mig vel lyde på du mister svarende til 2 måltider per druk, altså et sted mellem 800-1200kcal (Alt efter hvor stort måltid du nu har fordelt dine X (Antal) ud på).

...

For at hoppe til det med at jeg drikke kakao er det fordi kakao ligger på 60-69kcal per 100ml, godt med proteiner, kulhydrater og low fedt. Sådan 8 stykker på 4 timer (69x3,3x8 = 1821kcal). Synd det er flyende, og ikke mad, men hvad helvede, det ligger klart bedre end 8 øl vil gøre på 4 timer :)

. Så på den måde holder jeg mig i overskud af kcal, får min søvn, og jeg synes stadigvæk jeg fint kan nyde weekenden (Selvom nogen nok har sværet ved at tror på det).

Kan jo godt være I ikke finder det vigtigt, eller latterligt, men hey, det var hvad jeg havde at sige omkring det, og hvad jeg ved om øl som det gøre ved kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Forresten vil jeg lige sende en Video med mig ( på 16 år) som bænker 75 kg. :bigsmile:

Kanon Rasmus :4thumbup: Skal videoen ikke flere steder hen? :wink: Du mangler stadig at poste den i mange forums, og emner. Du kunne poste den i funktionel styrke, konditionstræning, træningsprogrammer, vægttab og ja - man kunne blive ved.

:dry:

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Tak for det alle sammen :smile: det er dejligt at se at ens spørgsmål bliver taget seriøst, og at man får så mange seriøse henvendelser :smile: Mit valg efter denne debat er at jeg tager til fest på fredag, og så vil jeg hellere selv erfarer hvordan min krop reagere, end at læse alle de der teorier :smile:

Tak for hjælpen.

Træner du i Wellness ? :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også blandt en af dem som nu ikke drikker i weekenderne. Jeg går dog i byen, men holder mig for bajer og drikker stedet for kakao.

De få facts jeg nu ved om at drikke.

Du nedsætter forbrændings niveuaet (håber det er stavet rigtigt). Lavere af det, mindre mad kan du jo æde.

Da øl løber direkte igennem kroppen og bliver hurtigt skildt ud end noget andet drikke, har jeg meget svært ved at fange hvordan kroppen kan optag det hele i den.

Hvis du ligger med tømmermænd næste dag (Rumlen i maven), kan maden godt komme op igen, så får du jo heller ikke lige så meget ud af det.

Og 10-20 bajer på en aften (1200-2400kcal) virker jo som et fint antal kcal, dog fra kl 20.00 til 03.00, eller hvor lang tid i nu kører ku du have indtaget 4 måltider af hvor meget kcal i nu får per måltid (For mit tilfølge - 500kcal).

Men nå, hvor meget muskel forskel det nu giver, hmm. Et godt bud for mig vel lyde på du mister svarende til 2 måltider per druk, altså et sted mellem 800-1200kcal (Alt efter hvor stort måltid du nu har fordelt dine X (Antal) ud på).

...

For at hoppe til det med at jeg drikke kakao er det fordi kakao ligger på 60-69kcal per 100ml, godt med proteiner, kulhydrater og low fedt. Sådan 8 stykker på 4 timer (69x3,3x8 = 1821kcal). Synd det er flyende, og ikke mad, men hvad helvede, det ligger klart bedre end 8 øl vil gøre på 4 timer :)

. Så på den måde holder jeg mig i overskud af kcal, får min søvn, og jeg synes stadigvæk jeg fint kan nyde weekenden (Selvom nogen nok har sværet ved at tror på det).

Kan jo godt være I ikke finder det vigtigt, eller latterligt, men hey, det var hvad jeg havde at sige omkring det, og hvad jeg ved om øl som det gøre ved kroppen.

Du må da stene for vildt hvis du går i byen uden at indtage alcohol, Er det ik også de færreste diskoteker som har kakao? har aldrig set det før. er der så 10 kakao shots for en hund?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lumumba smager da ellers godt :cool:

Jeg har trænet i en del år efterhånden, ca 5. Startede da jeg var 19 år og i al den tid jeg har trænet, har jeg gået i byen hver weekend, ofte flere gange. Her det sidste års tid, går det dog lidt mere stille med drikkeriet (nok pga alderen :unhappy::nonono: ) og jeg kan edermagme mærke et enormt træningsboost, fedttab og styrkefremgang når jeg holder mig hjemme. Det er helt sikkert individuelt hvor meget det har at betyde fra person til person, men i mit tilfælde betyder det utroligt meget for min fremgang. Hvilket kan ærgre mig lidt, at jeg ikke har holdt en smule igen de sidste par år, hvilken styrke/size(size matters) man ku have haft nu :unhappy:

Men men, det sagt, skal der sku også være plads til drukture, de sidste par år med massere af byture, har uden tvivl været den sjoveste tid i mit liv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share