Hvordan får jeg en større og mere markeret Brystkasse?


Mikkie Diesel
 Share

Recommended Posts

Hej Boys, and Girls...

Jeg har en dreng på 18 år, vejer 78 kg, og er 182 høj... Jeg har trænet i ca. 5 måneder nu - 3 gange om ugen...

Men jeg synes slet ikke at se nogen effekt ved min brystkasse.. Den er hverken mere markeret, eller sådan særlig synligt større... Jeg tager både Kreatin (Cell-tech) og Valle Protein. Og kan da også en en ændring på arme, ryg, men det er som om min brystkasse sidder lidt fast..

Jeg laver følgene program brystøvelser:

Bænkpress, closegrip bænkpress, skråbænk m. håndvægte og stang, Barbell Bent over..

HJÆLP MIG!!! ;)

Hilsen Mikkel fra århus

Link to comment
Share on other sites

Hej Boys, and Girls...

Jeg har en dreng på 18 år, vejer 78 kg, og er 182 høj... Jeg har trænet i ca. 5 måneder nu - 3 gange om ugen...

Men jeg synes slet ikke at se nogen effekt ved min brystkasse.. Den er hverken mere markeret, eller sådan særlig synligt større... Jeg tager både Kreatin (Cell-tech) og Valle Protein. Og kan da også en en ændring på arme, ryg, men det er som om min brystkasse sidder lidt fast..

Jeg laver følgene program brystøvelser:

Bænkpress, closegrip bænkpress, skråbænk m. håndvægte og stang, Barbell Bent over..

HJÆLP MIG!!! ;)

Hilsen Mikkel fra århus

Forkert forum...

Hvor mange reps, og sæts kører du med? Og hvor tæt ligger de på dit max( i % ). Og hvor tit træner du bryst`?

Og hvordan er dit kalorie indtag? Er det over eller under dit vedligeholdelse indtag(Vær ærlig!!!)

Link to comment
Share on other sites

... nu er barbell row jo ikke en bryst øvelse :P

så vidt jeg kan tænke mig til må masse og markering af brystet vel være det samme i dit tilfælde? jeg ville måske foreslå dig at spise noget mere end du gør...

og bar li for at få ryddet en misforståelse af vejen så vil "dit max" være hvad du lige akkurat kan løfte en gang, så hvad du kan løfte 5-6 gange er ik 99% af dit max, men nok snarre 70-80% vil jeg gæt' på... hvor mange sæt kører du? og træner du nogen gange på de samme dage som du spiller basket? ... du skal jo huske at du har brug for et meget højere energi indtag på de dage da det nok er forholdsvist hårdt (kunne jeg forestille mig)

Link to comment
Share on other sites

5 måneders træning er heller ikke så meget. Jeg har hørt brystet er noget af det, der tager tid, og det er også min egen erfaring.

Det du kan gøre, er at sørge for, at du er i energioverskud (indtager flere kalorier end du forbruger ), får mindst 1,5-2 gr. protein pr. kilo kropsvægt og selvfølgelig får trænet fornuftigt.

Det er sådan set nok med bænkpres og evt. skrå bænk 3 gange om ugen i et full-body program.

Barbell bent over er til ryggen og close grip bænk pres er primært til triceps. Du bør også have squat og dødløft i dit program for at løfte tunge vægte, der kan booste din krops hormonproduktion.

Link to comment
Share on other sites

5 måneders træning er heller ikke så meget. Jeg har hørt brystet er noget af det, der tager tid, og det er også min egen erfaring.

Det du kan gøre, er at sørge for, at du er i energioverskud (indtager flere kalorier end du forbruger ), får mindst 1,5-2 gr. protein pr. kilo kropsvægt og selvfølgelig får trænet fornuftigt.

Det er sådan set nok med bænkpres og evt. skrå bænk 3 gange om ugen i et full-body program.

Barbell bent over er til ryggen og close grip bænk pres er primært til triceps. Du bør også have squat og dødløft i dit program for at løfte tunge vægte, der kan booste din krops hormonproduktion.

Hvis du køre TUNGT pattræning er 3 gang efor meget efter min mening. Så der ikke tid nok til rest.

Kør

Benchpress

db incline press

db incline flyers

4-6 TUNGE sæt af 6-10 reps- TUNGE TUNGE TUNGE!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du køre TUNGT pattræning er 3 gang efor meget efter min mening. Så der ikke tid nok til rest.

Kør

Benchpress

db incline press

db incline flyers

4-6 TUNGE sæt af 6-10 reps- TUNGE TUNGE TUNGE!

Hvis man træner full body mandag, onsdag og fredag har man mindst 48 timer mellem hver pas til restitution.

Det burde da være tilstrækkelig. Jeg tænkte sådan noget som 2 øvelser nemlig bænkpres og DB skrå bænk og 3x8, 3x34 4x 6, eller 5x5.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner full body mandag, onsdag og fredag har man mindst 48 timer mellem hver pas til restitution.

Det burde da være tilstrækkelig. Jeg tænkte sådan noget som 2 øvelser nemlig bænkpres og DB skrå bænk og 3x8, 3x34 4x 6, eller 5x5.

Det er teoretisk nok for nogle, men i praxis er det for lidt for de fleste. Sikkert også for denne fyr, idet han jo netop har problemer med væksten. 1 gang tungt om ugen og 2 gange semi-tungt er nok bedre for ham.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du køre TUNGT pattræning er 3 gang efor meget efter min mening. Så der ikke tid nok til rest.

Kør

Benchpress

db incline press

db incline flyers

4-6 TUNGE sæt af 6-10 reps- TUNGE TUNGE TUNGE!

Så skal vi da have defineret det at træne tungt. For 10 reps kan da ikke klassificeres som tung træning. Tung træning vil ligge i 2-6 reps - vil jeg mene.

Link to comment
Share on other sites

Så skal vi da have defineret det at træne tungt. For 10 reps kan da ikke klassificeres som tung træning. Tung træning vil ligge i 2-6 reps - vil jeg mene.

Det kan også defineres ved % af sit maks. og ikke kun antal reps. Jeg synes fx. den 10'er jeg lavede med 100 kg i bænkpres var ret tung. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Alt under 6 reps er efter min mening ikke "masse" træning. Så holde den mellem 6-10.

Hvad vil du så definere det som?

Jeg vil da mene, at jo færre reps man tager, jo mere går man op i styrke, men hvis du har en god forklaring må du meget gerne poste den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey... Ja jeg træner tit på de samme dage som jeg spiller basketball, det er svært at undgå når man jo træner 4-5 gange i ugen.. Men jeg vil nødigt tage mere fedt på.. Men i siger altså jeg skal spise meget mere end jeg allerede gør?

Hvordan havde du tænkt dig, at dit bryst skulle bygge sig større, mens din krop er kcal-underskud? Det er jo umuligt. Spis igennem, og cut så senere, så ska du se løjer.

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Jeg er en af dem som har utroligt svært ved at tage på, synes alt hvad jeg spiser, ender lige midt på min mave, hvilket er træls...

Så at komme i kæmpe kalorieoverskud bliver sgu lidt tough...

Jeg vil ikke sige jeg er tyk på nogen måde, kun lige omkring maven..

Er der ingen måde at jeg kan få en større og mere markeret brystkasse, og samme tid smide lidt fedt omkring maven??

//på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en af dem som har utroligt svært ved at tage på, synes alt hvad jeg spiser, ender lige midt på min mave, hvilket er træls...

Så at komme i kæmpe kalorieoverskud bliver sgu lidt tough...

Jeg vil ikke sige jeg er tyk på nogen måde, kun lige omkring maven..

Er der ingen måde at jeg kan få en større og mere markeret brystkasse, og samme tid smide lidt fedt omkring maven??

//på forhånd tak

Du kan ikke få en større brystkasse uden at være i kalorieoverskud, du kan ikke smide fedt uden at være i kalorieunderskud. Det kan ikke lade sig gøre samtidig. Groft sagt. Dog kan man godt veksle mellem at være i kalorieoverskud og underskud, men det er vist ikke noget man i praksis kan bruge til at smide fedt og gaine muskler på samme tid. Det du kaldert at være markeret er at have meget lidt fedt omkring fx. brystet. Du bliver derfor nød til at smide fedt for at være i kalorieuderskud, men så bliver dit bryst ikke større.

Du må kort sagt vælge, om du vil være stor eller slank og markeret.

Mit forslag er: æd løs og træn løs og når du så synes dit bryst har en passende størrelse, går du igang med at tabe dig ved at være i kalorieunderskud. Du må så leve med at der kommer lidt fedt når du er i kalorieoverskud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share