Min fantastiske diæt!


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Jeg forsøger jo at cutte, og det går ikke så fantastisk godt. Jeg vil imidlertid gerne vide, at jeg trods alt ta'r nogenlunde ordentlige madvarer ind, således at jeg ikke helt selv underminerer mit eget potentiale :o

Nåmen altså min typiske dags æde ser nogenlunde således ud:

En portion Kellogs til morgenmad + ca. 3/4 l mælk

Bolle (vist lys godt nok, men det er svært at finde ordentligt mad på skolen) med tun, salat, kylling, tomat til frokost + lidt mælk

Eftermiddag bliver det til et par rugbrødsmadder med tun/torskerogn, makrel i tomat + mælk

Tidlig aften måske endnu en lille bid rugbrød + mælk

Aftensmad lidt af hvad der nu bliver lavet i huset. Meget forskelligt men ofte noget kød med kartofler og så en 3/4 l mælk oveni ca.

Sen mad et par rugbrødsmadder igen med det samme som sidst + mælk

Og lige før sengetid måske en banan med mælk igen

Desuden forøvrigt en shake med proteinpulver og druesukker efter træningen

Som man kan se har jeg meget rugbrød og mælk. Rugbrød fordi det er let at kombinere med alt muligt, og mælk pga. proteinindholdet. Det er forøvrigt skummetmælk.

Hvordan ser det ud? Jeg er ikke meget inde i, hvordan en fornuftig diæt skal se ud, så assistance ville være rart :)

Jeg vil også utrolig gerne høre, hvad der kunne være bedre alternativer! Fx til rugbrød. Jeg vil gerne lægge vægt på, det skal være meget nemt at lave, da jeg hverken kan finde ud af eller gider stå med det helt store :)

Hvad siger I?

Link to comment
Share on other sites

Drop Kellogs med det samme!

75-100 g havregryn og 250 ml skummet mælk, 30ml sundt fedt (olie), 40g protein shake så morgenmaden hjemme

naaah prøv lige at regne kcal indhold på dit forslag. Det er ca 900kcal kan jeg oplyse dig. Det er i hvert fald alt for meget, når dit mål er at cutte.

Jeg er dog enig i at kellogs skal droppes. Du kan også erstatte dem med havrefras, stort set ligeså sundt som havregryn og så vejer de meget lidt og fylder meget.

Dette er rart på diæt, da man virkelig føler man får noget mad indenbords. Jeg indtager ca 50g havrefras, 250ml skummetmælk, 40g protein shake og 8ml olie. Det giver ca 485kcal og en virkelig god mætheds følelse.

Link to comment
Share on other sites

Drop Kellogs med det samme!

75-100 g havregryn og 250 ml skummet mælk, 30ml sundt fedt (olie), 40g protein shake så morgenmaden hjemme

Tak for forslaget, men bliver det ikke lidt overkill af protein med 40 gram i shaken og mere i mælken og det? Anyways så er det, jeg er mest interesseret i, hvorvidt meget rugbrød er en god idé eller ej??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er bange for at få for lidt protein, så indtag noget mere proteinpulver, eller noget mad med højt protein indhold. Der er frygtelig mange Kcal i mælk. Skummetmælk 36 Kcal (info fra http://www.madogsundhed.dk/?page=visord&id=52 )

36 Kcal x 2,5 liter mælk = 900 Kcal

Mit råd ville være at skære ned på mælken og finde nogle bedre proteinkilder...

Link to comment
Share on other sites

naaah prøv lige at regne kcal indhold på dit forslag. Det er ca 900kcal kan jeg oplyse dig. Det er i hvert fald alt for meget, når dit mål er at cutte.

Jeg er dog enig i at kellogs skal droppes. Du kan også erstatte dem med havrefras, stort set ligeså sundt som havregryn og så vejer de meget lidt og fylder meget.

Dette er rart på diæt, da man virkelig føler man får noget mad indenbords. Jeg indtager ca 50g havrefras, 250ml skummetmælk, 40g protein shake og 8ml olie. Det giver ca 485kcal og en virkelig god mætheds følelse.

Der er ikke den store forskel på vores forslag, jo du har over dobbelt så meget olie! Og nej det er IKKE 900 men 672 kals!

Havregryn 75 9,9 51,2 4,9 288,1

Proteinpulver 80% 30 24,0 4,5 0,6 119,4

Skummetmælk 250 8,8 12,0 0,3 85,3

Olivenolie 20 0,0 0,0 20,0 180,0

42,7 67,7 25,7 672,7

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøger jo at cutte, og det går ikke så fantastisk godt. Jeg vil imidlertid gerne vide, at jeg trods alt ta'r nogenlunde ordentlige madvarer ind, således at jeg ikke helt selv underminerer mit eget potentiale :o

Nåmen altså min typiske dags æde ser nogenlunde således ud:

En portion Kellogs til morgenmad + ca. 3/4 l mælk

Bolle (vist lys godt nok, men det er svært at finde ordentligt mad på skolen) med tun, salat, kylling, tomat til frokost + lidt mælk

Eftermiddag bliver det til et par rugbrødsmadder med tun/torskerogn, makrel i tomat + mælk

Tidlig aften måske endnu en lille bid rugbrød + mælk

Aftensmad lidt af hvad der nu bliver lavet i huset. Meget forskelligt men ofte noget kød med kartofler og så en 3/4 l mælk oveni ca.

Sen mad et par rugbrødsmadder igen med det samme som sidst + mælk

Og lige før sengetid måske en banan med mælk igen

Desuden forøvrigt en shake med proteinpulver og druesukker efter træningen

Som man kan se har jeg meget rugbrød og mælk. Rugbrød fordi det er let at kombinere med alt muligt, og mælk pga. proteinindholdet. Det er forøvrigt skummetmælk.

Hvordan ser det ud? Jeg er ikke meget inde i, hvordan en fornuftig diæt skal se ud, så assistance ville være rart :)

Jeg vil også utrolig gerne høre, hvad der kunne være bedre alternativer! Fx til rugbrød. Jeg vil gerne lægge vægt på, det skal være meget nemt at lave, da jeg hverken kan finde ud af eller gider stå med det helt store :)

Hvad siger I?

Jeg sidder og spejder efter grøntsager? Hæld noget broccoli, nogle ærter, gulerødder etc. i tanken. Du kan evt. erstatte nogle af alle de rugbrødsmadder med noget grønt. Fordele: mineraler (tror jeg nok) og vitaminer og meget få kcal pr. 100 g. I broccoli, blomkål og ærter er der også en del protein (meget af energien kommer i hvert fald fra protein). Se

Ekstra fine ærter 100 5.0 7.0 0.5 52.5

Broccoli 100 5.3 6.1 0.6 51.0

Blomkål 100 2.4 4.7 0.4 32.0

Bønner, grønne 100 1.9 5.7 0.2 32.2

Er enig med de andre i at der skal havregryn på bordet om morgenen. Lav det evt. til grød, så føler mange at det mætter længere.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke den store forskel på vores forslag, jo du har over dobbelt så meget olie! Og nej det er IKKE 900 men 672 kals!

Havregryn 75 9,9 51,2 4,9 288,1

Proteinpulver 80% 30 24,0 4,5 0,6 119,4

Skummetmælk 250 8,8 12,0 0,3 85,3

Olivenolie 20 0,0 0,0 20,0 180,0

42,7 67,7 25,7 672,7

Det var jo lidt svært, at regne du lige ville redigere dit indlæg i bagklogskabens klare lys. Lad os se på dit oprindelige forslag:

Havregryn 75-100g, lad os sige han vælger 100g, det er jo indenfor dit interval. 40g protpulver, 250ml skummetmælk, 30ml olie.

Dette var dit oprindelige forslag og gav de nævnte ca 900kcal, hvilket nok ikke vil medføre Jenslyn17 når sit mål. Og jo det er jo nærmest dobbelt så mange kcal som mit forslag, så synes nu bestemt der er en forskel. Og hvor kommer det fra at jeg har over dobbelt så meget olie som dig?? :blink::blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke den store forskel på vores forslag, jo du har over dobbelt så meget olie! Og nej det er IKKE 900 men 672 kals!

Heh. Prøv og smid det du skrev i dit første indlæg ind i kropogkost: 100g havregryn, 250 ml skummet, 40g proteinpulver og 30ml olivenolie. Det giver 898 kcal, så at Jones skriver 900 kcal er vist en meget fair afrunding for de fleste. At du så en time efter Jones indlæg har været igang med at rette dine 30ml olivenolie til 20ml hjælper kun lidt på regnestykket.

Hvordan i alverden du kan få 8ml til at være "over dobbelt så meget" som 30ml (eller 20 som du senere rettede til) kan jeg så ikke lige gennemskue... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Min fejl....

Mener dog stadig han sagtens kan spise

75 g havregryn

mælk

protein

olie

Med hensyn til olie var mine i g og ikke ml til at starte med. JEg tager normalt et "shot" glas olie om morgenen...

Ok hvis du mener 75g, skal du jo ikke skrive 75-100g. Det giver ham jo en mulighed for at vælge de 100g, som alt andet end lige vil være i overkanten. Nu skriver du pludselig ikke mængder på resten, men jeg er da enig i at han gerne må få både mælk, proteinpulver og olie på sin diæt, men mængden er jo alt afgørende.

Jeg synes ikke det er smart at skrive sådan et forslag, Jenslyn17 skriver jo i forvejen at det ikke rigtigt går så godt med at cutte. Hvis der ikke var nogen som havde spurgt ind til dit forslag, ville du jo være ansvarlig for at Jenslyn17 havde indtaget 900kcal til morgenmad, fra nu af på sin diæt. Mon ikke Jenslyn17 ville blive mere end ked af resultatet. :wink:

Lige en sidste ting, min første quote er dit oprindelige forslag og der skriver du altså olie i ml og ikke i gram, som du pludselig ændrer det til. Jeg tvivler dog også på der er den store forskel på 8ml og 8g olie.

Link to comment
Share on other sites

Ok hvis du mener 75g, skal du jo ikke skrive 75-100g. Det giver ham jo en mulighed for at vælge de 100g, som alt andet end lige vil være i overkanten. Nu skriver du pludselig ikke mængder på resten, men jeg er da enig i at han gerne må få både mælk, proteinpulver og olie på sin diæt, men mængden er jo alt afgørende.

Jeg synes ikke det er smart at skrive sådan et forslag, Jenslyn17 skriver jo i forvejen at det ikke rigtigt går så godt med at cutte. Hvis der ikke var nogen som havde spurgt ind til dit forslag, ville du jo være ansvarlig for at Jenslyn17 havde indtaget 900kcal til morgenmad, fra nu af på sin diæt. Mon ikke Jenslyn17 ville blive mere end ked af resultatet. :wink:

Lige en sidste ting, min første quote er dit oprindelige forslag og der skriver du altså olie i ml og ikke i gram, som du pludselig ændrer det til. Jeg tvivler dog også på der er den store forskel på 8ml og 8g olie.

Fint jeg blander mig uden om...Jenslyn skal nok opnå sit resultat ud fra din fantastiske viden....Vi stort set enige anyway...

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til olie var mine i g og ikke ml til at starte med.

Nej, du skrev ml begge gange. Desuden svarer 100g olivenolie til ca. 1,1 dl. (Det er derfor olie "flyder" ovenpå vand). Så hvis du rent faktisk havde skrevet 20/30 gram i stedet for ml, så havde det været endnu længere ude i hampen...

Link to comment
Share on other sites

Fint jeg blander mig uden om...Jenslyn skal nok opnå sit resultat ud fra din fantastiske viden....Vi stort set enige anyway...

Ja vi er nemlig næsten helt enige, 400kcal pr måltid fra og til betyder intet på diæt. Det er jo kun en forskel på 400x6=2400kcal på dagsbasis, hvis man siger man spiser 6 måltider om dagen. :laugh::laugh:

Jeg skriver bestemt ikke for at svine dig til, synes bare det er synd for Jenslyn17 at du skal ødelægge hans diæt. Jeg kender dig ikke, det er muligt du simpelthen ikke ved så meget om kostens betydning på diæt, men så skal du bare lade være med at lave et indlæg, der indikerer det hellige gral er fundet, hvis han spiser 900kcal på diæt og desuden spiser +400kcal ekstra i måltiderne, der var jo ikke den store forskel på vores forslag. :nonono:

Din tone i det sidste indlæg lyder som noget man finder nede i børnehaven, skal vi ikke holde niveauet lidt højere her på mol?

Link to comment
Share on other sites

Jeg nedgøre ham ikke, mener jo han har ret....

Nu er det selvfølgelig lidt ærgerligt, at vi bliver ved at svine i dette topic. Men lige for god ordens skyld (og til en anden gang), så er "Jenslyn skal nok opnå sit resultat ud fra din fantastiske viden" at nedgøre andre.

Link to comment
Share on other sites

Ja vi er nemlig næsten helt enige, 400kcal pr måltid fra og til betyder intet på diæt. Det er jo kun en forskel på 400x6=2400kcal på dagsbasis, hvis man siger man spiser 6 måltider om dagen. :laugh::laugh:

Jeg skriver bestemt ikke for at svine dig til, synes bare det er synd for Jenslyn17 at du skal ødelægge hans diæt. Jeg kender dig ikke, det er muligt du simpelthen ikke ved så meget om kostens betydning på diæt, men så skal du bare lade være med at lave et indlæg, der indikerer det hellige gral er fundet, hvis han spiser 900kcal på diæt og desuden spiser +400kcal ekstra i måltiderne, der var jo ikke den store forskel på vores forslag. :nonono:

Din tone i det sidste indlæg lyder som noget man finder nede i børnehaven, skal vi ikke holde niveauet lidt højere her på mol?

Nu har jeg så ALDRIG sagt at han skal ligge de 400 på hver måltid....

Der ikke så meget at disku. jeg tog fejl, du vinder - glad så?

og jeg mener stadig at Jones har en fin viden, og nej det er ikke for sjov jeg skriver det....

Edited by cj8000
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så ALDRIG sagt at han skal ligge de 400 på hver måltid....

Der ikke så meget at disku. jeg tog fejl, du vinder - glad så?

og jeg mener stadig at Jonas har en fin viden, og nej det er ikke for sjov jeg skriver det....

Nej det har du rigtigt nok ikke skrevet, men ved at sige vores forslag stort set er ens, må det jo også være stort set ens at indtage +400kcal over i de andre forslag også. Sådan kan det i hvert fald opfattes.

Og det er ikke noget med jeg vil være glad eller har interesse i at vinde, jeg har bare interesse i at hjælpe andre, i dette tilfælde Jenslyn17. Derfor jeg har blandet mig i denne tråd.

En ting er at dit første forslag var uheldigt, det kan jo ske, selvom det er beklageligt. Men at du så begynder at redigere og komme med søforklaringer og forvirre endnu mere, ved at sige der ikke er forskel på 2 forslag med +400kcal i forskel, det er altså ikke smart.

No hard feelings, og lad os stoppe her og i stedet hjælpe Jenslyn17.

Link to comment
Share on other sites

Fint....

Jens hvis jeg var dig ville jeg spise:

Havregryn 100 13,2 68,2 6,5 384,1

Proteinpulver 80% 30 24,0 4,5 0,6 119,4

Skummetmælk 500 17,5 24,0 0,5 170,5

Olivenolie 20 0,0 0,0 20,0 180,0

54,7 96,7 27,6 854,0

eller

Rugbrød, kerne 100 7,0 30,0 7,0 211,0

Kalkun, kød 100 21,9 0,0 2,2 107,4

Proteinpulver 80% 40 32,0 6,0 0,8 159,2

Olivenolie 20 0,0 0,0 20,0 180,0

60,9 36,0 30,0 657,6

+ 1 times cardio (powerwalk) hver morgen....

Link to comment
Share on other sites

Tak for forslagene, jeg har allerede lært noget! Netop maden er en del af træningen, jeg aldrig har gået vildt op i - bortset fra at grovæde og få masser af protein indenbords nemlig, for det har været mit mål meget af tiden!

Altså;

- jeg vil forsøge at få mere frugt og grønt indenbords

- jeg vil skifte morgenmaden ud

- skære ned på mæleindtaget; forsøge at fyre protein ned gennem shake i stedet

Vil I forresten ikke være flinke at diskutere alt muligt andet andetsteds, fordi jeg vil så gerne have fundet ud af min diæt med denne her tråd, så jeg forhåbentlig kan begynde at se ordentlige resultater!

Et par spørgsmål, der har meldt sig/stadig melder sig:

Er rugbrød fint under cut? Hvis ikke, hvad så?

Er det sunde fedt meget vigtigt? I sagde, I tog det som flydende olie... Hvordan får I spist det? :crazy:

Så er jeg for øvrigt ikke meget for cardio... Prøver at tage et kvarters tid efter mine træninger (4-5 i ugen) og en halv times tid et par gange i ugen; hvordan er det??

Edited by Jenslyn17
Link to comment
Share on other sites

Er rugbrød fint under cut? Hvis ikke, hvad så?

Er det sunde fedt meget vigtigt? I sagde, I tog det som flydende olie... Hvordan får I spist det? :crazy:

Så er jeg for øvrigt ikke meget for cardio... Prøver at tage et kvarters tid efter mine træninger (4-5 i ugen) og en halv times tid et par gange i ugen; hvordan er det??

Rugbrød er fint, forudsat at du samlet set er i kcal underskud :wink: ... Men vælg noget med mange kerner :superman: ...

Sundt fedt er vigtigt ja, men behøver ikke nødvendigvis komme fra olie... Fed fisk, nødder og avocado kan fx også sagtens bruges, og olien kan evt bruges som dressing på salater hvis du foretrækker det :wink: .. Men igen, der er også super mange ´kcal i, så sørg for at ha' styr på mængderne....

Kan sagtens være på diæt uden cardio... Cardioen gør det bare ofte nemmere da du forbrænder en del og derfor via dette kan "tillade" dig at indtage flere kcal uden at komme i kcaloverskud :wink:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

normal_Retard_Win.jpg

...

hvis du i forvejen ikke bruger krop&kost eller et lignende program er det en rigtig god idé!

angående rugbrød vil jeg foreslå at købe noget "mørkt" knækbrød da du så får lidt mindre kcal ind.

gryn til grød da du så sparer mælken...(og det mætter mere pr gram)

og som keki nævner så mangler der da nogle grøntsager og frugt.

300g bønner en skær lidt jalapenõs/chili ud og smid i så har du et måltid der mætter da det der er en masse fibre og du får kun 90kcal, hvor ca 30% er protein...

og ja jeg ville også droppe mælken generelt til fordel for vand. det eneste mælkeprodukt jeg indtager i cutte perioden er fromage frais 0,5% - 8,2g prot per 100g(50kcal)

held og lykke

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share