Diddleys marathon projekt


Diddley
 Share

Recommended Posts

Idag løb jeg Sparta 3. marathontest - en halvmarathon. Det var en rigtig god forberedelse, med professionel optakt, ballonløbere og det hele. Der var nu ikke så mange ballontider at vælge imellem. For mig stod valget mellem 4.16, 4.40 eller 5.00 - og så valgte jeg 4.40.

Det var rigtigt lækkert at kunne overlade til andre at sørge for at tempoet forblev stabilt. Jeg havde ikke noget problem med at følge tempoet, og ved 11km besluttede jeg mig for at lægge mig en smule foran dem for at undgå den værste trængsel.

Sluttiden blev 1.37.42, ikke så prangende, men jeg er godt tilfreds med at have holdt et stabilt tempo hele vejen igennem. Muligvis kunne jeg have løbet lidt hurtigere, men det var ikke det vigtigste idag. Til gengæld var det en rigtig god forberedelse til KBH marathon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Efter Spartas marathontest er det blevet til lidt almindelig træning.

I tirsdags løb jeg en temmelig kuperet rute på 13,7km. Tiden blev 1.08.32 - altså en gns hastighed på præcist 5min. Under turen blev det i øvrigt klart, at mine Adidas var udtjente, så nu har jeg kasseret to par sko inden for en uge.

I onsdags løb jeg min sædvanlige 12km rute på 57.72 = 4.49/km. Dejlig tur med gode ben. Jeg har bemærket, at det efterhånden tager et stykke tid før jeg får mig løbet varm. Flere gange er jeg helt ude på 7-8km før jeg for alvor kan finde en stabil rytme.

Fredag løb jeg intervaltræning med 8intervaller a´ 2min med 1,5min pause mellem hver. Det blev en hård tur, men også godt at få brændt lidt energi af. Gennemsnitshastigheden i intervallerne lå mellem 3.56 og 4.20/km.

Idag løb jeg 20km i luntetempo. Det gav en sluttid på 1.40.54. Ikke noget at prale af, men jeg havde brug for bare at trisse derudaf, uden at tænke på hastigheden.

Jeg kan godt mærke, at mit program kræver en indsats, der ligger lige på grænsen af, hvad jeg kan præstere. Jeg er nok i bedre form end nogensinde før - løbemæssigt, men mine resultater er svingende. Jeg holder fokus på at overleve de næste 2 uger, derefter begynder nedtrapningen til marathon. Jeg glæder mig til løbsdagen. Hvis jeg når at restituere ordentligt, så tror jeg på en tid omkring de 3.30.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share