Diddleys marathon projekt


Diddley
 Share

Recommended Posts

:blush: kom til at koebe fem boeger i dag :wub: Du ved, havde lige faaet loen (eller det vil sige, den kommer i morgen, men det var paa visa :innocent: ) Saa nu er der lidt til den naeste uges tid :w00t: Er helt vild med at koebe boeger, og i UK er det jo til fornuftige priser.... Maa se at faa set europa.

Én af de ting jeg virkelig savner ved USA er deres bogshops. Barnes og Nobles er et fantastisk sted, hvor man sagtens kan bruge en eftermiddag. Jeg forestiller mig at UK må være lidt af det samme. Herhjemme er det blevet lidt en trist sag at købe bøger. Alt for mange i butikkerne ved simpelthen for lidt om bøger. Forrige jul ville jeg give min lillesøster "Anna Karenina", men da jeg spurgte eften den i den lokale Gad lignede ekspedienten ét stort spørgsmålstegn. Derefter spurgte hun om det var en roman af Dennis Jürgensen :blink:

Jeg køber størstedelen af mine gennem Samlerens Bogklub og så via Amazon. Hvad angår bogklubben, så hader jeg godt nok at støtte Gyldendal, men det er en billig måde at skaffe gode bøger på.

Nå, her til aften løb jeg 6km på 26.34 - pragfuldt vejr.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Alt for mange i butikkerne ved simpelthen for lidt om bøger. Forrige jul ville jeg give min lillesøster "Anna Karenina", men da jeg spurgte eften den i den lokale Gad lignede ekspedienten ét stort spørgsmålstegn. Derefter spurgte hun om det var en roman af Dennis Jürgensen :blink:

Jeg køber størstedelen af mine gennem Samlerens Bogklub og så via Amazon. Hvad angår bogklubben, så hader jeg godt nok at støtte Gyldendal, men det er en billig måde at skaffe gode bøger på.

Nå, her til aften løb jeg 6km på 26.34 - pragfuldt vejr.

:laugh::laugh::laugh: Roman af Dennis Jürgensen.... det var en af de bedre :tongue:

Kan kun give dig ret i, at det fede ved at lure rundt i en boghandel går lidt af fløjten her i DK. Og udvalget er også alt for ringe :nonono:

Kan også klart anbefale Samlerens bogklub, -de har et ok udvalg

Udemærket træning du får lagt for dagen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh: Roman af Dennis Jürgensen.... det var en af de bedre :tongue:

Kan kun give dig ret i, at det fede ved at lure rundt i en boghandel går lidt af fløjten her i DK. Og udvalget er også alt for ringe :nonono:

Kan også klart anbefale Samlerens bogklub, -de har et ok udvalg

Udemærket træning du får lagt for dagen :4thumbup:

Mange tak :smile:

Et eller andet sted synes jeg stadig jeg er langt fra noget der kunne ligne marathon form, men der er selvfølgelig også et stykke tid til endnu.

I aften skulle jeg gerne løbe 18km :devil:

Link to comment
Share on other sites

Og så fik jeg løbet de 18km, egentlig en ok tur - selv om benene var temmeligt tunge til sidst. Tiden blev på 1.23.29.

Lige nu sidder jeg og slikker sårene med en skål vanilie is med hjemmelavet rabarberkompot :4mewantfood:

Jeg kan godt mærke at det er første gang i år jeg løber så langt, i morgen tager jeg en kort restitutionstur.

Link to comment
Share on other sites

Her til aften løb jeg 6km på 26.46. Benene er ved at være ok efter gårsdagens restitution.

Idag løb jeg i mine Kayano, og det er voldsomt så stor forskel der er på mine Ecco og så Kayano'en. Sidstnævnte føles nærmest som en badesvamp i forhold til. Godt nok er de dejligt bløde at løbe i, men der er ikke nær den samme støtte som i Ecco'en.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have rodet rundt i haven det meste af dagen løb jeg her til aften 12km på 57.13. Jeg havde tunge ben og måtte slås for det hele vejen hjem. Det bedste man kunne sige om den løbetur er, at nu er den overstået.

Jeg ved ikke helt, hvad der går galt - mine ben har generelt været tunge efter min 18km tur.

Igår aftes så jeg Narnia - flot film. Jeg er lidt overrasket over hvor religiøs en film Disney har lavet. De kunne have valgt mange forskellige vinkler, men valgte altså en, hvor bibel-referencerne træder tydeligt frem.

Én ting, der for alvor slog mig ved filmen er, hvor meget smukkere engelsk er end amerikansk. Jeg elsker den specielle engelske lidt staccatoagtige intonation. Derudover er mange af specielt de nordlige accenter meget smukke.

Jeg fik brygget min Wit igår, det bliver spændende at se, hvordan den smager. Jeg frygter lidt at jeg har lagt en masse kræfter i at brygge en øl, som er for sød til min smag. Men, vi får se - indtil gærer den eksemplarisk i kælderen.

Den er meget grumset, men det er vist meningen den skal være det.

I første omgang skal den stå en uge, hvorefter den skal hældes over på en anden gærtank for at slippe af med bundfaldet.

Link to comment
Share on other sites

Igår måtte jeg lægge mig syg :mad: lidt ærgerligt når det er den sidste helligdag før jul. Eftersom jeg ikke har ferie med hjem fra mit ophold i udlandet har jeg kun et meget begrænset antal feriedage at gøre godt med indtil næste ferieår starter. Jeg kunne derfor godt bruge dem på noget bedre end at ligge i sengen.

Idag har jeg det rimeligt igen, blot øm i alle led og hovedpine. Her til aften tog jeg en lang tur i det dejlige vejr. Det vekslede mellem at være ganske behageligt og decideret rædselsfuldt. Til tider havde jeg virkelig lyst til at løbe ud i kanten og ofre aftensmaden. Tiden blev ialt 1.15.21, så mon ikke jeg har løbet omkring 15km.

Jeg er løbet ind i problemer med min øl. Eftersom det er en undergæret øl, skal den helst gære ved 10-14 grader, men det er altså svært at finde den temperatur i øjeblikket. Nu står gærtanken på gulvet nede i kælderen, hvilket bringer temperaturen ned omkring 16 grader. I øjeblikket er gæringen gået helt i stå, men lad os håbe der kommer gang i den igen. Ellers er det hele til at hælde i vasken :unhappy:

Jeg så i øvrigt Epidemic igår mens jeg lå i sengen. Lidt pudsig film, men meget original. Det er sjovt som man kan se hvor meget Trier genbruger i senere film. Hypnose-scenen til sidst er ganske effektiv.

Alt i alt er det imponerende at han har kunnet lave den for 1 mio.

Link to comment
Share on other sites

Efter en lang dag (op kl. 5, køre til Kbh, tre møder, hjem igen, sommerfest i skolen) løb jeg her til aften 6km. Tiden blev 27.16 - så det er absolut ikke noget at skrive hjem om.

Jeg er ved at være oven på efter i går, nu mangler jeg bare en ordentlig nats søvn, jeg synes det kan være svært at sove når det er lyst og varmt udenfor. Jeg savner lidt stålskodderne fra sydtyskland.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du er ved at være oven på igen. Det er spændende at følge dit løbeprojekt! :smile:

Takker :smile:

Det syner jo ikke af så meget ifht at løbe rundt om jorden :w00t:

--->Camilla

Ja, de er ikke kjønne, men de er godt nok effektive

Enig - nu har vi investeret i mørklægningsgardiner - så må vi se om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

jeg glemte vist en opdatering, men i fredags løb jeg 6km på 26.38 - ikke imponerende, men under tidskravet på 27min.

Her til aften var jeg også ude, men jeg fik vendt det forkerte sted på min tur så jeg er ikke helt sikker på præcist hvor langt jeg egentlig løb. Tiden blev på 1.11.09, så jeg vil skyde på at jeg er endt et sted mellem 14 og 15km.

Selv om det er dejligt at solen er kommet, så er jeg altså ikke god til at løbe i 25 graders varme, 15-18 passer mig langt bedre.

Igår var hele familien til ååh abe, det er pragfuldt at se ungerne stå og rocke med til sangene. Derudover har børnekoncerter altså en masse kvaliteter som voksen-koncerter kunne lære noget af. For det første så er der ikke 1 times ventetid mellem hvert band, og orkestrene går på til tiden. Derudover er der meres fokus på at lave et show end at hver enkelt orkester/solist kan få mulighed for at profilere sig.

Det eneste, der trækker ned er de her lede 12 årige unger, der er skolet siden de var 5 på diverse showskoler.

PÅ et tidspunkt var der en 12 årig skrighals som vist nok har været med i MGP, der underholdte. Hun var så gennemskolet at det var til at kaste op over. Efter at hun havde råbt "kom nu - syng nu med" for 50. gang fik jeg en ubændig lyst til at lægge hende over knæet og gi hende en røvfuld med mikrofonen - møgunge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke hlet sikker på, hvor langt jeg løb i forgårs - men tiden blev 36.14, så mon ikke det er et sted mellem 7 og 8km. Kravet var egentlig 6km på 27, men jeg var mere motiveret for et par km. ekstra i et roligt tempo. Ruten var også lidt ad hoc, men alt ialt en god tur.

I går aftes løb jeg 12km på 58.42, ikke imponerende men jeg led også i varmen. Det var ulideligt med heden og så ikke en vind, der rørte sig. Jeg tror det lykkedes mig at hive et par liter vand ned lige efter at jeg kom hjem, jeg var fuldstændigt dehydreret.

I aften skal jeg løbe Jellingløb (5km) sammen med sønnike. Han var med i Vejle løbet på 2,4km ruten, hvilket han klarede fint. Det bliver sjovt at se, hvordan det går.

I øvrigt har jeg glemt at nævne en af årets store begivenheder, nemlig at Vejle Boldklub sikrede oprykningen til SAS-ligaen :smile: Det bliver sjovt at gå til bold i Nørreskoven i næste sæson. Jeg har allerede besluttet at knægtene skal udstyres med VB t-shirts, og overvejer selv at købe nogle aktier ved den kommende emission.

I øvrigt har VB sikret sig rettighederne til navnet FC Sydjylland - så kan de omkringliggende klubber jo overveje, hvordan vi ser udviklingen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Diddley,

Håber det gik godt til motionsløbet.

Mht. dit ølprojekt har faldt jeg over dette program til Mac:

http://www.apple.com/downloads/macosx/home...formulator.html

Mvh.

Hessel

Hej Hessel,

Det gik fint med løbet, vi måtte ganske vist gå et stykke af vejen, men han kæmpede tappert de 5km igennem.

jeg glæder mig til at kigge på linket.

Igår løb jeg 20-21km, jeg har ikke målt ruten præcist op. Egentlig skulle det kun have været 18, men benene var gode, og jeg løb så tidligt at varmen ikke var et problem. Sluttiden blev 1.39.50 med en gns puls på 151 og en maks på 164.

Idag har jeg det overraskende godt, eneste problem er et sår på min overarm, hvor min ipod har siddet.

Det var helt rart at løbe så lang en tur, og samtidig få vished for at det ikke er noget problem. Tilbage står stadig at få noget hurtighed i benene.

Link to comment
Share on other sites

Igår løb jeg min 12km tur. Jeg er lidt halvforkølet og har derfor bøvl med vejrtrækningen, men vejret var godt og benene fungerede fint.

Sluttiden blev 56.57, hvilket faktisk er noget af det bedste i år på den rute. Det er jeg ok tilfreds, da jeg egentlig ikke gik efter at løbe med høj hastighed.

Vores løbetrænere har ikke leveret nye programmer, men opfordrer os blot til at holde os igang i sommerferien. Det synes jeg egentlig er lidt ærgerligt. Men, jeg må jo så selv strikke noget sammen. Det bliver noget med 4 ture pr uge, hvoraf én skal være lang, én skal være restitution, én skal være tempotræning, og den sidste blot en halvlang tur i et rimeligt tempo.

Jeg vil se om jeg langsomt kan øge max-distancen til 25km.

Link to comment
Share on other sites

Forkølelsen driller stadig, og det fugtige vejr gør det ikke bedre. Min 6km tempotur blev derfor en trist omgang med en sluttid på 28.06.

Jeg har fået rejseplanen for turen til Berlin Marathon. Det bliver ret hyggeligt. Vi skal afsted allerede fredag i egen bus (vi er 20-25 stykker). Lørdag kan vi bruge på at lege turister. Søndag er der naturligvis løbet, og så fælles aftensmad, hvor vi kan dele historierne om pinslerne.

Mandag kører vi hjem igen.

Når man nu skal løbe marathon, så er det da ikke den værste måde at gøre det på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste uge var arbejdsmæssigt temmeligt stressende. Derfor blev det heller ikke til mere løberi før i weekenden. I går løb jeg omkring 20km, på 1.35.09. Det var en dejlig tur med gode ben, der gik gennem både byen, skoven, på landevej og langs fjorden.

Idag løb jeg ca. 10 på 46.39 - lidt en resitutionstur, men benene havde det nu egentlig ok.

idag havde jeg ungerne med ude og fiske ved en af de lokale put and take søer. Det var skægt at se. Vi fangede desværre ikke noget, men den ældste kunne godt se det morsomme i det alligevel. De to mindste har simpelthen ikke tålmodigheden til det.

Jeg tror jeg skal have den ældste med på en aftenstur ned og fiske ved fjorden - det lyder som kvalitetstid for os begge :smile:

Jeg har nu fået prøvesmagt min sommerøl. Den er godt nok på den skarpe (bitre) side, men hvis den bliver hældt i glas og lige får et øjeblik til at få vejret, så er den faktisk rigtig god. Lidt ligesom Corona med smag af grapefrugt. Den holder ca. de 3%, så man kan faktisk godt drikke den her i sommervarmen uden at skulle sove en time bagefter.

Jeg har hældt min belgiske wit på flaske og stillet den på køl. Der går et par uget før jeg kan prøvesmage den, men det bliver spændende.

Link to comment
Share on other sites

I går aftes lavede jeg lidt improviseret intervaltræning over ialt 12km. De første 29min løb jeg stille og roligt, men skiftede derefter ml. 4min i højt tempo og 4min i lavt.

Jeg kan godt mærke, at jeg mangler en del på denne front - men det er faktisk ganske motiverende at intervaltræne, selv om det godt kan være lidt hårdt. Det bliver derfor en fast bestanddel af den ugentlige træning den næste måneds tid.

Den samlede tid for de 12km blev 58.36 - havde i øvrigt godt ben.

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har budt på løb i roligt tempo. Egentlig er benene ok, men der er altså ikke rigtig noget hastighed i dem.

I går løb jeg 6km på 28 minutter, og idag blev det til 12km på 1.01 - det er vist første gang i meget lang tid at min km tid har været over 5 minutter.

Svigerfamilien kommer på besøg i weekenden, så der bliver intet løberi før søndag. Det passer måske egentlig udemærket med et par dages restitution. Til gengæld skulle det blive grill-vejr, og jeg har da et par andebryster og lidt kronhjort jeg kan smide på Weber'en :4mewantfood:

Derudover er min sommerøl nu ved at finde den rigtige bitterhed, så det ville passe fint hvis jeg kan få testet den i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft det er varmt at løbe i øjeblikket.

Igår løb jeg min ca. 20km rute på 1.33.02. Jeg startede omkring 10.30, hvor temperaturen endnu var rimelig. Hen imod slutningen blev det dog noget varmere, men på det tidspunkt løb jeg primært i skoven og ved fjorden.

Jeg havde faktisk gode ben, og er idag heller ikke så medtaget som jeg plejer. Jeg bliver nok nødt til at lunte en lille restitutionstur i aften.

Svigerfamilien besøgte os på vej hjem fra nordnorge, og havde taget øl fra verdens nordligste bryggeri med. Øllet var ikke noget særligt, men det var da sjovt at prøve.

De har nu taget ungerne med på en uges ferie, og vi andre følger så efter på fredag, så vi kan holde en uge sammen allesammen.

Indtil da skal der arbejdes på hus og have.

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner lidt stålskodderne fra sydtyskland.

hey Diddley :bigsmile:

Ja de rollaten er bare supergode og effektive... :smile: jeg savner dem osse ... :wink:

Skal ellers love for at der blir løbet igennem her :bigsmile: men det er jo også superskønne omgivelser, du løber i !

/ Vivs

Link to comment
Share on other sites

hey Diddley :bigsmile:

Ja de rollaten er bare supergode og effektive... :smile: jeg savner dem osse ... :wink:

Hejsa

En løbelog kombineret med ølbryggeri - kan det blive bedre :4thumbup:

Jeg bor i Schweiz hvor de kære skodder er over det hele - de er gode, men også farlige. Har et par gange sovet over mig, da det jo så ud til at være bældragende mørkt udenfor, hvor det så har vidst sig, at solen skinnede for fuld skrue .....

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

En løbelog kombineret med ølbryggeri - kan det blive bedre :4thumbup:

Jeg bor i Schweiz hvor de kære skodder er over det hele - de er gode, men også farlige. Har et par gange sovet over mig, da det jo så ud til at være bældragende mørkt udenfor, hvor det så har vidst sig, at solen skinnede for fuld skrue .....

:laugh::laugh: rart at det ikke kun er mig, der har prøvet det.... (at sove over sig...pga mørket fra de kære tingester.. :wink: )

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Nu har vi fået mørklægningsgardiner, og det hjælper da. Men, stålgardinerne havde nu også den fordel at de holdt lydene ude. Det er meget godt med de lyse nætter og alting, men hvorfor skal de lede fjerklædte sirener absolut starte med deres parringshyl allerede klokken 5 om morgenen :mad: Jeg overvejer seriøst et jagttegn :tongue:

Nå, som restitution på søndagens tur løb jeg i mandags 6 kilometer i den meget adstadige tid af 28.06. I går vovede jeg mig ud på 12km, hvilket tog mig 59.12 minutter - som i kan se er det ikke ligefrem tempoløb jeg dyrker for tiden. Men, jeg duer altså ikke til at løbe i den hede. Jeg håber temperaturerner er noget lavere i Berlin til September.

Benene har det ellers godt, det er kun varmen der volder problemer.

Jeg kunne ikke dy mig, og har nu prøvesmagt min Wit. Den er faktisk rigtig god. Måske ikke helt bitter nok efter min egen personlige smag, men jeg tror andre i omgangskredsen vil kunne lide den. Den har en dejlig frugtagtig smag, og er blevet fin klar i det.

Det må have været en overordentlig god gær, siden den har kunnet bundfælde så meget af uklarhederne. Den skal nok lige have et par uger mere, så er den helt klar.

Jeg har inviteret familie og venner til kombineret fødselsdag og ølsmagning i starten af august. Nu er jeg derfor desværre nødt til at holde igen med at konsumere mit eget øl. Til gengæld har jeg indkøbt lidt forskelligt som jeg vil prøvesmage over det næste stykke tid. Jeg startede med Pilsner Urquell igår, som nu ikke imponerede mig. Den smagte som almindelig pilsner (hvilket den jo egentlig også er).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share