Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Mange tak! :smile:

Jeg surfede i øvrigt forbi dine katters hjemmeside i dag. De er da bare alt for søde! Jeg tror at det her billede må blive min nye avatar en dag:

dc01024effe27e8362fba0f6073f29ba.jpg

:wub:

Hvor er den bare dejlig!!! Får helt lyst til at få én mere, men fornuften siger mig at 4 vist er rigeligt :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor er den bare dejlig!!! Får helt lyst til at få én mere, men fornuften siger mig at 4 vist er rigeligt :blush:

Ja de er alt for søde, hvilket nu også er årsag til at jeg har 5 :wub: Heldigvis er vi flyttet i hus og har netop fået bygget løbegård til misserne så de har lidt ekstra plads at boltre sig på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja de er alt for søde, hvilket nu også er årsag til at jeg har 5 :wub: Heldigvis er vi flyttet i hus og har netop fået bygget løbegård til misserne så de har lidt ekstra plads at boltre sig på :smile:

Slet ikke til at stå for! Skal du have killinger igen i år??

Er sikker på der kommer flere til når vi engang får købt et hus, eller får et sted med mere plads i hvert fald. Planen er også at lave en løbegård.

Link to comment
Share on other sites

Slet ikke til at stå for! Skal du have killinger igen i år??

Er sikker på der kommer flere til når vi engang får købt et hus, eller får et sted med mere plads i hvert fald. Planen er også at lave en løbegård.

:wub: Ja hvis vi ellers kan få det til at passe sammen og finde den rigtige "kæreste" til vores hunkat så vil vi meget gerne nå et kuld i år :smile:

Link to comment
Share on other sites

12 km PW og en times pump :4flex: That was all for today. I morgen skal jeg tæske min ryg igennem igen og glæder mig helt vildt meget! Skal også købe mere proteinpulver.

Har ellers været på arbejde i dag og i dag stod den på forvagtsrollen. Det var en ganske stille og rolig vagt, mest småsager. Jeg tror at jeg efterhånden er ved at finde en favoritkategori bland patienterne; gamle mænd med urinretention :bigsmile: De bliver bare SÅ glade når man får lagt en kateter på dem og på to sekunder er man bare helten i deres saga :laugh: Jeg har både fået knus og blomster efterfølgende.

Der er en eller anden svensker som går rundt i turnus på medicinsk afdeling som jeg snakkede en smule med i dag. Han har ry som at være überkyndig og bare have totalt styr på sagene. Det lyder det også til, når han snakker med sine kollegaer om mediciner frem og tilbage. Dog fortalt han at det her med mavesmerter, det havde han bare slet ikke styr på og ville ikke ane hvad han skulle med det, hvis han så en patient. Det er ret sjovt, som man kan være så forskellig. Jeg synes jo at det her med mavesmerter, det er sgu logisk på en måde. Man kan næsten regne ud hvad som skal ske efterfølgende.

Jeg skulle så blive stillet indfør et medicinsk problem i dag på min vagt. En sygeplejerske ringer til mig og siger at en patient har et meget svingende blodtryk fra lavt til meget lavt og det samme med puls. Videre har han været en smule bleg og en anelse mere svækket end i går. Så jeg bad dem om at tage et langtids EKG til at starte med. Det bliver så gjort og jeg bliver ringet op igen. EKG't er meget abnormt, siger han, så han har ringet efter MAT teamet og jeg skal komme NU! "Shit" tænker jeg "er er ikke en eller anden mediciner jeg kan sende op i stedet for?!??!" men løber op og kommer in på stuen. "Nu kommer lægen!" siger sygeplejersken med en forhåbningsfuld stemme til patienten. "Som om det var et plus" tænker jeg tyst og kan se de forventningsfulde blikke i hele MAT teamets øjne, samt hos patientens kone og søn. Heldigvis ligger patienten vågen og klar i sengen og kan sagtens føre en adekvat samtale. Efter en kort samtale, kigger jeg så på EKG og sammenligner med tidligere. Jeg aner ikke meget om hvad jeg ser, men helt fint er det jo ikke. Til sidst kan vi konkludere at han nok ikke er optimalt reguleret i sin arytmibehandling, siden han også er ved at blive lidt tør. Det hele slutter lykkeligt og det lykkedes mig at overleve endnu en medicinsk situation :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

12 km PW og en times pump :4flex: That was all for today. I morgen skal jeg tæske min ryg igennem igen og glæder mig helt vildt meget! Skal også købe mere proteinpulver.

Har ellers været på arbejde i dag og i dag stod den på forvagtsrollen. Det var en ganske stille og rolig vagt, mest småsager. Jeg tror at jeg efterhånden er ved at finde en favoritkategori bland patienterne; gamle mænd med urinretention :bigsmile: De bliver bare SÅ glade når man får lagt en kateter på dem og på to sekunder er man bare helten i deres saga :laugh: Jeg har både fået knus og blomster efterfølgende.

Der er en eller anden svensker som går rundt i turnus på medicinsk afdeling som jeg snakkede en smule med i dag. Han har ry som at være überkyndig og bare have totalt styr på sagene. Det lyder det også til, når han snakker med sine kollegaer om mediciner frem og tilbage. Dog fortalt han at det her med mavesmerter, det havde han bare slet ikke styr på og ville ikke ane hvad han skulle med det, hvis han så en patient. Det er ret sjovt, som man kan være så forskellig. Jeg synes jo at det her med mavesmerter, det er sgu logisk på en måde. Man kan næsten regne ud hvad som skal ske efterfølgende.

Jeg skulle så blive stillet indfør et medicinsk problem i dag på min vagt. En sygeplejerske ringer til mig og siger at en patient har et meget svingende blodtryk fra lavt til meget lavt og det samme med puls. Videre har han været en smule bleg og en anelse mere svækket end i går. Så jeg bad dem om at tage et langtids EKG til at starte med. Det bliver så gjort og jeg bliver ringet op igen. EKG't er meget abnormt, siger han, så han har ringet efter MAT teamet og jeg skal komme NU! "Shit" tænker jeg "er er ikke en eller anden mediciner jeg kan sende op i stedet for?!??!" men løber op og kommer in på stuen. "Nu kommer lægen!" siger sygeplejersken med en forhåbningsfuld stemme til patienten. "Som om det var et plus" tænker jeg tyst og kan se de forventningsfulde blikke i hele MAT teamets øjne, samt hos patientens kone og søn. Heldigvis ligger patienten vågen og klar i sengen og kan sagtens føre en adekvat samtale. Efter en kort samtale, kigger jeg så på EKG og sammenligner med tidligere. Jeg aner ikke meget om hvad jeg ser, men helt fint er det jo ikke. Til sidst kan vi konkludere at han nok ikke er optimalt reguleret i sin arytmibehandling, siden han også er ved at blive lidt tør. Det hele slutter lykkeligt og det lykkedes mig at overleve endnu en medicinsk situation :bigsmile:

Nyd sådanne situationer mens du arbejder som student og "andres" ansvar ... når vi er færdigudannet rammer virkeligheden hårdt og ikke mindst ansvaret!

Vi vil jo nødig have nogle næser de første mange år :wink:

Hæhæ... jeg er også kompetent mediciner og super hård til at "knække" ekg'er mens netop det der dilemma med mavesmerter..... hmmmmmmmmmmmmmm??!??!

Link to comment
Share on other sites

Cardio

PW 6 km til morgen

PW 3 km i Malmö

Løb 10 minutter som opvarmning

Tog over til Malmö lige efter arbejde før Poul, så jeg kunne ordne det kedelige i banken, før han kom over. Jeg mødte to gamle gode venner fra medicinstudiet i Odense, så tog lige en kop kaffe i aftensolen med dem. Super hyggeligt og altid dejligt at se skønne mennesker man ikke set i lang tid! :smile:

Så kom Poul også og vi smuttede videre til Athletic Center. Der var masser med folk til stede i dag, godt tryk i lokalet og den obligatoriske lorte-trance musik bidrog til atmosfæren som kun sådan musik kan :cool: Begge upcoming BB fitness tøser - Emma og Lizabeth - var til stede og crib-walkede rundt i alt for stort tøj.

For min egen del stod ryg på programmet og jeg håbede på at kunne hive rundt med tunge vægte, men styrken var ikke helt til stede i dag - sikkert som følge af for lidt mad de sidste par dage. Men motivationen manglede i hvert fald ikke!

Bøsse lats

16 @ 40 kg

16 @ 45 kg

16 @ 45 kg

16 @ 45 kg

skal ikke længere bruge første set på at få kontakt til lats nu - kommer på allerførste rep! Et fremskridt, m a o :)

Extra WG latstræk

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

BB rows

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

Chest supp plate loaded row

10 @ 2x25 kg

10 @ 2x25 kg

10 @ 2x25 kg

10 @ 2x25 kg

Og så nu hvor man er i et disco center, skal man jo bare bruge deres triceps maskine og lave noget for biceps :king:

Machine OH extensions

20 @ 20 kg

12 @ 25 kg

12 @ 25 kg

12 @ 25 kg

dropset

7 @ 20 kg

7 @ 15 kg

7 @ 10 kg

All out!

EZ curls

15 @ 22,5 kg

8 @ 27,5 kg

8 @ 27,5 kg

8 @ 27,5 kg

Så skulle stedet desværre lukke, så nåede ikke så meget mere end at købe proteinpulver. God omgang, ønsker dog at jeg havde været stærkere. Men må komme stærkt igen i morgen, hvor der bare skal trænes som en sindssyg, med et ordentligt benpas og løb i the gym.

Link to comment
Share on other sites

Nyd sådanne situationer mens du arbejder som student og "andres" ansvar ... når vi er færdigudannet rammer virkeligheden hårdt og ikke mindst ansvaret!

Vi vil jo nødig have nogle næser de første mange år :wink:

Hæhæ... jeg er også kompetent mediciner og super hård til at "knække" ekg'er mens netop det der dilemma med mavesmerter..... hmmmmmmmmmmmmmm??!??!

Ja, det er ret dejligt på den vis at det stadig væk er ganske OK at man spørger - mine bagvagter er meget søde og forstående, synes jeg. Savner dog ind imellem et mellemvagtshold, fordi jeg ret ofte har RIGTIGT dumme spørgsmål og er ikke så glad for at skulle forstyrre bagvagten med sådan noget banalt.

Jeg gad sgu godt få styr på EKG igen - var ret god til det lige efter hjerteblokken, men det føles langt væk nu :innocent: Måske skulle jeg bruge tiden på toget til at få læst min EKG for dummies igen...

Link to comment
Share on other sites

Butt blasting

I dag stod den på intervaltræning med spurter og ben i the Gym. The Gym holdt åbent hus i dag, så der var godt tryk på med mange kendte MOL ansigter. Af dem jeg kunne identifiere var der Smeden, Essensen, Sina, Femina, Busted, Johnny Bravo, KristianS, Christianspoer, Fru Erik og SimonHP. Flere af dem var første gang jeg mødt IRL, så det var meget hyggeligt lige at sige dav :smile:

Startede med at lave cardio, så tog følge med Poul på arbejde, hvor jeg fik løbet imens han tæskede Spaniens diplomat igennem.

Cardio

PW 5,5 km

PW 4,5 kg

Løbetræning

Opvarming 6 minutter @ 9,5 km/h

2 min @ 9,0 km/h

2 min @ 10,5 km/h

2 min @ 11,0 km/h, spurt sidste 30 sek

1 min @ 9,0 km/h

1 min @ 9,5 km/h

1 min @ 10,0 km/h

1 min @ 10,5 km/h

1 min @ 11,0 km/h

1 min @ 11,5 km/h, spurt sidste 30 sek

3 min @ 9,0 km/h

1 min @ 10 km/h

1 min @ 11 km/h

1 min @ 12 km/h, spurt sidste 30 sek

1 min @ 9,0 km/h

1 min @ 10,0 km/h

1 min @ 11,0 km/h

1 min @ 11,5 km/h

1 min @ 12,0 km/h

1 min @ 12,5 km/h, spurt sidste 30 sek

Og så cool down. Total tid: 35 min, 45 sek

Total distance: 6,0 km/h

En tilpas start efter forkølelse. Altid dejligt at blive forpustet ovenpå sådan en omgang, det løster det sidste slim rigtigt godt :bigsmile:

Squat

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

6 @ 60 kg

6 @ 60 kg

Rack pulls

8 @ 90 kg

8 @ 100 kg

8 @ 105 kg

8 @ 107,5 kg

Rumænsk DL

10 @ 60 kg

8 @ 65 kg

8 @ 70 kg

6 @ 75 kg

Squat machine

10 @ 120 kg

10 @ 120 kg

10 @ 120 kg

10 @ 120 kg

GHR

4x6-8, nogle med hjælp fra Poul

Godt med energi, dog manglede styrken lidt og syntes også at min lænd brokkede sig en smule. Tror det er efter den ekstremt lange operation i går, hvor jeg bare skulle stå let bukket forover i 5 timer :gal: Måske kan jeg få Poul til at se om den skal masseres eller evt knækkes...

Link to comment
Share on other sites

Har bagt en proteinkage her til aften:

post-10656-1243803932_thumb.jpg

Opskriften:

4 eggehvider

0,6 dl havregryn

1,2 dl æblemos uden sukker

2 scoops (55g) 90% chokoladeprotein

1 tsk vanilleessens

1 spsk peanutbutter uden smør

Piskes godt sammen og bages i en form 20 min ved 175 grader. Bliver 6-8 kager, afhængig af hvor store du skær dem. Smager dejligt, er dog ikke så søde. Har prøvet at lave dem med cocos og dyppe i chokolade, så bliver det ren guf!

Link to comment
Share on other sites

Hej linis - tak for sidst. Hyggeligt at hilse på dig. God dagsform du holder dig!

Tak og i lige måde! Det var rart at endelig få et ansigt på manden bag "Spør-range" konceptet :wink:

Tillykke med bænkpres PR! Synes at der ser ud til at være flere kilo i de pecs og arme endnu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvilke sødemidler bruger du?

Lige den kage får kun sødme fra æblene i æblemoset - så det er vel mest fruktose og glukose derfra. Øvrig sødme kommer fra proteinpulvret og lige det proteinpulver jeg har brugt den her gang er ikke med aspartam, men med cyklamat.

Ellers bruger jeg saccharin, f eks i min grød.

Link to comment
Share on other sites

Countdown 180

Morgenvægt: 66,9 kg (6 dage tilbage...)

I dag har jeg kun fået PW'et en masse - planen var rygtræning, men min kollega havde glemt at hun skulle med en anden bus i dag end normalt, siden det var helligdag. Så hun kom bare mega for sent og mit tog hjem kørt dårligt samt var også forsinket :gal: Man kan blive pissed for mindre! Men fik da i det mindste gået vreden af i solen :walking: Nu skal jeg bare nyde en proteinkage og se film.

Link to comment
Share on other sites

Pecs og arme

I går stod den på noget cardio tam tam og pecs og arme. Havde håbet på en god dagsform, siden jeg syntes at det gik så godt sidste gang jeg løb, men i dag var det hårdt det hele. Men sjovt alligevel Plejer ellers at være sur når træningen ikke føles som en ordentlig Ragnarök eller hvor man har det som man kunne ro et vikingeskib over Atlanten, men i går generede det mig slet ikke...

Cardio

PW 6 km

Løb

En masse intervaller, hvor jeg denne gang skulle kæmpe for at holde grundfarten på 9,0 km/h... Holdt til 5 styks med 6 minutter opvarmning og en smule cool down og 1 min pause mellem hvert interval.

Total tid: 41 min og 16 sek

Total distance: 6,8 km

Bænkpres

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

Incline flyes

8 @ 2x10 kg

8 @ 2x10 kg

8 @ 2x10 kg

8 @ 2x10 kg

Dejligt stræk på brystmusklen! Havde glemt helt hvor fed en øvelse det er! Tror jeg kommer have mega DOMS i morgen...

Fransk pres

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Kabel triceps push down

12 @ 40 kg

12 @ 40 kg

12 @ 40 kg

DB curls

10 @ 2x10 kg

10 @ 2x10 kg

10 @ 2x10 kg

EZ curls

8 @ 25 kg

8 @ 25 kg

8 @ 25 kg

8 @ 25 kg

I dag faldt jeg om på OP :laugh: Det var bare alt, alt for varmt inde på stuen og jeg havde også fået taget den forkerte bluse på - bedre at have én med små huller i, som kan lufte igennem. Var også på som 2. assistent, så stod stille de første to timer. Når jeg så skulle ind i feltet og assistere, blev det pludselig så varmt at jeg ikke kunne holde det ud. Troede lige at jeg kunne redde den ved at tage træskoerne af og så på stengulvet, men var nok for sen i min tankegang. 5 sekunder senere lå jeg på gulvet med fødderne i vejret. Det syntes kirurgerne var meget morsomt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I dag faldt jeg om på OP :laugh: Det var bare alt, alt for varmt inde på stuen og jeg havde også fået taget den forkerte bluse på - bedre at have én med små huller i, som kan lufte igennem. Var også på som 2. assistent, så stod stille de første to timer. Når jeg så skulle ind i feltet og assistere, blev det pludselig så varmt at jeg ikke kunne holde det ud. Troede lige at jeg kunne redde den ved at tage træskoerne af og så på stengulvet, men var nok for sen i min tankegang. 5 sekunder senere lå jeg på gulvet med fødderne i vejret. Det syntes kirurgerne var meget morsomt :bigsmile:

Hold da op! Kan godt forstå de grinede, forhåbentlig er de klar over at det var pga varmen og ikke fordi du ikke kunne holde ud at se på operationen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op! Kan godt forstå de grinede, forhåbentlig er de klar over at det var pga varmen og ikke fordi du ikke kunne holde ud at se på operationen :tongue:

Hehe, ja, det tror jeg nok. Jeg har jo været med til utallige operationer sammen med dem her efterhånden, og det var ikke en gang den klamme del ved det tidspunkt - det var for længst overstået. Skulle i princippet bare hjælpe med at lukke og så sagde jeg bare god nat i stedet for :wacko:

Link to comment
Share on other sites

ALA bliver nu taget væk fra min diæt og så bliver der sat vitamintilskud ind - især jern. Fik taget en a-gas inden jeg gik hjem, som min kollega kontrollerede svaret på senere. Har lige fået besked via sms og min Hb er LAV :omg: Har altid haft en tendens til at have en lav Hb, dog ikke rigtigt haft gener af det. Men min øgede træningsintensitet og volumen, samt sparsomme kost, kan meget vel have gjort mig mere sårbar. Så nu bliver det til at spise jern! :4mewantfood:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

ALA bliver nu taget væk fra min diæt og så bliver der sat vitamintilskud ind - især jern. Fik taget en a-gas inden jeg gik hjem, som min kollega kontrollerede svaret på senere. Har lige fået besked via sms og min Hb er LAV :omg: Har altid haft en tendens til at have en lav Hb, dog ikke rigtigt haft gener af det. Men min øgede træningsintensitet og volumen, samt sparsomme kost, kan meget vel have gjort mig mere sårbar. Så nu bliver det til at spise jern! :4mewantfood:

Hvorfor tage a-gas for "sjov" ... ville være nederen pludselig at få en dissikerende a. radialis :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tage a-gas for "sjov" ... ville være nederen pludselig at få en dissikerende a. radialis :dry:

Fordi de af en eller anden grund ikke har de der Hb målere som kan give et direkte svar - hvilket jeg synes er lidt underligt. Det er den første afdeling hvor jeg prøvet det. Og venprøven kunne jeg først få svar på i morgen. (så min utålmodighed kom ind i billedet)

Det kan være de er ekstra liberale med det der i Næstved, de tager sgu a-gas hele tiden uden at en gang bekymre sig om evt komplikation. Som jeg kan forstå skulle det vist heller ikke være noget der sker så ofte igen.

Link to comment
Share on other sites

Fordi de af en eller anden grund ikke har de der Hb målere som kan give et direkte svar - hvilket jeg synes er lidt underligt. Det er den første afdeling hvor jeg prøvet det. Og venprøven kunne jeg først få svar på i morgen. (så min utålmodighed kom ind i billedet)

Det kan være de er ekstra liberale med det der i Næstved, de tager sgu a-gas hele tiden uden at en gang bekymre sig om evt komplikation. Som jeg kan forstå skulle det vist heller ikke være noget der sker så ofte igen.

Kender jeg godt det der med tålmodighed ... eller mange på samme :tongue:

... men er ved at blive godt gammeldags mht. ... INDIKATION INDIKATION INDIKATION!!

Jeg ville aldrig ligge arm til... synes efterhånden jeg på medicinsk har oplevet så mange komplikationer til selv simple procedure at jeg er blevet ENORMT restriktiv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share