Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Jeg spørger, fordi jeg selv bruger Isis' Perfect Fit:

Ingredienser: Vand, sødestoffer (natriumcyclamat, natriumsaccharin), surhedsregulerende middel (citronsyre), konserveringsmiddel (sorbinsyre).

Hvordan synes du, det ser ud? Er det ok, sådan rent helbredsmæssigt?

Jeg har ikke selv læst vildt meget op på området, men vælger bare at ret blindt stole på hvad CM (min træner) sagt, siden han også er nutritionistuddannet og har læst meget forskning på området i forbindelse med den uddannelse. Videre tog han den forskerorienterede lægeuddannelse som eksisterede en kort periode i Sverige, så min bedømning er at han også er i god stand til at bedøme kvaliteten på de forskellige studier som kredser der ude :smile: Efterfølgende har han så nørdet ret meget ind på netop sødemidler, fordi han vejleder mange atleter indfør BB/fitness, samt en masse diabetikker i sit nuværende arbejde (endokrinolog). Og efter hvad han har sagt, er aspartam det mest udforskede sødestof og det er det som er det sikreste, set ud fra at man skulle bruge det til daglig, svarende til at man ellers ville bruge sukker. Det er også mit indtryk, efter den lille søgen og læsning jeg selv lavet.

Cyklamat skulle være mindre sikkert, ud fra at det ikke er blevet forsket lige så meget på det, samt at der er mindre overensstæmmende resultater mhp sikkerhed ved brug af dette stof.

Saccharin kan jeg ikke huske hvad han sagde om....

Sucralose skal man indtil videre holde sig fra. Det kom hurtigt på markedet i mange produkter, men skulle efter nye forskningsresultater være blevet trukket tilbage i mange tilfælde.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tilbage igen

Landede i går aftes kl. 22.40 her i København. Det var rart at komme hjem til kattene, som tydeligvis havde savnet os meget - hankatten ville ikke andet end få opmærksomhed, når jeg prøvede at gå væk fra ham, tog han fat i min kjole og så meget sur ud! :laugh:

Det var også rart at komme hjem til sin egen seng og et lidt køligere klima - samt en by som ikke lugtede af afføring hvert og hvert andet trin! :crazy: Spanien har flotte gader og bygninger og er gode til at holde affald væk fra gader og stræder, men der kommer altså også jævnligt mærkelige odører... Og er heller ikke den bedste til at klare værmen! 10 dage var perfekt for mig! Mere end så ville ikke passe mit temperement, som tydeligvis er mere nordisk end jeg først troede :laugh:

Først vigelse på rådhuset, efterfulgt at 4 retters middag på Asador (med Fuegos køkkenteam). Menuen bestod af:

Velkomstdrink: Mojito

1 forret: Gazpacho med hvidvin

2 forret: Spinatterrin med parmesan og tomatmarmelade, samt brioche med rødvin

Hovedret: Entrecôte fra Angus, med grønsager og kartoffelpuré, hertil et kraftigt rødvin

Dessert: Créme brulet

Når man vidste at man havde sådan en menu at glæde sig til, er det klart at man havde et stort smil på læberne:

post-10656-1247584443_thumb.jpg

Om aftenen var der stor fest i lejligheden, med lækker mad og glade gæster :smile:

Turen startede i Madrid, hvor det hele naturligvis skulle begynde med at mit bagage forsvandt... :mad: Det kom heldigvis på plads igen.

Vi lejede en lille lejlighed forholdsvis centralt i Madrid, dog ikke i nogen form for luksuskvarter, men kanske afslappet dog stadig væk så der var lidt liv. Lejligheden lå med sit eneste vindue ind imod gården, hvor der intet lys kom ind. Det var dejligt om dagen, så man lige kunne slappe lidt af uden at blive grillet. Det var VARMT i Madrid! Man bevægede sig bare langsomt overalt og drak og drak og drak. Vi besøgte den Botaniska trædgård, som var rigtigt flot. Det bedste syntes jeg var huset med kaktusar i :bigsmile:

post-10656-1247584930_thumb.jpg

post-10656-1247584944_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Der er jo en grænse for hvor meget som kan uploades af billeder per indlæg, så fortællingen bliver delt lidt op...

Om eftermiddagen tog vi en tur i en kæmpestor park. Den var enormt stor og enormt flot, med springvand over det hele! Vi gik rundt hele eftermiddagen, men kunne sagtens have brugt en hel dag i den, før det hele var blevet set af os

post-10656-1247586268_thumb.jpg

Vi var kloge to mennesker, som ikke ville blive solbrændt, hvorfor vi købt en sollotion af god kaliber. Den skrev Åh, så meget på sig selv om at den ville holde så godt og beskytte si meget og det gjorde den sgu!! Vi blev slet ikke brune! :laugh: Vi gik rundt i solen i 6 timer og der var INTET at se når vi kom hjem!

Den næste dag gik vi med på en guidet turisttur igennem det gamle Madrid. Vi kom forbi de gamle kvarter, et nonnekloster som er kendt for sine kager, en gammel bro over en tidligere flod (nu vej), palatset og katedralen. Bag palatset var en fed park, med en labyrint og en bassin man kunne dyppe fødderne i

post-10656-1247586594_thumb.jpg

post-10656-1247586627_thumb.jpg

Vi fik også trænet imens vi var her - fandt et gym ved navn El Horno i de lidt mere skumle kvarter. Det var pænt stenet sted! Og folk var så slappe! Vi havde gået rundt og søgt dagen før også og ud fra El Horno, samt de andre gyms vi set, kan vi konkludere at i Spanien går man meget op i at træne sin mave i maskiner og på bænke. Det var ingen muskelgrup som var mere repræsenteret i træningsstationer end maven! Mænd gik sgu til den, det var bare slappe! Og pigerne stod og trænede numsen i alle mulige former for trampmaskiner. Tror at det var første gang i lang tid de set nogen squatte, når Poul han gik i gang. Og jeg fik pænt mange blikke, både i gymmet og på gaden! :laugh:

Og så gik turen ellers videre med højhastighedstog til Barcelona :cool:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Den her side kommer nok blive den side i min log som tager længst tid at loade, så mange billeder som kommer op :smile:

Efter en 3 timers tur i toget til Barcelona, landede vi i en lidt større lejlighed end den i Madrid, dog med en latterligt lille indgang - jeg var overbevist om det den næsten var for lille for mig at gå igennem, med mine skuldre - billedet viser at jeg vist mangler lidt endnu, før denne dør stopper mig...

post-10656-1247595708_thumb.jpg

Men lille, det var den i hvert fald :wink:

Første dag tog vi til Picasso muséet. Det var fedt, cool at kigge igennem hans historie som kunstner. Jeg syntes bedst om den når han var rent kubistisk. Den mere kendte stil, som jeg ikke husker navnet på, men som stadig var lidt kubistisk dog mere blød i linjerne, den er ikke helt lige mig. Han har sgu også malet en hel del næsten satirlignende ting, som var ret fedt at se.

Vi kom også forbi både Casa Batlló og Sagrada Familia. Sagrada Familia havde den længste kø foran og jeg gad ikke stå så længe i solen og vente, så tog hellere til Casa Batlló, hvilket også var rigtigt fedt at se

post-10656-1247596213_thumb.jpg

post-10656-1247596234_thumb.jpg

post-10656-1247596260_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det sidste jeg skal fortælle om fra turen, er vores klættretur op for det jødiske bjerg :walking: Puh, det var varmt! Kan ikke huske sidste gang jeg var så tørstig, som efter den tur. Men flot, det var det også. Pæn udsigt over byen og fed natur. Det er på det bjerg som Olympiske stadion ligger, den gik vi også forbi. Den så dog ret øde ud i dag, ærgerligt om den ikke bliver brugt til meget mere end til pynt...

post-10656-1247596561_thumb.jpg

post-10656-1247596579_thumb.jpg

Begge lange gåture, under dag to og dag tre i Barcelona, blev foretaget i mine flip flop sko... Kan ikke anbefales, mine fødder var helt ødelagde sidste dag på rejsen! Efter gåturen op ad bjerget, havde jeg det også i mine ben som havde jeg kørt hård bentræning :laugh: Oppe på bjerget var der også et udendørs bad. Så næste gang jeg besøger Barcelona, skal jeg i hvert fald løbe op ad bjerget og afslutte det med en svømmetur med udsigt over byen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så er ferien slut!! Klar til at gå i gang igen i fuld fart! :devil: Det mentale break fra diæt og skemalagd træning har gjort mig 110% motiveret og kan næsten ikke vente til jeg kommer af sted på min PW nu her om lidt! Afsluttede det hele med lidt is i går aftes, puh, jeg fik en sukkershok! :gal:

Træningsplanen for resten af ugen nu her er at komme i gang med al cardio igen; 12 km per dag, minimum. Starter styrketræningen op i aften, bliver sjovt at se om de 14 dages næsten fuld pause gør at jeg bliver mega øm :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Super fede billeder fra turen! :w00t:

Kan godt forstå, du fik så mange blikke i gym'et og på gaden. :devil: Det med at være tynde og slappe gik som sagt igen i det gym, hvor jeg trænede. Der blev der til gengæld gået til den med tricepsøvelser, som jeg lod mig fortælle skyldes, at mange dyrker kampsport i det område (resten dyrker cykling). Jeg var desværre den eneste kvinde, der gik til den med vægtene. :unhappy: (Og var stærkere end mange af mændene i baglårs- og rygøvelser. :laugh:)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hjem :smile:

Ser ud til i havde en fantastisk bryllupsrejse og bryllup. Det er sgu godt at se. :cool:

Det ser iøvrigt ikke ud til at du har tabt noget muskelmasse på de ferie billeder.... Lee' :devil:

Hejsa!

Jo, det var en dejlig rejse! :smile: En god blanding af afslapning og aktivitet og smukke omgivelser.

Jeg håber at du har ret mht at jeg beholdt min muskelmasse :w00t: Synes nu aldrig at det været mit problem, ikke at kunne holde på massen. Dog mærker jeg ofte hurtigt et formtab vad gælder work capacity når jeg holdt pause - så det bliver spændende at se hvor slap jeg nået at blive på turen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cool med lidt billeder, og forsinket tillykke herfra med jeres bryllup. :smile:

Hvordan var Madrid i forhold til Barcelona? Jeg har kun været i sidstnævne men kunne godt tænke mig at besøge Madrid indenfor en overskuelig fremtid.

Jeg synes at man tydeligt kan mærke at Madrid er større. Arkitektonisk er den også flottere end Barcelona IMO. Den er meget mere kuperet, hvilket jeg er vild med i byer og det har man udnyttet i måden at bygge huse på, på en meget fed måde. Barcelona bærer mere præg af ferieby, hvorimod man ikke drukner i turister på rigtigt den samme måde i Madrid. På en måde syntes jeg også at man mere fik indtrykket af at Madrid var lidt "pænere" i stilen, hvorimod man ikke var fuldt så bange for at gå lidt wild and crazy i Barcelona.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Super fede billeder fra turen! :w00t:

Kan godt forstå, du fik så mange blikke i gym'et og på gaden. :devil: Det med at være tynde og slappe gik som sagt igen i det gym, hvor jeg trænede. Der blev der til gengæld gået til den med tricepsøvelser, som jeg lod mig fortælle skyldes, at mange dyrker kampsport i det område (resten dyrker cykling). Jeg var desværre den eneste kvinde, der gik til den med vægtene. :unhappy: (Og var stærkere end mange af mændene i baglårs- og rygøvelser. :laugh:)

Hehe, lige mit indtryk. Du må jo også have løftet et øjenbryn eller to, når du trænede, siden din ryg er betydeligt vildere end min :king: Synes det er sjovt, måden pigerne trænede på og hvordan de så ud. Som Poul sagde, så var "A-frame" pænt gennemtrængende. Så kun en enkelt pige med ordentlig overkrop, men hun var nok også en BB'er, så swole som hun var. Alle andre var så tynde, så tynde...

Til gengæld syntes jeg det var ret fedt at en del af de gym vi kom forbi, havde en ret tydelig opdeling i blød og hardcore, hvor der blev spillet lidt mere sing-a-long agtig musik i den blødere del og så underlig techno/trance i den mere hardcore del af gymmet. Mange gyms her i Danmark går jo desværre imod at KUN behage de bløde. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Så i øvrigt noget superfedt på gåturen hjem i dag. En flok duer sat vel cirka 50 meter længere frem på fortovet når jeg kommer gående langs frederiksundsvej. Lige pludselig - som et lyn fra klar himmel - slår en falk ned! Ingen af duerne når at reagere, før han fået klør i den ene af dem, hvor de andre så flyver af sted. SÅ vildt hvor hurtige de er, de rovfugle! Jeg tænker så at jeg vil gå en omvej rundt om, så han ikke skal blive forstyrret når han slår duen ihjæl - desværre gik jeg tilsyneladende ikke langt væk nok, siden han giver slip og flyver af sted og duen klarede sig i denne omgang.

Fantiserede i mange år som lille om at have en egen falk eller ørn - de er så flotte :smile: Enten det, eller en slange :bigsmile:

Hiver lige det her halvgamle indlæg frem igen.

I går så mine forældre en KÆMPE rovfugl svæve rundt over deres have. Det var ikke `den flyvende dør´ (som havørnen tit beskrives). Efter megen research vil jeg mene, at det har været en ung kongeørn. Det er nu cool, at de er ved at komme tilbage til DK.

Nå ja, og så et stort TILLYKKE med det hele! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke igen med bryllupet! :bigsmile: Du var såååå smuk i kjolen om aften :wub: :wub: :wink::wub:

Det ser også ud til at I har haft en fantastisk rejse i Madrid og Barcelona :w00t: Jeg var også vild med Barcelona og glæder mig meget til at komme dernede igen til September. Madrid har jeg ikke prøvet, men den står også på listen, kunne være fedt en dag med et par uger rundt omkring i hele spanien.

Link to comment
Share on other sites

Hiver lige det her halvgamle indlæg frem igen.

I går så mine forældre en KÆMPE rovfugl svæve rundt over deres have. Det var ikke `den flyvende dør´ (som havørnen tit beskrives). Efter megen research vil jeg mene, at det har været en ung kongeørn. Det er nu cool, at de er ved at komme tilbage til DK.

Nå ja, og så et stort TILLYKKE med det hele! :bigsmile:

Mange tak :smile:

Uh, kongeørne er sgu flotte! Er den tidligere været hyppigt forekommende her i DK?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke igen med bryllupet! :bigsmile: Du var såååå smuk i kjolen om aften :wub: :wub: :wink::wub:

Det ser også ud til at I har haft en fantastisk rejse i Madrid og Barcelona :w00t: Jeg var også vild med Barcelona og glæder mig meget til at komme dernede igen til September. Madrid har jeg ikke prøvet, men den står også på listen, kunne være fedt en dag med et par uger rundt omkring i hele spanien.

Hehe, mange tak! :4flowers: Det var sgu lige før at jeg ikke kunne genkende mig selv :laugh: Det jeg var mest glad for var dog mine smykker - det er sjældent jeg falder over smykker jeg synes er spotless, men var sgu rigtigt vild med dem :wub:

Der er helt sikkert flere byer som ville være rigtigt fede at se i Spanien! Generelt, er der mange byer i Europa jeg personlig mener at jeg mangler at besøge...

Link to comment
Share on other sites

Mange tak :smile:

Uh, kongeørne er sgu flotte! Er den tidligere været hyppigt forekommende her i DK?

Man er ikke sikker på, om den før i tiden har været fast ynglefugl her. Der findes i hvert fald flere havørne end kongeørne.

Kongeørnen indvandrede til DK omkring 1999. Ovre `hinsidan´ har I vist 6-700 par.

Der yngler nogle få kongeørne-par i DK, og så får vi nogle enkelte fugle på besøg andre steder fra. Den, mine forældre så, har været en ungfugl. Disse er lette at kende på de hvide felter på vingerne og på halen.

Det er ret vildt, at sådan en fugl faktisk kan slå en ulv ihjel. Det bruger man trænede kongeørne til i Kazakhstan.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Man er ikke sikker på, om den før i tiden har været fast ynglefugl her. Der findes i hvert fald flere havørne end kongeørne.

Kongeørnen indvandrede til DK omkring 1999. Ovre `hinsidan´ har I vist 6-700 par.

Der yngler nogle få kongeørne-par i DK, og så får vi nogle enkelte fugle på besøg andre steder fra. Den, mine forældre så, har været en ungfugl. Disse er lette at kende på de hvide felter på vingerne og på halen.

Det er ret vildt, at sådan en fugl faktisk kan slå en ulv ihjel. Det bruger man trænede kongeørne til i Kazakhstan.

Det er sgu pænt sejt af de ørne :king:

Man tænker måske ikke altid over hvilke rovdyr fugle er egentlig - en landman i nærheden af hvor jeg voksede op, fik en sommer et par kalve slået ihjel af en ravn :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået ny kostplan :cool: Kaloriemæssigt ingen forskel, men nu kommer carbs og protein have en lige fordeling som energikilder. Fedt stadig væk minimalt, kun i form af kapsler og det som altid kommer med i kød, fisk, frugt osv... Meget lidt, m a o. Kulhydratkilder er fremover primært grønsager, inkl kartofler og en smule frugt. Desuden min lille portion havregrød om morgnen, med proteinpulver :bigsmile: Mine proteinkilder har før været hovedsaglig hvid fisk og kylling, men måtte også spise æg, lidt federe rødt kød og ost til en grænse. Nu hedder det kun hvid fisk, kylling og magert rødt kød. Skal jeg have æg, skal det kun være æggehviden. Så sådan er det! Tilskud stadig væk burnertabs, multivitamin og l-carnitin. Jeg har dog fået tilladelse at lægge chlorella og beta alanin til, fordi jeg synes at det fungerer og CM tror ikke at det vil ødelægge noget, i hvert fald :smile:

Der er røget ganske præcis 9 kg på de 4 måneder jeg holdt igang, inklusive pausen i ferien. Der er nu lidt mere end 4 måneder tilbage og der skal nok i hvert fald 10kg mere væk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået ny kostplan :cool: Kaloriemæssigt ingen forskel, men nu kommer carbs og protein have en lige fordeling som energikilder. Fedt stadig væk minimalt, kun i form af kapsler og det som altid kommer med i kød, fisk, frugt osv... Meget lidt, m a o. Kulhydratkilder er fremover primært grønsager, inkl kartofler og en smule frugt. Desuden min lille portion havregrød om morgnen, med proteinpulver :bigsmile: Mine proteinkilder har før været hovedsaglig hvid fisk og kylling, men måtte også spise æg, lidt federe rødt kød og ost til en grænse. Nu hedder det kun hvid fisk, kylling og magert rødt kød. Skal jeg have æg, skal det kun være æggehviden. Så sådan er det! Tilskud stadig væk burnertabs, multivitamin og l-carnitin. Jeg har dog fået tilladelse at lægge chlorella og beta alanin til, fordi jeg synes at det fungerer og CM tror ikke at det vil ødelægge noget, i hvert fald :smile:

Der er røget ganske præcis 9 kg på de 4 måneder jeg holdt igang, inklusive pausen i ferien. Der er nu lidt mere end 4 måneder tilbage og der skal nok i hvert fald 10kg mere væk...

Hej Linnea

Er det omkring 1400 kcal du lægger på på ikke træningsdage og 1800 kcal på træningsdage?

hvad er det fordelingen mellem fedt, kulhydrat og protein?

10 kg på 4 måneder er godt nok meget, mon ikke du kommer til at øge din powerwalk og gå ned i kcal? det er godt at du er god til at holde på muskelmasse :superman:

I øvrigt som andre har sagt så du virkelig godt ud i din brudekjole :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linnea

Er det omkring 1400 kcal du lægger på på ikke træningsdage og 1800 kcal på træningsdage?

hvad er det fordelingen mellem fedt, kulhydrat og protein?

10 kg på 4 måneder er godt nok meget, mon ikke du kommer til at øge din powerwalk og gå ned i kcal? det er godt at du er god til at holde på muskelmasse :superman:

I øvrigt som andre har sagt så du virkelig godt ud i din brudekjole :bigsmile:

Hej Signe! :smile:

Jo, det skulle gerne være noget i den stil. Jeg har faktisk ikke regnet energifordelingen ud, får bare madplanen med madvarer i gram og så besked på at "nu er det så'n og så'n" agtigt. Det passer mig fint, gider kun tælle kalorier når jet selv skal lave kostplanen :rolleyes:

10 kg på 4 måneder svarer cirka til 1/2 kg om ugen (10/(4,2x4)), det burdte ikke være et vildt problem. En hel del af det kommer nok blive vha at vi prøver få så meget væske som muligt ud af kroppen. CM's plan er at jeg ikke skal behøve en decideret udtømning, men vi må jo se hvad det bliver til :smile:

Tak! Var også meget glad for den, det var den eneste jeg fandt som jeg ikke syntes var overkill, men stadig elegant. Så dog nok lidt sjov ud i den med flip flop sko, men mine fødder gad bare ikke stå på de der høje hæle længere! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

10 kg på 4 måneder svarer cirka til 1/2 kg om ugen (10/(4,2x4)), det burdte ikke være et vildt problem. En hel del af det kommer nok blive vha at vi prøver få så meget væske som muligt ud af kroppen. CM's plan er at jeg ikke skal behøve en decideret udtømning, men vi må jo se hvad det bliver til :smile:

Bliver spændende at følge de næste par måneder ! :bigsmile: men synes ikke der bliver opdateret så meget på loggen? Og kommer der ikke snart nye pics? :wink:

Hvordan vil du få væsken ud af kroppen uden udtømning egentlig?

kærlige hilsner hende som altid binder væske på de forkerte tidspunkter...

Link to comment
Share on other sites

Bliver spændende at følge de næste par måneder ! :bigsmile: men synes ikke der bliver opdateret så meget på loggen? Og kommer der ikke snart nye pics? :wink:

Hvordan vil du få væsken ud af kroppen uden udtømning egentlig?

kærlige hilsner hende som altid binder væske på de forkerte tidspunkter...

Jeg skal "bare være hakket nok", siger han :bigsmile: Så kan man bare med de rigtige valg af madvarer dagene før holde sig tør. Sagen er dog den at jeg måske ikke når at blive så hakket, så en udtømning bliver påkrævet alligevel.

Nej, er ikke så god til at opdatere her for tiden - er faktisk mest inde på bb.dk, hvor jeg postet billeder her i forgårs, tror jeg at det var... Men der skal nok komme lidt her også :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dejlig lørdag i dag :smile: Skulle som omveksling ikke en masse, men kunne slappe godt af, stå tidlig op og hygge med kattene og så jogge afsted til Valby for en god omgang træning med Equus og Line. Poul cyklede tro ved min side på min løbetur, selv om det var i sneglefart. Træningen stod på quads og en smule triceps og havde et indhold af semi high rep squats, non-lock-out leg extensions (the pump!!! :blink: ) og superset french press/CG bænkpres. Det lykkedes mig endda at tvinge Line med på dem. Hun blev så glad for måden at køre extensions på, at hun rev et ekstra set af - BOOOM! :king:

René er ved at blive uhyggeligt shredded og det går stærkt!! Dagens højdepunkt var når man kunne se "hunger" skrevet i ansigtet på ham helt til sidst i træningen - det var i hvert fald ikke noget man skulle bruge mere tid på end nødvendig før at få maden, kun lige en "Hej-rystning" af Kaizer hjemme i lejligheden, hvilket på Kaizers min at døme så ud til at ryste hele hans verden :laugh:

Efterfølgende en tur i Loaded, hvor der er mega udsalg. Jeg har gjort et par gode fund, synes jeg, med lidt street, lidt bling bling.

Nu er jeg lige ved at bage proteinkager med kokos og vanille til Poul, som sidder og er Mand med stort "M" i sofaen. Fido nyder vores nye kurv, som normalt bruges til frugt, men som han synes er perfekt til ham. Den er bare lige lille nok til det bæst.

post-10656-1249151259_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Linnéa

Spændende log du har, også de små faglige/dagligdags anekdoter. Jeg er fysioterapeut i privat praksis og er på 4 år i osteopat studiet (www.iao.be). Vi beskæftiger os, udover de muskuloskeletale, også med visceral behandling. Som eksempel på hvad osteopater behandler er arvæv efter tidligere inflammation, operation etc., der har givet fibrosering/arvæv.

Dette kan f.eks. være efter en appendektomi hvor der i området omkring caecum føles en tydelig "modstand" / "ikke-homogenitet" / arvæv selv årevis efter operationen ved palpation i rygliggende. Teorien er så at disse restriktioner kan påvirke kroppen på forskellig vis. I eksemplet med appendix kan dette arvæv efter operationen skabe fibrosering med m. iliacus som derved kan påvirke os ilium og dermed skabe SI-leds problemer.

Mit spørgsmål til dig er:

Denne modstand der mærkes i viscera ved ekstern palpation og som især mærkes ved problemer med colon, tyndtarm, efter hysterectomi, gastric ulcer etc. - kan det ses når patienten åbnes. Vil der f.eks. være synlig arvæv 5 år efter en appendektomi hvis en sådan patient åbnes omkring området? Har en patient med Colitis Ulcerosa i ro en tydelig anderledes colon og peritoneum end raske selvom sygdommen ikke er i aktivitet?

Og hvad er din mening omkring "løsning" af viscerale restriktioner? Virker det langt ude eller giver det mening set med dine øjne?

Mvh Lau

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share