Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Linnea.

Tak, for det uddybende svar :smile:

Og du har helt ret i at basisøvelser simpelthen er sjovest :bigsmile:

Dog har jeg lidt svært ved at forestille mig at dødløft skulle være mere effektive til lats end pulldowns, rows osv. Jeg har ihvertfald aldrig kunne mærke noget i mine lats efter dødløft, men du laver selvfølgelig også rows så det er jo fint nok :smile:

En twist du også kunne tænke over var at skifte bænkpres ud med noget high incline press for at få mere skulder og øvre bryst fokusering. Pigernes nedre brystmuskel er jo alligevel dækket af bryster :bigsmile:

Snatchgrip deadlift er også en god variant at have med når du insistere på kun at ville kører basisøvelser. Du kan jo kører dine rackpulls med snatch grip :cool:

Ja, jeg syntes heller ikke det gav den største mening, men han ment at hans erfaring var, at især hans kvindelige atleter haft større fremgang med at bygge masse på vingerne først når de nået op i ordentlige kilo på dødløftstangen. Som om det at løfte rundt på den tunge vægt, gav dem et bedre "mind muscle" forhold. Ved godt at der er meget pseudovidenskab over det der, men synes helt ærligt at jeg kunnet mærke en forskel og især i mine pull ups. Jeg er blevet meget bedre til at trække med mine lats, efter at have lagt mere dødløft ind i træningen. Og hvis jeg dødløfter lige før jeg laver lat pull down eller pull ups, er jeg meget stærkere.

Jeg giver dig ret i at jeg aldrig blevet øm i lats efter dødløft, men det er først siden jeg kørt så meget dødløft, som jeg kan køre mig øm i lats i isolationsøvelser - for det har heller aldrig før givet mig DOMS.

Giver dig ret i din mening om bænkpres og det æstetiske :slut: I CMS Smolov er der incline bænkpres lagt ind hver anden uge og alle mine DB flyes har jeg lavet incline, af lige præcis den grund du påpeger :smile: Af en eller anden grund, er jeg dog altid blevet øm også i pars claviculare, selv ved almindelig bænkpres :blink: Men det er jo kun godt :bigsmile:

Snatch grip DL har jeg også brugt som opværmning til Sheiko de dage hvor der er DL på skemaet. Det er supergodt! Og mine rack pulls laver jeg næsten altid med snatch grip :cool:

Link to comment
Share on other sites

Pump er godt, det skal føles som om musklerne er ved at gå i baglås, før det er godt.

Vi smider noget magnesiumsalt i badekarret i aften, mon ikke det får dine muskler til at slappe af igen?

Ja, baglås var det helt sikkert tale om i dag! En meget underlig fornemmelse, at løbe sig til pump :blink: Især når der kom heldning på, så jeg fik pump i numsen :crazy:

Glæder mig til vores minispa!! :w00t::bubblebath:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 29. juni

Formiddagscardio

Gåtur med Poul lidt over en time

Cardio i FitnessDK Nørrebro

Intervalløb

Jeg var nødt til at tage revanche for i går :sneaky2: Så op på løbebåndet igen!

Opvarmning 8 minutter

4 minutter @ 7,0 km/h

4 minutter @ 8,0 km/h

2 min +2,0 km/h

2 min +3,5 km/h

2 min +2,0%

Gentogs tre gange med 1 minuts pause mellem hver

- 2 min pause -

2,5 min +2,0 km/h

2,5 min +3,5 km/h

1 min +3,0% - sidste 30 sek spurt

Gentogs tre gange på hhv 3,0, 4,0 og 5,0%. 30 sek pause mellem hver.

Cool down 5 minutter

Total tid: 54 minutter

Total distance: 8,3 km

I dag føltes det MEGET bedre end i går :yo: Benen var med som de skulle og intet spår af krampe eller syre.

Concept II

1000m på 4:02:3

Kunne godt mærke at mine ben var slut efter løbeturen, så armene fik trække det hele.

Desuden to PW a' 25 minutter frem og tilbage til FDK.

Løb ind i Queenpearl, som ser betydeligt mere shredded ud end sidst jeg så hende :4thumbup: Hun gav den også gas på løbebåndet :devil:

Nu sidder jeg og halvser fodbolden - kan ikke lide at Spanien leder lige nu :mad:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 29. juni

Nu sidder jeg og halvser fodbolden - kan ikke lide at Spanien leder lige nu :mad:

Spanien skal så meget bare vinde! :tongue:

Og hyggeligt at se dig. Kan godt forstå det du har skrevet i loggen omkring at du bygger muskler, fordi jeg synes du så endnu mere muskuløs ud end sidst! Men der er klart også røget noget fedt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spanien skal så meget bare vinde! :tongue:

Og hyggeligt at se dig. Kan godt forstå det du har skrevet i loggen omkring at du bygger muskler, fordi jeg synes du så endnu mere muskuløs ud end sidst! Men der er klart også røget noget fedt. :smile:

Ja, jeg ved sgu ikke hvad der sker for min krop... Selv om jeg kørt programmer som Smolov og Sheiko, på diæt desuden, har jeg haft fremgang i flere øvelser og synes mit tøj bliver strammere og strammere over ryggen, samtidig som det bliver løsere over hofterne. Det er sgu stenet... Men der er PÆNT meget fedt tilbage endnu - især på hofterne. Glæder mig til Velocity Diæt og ser hvad der kan ske :smile: Har lige fået købt næsten alt som skal bruges til den, mangler kun Chlorella :smile:

Det at jeg har skruet op for mit løberi, synes jeg også har hjulpet på at få smidt lidt på mine ben - især omkring mine knæ, synes jeg at man kan se at der sker lidt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved sgu ikke hvad der sker for min krop... Selv om jeg kørt programmer som Smolov og Sheiko, på diæt desuden, har jeg haft fremgang i flere øvelser og synes mit tøj bliver strammere og strammere over ryggen, samtidig som det bliver løsere over hofterne. Det er sgu stenet... Men der er PÆNT meget fedt tilbage endnu - især på hofterne. Glæder mig til Velocity Diæt og ser hvad der kan ske :smile: Har lige fået købt næsten alt som skal bruges til den, mangler kun Chlorella :smile:

Det at jeg har skruet op for mit løberi, synes jeg også har hjulpet på at få smidt lidt på mine ben - især omkring mine knæ, synes jeg at man kan se at der sker lidt.

Jeg tror noget intervaltræning og højintensitetscardio, om det er så i form af løb, C2, KB eller lignende ville være godt for dig. Det tyder ikke ligefrem på at du har besvær med at holde på muskelmassen, og så er hårde intervaller jo rigtig god for fedtforbrændingen.

Hvor meget følger/læser du på PN forum? Synes de snakker en del om hvilken type kost m.m. er godt for forskellige kropstyper, det kan være der er noget inspiration at hente derfra?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror noget intervaltræning og højintensitetscardio, om det er så i form af løb, C2, KB eller lignende ville være godt for dig. Det tyder ikke ligefrem på at du har besvær med at holde på muskelmassen, og så er hårde intervaller jo rigtig god for fedtforbrændingen.

Enig - det har i hvert fald fungeret før, så planen er at det skal skrues op for det :smile:

Hvor meget følger/læser du på PN forum? Synes de snakker en del om hvilken type kost m.m. er godt for forskellige kropstyper, det kan være der er noget inspiration at hente derfra?

PN forum - er det precision nutrition? :blush: Nej, ikke læst så meget på det forum, men har bogen som PDF fil. Den er meget fornuftig, men tror diæten er for "normal" for mig :wink: Tror dog den ville være udmærket for mig i off season. Som jeg sagde i går; jeg kan sgu ikke gå på en normal diæt når jeg skal tabe mig, fordi så keder jeg mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Velocity Diet starter på lørdag :smile: For den som er interesseret i detalier, kan man læse en hel del om den på t-nation. Tror endda at der er en egen tråd om diæten på deres forum. Jeg har valgt at bruge den som skulle være udarbejdet for kvinder - skal indrømme at jeg ikke kigget på hvad forskellen er mellen den for kvinder og den for mænd. Vil man læse om den for kvinder, kan man finde den på t-nations "kvindelige alter ego" FigureAthlete

Min meny bliver dejligt nem de følgende fire uger:

Morgenmad

Dobbel portion proteinpulver

Mellemmåltid 1

Dobbel portion proteinpulver

1 spsk Udos choice

Frokost

Dobbel portion proteinpulver

30g knust hørfrø

Mellemmåltid

En portion proteinpulver

1 spsk Udos choice

Aftensmad

1 portion proteinpulver

30g hørfrø

30g peanutbutter

De dage hvor jeg træner, tager jeg desuden en shake mere med Udos choice i. :smile:

Kosttilskud

Multivitamineral

Chlorella

NAG

Burner tabs

Koffein

Beta alanin

Kre-alkalyn

Jeg har m a o erstattet det fibertilskud Shugart snakker om med Chlorella og i stedet for fiskkapsler, tager jeg Udo´s choice. Mest fordi, det var hvad jeg havde i forvejen og det skal bruges, jo :smile: Proteinpulvret er af tre forskellige slags: Et blandingsprotein med valle, albumin, kasein og soyaprotein, et rent kasienpulver og endnu en som er valle, kasein og albumin.

Glæder mig til at sammenligne med andre diæter jeg prøvet. Det bliver jo igen en low carb diæt for mig, så tror jeg kommer blive glad for den.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Hey Linis

Lyder spændene med den nye diæt..

Men læser det lidt som en slags "protien-pulver" kur.. hvis man ser bort fra de 90g nødderne/frø.. ?

Tænker lidt på alle de diskutioner om at forbrændningen kan gå i stå ved "pulver" kure, uden grønt og på næsten "flydene" kost.. Måske var det, det som skete på din sidste diæt, da det heller ikke lød til at du fik særlig meget andet end olie og protien.. Men glæder mig da til at høre hvordan det går :smile:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Hey Linis

Lyder spændene med den nye diæt..

Men læser det lidt som en slags "protien-pulver" kur.. hvis man ser bort fra de 90g nødderne/frø.. ?

Tænker lidt på alle de diskutioner om at forbrændningen kan gå i stå ved "pulver" kure, uden grønt og på næsten "flydene" kost.. Måske var det, det som skete på din sidste diæt, da det heller ikke lød til at du fik særlig meget andet end olie og protien.. Men glæder mig da til at høre hvordan det går :smile:

Hej Nille!

Jo, det bliver en pulverdiæt :smile: Men det med at forbrændingen går i stå, er en af de underlige myter som overlever, sammen med at mavebøjninger giver slankere mave, for at bare nævne én.... At maven går lidt i stå på sådan en diæt er sikkert muligt, siden det ikke bliver så store portioner og dermed ikke så meget for tarmene at arbejde med. Men jeg synes altid at chlorella har hjulpet på den slags :4thumbup: Men det betyder slet ikke at forbrændingen går ned. Så det er ikke noget som jeg er urolig for at det skal ske. :smile:

Ja, det bliver sjovt at se hvordan den er - elsker som sagt at eksperimentere på mig selv :wacko:

Det jeg tror at jeg har brug for er som QP siger - højintensiv cardio, så jeg får smidt al den væske jeg så nemt binder :devil:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Der kan man bare se, viste ikke det var en myte..

Hehe.. ja du har efterhånden prøvet lidt af hvert hvad ang. diæter og kost. Derfor er det også altid spændene at læse hvordan du synes de virker, hvis man nu selv skulle få lyst til at afprøve :tongue:

Og ja højintensiv cardio/interval træning :innocent: er sku aldrig sjovt, men det hjælper.. Jeg skal også bare kikke på en potion ris, før jeg binder 1 kg væske :dry:

Link to comment
Share on other sites

Der kan man bare se, viste ikke det var en myte..

Hehe.. ja du har efterhånden prøvet lidt af hvert hvad ang. diæter og kost. Derfor er det også altid spændene at læse hvordan du synes de virker, hvis man nu selv skulle få lyst til at afprøve :tongue:

Og ja højintensiv cardio/interval træning :innocent: er sku aldrig sjovt, men det hjælper.. Jeg skal også bare kikke på en potion ris, før jeg binder 1 kg væske :dry:

I sidste ende gælder det om at finde en diæt som passer én :smile: Jeg tror det kan være stor forskel fra person til person, ligesom forskellige personer skal have forskellige træningsprogrammer for at vokse. Naturligvis er der overgribende ting som gælder for en hver mand, men når man ser mer på detalierne. Jeg har personlig altid været en carb junkie og har også haft god fremgang med high carb low fat diæter. Og jo, jeg kan godt lide carbs, men jeg kan mærke at jeg fungerer meget bedre uden dem - eller i hvert fald med en meget lille mængede.

Du har da også prøvet en hel del efter hånden, har du ik?

Link to comment
Share on other sites

Jooo.. har også efterhånden prøvet en del, og de mange kg. jeg har tabt i tidernes morgen har ikke været på en fast diæt, men ved at prøve noget nyt hele tiden og ved at "plukke" lidt fra de forskellige diæter og mixe dem lidt - Har aldrig været god til alt for faste rammer :smile: - Ja og så surprice... ved en masse cardio :tongue:

Ps. (ingen gode råd) :wink: MEN svømning virker enormt vandafdrivende på mig, ved ikke om det er det "kolde" vand (25grader i de fleste svømmehaller) og kroppen som bruger energi på at holde kropstemperaturen på 37grader, og så er det en behagelig afvækslende cardio.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jooo.. har også efterhånden prøvet en del, og de mange kg. jeg har tabt i tidernes morgen har ikke været på en fast diæt, men ved at prøve noget nyt hele tiden og ved at "plukke" lidt fra de forskellige diæter og mixe dem lidt - Har aldrig været god til alt for faste rammer :smile: - Ja og så surprice... ved en masse cardio :tongue:

Ps. (ingen gode råd) :wink: MEN svømning virker enormt vandafdrivende på mig, ved ikke om det er det "kolde" vand (25grader i de fleste svømmehaller) og kroppen som bruger energi på at holde kropstemperaturen på 37grader, og så er det en behagelig afvækslende cardio.. :smile:

Uuuh, ja... svømning :crazy: Jo, det er godt, men sååå kedeligt. Jeg tænker jeg vil prøve at finde en vandtæt MP3 afspiller, så det bliver sjovere :smile:

Jeg har hørt at det er en blanding af det du nævner, samt det hydrostatiske tryk fra vandet som gør at man tisser så meget vand ud når man svømmer. Aner ikke om det er sandt, dog, med tanke på at man ikke svømmer så dybt ned. Men det er klart, det trykker jo tilbage på én rundt om også. Husker for lidt af min fysik for at kunne give et kvalificeret gæt.

Link to comment
Share on other sites

Uuuh, ja... svømning :crazy: Jo, det er godt, men sååå kedeligt. Jeg tænker jeg vil prøve at finde en vandtæt MP3 afspiller, så det bliver sjovere :smile:

Jeg har hørt at det er en blanding af det du nævner, samt det hydrostatiske tryk fra vandet som gør at man tisser så meget vand ud når man svømmer. Aner ikke om det er sandt, dog, med tanke på at man ikke svømmer så dybt ned. Men det er klart, det trykker jo tilbage på én rundt om også. Husker for lidt af min fysik for at kunne give et kvalificeret gæt.

Simpelthen for klamt! :laugh: Bl.a derfor er jeg ikke fan af svømmehaller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Uuuh, ja... svømning :crazy: Jo, det er godt, men sååå kedeligt. Jeg tænker jeg vil prøve at finde en vandtæt MP3 afspiller, så det bliver sjovere :smile:

Jeg har hørt at det er en blanding af det du nævner, samt det hydrostatiske tryk fra vandet som gør at man tisser så meget vand ud når man svømmer. Aner ikke om det er sandt, dog, med tanke på at man ikke svømmer så dybt ned. Men det er klart, det trykker jo tilbage på én rundt om også. Husker for lidt af min fysik for at kunne give et kvalificeret gæt.

ARGHHHH :crazy: Jeg ville ikke ligge i banen bag dig Linis eller for den sags skyld i samme bassin :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Simpelthen for klamt! :laugh: Bl.a derfor er jeg ikke fan af svømmehaller :wink:
ARGHHHH :crazy: Jeg ville ikke ligge i banen bag dig Linis eller for den sags skyld i samme bassin :tongue:

:laugh: :laugh:

Nu skal I huske på at jeg er vokset op på landet ved en lille lorte sø i en skov - i det vand kunne man sgu ikke se forskel på hvad som kom ud af folk. Desuden kunne ind imellem det ske, at man var alt for langt fra land når man var nødt at gå :rolleyes:

:tongue:

(skal nok lære at formulere mig med hele sætninger fremover :wink: )

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh:

Nu skal I huske på at jeg er vokset op på landet ved en lille lorte sø i en skov - i det vand kunne man sgu ikke se forskel på hvad som kom ud af folk. Desuden kunne ind imellem det ske, at man var alt for langt fra land når man var nødt at gå :rolleyes:

:tongue:

(skal nok lære at formulere mig med hele sætninger fremover :wink: )

Uh det bringer minder frem, dog har jeg kun svømmet i moser hvor det, så vidt jeg ved, var ænderne der sørgede for "algerne" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 30. juni

Cardiodag af den stille slagsen.

Morgencardio

PW 55 minutter

Blandet cardio i Fitnessdk ABC

Motionscykel

Prøvede to forskellige programmer på 20 minutter hver. Det ene var noget semiinterval noget og den anden var en eller anden form for pyramide.

Total distance 25 km

Planen var først at jeg skulle sidde hele timen på cyklen, men halvvejs igennem program to, kom en mand ind med den værste B.O. jeg oplevet! :crazy: Det var altså bare vildt! Og det var ikke bare ham der lugtede, men hans ånde også. Passende nok tog han cyklen lige ved siden af mig og som følge af sin dårlige form, blev han hurtigt forpustet og pustede små stinkatakker mod min retning. Nøj, det var lige før jeg ikke kunde holde ud 10 minutter... Så jeg besluttede mig for at fortsætte de sidste 20 min på et andet cardioudstyr.

Det blev så crosstrainern som fik fornøjelsen! Har aldrig været et stort fan af den maskine, men kunne i dag regne ud hvorfor der er så mange andre som er glad for den - jeg stod på den i 20 minutter og skulle i følge computeren have forbrændt 340 kcal - det betvivler jeg stærkt.

Aftencardio

PW 50 minutter

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 1. juli

Morgencardio

PW 55 minutter

Cyklejox

50 minutter lidt blandet intervaller. Total distance 26 km

Korte intervaller på løbebånd

10 minutter

Aftencardio

PW 60 minutter

Har fundet et forum for folk på Velocity Diet på t-nation - sjov læsning og det er pænt vildt hvor gode resultater nogle af dem får. :smile:

Link to comment
Share on other sites

får vi snart billeder!!!! :mad:

hmm...jeg sagde vist der skulle komme billeder i juli... :4whistling:

Nej, skal nok sørge for at få dem taget. Jeg skal i hvert fald helt sikkert tage på lørdag, hvor jeg starter velocity diet og så efterfølgende hver uge. De billeder kommer at blive taget i de mindst smigrende poses; helt afslappet og gerne i skarpt lys - skulle være det bedste, i følge Chris Shugart. Så det bliver til at ændre navnet på loggen til "Floyd Linis - dawn of the dead" til det tidspunkt, så bleg som jeg er! :laugh:

Men lidt flex billeder kommer der også :4flex:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share