Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Træning fredag 8 august

En morgen PW på 55 minutter som altid :smile:

Efter en times kettlebell gøgl med min PT kunde tog jeg til Royal for at løbe en tur. 5 km og denne gang var det ret hårdt! :gal: Pyha, skulle kæmpe mig under de 28 minutter. Total tid 27:41...

Desuden lidt band pull ups:

2x8

umiddelbart ser det jo ud til at jeg er blevet bedre til reps med bands... Men jeg kan stadig væk kun tage 1-2 stykker almindelige...

UH pull ups - "naturelle" :smile:

2x4

Står lige nu i et center som er mere et vandparadis end et træningscenter... Vildt hvor meget vand der kommer ind!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning lørdag 9 august

Morgencardio

PW 6 km

Intervalløb

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +1,0% 30 sidste sek spurt

Gentogs 3 gange med 1 minuts pause og på hhv 2,0 og 3,0%.

Total tid, inklusive opvarmning og cool down: 27 min.

Total distance: 4 km

Spinning

30 min intensiv spinning

Cardio

PW 6 km

The Astronautprogram of doom with ptpoul :4flex:

Squat

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

Efter 9 års godt arbejde, gav så mine gamle Friskis&Svettis bukser op - POP, sagde de i bund på min squat og jeg stod pludselig med god glutealventilation :laugh: Heldigvis havde Poul sin squatdrægt med, som jeg kunne låne. Så, for første gang i mit liv har jeg i dag trænet i styrkeløfterudstyr! :w00t:

10 @ 50 kg

Rumænsk DL

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

10 @ 55 kg

Bænkpres

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

SS French press/BB curl

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Band rows

4x15

Alt undtagen bænkpres føltes latterligt nemt i dag! Men jeg holdt igen alligevel, p g a min lorte nakke som er ved at drille igen... :sneaky2: Nu prøver jeg at please den så meget som muligt for at slippe for at det bliver så slemt som sidst...

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 10 august

Morgencardio

PW 55 minutter

Spinning Interval

55 minutter

Dagens grin i går bød en fyr på, som var ude og løbe med sit barn i sådan en trehjulet boogie. Han løb på stien langs Damhussøen og havde fundet på den geniale idé at skubbe vognen foran sig sådan en cirka 10 meter og så løbe efter den, for at skubbe igen osv, osv...

Sagen var den at stien drejede lige der hvor han løb forbi mig, så når han skubbede vognen af sted, var den i retning lige ned mod vandet! Han fik godt nok fart på benene! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Min metabola alder

Vi har fået en ny vægt på arbejde, som udover alt det er klassiske med fedt%, vægt osv regner din metabole alder ud :smile: Så det skulle naturligvis prøves i dag, når jag har en vagt uden meget action.

Bodytype: Standard (diskutterede med Poul hvorvidt jeg kunne tælle som Athletic, da kravet for dette skulle være +10 timer cardio om ugen. Jeg kvalificerer mig uden tvivl hvis mine powerwalks tæller med under dem. Men jeg ved ikke helt hvor blodforøgende de er???)

Vægt: 64,8 kg

Fedt%: 16,7 % (tog også en tur på athletic, som sagde 12,8% :cool: )

Metabol alder: 13!!!!! :w00t:

Physique rating: Very Muscular :4flex:

Knogler: 3,1 kg

Sjovt legetøj :smile: Kan jo bruge den for at måle min fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er lidt værdiløst, når udfaldet svinger så meget. :unhappy:

(Ikke at det skal tage noget fra dig)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Som jeg har forstået det, så skulle det at man sætter den på Athletic gøre at den regner med at mere af det vand den måler op, er blodvolumen og ikke vand i fedtceller... Det er derfor som det kun er cardio som tæller med som "kvalificerende motionsform" for at blive athletic på vægten, da det er ret begrænset hvor meget mere blodvolumen stiger af det. Jo lavere din fedtprocent bliver, jo mere ens bliver de to målinger, naturligvis.

Helt præcis er den naturligvis ikke, men den skulle vist ikke være helt gal. De havde sammenlignet den med en DEXA (tror jeg?? Poul må rette mig hvis jeg husker forkert) og den målt ikke langt fra de resultater.

Med min tang varierer det lidt, afhængig af hvilken formel jeg bruger.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har forstået det, så skulle det at man sætter den på Athletic gøre at den regner med at mere af det vand den måler op, er blodvolumen og ikke vand i fedtceller... Det er derfor som det kun er cardio som tæller med som "kvalificerende motionsform" for at blive athletic på vægten, da det er ret begrænset hvor meget mere blodvolumen stiger af det. Jo lavere din fedtprocent bliver, jo mere ens bliver de to målinger, naturligvis.

Helt præcis er den naturligvis ikke, men den skulle vist ikke være helt gal. De havde sammenlignet den med en DEXA (tror jeg?? Poul må rette mig hvis jeg husker forkert) og den målt ikke langt fra de resultater.

Med min tang varierer det lidt, afhængig af hvilken formel jeg bruger.

Altså nu ved jeg ikke om det er samme måde den der måler som det der med de der Tanita målere i FDK, men de giver også en ret vild udsving afhængig af om det er på "Athletic" eller ej - og for mig har det ikke gjort nogen forskel hvor lavt min fedt% er - forskellen ligger konsekvent på 6-7%...hvilket er jo meget...

Link to comment
Share on other sites

Altså nu ved jeg ikke om det er samme måde den der måler som det der med de der Tanita målere i FDK, men de giver også en ret vild udsving afhængig af om det er på "Athletic" eller ej - og for mig har det ikke gjort nogen forskel hvor lavt min fedt% er - forskellen ligger konsekvent på 6-7%...hvilket er jo meget...

Nej, det her var ikke den model de har i FDK - eller i hvert fald ikke i FDK Nørrebro. De har den samme slags som vi har haft før. Hvordan denne nye skulle være mere præcis, ved jeg ikke... er ikke nok tekniknørd for at have læst op på forskellen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning-, og diætplan uge 33

Det er stadig væk transitions uge, selv om jeg på en måde kørt den den anden vej, da jeg nu først har et HSM om dagen, hvorimod jeg havde 1 shake om dagen sidste weekend :innocent: Det var fordi bror var på besøg, så var det hyggeligt at kunne spise når han lavede mad til os, f eks. Så den kommende uge fortsætter diætmæssigt som den sidste.

Styrketræningsprogrammet de næste to uger har jeg hentet fra et af de studier jeg læser. Jeg har prøvet modellen et par gange før, men det er først nu hvor jeg planlægger at køre hele programmet. I princip baseres det kring 4 store øvelser og så lidt disco:

Squat, RDL, BBrow og (DB) incline BP den ene dag som basis og DL, Good morning, Front squat samt BP den anden. Reps og set varieres mellem 7x5, 5x7, 4x10 og 5x8 og man træner 4 gange om ugen.

Mandag 11 august

Dag 1

Tirsdag 12 august

Løb intermed. intervaller

Onsdag 13 august

Dag 2

Torsdag 14 august

Dag 3

Fredag 15 august

Løb 5 km + simma

Lørdag 16 august

Dag 4

Søndag 17 august

Løb intermed. intervaller

Som altid kan det være at løb ind i mellem skiftes ud med anden form for cardio :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 11 august

Morgencardio

PW 55 minutter

Cardio nr 2

PW 45 minutter

Dag 1, uge 1

Squat

5 @ 60 kg

5 @ 60 kg

5 @ 60 kg

5 @ 60 kg

5 @ 60 kg

5 @ 60 kg

5 @ 60 kg

BB rows

5 @ 65 kg

5 @ 65 kg

5 @ 65 kg

5 @ 65 kg

5 @ 65 kg

5 @ 65 kg

5 @ 65 kg

Rumænsk DL

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

7 @ 65 kg

DB incline BP

7 @ 14 kg

7 @ 14 kg

7 @ 15 kg

7 @ 15 kg

7 @ 15 kg

BB curl

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

Og så gåturen på 20 minutter hjem :smile:

Dagens HSM: Omelet med pizzasalt, stegt tomat og ost :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Puha, i går var en af de få dage hvor jeg virkelig skulle sparke til mig selv for at komme af sted til træning :gal: Jeg tror at jeg er mere følsom overfor for lidt søvn når jeg er på diæt end ellers og to dage i træk med kun 3 timers søvn var liiiige i overkanten for mig... Men kom af sted i hvert fald på en lille joggingtur. Gad ikke tage tiden, kunne på forhånd regne ud at resultatet ville blive deprimerende :wink: Men lidt over 5 km blev det til i hvert fald.

Resten af aftnen sov jeg og så slutningen af Bigger, Faster, Stronger. Cool dokumentar, synes jeg :smile:

I dag er det styrketræning på programmet :showoff:

Link to comment
Share on other sites

I går nåede jeg kun igennem squat og et set bænk, før min nakke begyndte at drille igen :unhappy: Jeg har i dag igen været til kiro og fået knækket lidt rundt på den. Da jeg ikke lod det gå så langt som sidst denne gang, har jeg det slet ikke så slemt som efter sidste gang. Nu skal jeg bare træne nakkemuskulaturen med højrep træning - kedelig træning, m a o...

Nå, men det skal nok blive godt igen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min nakke er på vej tilbage :bigsmile: (håber ikke jeg for lov at æde de ord i morgen nu... :hands: )

Har også været en dygtig pige og lavet mine rehab øvelser hver dag. I går kunne jeg endda være med til boxertræning uden at det gjorde ondt :4thumbup:

I dag har jeg været til workshop og undervist SatsBaby - det var hyggeligt nok, der var ingen babyer med :smile: Kun andre instruktører som skulle få lov at prøve det ny koncept, før de skulle ud og undervise i det.

Nu skal jeg læse og se OL, samt lave quorn wraps til Poul :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Efter en masse keeeeedelig nakkerehab...

...begynder det sgu ligne noget :bigsmile: Har stadig væk smerter i yderstillinger, men kan bevæge den fuldt i hvert fald og uden at den låser sig. Så det er dejligt! Håber at den kan holde til den tunge træning som jeg regner med at starte op på mandag igen :smile: Kommer dog at beholde en smule rehabøvelser i programmet et par måneder endnu...

I dag har været en total cardio dag:

PW: 60+55+60 minutter :walking:

Løbetræning FDK Nbro

7 minutter opvarmning

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +2,0%

Gentogs tre gange med 1 minuts pause imellem hver

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +2,5 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +3,0% med spurt sidste 30 sek

Gentogs tre gange med 30 sek pause imellem og med 4,0% samt hhv 5,0% hældning.

Jeg var overbevist om at jeg skulle være nødt til at sætte min grundfart ned, nu hvor jeg været så doven den sidste uges tid. Men det var det faktisk slet ikke brug for! :bigsmile: Det var mega dejligt.

I morgen bliver det til favorit i repris - eller, måske finder jeg på en anden intervalmodel...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke blevet til nogen PW i dag, da jeg var nødt til at bruge busturen til at øve min ny koreografi til StramOp. Den kørte OK, troede at medlemmerne ville synes der var for mange skift, men de syntes det var helt OK :smile: Heldigvis.

Så udover den timen har jeg løbet 5 km og det var det :smile: Og rehab, selvfølgelig...

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

I den kommende uge kommer jeg prøve at finde ud af hvad min nakke er klar til :smile: Der bliver et par tunge træningstimer lagt ind og så krydser jeg fingrer for at det ikke sker nogen forværring :hands: Pausen fra styrketræning gør virkelig at det føles som mine muskler forsvundet helt :laugh: Det er sjovt, så meget som sidder i hovedet.

Efter at have holdt en diæt i stil med 1/3 af hver makronutrient, skifter jeg nu tilbage til low carb/high protein igen. Det er uden tvivl den form for diæt som gør at jeg holder mig ordentlig mæt. Total Atkins bliver det dog ikke, jeg kommer lægge en kulhydratdag ind per uge. Men ikke en spisedag - det kommer at være kontrolleret kalorieindtag på samme niveau som de andre.

Kosttilskud bliver chlorella, vitamineralpiller, koffein, beta alanin, kre alkalyn og proteinpulver på træningsdage.

Link to comment
Share on other sites

Har lige leget lidt med Pouls blast straps - god opfindelse, man kan bruge dem til meget :smile: Jeg fik prøvet push ups, face pulls, high rows, skull chrushers og back flies. Det er en ret sjov fornemmelse det der med at hive sig selv rundt og giver god træning også for abs :shades: Tror jeg vil bruge dem som et godt komplement de dage hvor jeg løbet en tur hjemmefra. Jeg bliver så funktionel så det er til at brække sig over.

Diæten bliver en meget nem diæt - det var en af de ting jeg virkelig kunne lide ved Velocity diet. Den var så fantastisk nem at forberede! Og jeg er ikke den som kræver stor variation i min mad, så længe jeg får mad som jeg kan holde ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 25. august

Morgencardio

PW 55 minutter

Cardio nr 2

Cyklen og cyklen og cyklen... totalt 27 km samt cirka 7 km løbetur rundt om Damhussøen fra HSF, imens Poul legede i trøje og spiste muffins :4mewantfood: Bagefter tog vi til Rio Bravo og spiste godt. Poul fik et kæmpe styk kød og jeg spiste en kødgryde med alt man kan tænke sig fra en masse forskellige slags dyr, kogt sammen med løg og svamp. Mmmmm!!!!

Link to comment
Share on other sites

hvad blev det til bette du :4flex:

... kommer du på scenen?

Hej NORAH! :smile:

DM bliver det ikke noget med - dårlig planlægning fra min side hvad gælder forberedelse for AF og dårlig diciplin fra min side med måltidsplanlægning efter afsluttet Velocity Diet, lagde begge sammen til at jeg lagde den plan til side :unhappy: Nakkeskaden har kun været et irritationsmoment, jeg har jo kunnet træne let overkropsdisko og ben i maskiner uden problemer :smile: Så heldigvis sætter den ingen stopper - de andre to ting kan jeg jo gøre noget ved, ved at bare tage mig sammen.

Jeg vil dog meget gerne op til DC og/eller Lucia :4flex: Tror nu ikke at jeg har kræfter til to konkurrencer efter hinanden når det er første gang jeg stiller op - mange af de piger som skriver blogs jeg følger, får det til at lyde helt vildt hårdt... Lucia er ellers en superfed fitnessfest, så tager i hvert fald op som tilskuer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 26. august

Morgencardio

PW 30 minutter med Poul

Løb og styrke

Intervaller

Opvarmning 8 minutter

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +2,0%

Gentogs tre gange med 1 minuts pause

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +2,5 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +2,0% og hhv 3,0% samt 4,0% med spurt sidste 30 sek.

Gentogs tre gange med 1 minuts pause

Cool down 3 minutter

I dag var ikke løbeformen lige så god som i sidste uge eller i går - kan mærke det lave kulhydratniveau igen, men det plejer at tage et par dage, så er det meget bedre.

Bænkpres

8 @ 30 kg

6 @ 35 kg

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

Tog det stille og rolig i dag. Intet brok fra nakken :smile:

Pull ups

2x1 @ BW

3x8 @ BW -15 kg

2x6 @ BW -15kg og OH greb

Superman flies

3x8 @ 5 kg

Cable snatch

3x10 @ 7,5 kg

Shoulder press

2x8 @ 15 kg

Samt en mindre aftenpromenix på 3 km :walking:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil dog meget gerne op til DC og/eller Lucia :4flex:

Hvad er planen så? Vil du cutte længere ned nu? Hvor langt? Skal der holdes niveau på et tidspunkt og hvornår starte konkurrence diæt igen? (mange spørgsmål :smile: )

Og lige et sidste: Hvad er din vurdering af Velocity Diet?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvad er planen så? Vil du cutte længere ned nu? Hvor langt? Skal der holdes niveau på et tidspunkt og hvornår starte konkurrence diæt igen? (mange spørgsmål :smile: )

Og lige et sidste: Hvad er din vurdering af Velocity Diet?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg fortsætter diæt med målet nybegynder BB. Jeg fortsatte en diæt efter VD som skulle være en form for "ligevægt" og med en lige fordeling over makronutrienterne. Helt ligevægt blev det så ikke og det skyldes simpelthen dårlig diciplin og planlægning af måltider fra min side :4whip::nonono: Jeg tror nu at cirka halvanden kilo kan skyldes at jeg fik væske og glykogen tilbage efter VD og de andre halvanden kilo min dårlige diciplin, som jo gjorde at jeg rent faktisk ikke vidste helt hvor mange kalorier jeg fik ned. Jeg snød mig selv ved at tro at det var nok at veje cirka 2/3 af maden og spise resten på gefül - men jeg ved jo egentlig at jeg skal veje ALT. "Gratis" grønsager som tomat, salat og agurk nægter jeg dog veje, det tror jeg ikke spiller rolle før evt helt imod slutningen. Så på en vis kan man vel sige at den diæt jeg nu startet igen, er konkurrencediæt. Tror ikke at jeg kan tillade mig en "steady state" periode før december. Jeg tænker faktisk også at jeg en gang i slutningen af september vil prøve at se om jeg ikke kan finde en som har meget forstand på det her og få en vurdering om hvorvidt jeg skal fortsætte at satse på BB, eller evt ville gøre mig bedre til BF, siden man der kan have en smule mere fedt på kroppen :smile:

Jeg syntes at Velocity Diet sparkede røv! Det jeg kunne lide ved den var at den var så simpel og nem af følge. Har som sagt ikke noget imod at diæter er lidt extreme, mere det modsatte. Og jeg kan tydeligt mærke forskellen nu her bagefter, hvad gælder appetit og cravings. Hvis jeg får cravings, så er det efter kød - aldrig brød, som ellers var min store last før. Og jeg kan ikke spise de samme mængeder af det heller. To skiver brød og så er jeg helt mæt :blink:

Der skal dog tillægges, hvis nogen skulle være i tvivl, at jeg naturligvis ikke synes at VD er noget man skal gå på konstant. Vitamin-, og mineraltilskud er fint nok, men jeg tror ikke at det kan være stand in for det man får via rigtig mad over en længere periode. Men 28 dage kan man sgu altid bruge på noget åndssvagt uden at kroppen tager skade.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share