Mariusz Pudzianowski


T:I:R
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er bare sjovt at folk skal kommentere negativt på hans fysik, hans form og 117 andre irrelevante ting. Det er en video som viser en styrkeatlet træne. Den er sågar postet i forummet for funktionel styrke. Alligevel forventer folk at se "Jane Fonda - Feel The Burn" træning. Manden træner for at blive den bedste all-around styrke atlet i verden, og det bliver man ikke ved at køre med rolige kontrollerede bevægelser. Sådan opbygger man IKKE eksplosiv og anvendelig styrke. Bare lige sådan hvis folk skulle være i tvivl :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare sjovt at folk skal kommentere negativt på hans fysik, hans form og 117 andre irrelevante ting. Det er en video som viser en styrkeatlet træne. Den er sågar postet i forummet for funktionel styrke. Alligevel forventer folk at se "Jane Fonda - Feel The Burn" træning. Manden træner for at blive den bedste all-around styrke atlet i verden, og det bliver man ikke ved at køre med rolige kontrollerede bevægelser. Sådan opbygger man IKKE eksplosiv og anvendelig styrke. Bare lige sådan hvis folk skulle være i tvivl :bigsmile:

Vil det sige, at alle de "pump"-timer, jeg har deltaget i oppe i OBBCs aerobicsal, ikke har fået mig nærmere de 300 i dødløft? :cry:

Link to comment
Share on other sites

især hvis der er måås på bjergene.. :innocent: (ja okay, den var måske lidt tynd. Gg)

Mht med at "lade den falde ned på nakken", så er det altså sådan man kører pushpress og stød fra nakken af.. Han bruger benene som "støddæmpere" kan i jo nok se. så gør det altså ikke så nas igen :smile: (kun lige når man glemmer at koncentrere sig og den lander for højt oppe, på en af knoglerne i nakken.. :blush::cry: )

in generel?? Fuck, folk piver. Gg.. :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror I han træner ben?

Ingen tvivl om det :bigsmile:

Så engang en trailer til en video hvor han havde fyldt hele stangen med skiver. I samme trailer havde han også gang i noget smidighedstræning/aerobic med en nydelig ung dame.

Han har vist også det sorte bælte i karate.

Man må sige han kan lidt af hvert.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Er den eneste der kan give Mariusz lidt kamp til stregen ikke Jesse Marunde? Det er sgu kedeligt at se stærkmand, Mariusz tager jo det hele!

Link to comment
Share on other sites

Er den eneste der kan give Mariusz lidt kamp til stregen ikke Jesse Marunde? Det er sgu kedeligt at se stærkmand, Mariusz tager jo det hele!

Maruiz fik kun en 11 plads til Arnold classics strongmann :smile: (ikke sikker på 11 pladsen, men han lå egentlig ikke særlig godt i tabellen).

pointen er at hvis der kom mere "råstyrke" med så taber han :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jeg har en video af stefan botev i 110 kg klassen (vægtløfter) der benbøjer 320 kg lettere end han benbøjer 310 - med knæbind!! :cool:

Han er stærk... Men nu ikke nogen actionhelt.. Intet han har lavet er ikke set før! Havde han deltaget i wsm for 15-20 åf siden, er jeg sikker på at han havde fået en ordentlig omgang whooop-asss... :wink:

Og så toooootally off-topic... Hoootdamn, hun er nice hende her!! :w00t::w00t::w00t::w00t::bowdown:

Link to comment
Share on other sites

lidt observationer

1) powerjerk fra nakken er væsentligt minde skadeligt end egentligt skulderstem, skulle jeg mene

2) sjovt at lige præcis denne øvelse bliver brugt som skulderøvelse i en præsentation på et udpræget BB-board, da der er mindst ligeså meget ben, triceps og truncus stabilisering med som egentlig skulderøvelse.

Link to comment
Share on other sites

1) powerjerk fra nakken er væsentligt minde skadeligt end egentligt skulderstem, skulle jeg mene

Yep, det er nemlig korrekt. Det er i bunden hvor skulderleddet er i sin absolutte yderpositionen at risikoen er størst. I power-jerk og push-press fra nakken, bliver stangen lige netop smidt forbi problemområdet. Så folks reaktion er totalt ubegrundet. Jeg tror det skyldes folks indoktrinerede Jane-Fonda holdninger, som diverse inkompetente fitness-instruktører har hjernevasket dem til at tro er korrekte. Troen på at langsom og kontrolleret udførsel er den eneste og mest sikre vej frem. Desværre bliver man ikke stærk og eksplosiv på den måde, og det er heller ikke nødvendigvis mere sikkert. Jeg vil 20 gange hellere lave push-press fra nakken, end skuldrepres fra nakken, hvis jeg var interesseret i skadesminimering.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

fra de øvrige videoer der har været af Mariuzs træning, synes jeg det ser ud til at han træner lidt mere BBish end man umiddelbart ville forvente var godt for en stærkmand, til gengæld...

Lige præcis mit indtryk også.. Har aldrig været synderlig begejstret for manden, til dels pga dette :smile:

Mht skadespotentiale ved stød fra nakken, så vil jeg sige både og.. Du kan noget lettere komme i situationer ved stød bag nakken, hvor stangen kommer ud af balance osv, hvor de (potentielle) tungere vægte nok vil udgøre en større risiko. Plus at hvis man skal have stangen ned til nakken ved hver gentagelse, kan man også være uheldig. men der er jo en risiko ved alt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

fra de øvrige videoer der har været af Mariuzs træning, synes jeg det ser ud til at han træner lidt mere BBish end man umiddelbart ville forvente var godt for en stærkmand, til gengæld...

hmm synes nu ikke hans træning ser så anderledes ud fra andre styrkeatleter. en tung compoundøvelse pr workout og så ellers lette sæt til hypertrofi og restitution

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share