Lidt underligt Q


Lomax
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke helt hitte ud af, hvad du mener med foran og bagved, så derfor kan jeg ikke svare ved at sige enten foran eller bagved.

Men jeg holder med 4 fingre på den side op mod hovedet, og med tommelfingeren på den side ned mod benene. Dvs. tommelfingeren sidder "alene" på den ene side.

Håber du forstår mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når man holder med alle fingre på samme side, kaldes det "thumbless grip". Jeg vil ikke anbefale at man gør dette, da risikoen for at stangen triller ud af hånden under bænkpres altid foreligger. Jeg kan ikke se at der skulle være nogen fordele ved at gøre det ene eller det andet. Jeg har dog hørt flere mere eller mindre "lamme" forklaringer. Nogen siger at et "thumbless grip" er godt for dem som har stærke tricpes og et godt lat drive, mens alm. greb skulle være bedst for dem med stærke pecs og skuldre. Jeg kan dog ikke se at det skulle have den effekt at flytte tomlen fra den ene side til den anden. Hold stangen normalt. Det giver den største sikkerhed. Desuden har man her bedre mulighed for at klemme om stangen, hvilket i teorien skulle øge styrken i bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Min makker trænede med thumbless grip før i tiden, men en dag gik det galt.

Stangen trillede ud af den ene hånd, og pludselig lå han med stangen på halsen. Han var rimelig heldig at den landede godt, ellers kunne han have kommet slemt til skade.

Jeg var der også bagved til at fjerne den, men han lød sgu' godt nok presset da han lå der og rallede.

Nu kører han kun med fingrene rundt om stangen!

Link to comment
Share on other sites

hmm.....nu bliver jeg jo helt nervøs.......jeg bruger thumbless grip!  Jeg får ondt i håndledet når jeg kører med max vægt med alm. greb, men med thumbless mærker jeg ikke noget overhovedt, hvilket i mit tilfælde betyder at jeg kan smække 10-15 kg. mere på stangen..........men nu vil jeg da overveje at skifte greb..........

Link to comment
Share on other sites

Atommissen>> Jeg døjer også meget med mine håndled, hvis jeg kører tung bænk og har derfor brugt håndledsbeskytter i flere år. To ting har dog gjort, at det går meget bedre nu:

1) Jeg kører ikke til failure længere (dermed heller ingen forced reps).

2) Jeg fokuserer meget på at klemme stangen hårdt, som Lomax er inde på, og det giver meget større stabilitet i håndleddet.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Los>>  jeg har også overvejet håndleds beskyttere,men har besluttet mig for at det nok primært er falsk trykhed, og at jeg er nødt til at styrke mine håndled. Det gør jeg så nu, og det har hjulpet en del, men jeg får stadig ondt ved max vægt....

JEg har også prøvet det med at klemme hårdt (efter jeg læste noget TJ havde skrevet) og stemme fødderne hårdt i gulvet. Det har givet mig mere styrke (eller jeg kan ihvertfald løfte lidt mere når jeg er opmærksom på at ligge rigtigt), men jeg syntes ikke at det ændrer på ondt i håndledet. Derimod, giver thumbless grebet mig et bedre greb, da det primære tryk på håndledet ligger sådan, at det ikke (i modsætningnår jeg holder normalt) trykker hånden "tilbage" og derved giver en hård belastning for håndleddet...............men jeg er da altid nervæs for at mit greb smutter, men det har jeg nu altid været, da min svoger mistede grebet for nogle år sioden, og fik 170Kg ned på brystet, så han flækkede en muskel, og skulle holde 4 mdr. total pause, plus 6 mdr. genoptræning før han var ved fuld styrke igen...........

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg opnår større effekt i bænkpres når jeg kører thumpless grip, for at sikre har jeg altid en bag ved til at sikre at den holdes på plads, når jeg kører på denne måde opnår jeg bedre pres.

Link to comment
Share on other sites

Som atomnissen har jeg også større styrke når jeg bruger thumbless grip. Men jeg er gået bort fra det da stangen, som før nævnt, ikke ligger helt stabilt. Desuden tror jeg også at det er et spørgsmål om vane. Jeg kunne foreksempel slet ikke køre samme vægt med et pec-deck med thumbless grip som med tomlen rundt om grebet, men efter at have kørt thumbless på pec-deck i en relativ kort periode (1½ måned) var jeg oppe på at køre nøjagtig det samme som med tomlen rundt om, men jeg føler dog at det giver et bedre pump nu hvor jeg kører thumbless.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share