Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Pinsetræning:

H2H KB med min bror: Diverse jonglering med 16kg og 24kg kettlebells.. God afveksling fra de mere sure programmer. Det blev også til en del "bottom up"drills, da der gik sport i at lave getups, windmills og div. presses bottom up.. Solid grebstræning, specielt når det kombineres med kast og greb af roterende dødskugler --> Seriøst ømme underarme til følge.

Train fun

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I morgen??? :cry: ... Troede jeg skulle dø på de sidste to minutter... :laugh:

Og nu jeg er her... Det blev til følgende i dag:

1500m blandet svømning i morges efterfulgt af min faste maverutine: Hanging leg raise - pilates crunch - dragon flags, kørt som 3 superset...

10km intensiv march med 15kg i rygsækken og endeligt 10 min. Ultimate Snatch Test med en score på 97... :devil:

Alt i alt en rigtig god dag...

Og så en lille tænker til alle de professionelle krigere derude:

"Somewhere a True Believer is training to kill you.

He is training with minimum food or water, in austere conditions, day and night.

The only thing clean on him is his weapon.

He doesn't worry about what workout to do...

His rucksack weighs what he weighs, and he runs until the enemy stops chasing him.

The True believer doesn't care 'how hard it is'... he knows he either wins or he dies.

He doesn't go home at 1700... he is home.

He knows only the cause...

Now, who wants to quit?"

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

I morgen??? :cry: ... Troede jeg skulle dø på de sidste to minutter... :laugh:

Og nu jeg er her... Det blev til følgende i dag:

1500m blandet svømning i morges efterfulgt af min faste maverutine: Hanging leg raise - pilates crunch - dragon flags, kørt som 3 superset...

10km intensiv march med 15kg i rygsækken og endeligt 10 min. Ultimate Snatch Test med en score på 97... :devil:

Alt i alt en rigtig god dag...

Og så en lille tænker til alle de professionelle krigere derude:

"Somewhere a True Believer is training to kill you.

He is training with minimum food or water, in austere conditions, day and night.

The only thing clean on him is his weapon.

He doesn't worry about what workout to do...

His rucksack weighs what he weighs, and he runs until the enemy stops chasing him.

The True believer doesn't care 'how hard it is'... he knows he either wins or he dies.

He doesn't go home at 1700... he is home.

He knows only the cause...

Now, who wants to quit?"

Dælme en solid mængde træning du ligger for dagen :w00t: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Michael: Takker... !!! :bigsmile:

Og så til dagens træning:

Morgengymnastik: Rutine fra superjoints, 10 x swing BTB x 32kg x 3 set, lidt kombos, samt mave/balancetræning på bold

Havde løbetøj og KBs med på skydebanen og da der mildest talt var en solid mængde ventetid blev det til følgende i lønet af dagen:

6km løb i jævnt tempo efterfulgt af 10x100m spurt

GTG Pullups: BWx12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Da jeg kom hjem blev jeg selvsagt lokket med i vægtrummet :dry: ... Hvor jeg fik battled lidt med dødløft (føj det er ved at blive tungt)

two hands anyhow (4 x 24+16kg)

dips BW+20kg x 5 x 3 set

Summa summarum: Nu skal der lige vist lige ligges lidt på den lade side indtil en ny dag truer i morgen....

Og dagens tænker:

"Developmental exercise is a matter of being as strong-minded as possible.

Our conditioned Senses and Ideas are like bandits that can steal our original

mind. These bandits arise from weakness in our minds. Therefore you should use

your energy strongly to watch intently over your own mind. People misunderstand

the Zen term "no thought" and use it to become absentminded dolts.

This is a big mistake. You should keep a strong mind."

Suzuki Shosan

Approximately 1650

Link to comment
Share on other sites

Hola Kriger...

Jeg er blevet anbefalet at kigge forbi, og lade mig inspirere og dupere af den imponerende mængde træning du ligger for dagen... :smile: Og jeg har jo smugkigget lidt.. og er sg* bare med i "Im impressed" koret... for det er vitterligt en utrolig mængde træning du ligger for dagen.. og med godt humør kan jeg læse :4thumbup:

Et lille citat til samlingen:

Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.

:ninja: krammere, Tania

Link to comment
Share on other sites

Hola Kriger...

Jeg er blevet anbefalet at kigge forbi, og lade mig inspirere og dupere af den imponerende mængde træning du ligger for dagen... :smile: Og jeg har jo smugkigget lidt.. og er sg* bare med i "Im impressed" koret... for det er vitterligt en utrolig mængde træning du ligger for dagen.. og med godt humør kan jeg læse :4thumbup:

Et lille citat til samlingen:

:ninja: krammere, Tania

Hola Ninjita bonita :cool:

Takker for de rosende ord. :blush: .. Lækkert citat, det afspejler rigtig godt mit perspektiv på såvel træning, uddannelse af soldater og livet... Det er i øvrigt fedt at se at der dukker flere og flere tøser op derude som afviser de lyserøde håndvægte og mave-baller-lår og udfolder sig som de løvinder, som I i mine øjne burde være... :4thumbup: .. Vi vil have amazoner, der sparker røv i dojoen og smider med russiske dødskugler :devil:

Nu jeg er her kan jeg jo lige smide et par andre ord, som inspirerer mig:

---

"It is true, that a little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth men's minds about to religion"

:innocent:

"Som Kejser er min by og mit fædreland Rom, men som menneske tilhører jeg verden"

Marcus Aurelius (180 v.t.) Kejser af Rom

:superman:

We are what we think. All that we are arises with our thoughts. With our thoughts, we make the world. - The Buddha

He wrapped himself in quotations- as a beggar would enfold himself in the purple of Emperors.

Rudyard Kipling

:wink:

I keep six honest serving-men (They taught me all I knew); Their names are What and Why and When And How and Where and Who.

Rudyard Kipling, The Elephant's Child (1902)

The aim of life is self-development. To realize one's nature perfectly - that is what each of us is here for.

Oscar Wilde

The mind is its own place, and in itself can make a Heaven of Hell, a Hell of Heaven.

John Milton

Go confidently in the direction of your dreams! Live the life you've imagined. As you simplify your life, the laws of the universe will be simpler.

Henry David Thoreau

---

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Faldt lige over den her:

"The reason we are called to cultivate classical warrior skills and virtues is out of a feeling of duty to the whole of society. We prepare ourselves for those times when we may be called upon to protect and defend. Any other reason is selfish and ultimately self-destructive. Being tough and a good fighter is not in and of itself noble. For me, training in kenjutsu and related military arts prepares me to be a good citizen. It enables me to be of assistance when it is necessary to protect and defend. It teaches me self-discipline that I may moderate my behavior. I learn perseverance and courage in the face of difficulty so that I am not easily deterred. All of this adds up to the courage to live life not just for oneself but also for others. For me, teaching is giving to others what has been given to me. Like having children, it is the completion of the cycle. What a benefit it will be to society as a whole if those of us who aspire to a noble nature strive to imbue society with care, commitment, and positive action! Look out for and protect those in need! Support each other when faced with those of evil nature who would prey on the weak and defenseless!"

Det er værd at tænke over...

I øvrigt bliver jeg lige nød til at anbefale www.milfitmag.com. Det er en fabelagtig site om træning, militært udstyr, operationer, ernæring og mere af Nathaniel Morrison, Medic i USAF Para Rescue. Jeg er efterhånden hentet rigtig mange guldkorn om træning med kettlebells, progression af workload, march, udstyr, taktik osv.

Og nu jeg er ved det må jeg lige nævne et par af de bøger jeg fordyber mig i for tiden (Ved godt det ikke er 100% træningsorienteret, men jeg stoler på at I kan abstrahere fra det):

"Tactics of the Crescent Moon"

"The Tiger's Way"

- H. John Poole

Alle professionelle soldater bør læse disse bøger. De har virkelig åbnet mine øjne for omfanget af de vestlige hæres "shortcomings". Vi bliver nød til at vågne op, tilpasse os og stræbe efter at nå et højere niveau, hvis vi skal være i stand til at se vores pårørende i øjnene inden vi tager afsted. Jeg håber ikke jeg unødigt skræmmer eventuelle pårørende, men nogle gange skal man have luft og indenfor systemet er det "#¤%&/* ikke altid nemt.

"So it is said that if you know your enemies and know yourself, you will not be imperiled in a hundred battles; if you do not know your enemies but do know yourself, you will win one and lose one; if you do not know your enemies nor yourself, you will be imperiled in every single battle." - The Art of War - Sun Tsu

Hvilken af de tre mener vi for alvor at kunne betegne os selv?

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du egentlig trænet med KB's?

Og så lige et af mine yndlingscitater til samlingen: At 200MPH you have no friends :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du egentlig trænet med KB's?

Og så lige et af mine yndlingscitater til samlingen: At 200MPH you have no friends :devil:

Jeg købte min første 24'kg februar sidste år, og trænede sporadisk indtil februar i år, hvor jeg deltog i pre-RKC workshoppen med Kenneth Jay og Tommy Eli. På det tidspunkt blev jeg for alvor tændt af den hellige ild, og købte et par 16kg's, en ekstra 24kg og en 32kg... Jeg er løbende blevet mere og mere fanget af de superhårde workouts, udholdenhed der går gennem loftet og så er signalværdien i at jonglere rundt med russisk råjern helt igennem ubetaleligt :laugh:

Og dagens træning:

12km raskt løb i varieret terræn a la klippeø deluxe; sand, klippe, skov osv..

Umiddelbart efterfulgt af:

Barbell clean n. jerk: 40kg x 5, 60kg x 3

Weighted pullups/chinups: 3 set x 8 reps x bw+20kg

Monkey jump pullups: Første gang jeg kører den, men nåede da op på ca. 30cm med 5 reps uden problemer... Pullup power... Yeeeehaaaa :devil:

Weekenden er planlagt med 3 forhåbentlig perfekte dage på Samsø med tægen (30kg..hehe :devil: ).. og så et par raske weekendkrigere under vingerne... I skal nok få et referat... hvadenten I vil det eller ej... :cool: .. Satser på at få fyret nogle pullups, OAP, pistols af som GTG.. Men ellers bliver tægen og kilometrene nok træning rigeligt de næste tre dage...

Hygge

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Hurtig lille update på weekendens "træning":

Ca. 35km "taktisk" march i TN med 35kg+ på ryggen fordelt ud over to nætter, dertil kom så et par kilometers løb i støvler i et rimelig højt tempo... Andet blev det ikke til. Weekendkrigerne var sgu ikke nogen særlig hårde bananer, og umiddelbart kunne jeg ikke forstå de blev pressede over den smule march, så lidt power er der sgu nok egentlig i benene på wannabee-krigeren her... :cool:

Glæder mig til at komme igang med noget hardcore træning efter tre dages "restitution" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Feed fed fed fed fed log kriger.... Med ENDNU federe træning.. :4thumbup:

Hvis du ik har prøvet det endnu, sku du få gang i noget sandsæk træning.. Virkelig ondt, og super effektivt..

Enjoy... :devil:

Takker ydmygt.. :cool: ... Og det er sjovt du siger det for jeg går netop med planerne om at få fyldt min gamle sæk igen.. Har investeret i ca. 25 kg jernkæde, så sammen med lidt småsten og sand skulle den nok kunne blive rigtig NASTY :devil::devil::laugh: ... Can't wait...

Og så lige dagens lidt vattede :blush: træning:

8 km løb i Rønne by: Godt tempo, men solen fik mig til at gå kold efter de 7 så tempoet måtte modereres den sidste kilometer.

Efter genhydrering stod den på lidt pullup mania med lidt blandede weigtede pullups, :firebounce: monkey jump pullups i tov (pure gorilla power) :4sport: , muscle ups i de onde ringe :devil: ... afsluttende med "the usual" hanging leg raises - crunches - dragon flags (partial)...

Enjoy the pain

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Træning d. 13. juni

10km march med 20kg i tægen.. Ikke noget voldsomt men varmen gjorde at der ikke rigtig var power til mere den dag :dry: ..

Lavede et "mini"-core-stabilitetsprogram på min balancebold kombineret med lidt HSPU og superjoints i løbet af aftenen... Hyggeligt..

HAr for øvrigt fået produceret mit nye monster af en sandsæk, selvom jeg tror jeg har overdrevet lidt med vægten... Men det må jo bare rettes til. Har en forventning om at den bliver et ondskabsfuldt :devil: stykke supplement til mine KB.. Tak til DMB for inspirationen.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::crazy: Dagens første træningspas:

Hinderbahn (Uniform + støvler): Ca. 20min tekniktræning + intervaltræning 3 forhindringer - 1 minuts pause - hele banen rundt - 1/4 bane - 1 minuts pause - hele banen rundt -- God solid træning, selvom jeg godt kunne mærke jeg har forsømt banen lidt på det sidste... Men nu er vejret jo som skabt til at svede tran på FHB... :devil:

Aftentræning:

Suspended rockring pullups: 3-fingergreb 2 sæt af 3 reps, full-grip 5 sæt af 5 reps... The no-way-to-cheat way to do pullups... :devil:

Figure eight to a hold (24kgx1): 3 sæt af 10 reps (5+5) :devil: ... Rigtig evil core stability...

1-legged deadlift (32kgx1): 3 sæt af 10 reps (5+5)

Maxercist row (32kgx1): 1 sæt af 5 reps

Squat-press kombo (32kgx1): 3 sæt af 3 reps

Swing: 24kgx1x100 (sporadisk håndskifte..ca for hver 20 swing)

1 minuts pause :cry::crazy:

Swing: 16kgx2x20

1 minuts pause :ill:

Swing: 32kgx1x20 (10H+10V)

1 minuts pause :crybaby:

Snatch: 24kgx1x(20+20)

:surrender:

Bliver nød til at kaste mig over noget mere swing. Efter at have snatchet i vildskab de sidste par måneder ha jeg mistet fornemmelsen for hvor ondskabsfuld swinget i sin enkelthed er.... :devil::cry::laugh:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Haløj diverse tastaturninjaer og netkrigere!!

Så kom jeg omsider igang igen efter at have været nedkæmpet i et par dage.

Fredag stod på snatch/swing deluxe med ca. 45 min. blandet guf fra de to ballistiske kongeøvelser... med seriøst oprevne hænder til følge.. Til dessert: lækkerheds pulluptræning i mine suspended rockrings --> Virkelig noget der udfordrer greb, vilje og teknik...

Og så til mandagens test:

Maxtest (Eskadronens standard):

Pullups: 20 stk (PR)

Armbøjninger (Fødder mellem 3 og 4 ribbe): 35 stk

Mavebøjninger: 25 (Udførelsen er som ved broncecirklen ved Jægerkorpsets optagelsesprøve http://forsvaret.dk/JGK/bliv_jaeger/Fysiske+krav/)

Rygbøjninger (+10kg): 40 stk (http://www.motion-online.dk/styrketraening/oevelsesliste/rygbaenk_justerbar/)

Dumbell Squat (24kg+26kg): 40 stk

... Ikke nogen super test, men er godt tilfreds med fremgangen i pullups da det er den eneste øvelse jeg træner regulært. Resten er bare spill-over fra den alsidige krigertræning...

Ellers er dagen gået med et turkish getup pas med tekniktræning med 32kg og 24kg.. Samt et cardiopas med 16kg kettlebell: Kastede den så langt jeg kunne - spurtede hen til den - kastede den igen osv.. Megahård kredsløbstræning.. Kørte 5 intervaller af ca. 2 min.

Ellers ikke så meget i den her omgang..

Link to comment
Share on other sites

Seriøst lækker træning du dæmmer op med der skipper... Giiiiiiiiiiiv Looooooooooooos :4thumbup:

Efter d. 10 juli er jeg klar på fælles ge-amok-træning :devil:

Sådan! Jeg er max klar på at give den fuld pedal.. Jeg har ferie fra den 1 juli til ca. den 20. så der er jeg konstant i beredskab på at nedbryde et par psykiske barriere (nok mest hos mig selv...)... Ser frem til det, mester!!! :superman:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Du må gerne hive mig med, næste gang du skal på forhindringsbanen... :smile:

Selvklart!! Jeg har planer om at give den gamle bane et los onsdag aften.. Så du skal være velkommen.. Jeg kan ikke såge noget om hvad tid det bliver endnu, da vi lige skal hjem fra enhedsuddannelse først...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share