Strækmærker!?


Micbig
 Share

Recommended Posts

Hey jeg har nu trænet i ca 5mdr og jeg har fået nogle extremt grimme strækmærker og de er pænt store og spræder sig fra byrstet til overarme det ser ud af helvede til og ligner sku noget der har været med i vietnamkrigen.. men hvad fanden kan jeg gøre?!? er måske vokset 3-4kg er ik vokset det store.. har bare fået en masse styrke.. er da self vokset .. men ik i den grad mine strækmærker er.. syntes det er meget underligt de venner jeg træner med har ik et eneste strækmærke og vi køre samme øvelser og udstrækning men det kun mig der får det?!?! skal jeg stoppe med af træne.. det bliver værrer og værrer? har kun taget protein og kreatin!?!? plzz help me

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange tråde skal du lave med nøjagtig samme spørgsmål?

kunne jo evt være en der kunne hjælpe mig ik smarte.. istedet for alle der der det kan ik lade síg gøre og ja whatever.. det kan simpelthen ik passe.. alt kan sku lade sig gøre.. du kan sprænge din hånd i luften finde stumperne og vupti din hånd virker igen..

Link to comment
Share on other sites

kunne jo evt være en der kunne hjælpe mig ik smarte.. istedet for alle der der det kan ik lade síg gøre og ja whatever.. det kan simpelthen ik passe.. alt kan sku lade sig gøre.. du kan sprænge din hånd i luften finde stumperne og vupti din hånd virker igen..

Tegnefilm =! Virkelighed

Link to comment
Share on other sites

Okay..for mine er jo fandme helt røde som en postkasse ser ud af helvede til her til sommer kan ikke engang gå i t-shirt uden man ikke kommer til af ligge mærke til dem..men nogle der har afaringer med dette(laserbehandling)? og nogle om der ved om der ligger en/flere på fyn?? og hvad prisen er på det ca og hvor mange behandlinger man skal igennem..!?! har også hørt man kunne få noget triotencream eller noget i den stil.. det skulle være noget a vitamin syre !?! men skriv hvis du har afaringer og evt har fået lavet den behandling eller brugt den der avitaminsyre cream... :superman:

Edited by Micbig
Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger selv inde med det selv samme problem, og jeg kan fortælle at de vokser kun mere af at du træner, og jeg har selv fået det der vitamin syre du selv omtaler, som vidst nok også er beregnet til gravide kvinder, men det virker ikke en skid!

så sats på laserbehandling, og hvis det er må du gerne dele dine erfaringer med os andre

Link to comment
Share on other sites

har snakket med lægen han ville ik udskrive nogen cream fordi han vidste ik noget om det sagde han så han gav mig nummeret på hudlægen og der var så kun lige 2mdr ventetid.. FEDESTE :superman: .. eller!! men ja tiden går jo og jeg venter spændt.. skal nok skrive hvad der kommer til af ske!!og om det har hjulpet hvad der så end skal ske for et eller andet skal der sku ske vil ikke se på de fucking grimme mærker dag efter dag.. var ik lige derfor jeg begyndte af træne!

Link to comment
Share on other sites

har snakket med lægen han ville ik udskrive nogen cream fordi han vidste ik noget om det sagde han så han gav mig nummeret på hudlægen og der var så kun lige 2mdr ventetid.. FEDESTE :superman: .. eller!! men ja tiden går jo og jeg venter spændt.. skal nok skrive hvad der kommer til af ske!!og om det har hjulpet hvad der så end skal ske for et eller andet skal der sku ske vil ikke se på de fucking grimme mærker dag efter dag.. var ik lige derfor jeg begyndte af træne!

Hvis du vælger at få en laserbehandling, så vil du jo ikke blive immun over for strækmærker. De kommer jo igen, så snart du atter begynder at træne.

Hvis du ikke kan affinde dig med at træning resulterer i strækmærker på huden, er du så ikke sikker på at den bedste behandling er at lade være med at træne?

Link to comment
Share on other sites

har snakket med lægen han ville ik udskrive nogen cream fordi han vidste ik noget om det sagde han så han gav mig nummeret på hudlægen og der var så kun lige 2mdr ventetid.. FEDESTE :superman: .. eller!! men ja tiden går jo og jeg venter spændt.. skal nok skrive hvad der kommer til af ske!!og om det har hjulpet hvad der så end skal ske for et eller andet skal der sku ske vil ikke se på de fucking grimme mærker dag efter dag.. var ik lige derfor jeg begyndte af træne!

Men man kan jo heller ikke lave omelet uden at slå æg itu. så lær at bare dine scars of war som en mand eller stop med at træne.

BTW. så behøver du ikke at lave tre tråde med samme spørgsmål næste gang

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Ekstra E-vitamin, A-vitamin og zink skulle kunne hjælpe.. eller er A-vitaminsyre godt, også kaldet treteoin-syrecreame som du kan få recept på af lægen (ikke sikker på at det er stavet rigtigt, men udtales sådan)..

Hold evt en uges pause mens behandlingen virker, det er dog stadig ingen garanti at det virker som man ønskede..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ryger du? Jeg har selv nogle strækmærker lokaliseret forskellige steder på kroppen, og mine er blevet mærkbart mindre synlige efter jeg har kvittet smøgerne for 2 måneder siden. Jeg ved ikke, om der er teoretisk grundlag for det, men det er min personlige erfaring :smile:.

Jeg tror ikke, at creme hjælper det store, men du skal være velkommen til at prøve.

Mht laser:

Jeg har kendskab til 2 privathospitaler, der udfører behandling mod strækmærker.

1) Nygart (KBH) : http://www.nygart.dk/kosmetikbehandlinger/.../straekmaerker/

2) Mølholm (Vejle): http://www.molholm.dk/page345.aspx?layoutp...3&recordid345=3

Jeg har selv overvejet at gøre det i fremtiden, men mine strækmærker generer mig ikke så meget, og man lægger ikke rigtigt mærke til dem, så det er udelukkende for min egen forfængeligheds skyld, at jeg overvejer det.

Og så skal du satme heller ikke oprette flere tråde om emnet :laugh:.

K

Link to comment
Share on other sites

Tretenoin hjalp mig på ingen måde, på trods af at de var ganske friske, strækmærkerne. Det jeg fik ud af det var en slem omgang udslæt. Ang. din læge der ikke vil udskrive fordi han ikke ved noget om det, så må han slå det op i hans bog. Det er bot en a-vitaminsyre. De er hårde ved huden, og derfor skal man ikke bruge for meget af det, og det er grunden til at det ikke er i håndkøb ( såfan fortalte kvinden på apoteket det i hvert fald i sin tid )

2 måneders ventetid kan du ikke bruge til noget. Da er dine strækmærker jo blevet 2 måneder ældre, og de skal altså behandles mens de er friske hvis man vil gøre sig håb om en virkning fra cremen. Derfor, ring til lægen igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Creme og vand er forebyggende. :smile:

Ja ok - det skal nok være sandt. Jeg tænkte mere på den efterfølgende behandling. Jeg har ikke selv prøvet, men dem jeg har snakket med siger, at div. cremer er spild af tid.

K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Har du tjekket mine links? Forhør dig ved de nævnte steder - så kan de så på det og i kan snakke om muligheden for laser eller lys behandling.

K

Link to comment
Share on other sites

Zink-piller skulle være godt til at forbygge og i dit tilfælde også til at forbygge en yderlige udbredelse af strækmærker. Men som de andre skriver, brug cream, gerne en med et højt fedtindhold, så din hud bliver blødet op, så den ikke "sprækker" og danner mere ar-væv. Kan anbefale " DECUBAL clinic ( den røde)" som kan købes i håndkøb på apoteket. Den er fed som bare fanden :laugh: og indeholder ikke parfume og alt muligt andet pjat.-

Link to comment
Share on other sites

smøre det skam hver dag lige nu bruger jeg noget som der hedder avitamin booster.. en cream der kan købe hos gymgrossisten.. den skulle kunne forbygge dem.. men ja tvivler sku.. men ja skal snart til hudlæge de 2mdr jeg har ventet er endelig ved af have en ende så må vi se hvad han siger.. !?!? og ja jeg har snakket med de der specielt læger .. først skal man have en konkulation og så skal man have en tid og evt en behandling der er noget der tager tid.. og spørgte også om der var nogle på fyn men nej det er i vejle eller kbh og det er sku lige langt af køre hvis man skal derhen flere gang når man bor på fyn! så desværre.. men hudlægen håber sku ja han kan fjerne det lort..

Edited by Micbig
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share