Målet


MadsK
 Share

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja det har du helt ret i, har også på fornemmelsen at det er min løbestil der stresser mine ben. Jeg har taget kontakt til en idrætslæge som vil se på mine skinneben. Jeg får desværre ikke tid til en løbestilstest i næste uge pga. tjenestetiden, og næste uge igen er jeg på forkursus..... fuck....

Ja det gik rigtig godt på kastellet, bortset fra at jeg gik lidt akavet pga. smerter. Men en super fed oplevelse! Det var ret vildt at stå inde på kongetrappen i på kastellet og udføre en ceremoni til ære for de faldne Gardehusarer. Der rejste nakkehårene sig på mig...

Link to comment
Share on other sites

jeg var til evolution race i går og det var alt for fedt! Frø- og jægerkorpset var også mødt op med et par boder til rekruttering. de to jægere der var der var heldigvis de to der kører FORKUR, PTRKUR ASPKUR... så jeg fik en masse råd til benene, og blev henvist til en idrætslæge som skal kigge på benene. Men de når ikke at gå i orden til FORKUR under alle omstændigheder, så det bliver sku ret presset!! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

jeg var til evolution race i går og det var alt for fedt! Frø- og jægerkorpset var også mødt op med et par boder til rekruttering. de to jægere der var der var heldigvis de to der kører FORKUR, PTRKUR ASPKUR... så jeg fik en masse råd til benene, og blev henvist til en idrætslæge som skal kigge på benene. Men de når ikke at gå i orden til FORKUR under alle omstændigheder, så det bliver sku ret presset!! :crazy:

Det er jo derfor at det er super vigtigt at begynde at træne i lang tid i forvejen, så man har god tid til at opdage at man fx har en anstrengende løbestil og kan nå at komme over en evt. skade før det gælder. Men lad være med at tage det så tungt, hvis det ikke skulle gå her første gang, så er det bare at få trænet godt igennem det næste års tid og så på den igen.

Men det er jo altid godt at få skrabet en masse viden til sig, og det er jo det FORKUR er til for, så bare kom afsted og skrab så meget viden sammen som muligt. (og læg det derefter ud på mol :tongue::wink: )

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Waits:

Tiden lød 1:36:10. Jeg havde lidt problemer med tungt stenløft, og kraftgangen var også hård for min spinkle drengekrop, men jeg kom dog igennem alle discipliner :cool:

Men jeg brugte alt alt alt for mange forsøg ved præcisionkast med sten, da jeg er rigtig dårlig til at kaste!! Jeg har brugt ca 10min på at ramme målet :laugh:

Min målsætning var at løbe løbet på 1:20min til 1:30min... så hvis jeg havde kunne ramme, hvilket jeg ikke kunne, så havde det passet meget godt :smile:

Alt i alt en oplevelse man skylder sig selv!!

Jeg har lige været på FORKUR hos JGK og det var top nice :superman:

Vil ikke gå i detaljer, men har lært utroligt meget af det, og har fået klarlagt hvad jeg skal have styr på, og hvad jeg er god til.

Har desværre forstrukket ledbånet i venstre knæ.... :devil::crazy:

F-U-C-K hvor er jeg træt af SKADER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil::devil::devil::devil:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu må jeg hellere få lidt status på tingene.

Jeg har desværre pådraget mig en overbelastningsskade/kompensationsskade i venstre knæ fra da jeg var på FORKUR. Jeg er blevet tilset af en idrætslæge som kunne konstatere at jeg har fået "Løberknæ".

Jeg er i fuld gang med genoptræningen som består af udstrækning og andre ting. Men det er svært at give knæet den ro det skal have pga. den daglige tjeneste som HBU'er... Så jeg må desværre indrømme at jægerkorpset hænger i en meget tynd tråd for mig lige nu :4crutches:

Jeg kan hverken løbetræne, eller lave march træning. Det eneste jeg kan optimere er min svømning og styrketræning/muskeludholdenhedstræning.

Jeg var i svømmehallen i går hvor jeg pådrog mig et eller andet slag/stød i lænden efter et hovedspring fra 5meter vippen. Jeg landede godt nok, men glemte at spænde i kroppen hvorefter jeg fik en ganske betragtelig smerte i lænden som stadig er der :crazy:

Det er ret irriterende at være presset allerede inden man starter på PTRKUR da jeg ikke ved hvor lang tid det vil tage mit knæ at komme sig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ugens træning:

Mandag: Havde noget FUT i en times tid i tjenesten hvor vi kørte noget alternativ udholdenhedstræning med kropsøvelser i en time i træk.

Bagefter en tur i svømmehallen hvor det blev til 1.5 km svømning.

Tirsdag: Styrketræning om morgenen: Ben, nakke og skulder. Om aftenen trænede jeg bryst og tricebs.

Onsdag: To gange broncecirkel, og en orienteringsmarch på kun 6km.

torsdag havde vi bykamp fra tidlig morgen til sen aften, så der blev det ikke til noget træning.

Fredag fik jeg styrketrænet igen og denne gang var det ryggen der fik en tur.

I dag lørdag. Orienteringsløb på 7,2 km. Tiden er ligegyldig, da jeg gik pga knæet.

I morgen skal jeg i svømmehallen :smile:

En dag uden træning, er en dag uden mening!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke på tide at du får rettet din logtitel fra JKP til JGK? :wink:

God træning,

Rommel

Jo, men hvordan gør man?! :crazy:

Natorienteringsløb i går, 5km let sværhedsgrad på tiden 1 time og 12min. Fin nok tid når det var begrænset til kapgang :laugh:

Svømmehal i dag med en masse vippeudspring, det var total god underholdning med bind for øjnene fra 5'eren og andre selvtillidsøvelser :4thumbup:

Drager afsted til anden omgang af FORKUR i morgen :4mewantfood:

Skal til fysioterapeut om et par uger og skal også have en gang akupunktur så der kan komme gang i knæet igen :w00t:

Har fået lavet indlæg til løbesko og støvler, da min knæskade skyldes kraftig overpronation pga platfodethed. Så nu mangler jeg bare at genoptræne knæet, og så kører det max igen!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Du retter i loggens første indlæg. :smile:

Rommel

Tak Rommel :xmas:

Nå, nu er min værnepligt endelig færdig! Den sluttede d. 30 November. Imens jeg går og venter på næste FORKUR og PTRKUR, som jeg regner med at starte på, har jeg fået en korttidskontrakt i Slagelse. De sidste to uger har jeg været på sygepasser kursus, hvor jeg har lært "Post Hospital Trauma Life Support" og mange andre spændende ting! Super fedt kursus, som jeg også kan drage nytte af hvis jeg starter på PTRKUR.

Den sidste ugens træning:

1000 meters brystsvømning på tiden 23:37min.

10km march med 15kg oppakning i kampuniform og M58. tiden var 95minutter.

Yderligere har jeg lært at lave en perfekt Molberg fra 3 metervippen. Til dem der ikke ved hvad det er kommer forklaringen her: Man sætter af på vippen med front mod bassinet og roterer baglæns idet man sætter af vippen. Dermed laver man en baglæns salto imens man flyver forlæns. Fedt spring....

6km løb på 24min. Er ret tilfreds eftersom jeg ikke har kunne løbetræne i næsten 3 måneder. Har kun svage smerter i knæet når jeg løber :bigsmile:

Styrketræning to gange i løbet af ugen. Jeg er ved at være godt tilfreds med styrketræningen. Kører primært kun tunge øvelser og basis øvelser, da jeg ikke har meget tid til al den træning og daglig tjeneste.

I øvrigt var jeg på FORKUR d. 26-27 November. Damn det var fedt. Men også ret hårdt selvom det kun var to dage :bigsmile:

Og knæet kunne stort set holde til det.... Men kan mærke at jeg ikke har nok kilometer i benene pga. stilstand i marchtræningen

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Ugens forløb:

Har ikke trænet det helt store i denne uge pga for meget arbejde!

Har lavet en broncecirkel.

Løbet på FHB i mørke hvor jeg nær slog mig selv ihjel.

Og så var jeg på det fedeste løb i dag. Havde Eskadronløb...så var der en af delingsførerne der sang imens, hvorefter vi skulle gentage teksten. Det var i bedste USMC stil! og midt ude på løberuten, som foregik i kampstøvler og uniform, blev vi overfaldet af et par GD'er hvor der blev åbnet op for LMG'erne... så gik turen ellers bare ud over stepperne mod kasernen, igennem søer, mudderhuller og alle mulige interessante steder :4mewantfood:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Hey jeg har forstået du er på Slagelse Kaserne, kender du en gut der hedder Rene Danielssom som også arbejder der?

Det er kun Befalingsmænd og officerer der hedder deres rigtige navne. Os andre KSE'er hedder bynavne, da det er en gammel Gardehusar tradition, så må sige at jeg ikke lige genkender navnet. Hvad rang har han, og hvilken enhed er han fra?

Link to comment
Share on other sites

Det er kun Befalingsmænd og officerer der hedder deres rigtige navne. Os andre KSE'er hedder bynavne, da det er en gammel Gardehusar tradition, så må sige at jeg ikke lige genkender navnet. Hvad rang har han, og hvilken enhed er han fra?

Han er konstabel, han er stort set lige kommet fra enheden over på Bornholm til Slagelse. Han er ikke særlig høj, og så er han stor i munden:P

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

nej, novemberholdet er KSE i de stående styrker. Jeg er kørt videre med de værnepligtige der er gået over i HRU. Men de er også KSE'er. Det er bare anden uddannelsesbrigade de tilhører.

Ganske underholdende, har fået sygepasser kursus, omskolet til TMG, LSV, LMG, M49 ja faktisk alle våben. :nissegrin:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share