TRS - Pullup FANatic!


TRS
 Share

Recommended Posts

Q --> mit mål er fritstående one arm HSPU :)..

Jeg plejer selv at lave dem med maven ind mod væggen. Dog ser det noget nemmere ud at vende med ryggen indad såfremt det ska være CG..

Sådan! Den der stiller jeg gerne op med kamera og filmer.

Ja maven ind mod væggen er langt bedre, men samtidig skal du også, modsat ham, sørge for at holde albuerne ind til kroppen. Med albuerne flagrende derude har du intet stabilitet i dine skuldre, eller hjælp fra lats - hvilket du i den grad har glæde af i fritstående HSPU, om det så er CG eller "normal".

Fame: Det er det bestemt også, lige med det hint at man skal lave dem med skuldrene skuppet helt op om ørene. Hvis man "bare" lader vægten presse skuldrene ned og man forlader sig på triceps og skulderstyrke alene, plus ikke spænder op i hele kroppen så falder det gavnlige udbytte, i forhold til fritstående HS, drastisk.

Link to comment
Share on other sites

08053. Onsdag. (Let dag)

HS + FL skill

Extreme fat Chins: 10x3x20kg (1min rest)

Dips: 10xBW,10,20,30kg

Goblet RFESS: 3x5x16kg

Neck bridge: 3x25sek

Bicep: 3x8x18kg

BW tricep: 15,15,12

Band pull app: 100 x red band

Stretch

Selvom dagens træning var let ramte jeg den lige i røven.. Poterne var stærke i chins. Når jeg får en one arm ska jeg lave en i Extreme fat gripz!

Blev spurgt under skill træningen om jeg var tidligere gymnast :D.. Lol nej men gad godt... Mit håndstand er efterhånden ganske hæderligt og koncentrere jeg mig ka jeg stå lææænge...

Edited by TRS
Link to comment
Share on other sites

Er det en regelret prolaps v L5 eller hvad? Er det smerter, der hæmmer, angst for at forværre et problem, doctor's orders eller noget helt andet, der forhindrer dig i at tærske understellet? :)

Link to comment
Share on other sites

En MR scanning viste fra et par år siden et prolaps i L5.. Tiden har stået på konservativ genoptræning og så småt opstart med dødløft.. Fik så et mindre tilbagefald fra 4-5 mdr siden og små døjer stadig lidt med det.. Klør på med lidt back ext lidt tid endnu og starter så småt med let død igen..

090513. Torsdag

5km jog @ 23min

HS skill

Plank + side: 2x45sek

Stretch

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at hele hurtigt, det gør tingene nemmere :)

Med den historie kunne man jo godt "frygte", at du ikke kommer til, at kunne/ville/ønske at køre alvorligt tungt i de mere traditionelle power- og masseppbyggende øvelser for (under)kroppen såsom Squats og dødløft?

Hvis det var mig, ville jeg køre DL og Squats mv efter evne, men også begynde at eksplorere i muligheden i at køre hip-thrust. Jeg kunne godt forestille mig, at det var en øvelse du kunne komme til at køre tungt i uden at genere ryggen. Og dermed kunne få masse og styrke bagkæden alligevel, hvilket enhver, der træner m vægte vel bør have? ;)

Tjeck også lige, hvor godt den rammer understellet :)

http://www.t-nation.com/testosterone-magazine-623#inside-the-muscles

Link to comment
Share on other sites

Det skulle man tro, men tjeck lige trapezius-aktiveringen ved diverse laterals!

Ved ikke, om man virkelig tror på, at man kan få MASSIVE traps af kabel sideløft og prone trap raises, men der kunne godt være mere end én vej til Rom :)

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_shoulders_and_trap_exercises&cr=

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_back_and_biceps_exercises&cr=

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil stå frit på hænder har jeg ladet mig fortælle at shoulder touches er et godt sted at starte.

Pistols er også gode, hvis man vil være god til squat ;)

Q --> mit mål er fritstående one arm HSPU :)..

Hatten af! ;)

Har du vid af nogen, der laver den? Jeg tror kun, jeg har set handbalancers lave dem, hvor de kører ned i OA elbow lever og op igen.

Link to comment
Share on other sites

100513. Fredag

HS + FL skill

Chins: 5x3 + 5x2x42,5kg (1min)

HSPU elevated 10cm: 1x3 + 7x2 (1min)

Back ext: 3x15

Preacher Bicep: 3x10x18kg

Stretch

Drænet Idag.. Massere undskyldninger for hvorfor d blev en tam omgang.. Sku ha haft 5x3+5x2 hspu :(.. 1 time inkl d hele..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share