TRS - Pullup FANatic!


TRS
 Share

Recommended Posts

310513. Fredag. (Tung)

HS + FL skill

Ring Chins: 3,3,2,2,2x45kg

Adv tuck BL: 4x8sek

Ring curl: 5x5

Ring tri ext: 5x10

Finger chins (eagle loop):

Lange finger: 3,2

Lille + ring finger: 3x2

Lange + pege finger: 3x3

Lateral raise: 4x10x10kg

Rev wrist curl: 4x10x10kg

Fed fredags træning der gav episk gun pump og pressede pølsefingrene..

Link to comment
Share on other sites

Dbm -> hva ska der ske med kroppen? Hvis du virkelig har mod på det, så få fat i en gripper du lige nøjagtig ikke ka lukke og så kast dig ud i KTA gripper program. Det er Tough og så vidt jeg husker 6 ugentlige træninger.

Ellers som doc skriver, så leg med gtg med 2eren.

Prøv reverse close, 2 finger close, holds for time, over crush, TNS close :).. Hmm hvad jeg li ku komme på.

Ellers prøv med 2 ugentlige volume træninger. Tror det er gillingham der snakker om at arbejde sig op til 20x3 med den tungeste gripper du ka lukke.

Eller kinney routine, en volume dag med op til 60 medium tunge singler og en intensity dag med op til 6-10 max forsøg.

Der er massere muligheder. Hvis det var mig ville jeg nok devote en dag til hver af følgende:

Reverse

TNS

Over crush

Strapholds

+ dynamic thumb Work (en stor klemme du lukker med tommelfingeren. Fås i alle hardware stores)

Blir du så bovlam så chins er no go?

Link to comment
Share on other sites

Cool, tak! Jeg havde selv tænkt på noget GTG-agtigt. Jeg skal opereres i hoften, så satser på, at mine underarme vokser i takt med, at mine quads forsvinder. Det første stykke tid bliver det meste træning no-go, men håber da at komme igang med chins og dips! Har faktisk sat mig for at gå all-in på gymnastics mm. i begyndelsen. P.t. leger jeg med "pullovers" i ringene og levers er next-up. Har du dem i hus?

Link to comment
Share on other sites

Hmm er ikke meget for at andre skal fortælle mig hvad jeg skal træne ;).. Desuden er Carl tarvelig tynd og muskelforladt. Han er skill´d, bevares... Men så hellere Ido Portal...

jo det er noget for tykke mennesker på slankekur.. læs: mig..

Link to comment
Share on other sites

Nej nej Dan, det ER muskler der tæller.. Lyt aldrig til en pind..

030613. Mandag

HS + FL skill

OAC lockoff: 4min rest

V: 10,4,4 sek

H. 10,6,7 sek

RTO dips: 5x3

Adv tuck BL: 5x8sek

Skater SQ: 5x BW, 16, 24kg

Ring curls: 3x6

Link to comment
Share on other sites

Vil du uddybe det?

Yes - eksempelvis 'felge' og 'backward roll to support': http://gymnasticswod.com/content/backward-roll-rings-progression. Han viser det med band. Men du lærer aldrig at holde dig oppe, hvis man vender sig til at banded 'fanger dig'. Men til gengæld er det pludselig blevet en gøgler-øvelse, som flertallet kan lege med.

Et andet eksempel er planche, som han har hele seks videoer til - og i seneste video handler det stadig om bands og om, hvordan man skal rette ryggen. Det er fuldstændig ligegyldigt, om ryggen er ret eller ej. Det handler om skulderbladenes placering - på intet tidspunkt nævner han noget om det allervigtigste i planche: Hollow øvre ryg = skulderbladene op og frem = som en cat, der skyder ryg = diametralt modsatte af bænkpress scap position. Men til gengæld er det pludselig blevet en gøgler-øvelse, som flertallet kan lege med.

Press to handstand: http://gymnasticswod.com/content/press-handstand-progression-pt3 - Lad vær med at bruge en væg til at lære press HS. Man kan evt bruge en væg til at gøre den pænere, når man først har lært den. Men som start serverer væggen ikke læring - kun underholdning.

Det samme gælder front lever og back lever: Bands all the way = underholdning.

Og derfor siger jeg, at han vids i høj grad er designet til, at inspirere CF-trænere til nye øvelser, de kan underholde deres elever med. Men ofte øvelser, der ikke bringer dem tættere på faktisk at kunne det specifikke skill.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share