Mit HST-program


Workoutfanatic
 Share

Recommended Posts

Det ser ok ud. Det bedste du kan gøre er jo at gå igang og så lave nogle justeringer efter de første par træningsgange.

Selvom om der kun står 1 eller 2 sæt udfor øvelserne, så er 15 reps ugerne hårdere end man skulle tro. Mit gæt er at 2 sæt i både DB row og pulldown er på grænsen, men det afhænger naturligvis af hvad du er vænnet til, og hvor lange pauser du holder mellem hvert sæt.

Link to comment
Share on other sites

Morten Z ---> Mht. til ryg øvelserne, så er det fordi, at jeg har svært ved at få et nogenlunde "pump" ved få sets, og så er ryggen også et af mine "problemområder". :(

SAB---> Trapez var lige en taskefejl i de sene nattetimer. Der skulle havet stået BB upright row ( http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...prightRow.html)

Igen en tastefejl. der skulle havet ståen incline hip raise. (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineHipRaise.html)

BLACKICE---> Jeg syntes nu ikke det er så slemt med benene. Du har måske ikke lagt mærke til, at Squat og Ben-pres er Altering-øvelser. (skiftevis fra træningspas til træningspas) Der er jo kun 2 øvelser til mie quads og 1 til mine hams.

Tak for feedbacken! Jeg smider måske også lige nogle crunsches ind i programmet, men eller tror jeg bare jeg vil prøve at se hvordan det går, med programmet som det ser ud nu.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg ville aldrig selv bruge et program, der ikke har dødløft, squat og bænkpres som fundament. Det er din fond.

Til denne fond ville jeg tilsætte reverse grib chin-ups, bend over barbel rows, military press, leg extensions, calf raises, biceps curls, dips, french press og crunches.

Resten er kosmetik, som kan bruges til at forbedre svage sider.

Jeg kører selv 2x15, 2x10, 2x10, 2x8, 2x5, 2x5, 2x5(e), 2x5(e), da jeg synes, at 15 reps er lige mange nok. Men det er også en detalje, som er individuel.

Link to comment
Share on other sites

OliverM---> Den eneste de tre "fundementale" øvelser, som mangler, er dødløft... Dette er hovedsageligt pga, at den vil blive for hård ved min svage læng i 5RM perioden. Bryder mig heller ikke så meget om øvelsen. :thumb_down:

Reverse grip chinups kan jeg simpelthen tage for mange af til at holde dem under 15, og jeg gider ikke at stå og fedte med vægt og torv for længe. Ellers minder dit program jo meget om mit (bortset fra Dips).

"Resten er kosmetik, som kan bruges til at forbedre svage sider."

Er det hele i sidste ende ikke med hensigt på "kosmetikken"? Man træner vel BB for at se bedre ud i sine egne øjne... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes der er RIGTIG mange øvelser der skal køres hver gang og så mener jeg at 1 sæt er i underkanten.

Det vil efter min mening kun have den store indvirkning, hvis det bruges i eks. flyes efter brystet er kørt, men at implementere mange 1 sæts, vil jeg mene er spild af tid.

Men omvendt, skal det da prøves af.

Glæder mig til at høre om dine resultater.

Link to comment
Share on other sites

LAWMAN---> Mht. til de få sæt, er det for at "overholde" de typiske HST-principper, og derfor bliver der suplementeret med flere øvelser. Jeg har faktisk fået at vide, at jeg kører for MANGE sæt.

Hvis jeg får tid, opretter jeg min egen HST-log. (ikke fordi at der ikke er nok i forvejen!! :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share