SAS liga'en 2006/2007


Martin G
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Hvilke forventninger har i til den kommende sæson? Kan BIF leve op til sidste års 2. plads eller tilhører den OB?

FCK ser jo lidt for stærke ud til, at nogen som helst kan røre dem..

Kampprogram for sæsonen 2006/2007

Denne tråd var lidt ment som en tråd, hvor det meste omkring sas-liga'en 2006/2007 kan diskutteres..

Jeg holder på OB hele vejen!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

enig i, at FCK vel nok vinder mesterskabet - jeg tror ikke at Brøndby får købt nok nye spillere - de har jo solgt alt for mange. spændende bliver det om OB kan fortsætte de gode takter - lad os håbe det.

mest spændende bliver nedrykning vel.... jeg håber horsens rykker ud - mest pga. det der meget kedelige defensive spil de spiller. kandidater til nedrykning er randers, horsens, vejle, synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Pt. kan vi - OB - ikke stille med en eneste angriber, så jeg afventer situationen og ser hvilke forstærkninger vi får inden jeg kommer med et bud.

Dog virker FCK som 1'er ret sikker.

K

Link to comment
Share on other sites

FCK ser stærkest ud, det kan der ikke såes meget tvivl om. Måske har de mandskabet til at komme i champions league såfremt de får en ok lodtrækning. Sker det, kan det jo ske at de taber lidt point i superligaen på den bekostning.

Samtidig har BIF ikke gjort sine indkøb endnu, og Per Bjerregaard har proklameret at de ser sig om efter forstærkninger. Igen ser BIF ud til atvære de eneste der har potentialet til at true FCK, jeg tror ikke på andre kan. Det er dog ikke helt til at sige med BIF hvordan de kommer til at stå rustet til den nye sæson. De har fået ny træner, en række unge folk er blevet rykket op i A-truppen, og så kender vi ikke til de folk de forstærkninger der gerne skulle komme til vestegnen.

FCK ved man lidt mere hvor man har. De er med stor sandsynlighed MINDST ligeså gode som sidste år. De har samme træner, har solgt meget få, men har forstærket sig med et par spillere der bør kunne forstærke holdet.

Link to comment
Share on other sites

Randers har på papiret et noget stærkere hold end Vejle, Horsens mv.

Da Silva, Tøfting og den nye bulgarer på midten - det er satme giftigt :devil:

Er ikke helt enig her. Vejle har forstærket sig kraftigt på det seneste med 5-6 mand - bla. Alex Nørlund, Bora Zivkovic og Urmas Rooba. Tror ikke Horsens kan mønstre samme moral denne sæson og mon ikke de andre klubber giver den en tand ekstra mod Horsens, for at få vasket tavlen ren fra sidste år. Den anden nedrykningsplads mener jeg også står mellem Randers, Vejle og mon ikke også Silkeborg er med i den strid. Så har jeg en fornemelse om at Aab skuffer igen - men de rykker nok ikke ned. BIF må nok erkende at denne sæson bliver en udviklingssæson - men lad os nu se om de ikke kan drille FCK lidt... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Pt. kan vi - OB - ikke stille med en eneste angriber, så jeg afventer situationen og ser hvilke forstærkninger vi får inden jeg kommer med et bud.

Dog virker FCK som 1'er ret sikker.

K

Ja, vi skal se at have fingeren ud!

Men resten af truppen skal da ses i arbejde på lørdag mod Hibernian!

Hvis OB først får sig kvalificeret til UEFA-cuppen, så kommer det til at køre endnu bedre for OB. :smile:

Edited by Martin G
Link to comment
Share on other sites

Tror helt sikker på den vanlige 1-2 kamp... Tror ikke de andre hold kan blande sig selvom bif er blevet en del svagere. Håber dog FCK får en dårlig periode så der kan komme spænding. Bliver sku ikke spændende hvis mesterskabet er vundet 8 kampe før slut.

Link to comment
Share on other sites

Med de indkøb som FCK har foretaget her i sommerpausen må de være favoritter til at genvinde titlen. Brøndby er det eneste hold jeg kan se som reel udfordrer til titlen, da ingen af de andre hold er blevet nævneværdigt stærkere.

Vinder FCK så mesterskabet let? Det er ikke sikkert, hvis FCK kvalificerer sig til CHL vil det gå ud over den hjemmelige turnering. Samtidig har FCK et meget sværere program i starten med 3 udekampe i træk:

19-07-2006 19:00 SAS Ligaen [1] AC Horsens - FC København

22-07-2006 17:00 SAS Ligaen [2] Silkeborg - FC København

06-08-2006 15:00 SAS Ligaen [4] Viborg - FC København

13-08-2006 15:00 SAS Ligaen [5] FC København - OB

Brøndbys første 4 kampe:

19-07-2006 20:00 SAS Ligaen [1] Brøndby IF - Vejle

23-07-2006 18:00 SAS Ligaen [2] Brøndby IF - FC Nordsjælland

30-07-2006 18:00 SAS Ligaen [3] FC Midtjylland - Brøndby IF

06-08-2006 15:00 SAS Ligaen [4] Brøndby IF - AC Horsens

Så hvis Brøndby kan skaffe sig et forspring i de første kampe, hvor FCK også skal tænke på CHL-kval, kan meget ske. Herudover er BIF startende 11 ganske kompetente, BIF mangler derimod bredde på holdet, som kan blive kostbart.

Link to comment
Share on other sites

klown <-- jeg synes da fleste herinde bare har beskrevet FCK som favorit, og det kan man vel ikke fortænke folk i når man ser på sidste sæson og hvad der er sket med de 2 hold i denne periode mellem sidste og den sæson der er i vente.

At FCK skulle være uovervindelige synes jeg ikke der er nogen der har givet udtryk for, hvilket de selvfølgleig heller ikke er.

BIF burde dog overveje om ikke de burde forstærke sig på et par pladser. Personligt synes jeg de burde forstærke sig i midterforsvaret, da jeg synes de er meget tyndt besat der. Jeg er ikke imponeret over Trond A. og Per Nielsen har tendens til at få lidt skader i løbet af en sæson. Alternativt kan man håbe på nogle af de unge nye slår til på denne plads, måske Morten Rasmussen, men det er jo så bare spørgsmålet om han kan det i denne sæson

Link to comment
Share on other sites

klown <-- jeg synes da fleste herinde bare har beskrevet FCK som favorit, og det kan man vel ikke fortænke folk i når man ser på sidste sæson og hvad der er sket med de 2 hold i denne periode mellem sidste og den sæson der er i vente.

At FCK skulle være uovervindelige synes jeg ikke der er nogen der har givet udtryk for, hvilket de selvfølgleig heller ikke er.

BIF burde dog overveje om ikke de burde forstærke sig på et par pladser. Personligt synes jeg de burde forstærke sig i midterforsvaret, da jeg synes de er meget tyndt besat der. Jeg er ikke imponeret over Trond A. og Per Nielsen har tendens til at få lidt skader i løbet af en sæson. Alternativt kan man håbe på nogle af de unge nye slår til på denne plads, måske Morten Rasmussen, men det er jo så bare spørgsmålet om han kan det i denne sæson

Den var nu ikke møntet specielt på folk herinde, men på div. danske medier. Synes alle skrive at FCK er ohhhh så uovervindelige nu hvor de har købt Jesper Grønkål, selvom han ikke har vist noget bemærkelsesværdigt i flere år efterhånden.

Mht. forsvarsproblemet kan jeg kun give dig ret. Trond er ikke god nok, men Brøndby har pt. en midterforsvar fra Man U på prøvetræning, så hvis han efter al forventning bliver signet synes jeg det ser rimelig godt ud, og så har Morten Rasmussen faktisk vist ganske glimrende spil i de kampe han har fået.

Og det skal også lige siges at FCK ikke var altdominerende sidste sæson! Brøndby tabte mesterskabet i jylland. Derimod vandt de én af kampene mod FCK, hvorimod FCK ikke vandt en eneste.

Og så skal det også lige siges at der stadigvæk er masser tid til at hente forstærkninger i. Og mon ikke vi får set en forstærkning eller to inden det lukker ;)

klowN

Link to comment
Share on other sites

Brøndby tabte mesterskabet i jylland. Derimod vandt de én af kampene mod FCK, hvorimod FCK ikke vandt en eneste

hehe, ja, når man taber til både Horsens og AGF, som Brøndby gjorde, kan man sgu heller ikk blive mestre :bigsmile:

pinligt

Link to comment
Share on other sites

Og så skal det også lige siges at der stadigvæk er masser tid til at hente forstærkninger i. Og mon ikke vi får set en forstærkning eller to inden det lukker ;)

klowN

Men ligaen starter om tre dage, så det er da på tide at få gjort sine indkøb.

At FCK og ikke Brøndby er favoritter siger jo sig selv, når Brøndby kun har et halvt hold, medens FCK har et stærkere hold end sidste år, hvor de blev mestre.

Hvordan går det med OB og angribere. Da jeg tror de kan klare sig godt, ville jeg gerne have nogen OB'ere på mit drømmehold. Men der er overhovedet ingen OB-angribere. Spiller de med midtbanespillere i angrebet eller hvad :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share