SAS liga'en 2006/2007


Martin G
 Share

Recommended Posts

Det er sjovt som det der kort med at FCK bare er en klub, der betaler sig fra det hele altid kommer frem.

Faxe sagde sidste år i et interview at Brøndby var en rigtig klub. Sebastian bemærkede ironisk at Brøndby også var en fusionsklub, og så vidt jeg husker var Faxes svar noget i stil med: Ja, men de to klubber lever stadig som underafdelinger af Brøndby.

Jeg glemte lige et øjeblik, hvad er det nu FCK's ungdomsafdelinger hedder? Så vidt jeg husker er det B1903 og KB.

Jeg er enig i at Brøndby har gjort mere for dansk fodbold end FCK. Men mere end FCK nogensinde kommer til er måske at tage munden lidt for fuld med Per Bjerregaards lem!

Brøndby IF har eksisteret i 32 år. (Correct me if I am wrong!) FC København i 14. Det er sgu lidt svært at bygge en talentudvikling op på fem-seks år (Så kommer de til klubben som 14årige, og spiller på førsteholdet når de er 22). For man er jo sådan set nødt til at få talenterne et sted fra. Det er på vej nu. Laudrup d. IV, William Kvist, Martin Bergvold, Martin Bernburg med flere.

Desuden så synes jeg Brøndby kan takke Rosenhøj i Hvidovre for en stor del af deres "talentudvikling" gennem de sidste 15 år! Det samme kan FCK, og adskillige andre klubber i dansk fodbold. Der er ingen tvivl om at en spiller som Daniel Agger er i høj grad er blevet udviklet i Brøndby, men de havde nok ikke haft den store interesse i ham, hvis han ikke kunne noget, da han kom til klubben.

Det er muligt at Brøndby sidder på en eller anden formue efter de mange spillersalg, men Bjerregaard er sgu for nærig til at smide 25 millioner på en enkelt spiller. Og så får man altså ikke det bedste, heller ikke det næstbedste, og heller ikke det tredje-fjerdebedste som FCK får.

FCK vil gerne slås med i Europa, og for første gang har de nogle klassespillere, som kan gøre sig internationalt, og som mere eller mindre holder konstant højt niveau.

Jeg ved godt at det er en synd at holde med FCK, men jeg tror nu Gud tilgiver mig, da han selv er at finde på Nedre C hver gang FCK spiller hjemme! (Det må være forklaringen på alle de sene sejre!) Eller også er DET bare fordi at FCK og Brøndby er de eneste hold i SAS-ligaen som har fattet at en fodboldkamp varer 90 minutter og nogengange længere, og at mål scoret efter 89.59 minutter tæller ligeså meget som mål scoret på et hvilket som helst andet tidspunkt i kampen.

Men jeg håber inderligt på at når FCK løber på banen i Amsterdam på onsdag, så sidder 100% af Danmarks fodboldinteresserede og håber at de klarer den. Fordi det er en dansk klub, og vi er danskere, når vi bor i Danmark.

Jeg håber da også at både Brøndby, OB og Randers klarer sig godt i Europa, selvom Randers jo ikke er rigtige danskere... :tongue:

Du har ret, man skal se forskellen på Bif og FCK fra flere forskellige vinkler end jeg gav udtryk for før..

Det var os mere for at beklage mig over FCK´s måde at bygge et hold op på, de bruger alt for mange millioner på indkøb og for lidt arbejde på talent udvikling..

Man kan sige at den største forskel på Bif og FCK er, at Bif sælger spillere og FCK køber spillere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Shot>>

LINK

En fusion er vel ikke bare en fusion. Der er vel forskel på at fusionere to landsby-serieklubber (eller hva de nu har været) og så to gamle traditionsbundne klubber. Geografisk er der sikkert også lidt længere mellem Frederiksberg og Gentofte, end der er mellem B.Øster og B.Vester.

ps. når folk har en 'sjov' plante som avatar, er der vel god grund til ikke at hænge sig alt for meget i deres vrøvl.

pps. og nej - jeg holder IKKE med FC på onsdag :laugh: Jeg har prøvet, men jeg kan sku ikke :nonono:

Som der er skrevet ville Brøndby aldrig betale så mange milloner for en middelmådig Brasilianer, selvom de måske var ligeså ivrige som FCK var i at få kontrakt..

Ps. Hvis du virkelig lægger mere mærke til min "sjove" plante som avatar, end det jeg skriver sys jeg ærligtalt du skulle lade være med at svar på det!!!

Link to comment
Share on other sites

Shot>>

LINK

En fusion er vel ikke bare en fusion. Der er vel forskel på at fusionere to landsby-serieklubber (eller hva de nu har været) og så to gamle traditionsbundne klubber. Geografisk er der sikkert også lidt længere mellem Frederiksberg og Gentofte, end der er mellem B.Øster og B.Vester.

ps. når folk har en 'sjov' plante som avatar, er der vel god grund til ikke at hænge sig alt for meget i deres vrøvl.

pps. og nej - jeg holder IKKE med FC på onsdag :laugh: Jeg har prøvet, men jeg kan sku ikke :nonono:

Du virker bare mere og mere som en guttermand, efterhånden som jeg lærer dig bedre at kende Jens :wub:

Parkens sports & entertainment vs BIF kan slet ikke sammenlignes.

Der er forresten blevet rejst tiltale mod Don Ø for insider-handel.

Link to comment
Share on other sites

Som der er skrevet ville Brøndby aldrig betale så mange milloner for en middelmådig Brasilianer, selvom de måske var ligeså ivrige som FCK var i at få kontrakt..

Kan slet ikke se hvorfor hans oprindelsesland har noget som helst med hans fodbold at gøre. Han opvokset og har kun spillet fodbold i Sverige.

Det er vel ikke kun BIF der skal have credit for ikke at gide, at betale overpris for noget generelt, der er der da masser af andre selskaber, organisationer og fornuftige mennesker der heller ikke begår samme fejltagelse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej, I har nok ret i at Brøndby aldrig ville betale 25 millioner for en middelmådig brasilianer, men eftersom ingen her har set Ailton spille, så er det nok svært at bedømme om han er middelmådig på stående fod. Han bliver ikke brugt så meget i sin svenske klub pt, men har alligevel formået at score fire mål i syv kampe for en bundklub.

Ja, Brøndby sælger, FCK køber. Hmmm, for det er jo måden at få succes i europæisk fodbold på: Vi har en god stabil grundstamme: vi sælger halvdelen og ser hvordan det går i næste sæson.

FCK er realistiske. De har en målsætning om at være med i CL. Ville jeg ønske der var flere danske spillere på holdet? Ja. Men jeg kan ikke komme i tanker om andre end landsholdsspillerne som har det samme niveau som NOGLE (ikke alle, læg mærke til det!) af de spillere, som er i FCK's startopstilling.

FCK har gjort det på en praktisk måde. Købt en masse fremragende spillere til en billig pris, og videreudviklet dem selv. Se på en spiller som Tobias Linderoth. En god midtbanespiller da han kom til klubben. Nu: han er jo klasser bedre end Marcus Lantz fra Brøndby, hvor det var mere 50/50 tidligere.

FCK har pt. følgende unge spillere i deres seniortrup: Martin Bergvold, Martin Bernburg, Morten Bertolt, William Kvist, Jamil Fearrington, Nicolaj Hansen og Jeppe Brandrup. Disse er en del af det andet kuld af unge talenter fra FCKs ungdomsafdeling.

Ja, Brøndby har flere, men som jeg nævnte i mit tidligere indlæg, så tager talentudvikling tid. Vi kan snakkes ved om 20 år, og se hvem der udvikler flest nye talenter. :smile:

Fusion er fusion. Om det er Brøndbyøster og Brøndbyvester, eller om det er Gentofte og Frederiksberg. KB var kørt fast, og udviklede sig ikke mere, B1903 var i toppen af dansk fodbold. De to klubber fusionerede. Jeg kender ikke de præcise omstændigheder, da jeg var ni år gammel, da det skete.

Brøndbyfans skjuler altid det faktum at BIF er en fusionsklub. Det må være fordi hadet til FCK er blevet så stort at ordet "fusion" er blevet et bandeord.

Men faktum er, uanset hvordan man vender og drejer det: FCK er pt. flagskibet i dansk fodbold. Mange udenlandske spillere eller ej. De har vundet Royal "ligegyldig" (er det ikke det turneringen hedder på pestegnen? Men det havde nok været noget andet hvis man selv havde vundet.) to år i træk, de har taget DM-titlen fire af de sidste seks år, vundet "The Double" for tre år siden. (Brøndby vandt den for to år siden, ved det godt!).

FCK mangler én ting for at leve op til Brøndbys stolte fortid: europæisk succes, og mon ikke det kommer en dag?

Link to comment
Share on other sites

Nej, I har nok ret i at Brøndby aldrig ville betale 25 millioner for en middelmådig brasilianer, men eftersom ingen her har set Ailton spille, så er det nok svært at bedømme om han er middelmådig på stående fod. Han bliver ikke brugt så meget i sin svenske klub pt, men har alligevel formået at score fire mål i syv kampe for en bundklub.

FCK er realistiske. De har en målsætning om at være med i CL. Ville jeg ønske der var flere danske spillere på holdet? Ja. Men jeg kan ikke komme i tanker om andre end landsholdsspillerne som har det samme niveau som NOGLE (ikke alle, læg mærke til det!) af de spillere, som er i FCK's startopstilling.

FCK har gjort det på en praktisk måde. Købt en masse fremragende spillere til en billig pris, og videreudviklet dem selv. Se på en spiller som Tobias Linderoth. En god midtbanespiller da han kom til klubben. Nu: han er jo klasser bedre end Marcus Lantz fra Brøndby, hvor det var mere 50/50 tidligere.

FCK har pt. følgende unge spillere i deres seniortrup: Martin Bergvold, Martin Bernburg, Morten Bertolt, William Kvist, Jamil Fearrington, Nicolaj Hansen og Jeppe Brandrup. Disse er en del af det andet kuld af unge talenter fra FCKs ungdomsafdeling.

Ja, Brøndby har flere, men som jeg nævnte i mit tidligere indlæg, så tager talentudvikling tid. Vi kan snakkes ved om 20 år, og se hvem der udvikler flest nye talenter. :smile:

Fusion er fusion. Om det er Brøndbyøster og Brøndbyvester, eller om det er Gentofte og Frederiksberg. KB var kørt fast, og udviklede sig ikke mere, B1903 var i toppen af dansk fodbold. De to klubber fusionerede. Jeg kender ikke de præcise omstændigheder, da jeg var ni år gammel, da det skete.

Brøndbyfans skjuler altid det faktum at BIF er en fusionsklub. Det må være fordi hadet til FCK er blevet så stort at ordet "fusion" er blevet et bandeord.

Men faktum er, uanset hvordan man vender og drejer det: FCK er pt. flagskibet i dansk fodbold. Mange udenlandske spillere eller ej. De har vundet Royal "ligegyldig" (er det ikke det turneringen hedder på pestegnen? Men det havde nok været noget andet hvis man selv havde vundet.) to år i træk, de har taget DM-titlen fire af de sidste seks år, vundet "The Double" for tre år siden. (Brøndby vandt den for to år siden, ved det godt!).

FCK mangler én ting for at leve op til Brøndbys stolte fortid: europæisk succes, og mon ikke det kommer en dag?

Jeg tror personligt ikke BIF har været omkring Ailton i et stykke tid. Link. Jeg har set Ailton spille, han er en god spiller, men ligner ikke Santis, i og med, at han ikke er kropsstærk boksspiller. Han minder mere om Berglund. Men jeg synes dog slet ikke at han er 20 mio værd, der er immervæk forskel på at spille for bunden af Allsvenskan til at spille i toppen i suppen. Nu har han ikke nogen egentlig konkurrence på pladsen, så regner da med, at han kan score en del mål, men nok mest fordi han netop spiller for fck. Umiddelbart ville jeg sammenligne ham med Gilberto Macena fra ACH.

Panikkøb har altid været raus i BIF, bl.a. fordi man har et regnskab der skal tages højde for. Fodbold-delen alene skal give overskud, da man ikke har badeland og wellness-løsninger til at dække en underskudsforretning.

I BIF har der altid stået en ny angriber, nogenlunde integreret, klar til at tage over når de store bombere blev solgt. Dette har desværre ikke været tilfældet under ML, da de nye krafter ikke fik de store chancer for at tilspille sig spilletid(avdic, zimling, absa). Lorentzen skal dog nok overtage når han er kommet op i gear.

Og jeg mener ganske enkelt at du tager fejl mht Linderoth vs Lantz, men det er jo nok en smagssag når det kommer til stykket. :smile:

Det er ikke kun europæisk succes, det er en historie af europæisk succes. Og jo, jeg tror at pse nok skal få deres bid af kagen de næste par år :smile:

Royal league har, op til nu, været en træningsturnering. Da det ligger udenfor sæsonen, har det jo også været en oplagt mulighed, både for BIF og FCK, at prøve nye kræfter af, både udefra og fra u-trupperne. Dermed ikke sagt at BIF tog mere løst på det end FCK, men generelt er det ikke andet end en sponsor-turnering. Den har jo også lige været ved at lukke ned, netop fordi sponsorerne var utilfredse med at storhold som BIF og FCk stillede med b-hold og derfor ikke trak tilskuere eller tv-kiggere til.

Flagsskib og flagsskib, lad dem nu lige etablere sig først, det er ikke fordi vi har skotske tilstande.

Hvad blev der forresten af din signatur med "fodboldfans er no life and low lifes"? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så fotæl mig lige hvor i deres balance, jeg kan finde alle deres penge til at investere. Sådan som jeg ser det har BIF omkring 130 mio. kr. gæld og omkring 3 mio. kr. likvider. Regnskab

Du kan finde balancen i at de lige er kommet med års regnskab, og kom ud med et overskud på omkring 60 millioner så vidt jeg husker er hvad de blev børsnoteret for..

Link to comment
Share on other sites

Flagsskib og flagsskib, lad dem nu lige etablere sig først, det er ikke fordi vi har skotske tilstande.

skotske tilstande er da lige nøjagtigt det vi har. Den skotske liga består af en række eldenige hold og så 2 gode som skiftevis vidner titlen.

Det er da helt det samme i DK.

Hvad mener du iøvrigt med de ikke er etablerede??

og mht til panikkøb var trond A da et panikkøb da de fik nogle skader. Iøvrigt rart at han er blevet erstattet af en indtil videre meget bedre spiller(Mark Howard)

Link to comment
Share on other sites

skotske tilstande er da lige nøjagtigt det vi har. Den skotske liga består af en række eldenige hold og så 2 gode som skiftevis vidner titlen.

Det er da helt det samme i DK.

Hvad mener du iøvrigt med de ikke er etablerede??

og mht til panikkøb var trond A da et panikkøb da de fik nogle skader. Iøvrigt rart at han er blevet erstattet af en indtil videre meget bedre spiller(Mark Howard)

Nu har Brøndby og FCK jo ikke vundet titlen hver gang i nyere tid :wink: Jeg husker, at både Lyngby, Silkeborg, Aab og Herfølge har vundet og i 96/97 var AGF nok det bedst hold, men de smed som bekendt mesterskabet væk og vandt pokalen. I skotland vinder Rangers og Celtic næsten altid over de andre hold, men i den danske liga kan alle holdene slå hinanden, og Brøndby har som bekendt også haft sine problemer med jyske hold, som er placeret i den dårligste del af rækken.

Jeg behøver vel ikke at nævne, at BIF og FCK spillede elendigt i pokalen, og den blev som bekendt vundet af et hold fra den næstebedsterække. Det vil næppe have sket i Skotland :smile:

Link to comment
Share on other sites

Faber <--- det jeg hæfter mig ved er at FCK og BIF er meget bedre end de andre hold, det kan du vel dårligt være uenig i. Måske har de ikke været sådan i helt så lang tid som i skotland, men det har været sådan i en pæn sjat år, og det ser da ikke ud til der blvier ændret på det foreløbig-

Ja, den smutter engang imellem mod de mindre hold, og det gør den også for celtic og rangers.

Lige præcis en turnering som Pokal turneringen kan det lade sig gøre at den smutter for de store fordi det er så få kampe der afgør om man går videre.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Faber <--- det jeg hæfter mig ved er at FCK og BIF er meget bedre end de andre hold, det kan du vel dårligt være uenig i. Måske har de ikke været sådan i helt så lang tid som i skotland, men det har været sådan i en pæn sjat år, og det ser da ikke ud til der blvier ændret på det foreløbig-

Ja, den smutter engang imellem mod de mindre hold, og det gør den også for celtic og rangers.

Lige præcis en turnering som Pokal turneringen kan det lade sig gøre at den smutter for de store fordi det er så få kampe der afgør om man går videre.

Brøndby og FCK har da den unike mulighed, at de har pengene til at købe et godt hold, men jeg synes ikke, at det allerede fra starten af sæsonen er afgjort, at mesterskabskampen bliver mellem FCK og BIF. Jeg synes dog, at der er flere hold, der er lige så gode som BIF på papiret bl.a. Viborg, at det så ikke går så godt lige pt. er en anden sag. BIF har efter min mening deres dårligste hold nogensinde.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg forslår en struktur-ændring: SAS-ligaen skal kun bestå af FCK og BIF. Så er alle glade. De kan så møde hinanden i århundredets lokalbrag 33 gange på en sæson - Onside laver selvfølgelig 10 timers optakter til hver kamp, alt andet ville være en klar underdisponering af de to gude-hold.

Som et udfald af denne drastiske reform, vil FCK og BIF straks ryge ind i CL's forjættede land. For det var jo et anerkendt faktum, at FCK tabte til Ajax (vi fjerner skidtet) fordi resten af holdene i SAS-ligaen ikke var gode nok. Det er klart.

Dommerstanden vil blive privatiseret og kun bestå at Kim Milton. Han skal naturligvis ejes af Lalandia, det herlige badeland for hele familien. Og så må der kun spilles i ultrastramme Kappa-trøjer. Ellers ville det jo ligne, at Brede Langeland havde anoreksi........

Hurra for ensretning - forza BIF og FCK!

ps. de 10 resterende hold kunne så lave en liga, der skulle hedde noget så ordinært som "Super-liagen". Her skulle der bare spilles fodbold. Lyder kedeligt, ikke? Slet ikke smart nok for FCK og BIF.

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

FCK vinder.

Vejle og sikkert Horsens rykker ned.

Tror ikke, at de næste år ser lyst ud for BIF og dansk fodbold i almindelighed.

Dansk fodbold har alligevelt været skod siden årtusindeskiftet og ser det ikke tegne godt. 90'erne er nok den bedste periode der var og nogensinde vil være.

Måske, hvis der er VIRKELIG store talenter blandt de gutter som er 14-16 år idag, så kan det godt være at det bliver bedre ... on 8-10 år...

edit: Alligevel er der ikke nok stolthed og klubfølelse til at sige nej til penge, blive i "barndomsklubberne" eller generelt danske klubber, længere og kæmpe for at presse fodbolden frem.

Brede Langeland
Hahahahaha Edited by roc
Link to comment
Share on other sites

men jeg synes ikke, at det allerede fra starten af sæsonen er afgjort, at mesterskabskampen bliver mellem FCK og BIF. Jeg synes dog, at der er flere hold, der er lige så gode som BIF på papiret bl.a. Viborg, at det så ikke går så godt lige pt. er en anden sag. BIF har efter min mening deres dårligste hold nogensinde.

ja, der er jeg så ikke enig. Jo på frontangriber posten synes jeg Viborg er bedre. Jeg næsten alle BIFs kampe indtil videre i denneher sæson, og man kan jo ikke undgå at sammenligne med hvordan holdet har set ud i den forrige sæson.

Intil videre må jeg sige at deres forsvar er blevet MEGET bedre. Mark Howard har været en markant forstærkning og umiddelbart ser den nye Adam Eckersly som debuterede igår også ud til at være en god forstærkning på venstre back. På højreback alle dem der har spilelt der gjort det bedre end Rytter. På midtbanen har Spellman de gange han har spilelt der gjort det ret godt. Det vilel så pynte lidt på det hvis Lantz eller Retov var klar, men det blvier de jo nok. På kanten er Lorentzen klar igen, så den kant fejler ikke noget. forskellen er så at de 2 forresten Ericsson og Duncan/Peguero er dårligere end Skoubo og Elmander. Tilgengæld er de blevet styrket den anden vej. jeg synes ikke holdet er så dårligt som du gerne vil gøre det til. Jeg er da ihvertfald frisk på at vædde om de bliver bedre placeret end Randers :-p

inden sæsonen gik igang tror jeg nu nok de fleste regnede med(ikke at det har ændret sig) at mesterskabet skulle afgøres mellem BIF og FCK, mig selv inklusiv

Kalkunen <--- FCK må også gribe i egen barm, hvilket ståle også gjorde da han blev interviewet omkring det. Der er dog ingen tvivl om at FCK ville have større chancer for at komme i chl, hvis de til dagligt blev presset lidt mere. Er du enig?? Hvordan det så skulle gøres er en anden sag. Man kunne droppe superligaen og have en nordisk liga, eller man kunne skære superligaen ned til 10 og spille 4 gange mod hinanden istedet for den lidt skæve model med 3. En anden måde kunne være at indføre en form for slutspil efter efterårs sæsonen, såder var oprykningsspil og nedryknings spil

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kalkunen <--- FCK må også gribe i egen barm, hvilket ståle også gjorde da han blev interviewet omkring det. Der er dog ingen tvivl om at FCK ville have større chancer for at komme i chl, hvis de til dagligt blev presset lidt mere. Er du enig?? Hvordan det så skulle gøres er en anden sag. Man kunne droppe superligaen og have en nordisk liga, eller man kunne skære superligaen ned til 10 og spille 4 gange mod hinanden istedet for den lidt skæve model med 3. En anden måde kunne være at indføre en form for slutspil efter efterårs sæsonen, såder var oprykningsspil og nedryknings spil

Tja… De sidste mange år har såkaldte ”eksperter” forsøgt at forklare hvorfor danske hold klarer sig så dårligt i Europa. Det ene år er det teknikken, det andet år er det kynismen, det tredje år er fysikken, det fjerde år er det SAS-ligaens struktur, det femte år er det ………………………………… Og sådan bliver de ved. I år er det så de andre hold i SAS-ligaen, der står for skud. Jeg giver ikke noget for det. Forklaringen på den manglende succes i Europa er simpel; danske hold - inklusiv FCK og BIF - er hamrende ringe set i et internationalt perspektiv. Vi mangler simpelthen 20 % i alle kategorier.

K

Link to comment
Share on other sites

Folk synes at have en meget høj mening om dansk fodbold.

I sidste ende, er det bare en skodliga i et lille land.

Der er ingen andre undskyldninger, andet end at spillerne er ikke gode nok.

Dog, prøver de bedste hold (med undtagelse af FCK mod HSV) ikke at tilpasse sig til det, pga arrogance, eller jeg ved ikke hvad, i stil med f.eks RBK og de enkelte Israelske hold (Maccabi fra Tel Aviv og Haifa og Hapoel Haifa), i de kampe hvor der er lidt udsigt til at vinde.

4 mål lukkede ind, på én halvleg, mod et "russisk skodhold" eksemplificerer det meget godt.

Edited by roc
Link to comment
Share on other sites

Folk synes at have en meget høj mening om dansk fodbold.

I sidste ende, er det bare en skodliga i et lille land.

Der er ingen andre undskyldninger, andet end at spillerne er ikke gode nok.

Dog, prøver de bedste hold (med undtagelse af FCK mod HSV) ikke at tilpasse sig til det, pga arrogance, eller jeg ved ikke hvad, i stil med f.eks RBK og de enkelte Israelske hold (Maccabi fra Tel Aviv og Haifa og Hapoel Haifa), i de kampe hvor der er lidt udsigt til at vinde.

4 mål lukkede ind, på én halvleg, mod et "russisk skodhold" eksemplificerer det meget godt.

Følger der en dekoder med til indlægget. Det giver jo slet ingen mening :blink:

Men ellers er jeg enig i at SAS-ligaen er en skodliga, og vi taber i Europa af den simple grund at vi ikke er bedre. Sammenligningen med Skotland passer meget godt, bortset fra at Celtic og Rangers er bedre end FCK og Brøndby, som gang på gang bliver til grin i Europa.

Det bliver nok ikke bedre, så længe at selv halvgode spillere bliver solgt til udlandet, hvor halvdelen sidder på bænken. FCK er dog begyndt at købe forstærkninger, som forbedrer holdet, istedet for at finde spillere, som bare er fyld, som mange andre klubber gør.

Link to comment
Share on other sites

Lidt mere klart:

Danske hold har det med at spille lidt for offensivt og "vovet" mod bedre hold og være arrogante mod hold som er lige gode som dem eller af ringere kvalitet.

Det, at noget virkede "engang", er ikke et godt argument for at sætte en masse ting over styr, for at spille "smuk" eller "positiv" fodbold, når ens hold mangler evnerne til det.

Gorica-kampen, hvor FCK blev rullet hårdt, er et meget godt eksempel.

4 mål lukket ind på en halv time mod Lokomotiv, er også.

Lokomotiv er klart, et godt hold, men alligevel, den måde Brøndby fuckede den kamp, viser bare den totale tåbelighed, som synes at herske i dansk klubfodbold mht Europæiske kampe.

BIF og FCK kunne etablere sig faste hold i CL, hvis de spillede med 10 mand bag bolden i forsvar og 4 mand bag bolden i kontra og kun prøve at bygge spillet op, når de havde trættet modstanderne nok og fået tempoen tilstrækkeligt ned, for at selv kunne følge med.

På samme måde som Rosenborg har gjort det i mange år.

Manglen på dette, var hovedårsagen bag Brøndbys ret store nederlag mod Palermo.

Endnu et hold, som jeg bestemt ikke vil kategorisere som et storhold.

Eneste eksempe på at spille for et resultat,l i de seneste år, som jeg kan tænke på, var FCK's Matt Messias-cirkus.

Men også der, kunne det let have blevet 1-0 i første halvleg efter et FCK-angreb, som resulterede i en HSV-kontra hvor Barbarez formåede at skyde overmål, mens han var stortset udækket i målfeltet.

Sådan en "etablering" i Champions League, ville i første omgang, resultere i en flerdobling af disse klubbers indtjening og give en hel del UEFA point til Danmark - lettere kvalifikation til diverse turneringer.

Pengene ville resultere i det at man til en vis udstrækning kunne holde på egne talenter og til dels i det at man kunne gøre mere for talentudvikling, talentspejdning i steder som Afrika, hvor der er udsigter for at rent faktisk få gode spillere (Yakubu Aiyegbeni, John Paintsil, Sibusiso Zuma var alle spillere, der blev samlet op af mindre klubber, i Europæisk sammenhæng, og er meget gode og spiller fast på deres respektive landshold, idag) ind og ikke mindst, køb af gode udenlandske spillere, i stedet for at købe nogen, som vil muligvis være god i SAS Ligaen, men bare ikke kunne slå til på CL niveau og i bedste fald, være en gennemsnitslig spiller i en større liga.

Hvis, med en heldig lodtrækning og meget gode præstationer i gruppespillet, BIF/FCK kunne kvalificere sig til en ottendedelsfinale eller endda en kvartfinale, ville det være et kæmpe boost for dansk fodbold og både bringe penge og eksponering ind, sådan at det ville sikkert være lettere at bringe større talenter ind fra udlandet og måske, ved at højne niveaut i de nationale ligaer, nå op på et niveau som i f.eks Holland, Grækenland og Tyrkiet, hvor en minoritet af hold styrer det hele, men disse hold er relativt gode.

Jeg føler, at Brøndby og FCK har stor potentiale, større end f.eks Rosenborg, men gør de forkerte ting.

Edited by roc
Link to comment
Share on other sites

Argh... hvorfor sidder I også og hidser jer sådan op over to midterhold. Nææ... AaB - se dét holder! "Vi ligger nummer ét..." :laugh::laugh:

Nå, spøg til side. Jeg overvejer kraftigt, som nordjyde i eksil, at smutte ind og se drengene i aktion i Parken på søndag. Nogen der er friske? Eventuelt i en sektion derinde hvor jeg ikke ender med fire brækkede ribben, et skævt snudeskaft og hovedpine i to uger? :blink::tongue: (for jeg kommer jo nok til at hoppe af glæde en 3 - 4 gange når PricaPower ta'r røven på tjøwenhaunernes forsvar og målmand :wink::w00t: )...

Nogen friske? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nu har Brøndby og FCK jo ikke vundet titlen hver gang i nyere tid :wink: Jeg husker, at både Lyngby, Silkeborg, Aab og Herfølge har vundet og i 96/97 var AGF nok det bedst hold, men de smed som bekendt mesterskabet væk og vandt pokalen. I skotland vinder Rangers og Celtic næsten altid over de andre hold, men i den danske liga kan alle holdene slå hinanden, og Brøndby har som bekendt også haft sine problemer med jyske hold, som er placeret i den dårligste del af rækken.

Jeg behøver vel ikke at nævne, at BIF og FCK spillede elendigt i pokalen, og den blev som bekendt vundet af et hold fra den næstebedsterække. Det vil næppe have sket i Skotland :smile:

1995/96 Brøndby IF

1996/97 Brøndby IF

1997/98 Brøndby IF

1998/99 AaB

1999/00 Herfølge Boldklub

2000/01 FC København

2001/02 Brøndby IF

2002/03 FC København

2003/04 FC København

2004/05 Brøndby IF

2005/06 FC København

Det er da rigtigt at inden for de seneste 11 år er der 2 andre hold, som har vundet ligaen, men jeg mener dog at dominansen er blevet større og større for de 2 store. Hvilket også har udmøntet sig i at det kun er FCK eller BIF, som er blevet mestre i det nye årtusinde. Faktisk tabte FCK kun 4 kampe sidste år ud af 33 mulige, så så jævnbyrdige er de vel heller ikke. Til sammenligning tabte Celtic 3 og Rangers blev nr. 3 sidste år.

Det er jo også lidt et definitions spørgsmål hvad nyere tid er.

Link to comment
Share on other sites

Argh... hvorfor sidder I også og hidser jer sådan op over to midterhold. Nææ... AaB - se dét holder! "Vi ligger nummer ét..." :laugh::laugh:

Nå, spøg til side. Jeg overvejer kraftigt, som nordjyde i eksil, at smutte ind og se drengene i aktion i Parken på søndag. Nogen der er friske? Eventuelt i en sektion derinde hvor jeg ikke ender med fire brækkede ribben, et skævt snudeskaft og hovedpine i to uger? :blink::tongue: (for jeg kommer jo nok til at hoppe af glæde en 3 - 4 gange når PricaPower ta'r røven på tjøwenhaunernes forsvar og målmand :wink::w00t: )...

Nogen friske? :blush:

Jeg kan anbefale C3-sektionen MUAHAHAHA :devil: Tag endelig en Ååååååååhhhb-trøje. Vi bider ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

1995/96 Brøndby IF

1996/97 Brøndby IF

1997/98 Brøndby IF

1998/99 AaB

1999/00 Herfølge Boldklub

2000/01 FC København

2001/02 Brøndby IF

2002/03 FC København

2003/04 FC København

2004/05 Brøndby IF

2005/06 FC København

Det er da rigtigt at inden for de seneste 11 år er der 2 andre hold, som har vundet ligaen, men jeg mener dog at dominansen er blevet større og større for de 2 store. Hvilket også har udmøntet sig i at det kun er FCK eller BIF, som er blevet mestre i det nye årtusinde. Faktisk tabte FCK kun 4 kampe sidste år ud af 33 mulige, så så jævnbyrdige er de vel heller ikke. Til sammenligning tabte Celtic 3 og Rangers blev nr. 3 sidste år.

Det er jo også lidt et definitions spørgsmål hvad nyere tid er.

Jeg er da også enig i, at BIF og FCK har vist sig at være bedst over en hel sæson, men når fx BIF og FCK spiller mod andre hold, så er de jo ikke total dominerende. Der kan sagtens komme et hold og overraske og vinde titlen, og selvom jeg ikke er Aab-fan, så må de gerne løbe med titlen for min skyld :4thumbup:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg er da også enig i, at BIF og FCK har vist sig at være bedst over en hel sæson, men når fx BIF og FCK spiller mod andre hold, så er de jo ikke total dominerende. Der kan sagtens komme et hold og overraske og vinde titlen, og selvom jeg ikke er Aab-fan, så må de gerne løbe med titlen for min skyld :4thumbup:

Det kan da godt være, at der kommer et hold en enkelt sæson og driller lidt. Problemet er som jeg ser det, at der ikke er et hold i Jylland, som kontinuerligt kan true de 2 to store. Hvilket IMO ville være godt for ligaen med 1 eller 2 hold fra Jylland, som modpol.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

FCK vinder.

Vejle og sikkert Horsens rykker ned.

Tror ikke, at de næste år ser lyst ud for BIF og dansk fodbold i almindelighed.

Dansk fodbold har alligevelt været skod siden årtusindeskiftet og ser det ikke tegne godt. 90'erne er nok den bedste periode der var og nogensinde vil være.

Måske, hvis der er VIRKELIG store talenter blandt de gutter som er 14-16 år idag, så kan det godt være at det bliver bedre ... on 8-10 år...

edit: Alligevel er der ikke nok stolthed og klubfølelse til at sige nej til penge, blive i "barndomsklubberne" eller generelt danske klubber, længere og kæmpe for at presse fodbolden frem.

Hahahahaha

Lad mig slå fast én gang for alle. Vejle rykker IKKE ned. Og ja, jeg ved godt at VB ikke har fået point endnu. Men, efter 6 spillerunder har de mødt nummer 1,2,3,4,5 og 7.

Når VB over de næste uger møder Viborg, SIF, Randers og Horsens så skal der nok komme gang i pointhøsten.

FCK vinder selvfølgelig ligaen igen i år. Men, det kan jo ligesom ikke alene være tilfredsstillende for et hold med det budget. Hvis ikke de ryger med i CL eller gør det rigtigt godt i Uefa-cup'en, så må sæsonen siges at være en fiasko - uanset hvad de vinder herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share