Mikkel Kessler mod Markus Beyer en realitet


apprenti
 Share

Recommended Posts

Det tænkte jeg også, da jeg læste nyheden om et muligt comeback. For han var jo da giftig i sine unge dage, men 'skader' osv. satte desværre et lidt skidt eftermæle, og al balladen i kulisserne med/mod Stald Palle gjorde ikke helhedsindtrykket bedre.

Men Mads havde jo talent. Kunne da være sjovt med den kamp mellem ham og Kessler. :blush:

KUNNE have været sjovt. Nu vil det være spild af Mikkels tid. Han har gået stille med dørene, ladet næverne tale, mens ML bare har ladet munden køre. Jeg synes ærlig talt Kessler fortjener bedre, end at skulle tage et skridt tilbage i karrieren, for Mads Larsens skyld.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tager jeg helt fejl, hvis jeg mener at Kessler fik/tog sit første WM-bælte, på et afbud fra Mads Larsen?

Mener at Mads blev skadet, og ville have kampen udsat - Det ville Mogens Palle ikke, og gav i stedet kampen til Mikkel Kessler - der som bekendt vandt!

Som jeg husker det, bundede det i en masse stridigheder, mellem Mads Larsen og Stald Palle, hvilket også er grunden til, at Mads Larsen ikke har bokset siden - Stald Palle er i den forbindelse blevet beskyldt for, at ødelægge Mads' boksekarriere!

Da Kessler vandt sit første bælte, var Mads altså på papiret en bedre bokser! Mads er ikke "over the hill" - og jeg er ikke i tvivl om, at han kan komme op på niveau igen - spørgsmålet er så bare, hvor meget Kessler har udviklet sig i forhold til Mads?

Hvis kampen kommer i stand, bliver det i mine øjne den mest interessante kamp til dato - fuck Clazaghe (Eller hvordan det staves :tongue: ) Larsen Vs. Kessler vil jeg betale hele min manglende formue for at få lov at opleve fra ringside! :w00t:

Men Kessler er pt. den bedste bokser i verden, i hans klasse - ingen kan røre ham lige nu! :superman:

Edit: Pugilist kom først, og bekræftede (noget) af min hukommelse?

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt heller ikke meget til overs for Mogens Palle. Kender masser af rædselshistorier fra boksere og trænere der har/har haft med ham at gøre. Men lige i det her tilfælde kan jeg altså ikke se hvad problemet er. Det er Mads der bliver skadet, og derfor ikke kan bokse. Skal Mogens Palle bare skrotte hele stævnet? Det er jo også en VM kamp for ham! Og der er ingen garanti for chancen stadig ville være der, når Mads Larsen engang blev klar igen. Ved at lade Kessler tage kampen, redder han jo stævnet, og dermed sin egen økonomi. Desuden kan han jo så garantere, i tilfælde af Kessler vinder, at Mads Larsen får sin chance da han bliver klar.

Mads blév klar. Han fik sin chance, og endda til en bedre løn end den anden kamp ville have givet. Hvad er det Mogens Palle gør forkert? Jeg kan ikke se det? :blink:

Edit: I øvrigt vil det ikke være Calzaghe du fuck'er, hvis Kessler vs. Mads Larsen bokses i stedet. Calzaghe har lige så lidt lyst til at møde Kessler nu hvor det er en realitet, som Mads Larsen havde da han fik tilbuddet.

Ud over det, så er det da synd for Kessler, at han skal spilde tiden på at møde en notorisk tøsedreng ("ups, jeg blev lige skadet, igen, igen, igen"), når han nu er langt forbi det punkt i karrieren.

I øvrigt kan jeg ikke se hvronår Kessler skulle få tid til at møde ham? Han skal forsvare mod Librado Andrade og Anthony Mundine de næste gange, såfremt han vil beholde titlerne.

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Tager jeg helt fejl, hvis jeg mener at Kessler fik/tog sit første WM-bælte, på et afbud fra Mads Larsen?

Mener at Mads blev skadet, og ville have kampen udsat - Det ville Mogens Palle ikke, og gav i stedet kampen til Mikkel Kessler - der som bekendt vandt!

Som jeg husker det, bundede det i en masse stridigheder, mellem Mads Larsen og Stald Palle, hvilket også er grunden til, at Mads Larsen ikke har bokset siden - Stald Palle er i den forbindelse blevet beskyldt for, at ødelægge Mads' boksekarriere!

Da Kessler vandt sit første bælte, var Mads altså på papiret en bedre bokser! Mads er ikke "over the hill" - og jeg er ikke i tvivl om, at han kan komme op på niveau igen - spørgsmålet er så bare, hvor meget Kessler har udviklet sig i forhold til Mads?

Hvis kampen kommer i stand, bliver det i mine øjne den mest interessante kamp til dato - fuck Clazaghe (Eller hvordan det staves :tongue: ) Larsen Vs. Kessler vil jeg betale hele min manglende formue for at få lov at opleve fra ringside! :w00t:

Men Kessler er pt. den bedste bokser i verden, i hans klasse - ingen kan røre ham lige nu! :superman:

Edit: Pugilist kom først, og bekræftede (noget) af min hukommelse?

En kamp mellem Larsen og Kessler kunne da være superfed :w00t: , men jeg tror der er laaaang vej tilbage til det niveau for Mads...Man mangler altså lidt ringrutine, når man ikke har været i kamp i 3 år. Hvad Mads har brugt de 3 år på er jo ikke til at sige...det så nu ud til at han havde en ret fornuftig vægt (og i forlængelse heraf måske også form), da han optrådte i tv i går....

Men når man ser på Mads' historie med mange kamp-afbud pga. skader (allerede før han holdt op med at bokse var der jo i en lang periode langt mellem hans optrædener i ringen), så vil jeg tro der er lang vej tilbage til ringen for ham. Men det ville da kun glæde mig, hvis han kom tilbage :smile::wink:

Link to comment
Share on other sites

Mads Larsen havde chancen i 2003 da han mødte Sven Otke, men Fimse Larsen valgte at bokse en ren og skær omgang revisor boksning, fremfor at tage chancen og satse. Han tabte da også på point, og bagefter kunne han så agere tudeprins (måske sammen med Keld Erland?) da han ikke fattede han ikke havde vundet.

Nej Mads Larsen forstod selv at ødelægge hans karriere det skulle han ikke have folk til.

Link to comment
Share on other sites

Mads Larsen havde chancen i 2003 da han mødte Sven Otke, men Fimse Larsen valgte at bokse en ren og skær omgang revisor boksning, fremfor at tage chancen og satse. Han tabte da også på point, og bagefter kunne han så agere tudeprins (måske sammen med Keld Erland?) da han ikke fattede han ikke havde vundet.

Nej Mads Larsen forstod selv at ødelægge hans karriere det skulle han ikke have folk til.

Ganske enig! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad årsagen til Mads Larsens mange skader er, er det da et problem, hvis han skal leve af boksning... :blink: han er ligesom nødt til at kunne komme i ringen, hvis han vil tjene penge...Boksning er en stinkende hård sport, så jeg mener nok at 33 år er en slags alder i den sammenhæng...når man tænker på at han er ikke længere er rangeret i noget forbund. Han skal nok skynde sig voldsomt, hvis han skal kæmpe sig ind på og op ad verdensranglisten igen....

Men lad os da ser, hvad han kan komme op med - han ved jo hvad der skal til for at komme i form igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kessler er naturligvis ikke bange for Mads Larsen nu, lige nu skal Mads Larsen vidst være ovre det stadie hvor han kun kan være sparringspartner for en snegl i dvale.

At Mads Larsen snakker om et comeback er ikke ens betydende med at han lige bliver fodret med Kessler i nærmeste fremtid, det er Mads Larsen ikke interesseret i da han ved han PT langt fra er god nok og han vil højst sandsynligt blive knockoutet så hårdt at når han vågner så vil han ligne en 60'er hippie. For Kessler er det også en lose lose situation, han får intet ud af og vinde og intet ud af at tabe.

Selvom Mads larsen ikke er rangeret pt så har han stadig et navn, han er trods alt ikke et omvandrende ringvrag eller en rookie. Det kunne da være spændende at se en Mads Larsen i topform igen og med en forbedret psyke så han kan vise hvad han kan. Hans størte problem er at han har glas led, men værst er at i de store kampe der har han været tandløs, men får han lavet om på det så kan han godt gå hen og blive farlig.

Så det bliver spændende at se hvad det ender med, ellers kan han altid tage Rudy Marcussen i hånden og gå ned på job formidlingen.

Link to comment
Share on other sites

"Kessler er bange for Mads Larsens venstre hånd"?!?!?! :laugh::laugh:

Det er altså Mads Larsen der har sagt nej til en kamp mod Kessler, ikke omvendt. Man skal da vist være ret afskåret fra virkeligheden for at komme frem til at det er Kessler der er bange. :blink::laugh:

Når alt er sagt, så ønsker jeg da heller ikke noget ondt for Mads Larsen. (blandt andet derfor jeg er modstander af Kessler-Larsen :tongue: )

Om Mads var skadet eller ej, hvilken rolle spiller det egentlig? Kan man ikke stille op, så kan man ikke bokse. Når man så får tilbudt en million for at møde Kessler (og Kessler ifølge Keld Herlig er bange for en), hvorfor siger man så nej?

Lad os sige Kessler faktisk taber indenfor de næste 24 omgange, hvad så? Han har stadig været reel verdensmester. Dobbelt verdensmester endda. Mads Larsen? Han har formået at bokse en nosseløs kamp mod Ottke (nok den verdensmester med det svageste punch de sidste 25 år), blive skadet op til Siaca kampen, og sige nej til en million for at møde Kessler. Hvis Kessler er så svag, hvad siger det så om Mads Larsen? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber virkelig Mads kommer i topform igen, og går uden om diverse skader, så vi efter nogle kampe forhåbentlig engang får ham og se mod Kessler - der i mine øjne også er verdensmester til den tid!

[redigeret af moderator, kommentar af slettede indlæg]

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Fortjent anerkendelse, men "superchampion" er jo et TOTALT LATTERLIGT koncept! :nonono:

Så har man altså BÅDE en verdensmester OG en superchampion. :blink: De VIL da også gøre alt for at ødelægge boksnings troværdighed... :unhappy:

Mon ikke den troværdighed er forlængst forsvundet? :tongue:

Den dag man opfandt mere end ét forbund at blive "verdensmester" i, blev forvirringen total, og det er ikke blevet bedre efter der nu er 800 forbund at blive verdensmester i. Jeg er enig i, at det med champ, superchamp, interkontinental champ osv. er noget værre rod - men trods alt fint, at man er ved at finde vejen tilbage til det essentielle: Én mand, én mester!

Det andet er, som du også selv er inde på (fornemmer jeg), noget rod og udelukkende et apparat for bagmænd til at score kassen på "titel-kamp", der jo unægtelig vil være lidt flere af, jo flere forbund. Det er økonomi, og tilskuerne betaler gildet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share