1 armed chinup


therealhurra
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften antyder vil jeg meget gerne være i stand til at tage en enarmet chinup. Jeg fulgte førhen plexus´ kamp for at kunne udføre en, hvor han benyttede bear programmet, men det lykkedes så vidt jeg ved aldrig for ham.

Jeg vil derfor gerne have lidt hjælp til et eventuelt program eller øvelser, der har direkte overførsel til enarmede chins.

Jeg kører somregel chins med vægt og kan efterhånden tage et respektabelt antal, jeg overvejede på et tidspunkt om rocky chins var vejen frem, hvilke jeg kan tage en del af nu, men lige lidt hjælper det, kan ikke rykke mig mere end en cm i en arm. Negative 1 arms er noget jeg vil begynde på, men håber der er nogle der har nogle fifs og idéer. Gerne fra en der rent faktisk kan tage en selv og ikke bare slynger en masse fine idéer ud som aldrig har virket i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke selv lave en... men jeg forestiller mig da at man kan komme til at lave en hvis man bare kører noget progression i chinups og kommer til at kunne køre en enkelt almindelig med BW + vægt tilsvarende ens BW...

Fin ide. Problemet er bare, at det er rigtig mange kg. Kender selv en der kan, men han er også kun 165 og vejer under 60 kg.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke selv lave en... men jeg forestiller mig da at man kan komme til at lave en hvis man bare kører noget progression i chinups og kommer til at kunne køre en enkelt almindelig med BW + vægt tilsvarende ens BW...

Bare en idé

Taget i betragtning, hvor få der rent faktisk kan det, er det nok en bedre ide at arbejde lidt med det tekniske aspekt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nok den fedeste øvelse at kunne udføre.

Selv om jeg (synes jeg selv) kan fyre en respektabel mængde chins af er der desværre kæmpe lang vej til at tage dem i en arm.

Men interessante links - kunne være man skulle prøve at satse lidt målrettet på denne fede øvelse :devil:

Skal man mon gå i en stor bue uden om al anden træning for bicep og lats imens? Det ville jo også være lidt ærgelig :laugh:

P.S. helt korrekt at det ikke er videre komfortabelt at lave den assisterede udgave med lillefingeren som hjælp.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share