Kulhydratomdannelser


Doktoren
 Share

Recommended Posts

så handler denne tråd slet ikke om, det du siger, sorry Denne tråd omhandler omdannelsen af kulhydrater til fedt og proteiner. Ikke om lavkulhydratholdige diæter medføre det ene eller det andet.

Tråden handler til dels om det jo, fordi der også i den tråd, eller måske en anden tilsvarende, blev snakket om hvor nemt/umuligt det var for overskydende kulhydrater at blive omdannet til fedt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Det var altså ikke endeligt.

Lad os så tage denne her diskussion en sidste gang og få det hele på det rene så der ikke er nogle misforståelser. Jeg er villig til at bruge lidt tid på det for jeg gider ikke høre mere på forskellige lomme-teorier mere.......:)

Hvad er det helt konkret folk er i tvivl om???????

Link to comment
Share on other sites

Tråden handler til dels om det jo, fordi der også i den tråd, eller måske en anden tilsvarende, blev snakket om hvor nemt/umuligt det var for overskydende kulhydrater at blive omdannet til fedt.

Og hvad er det lige det har med ketogeniske diæter at gøre. ;)

Link to comment
Share on other sites

og ham har jeg fuldt faglig tillid til.
Og alt det vi andre siger er noget vås ??
Som du kan se, så støtter Doktoren mig jo ikke, så hvordan kan det være fiskeri

Nej, men allerede efter din bror første gang siger at det reelt finder sted, så begynder du at fiske efter om det er en træg proces som reelt kun sker i ekstreme tilfælde. Eller har jeg misforstået dig her ??

For det andet, så synes jeg, det er mærkeligt/mistænkeligt at du affærdiger de netop opgivne oplysninger
Jeg kan ikke se jeg affærdiger noget. Du påstod at det ikke var noget man ville være ved på universiteterne. Jeg fortæller dig så hvad jeg har fået at vide af en biokemi professor. Men ham har du måske ikke fagligt tillid til ??
Doktoren er selv godt inde i området, og har desuden kontaktet de relevante dotorer og professorer på stud.med.-linien. Jeg forstår ikke du hårdnakket/enøjet påstår, at du ved mere end de fremmeste forskere på dette område

Har jeg påstået det ?? Jeg viderebringer jo netop bare hvad der står i min biokemi bog, og hvad jeg har fået at vide af en biokemi professor.

Som der står i Doktorens indlæg, så er spørgsmålet ikke noget, som der er en entydig sikkerhed på området. Men det har du altså. Flot.

Der er ikke nogen entydig sikkerhed på området ?? Siger hvem ?? Jeg har jo lige fortalt dig at Ole Sand fra biokemisk institut på Odense Uni har bekræftet lige netop dette. Så hvor er den usikkerhed henne ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy: Selvom jeg er enig i dine betragtninger er jeg desværre ikke enig i at lavkulhydratdiæter kan bruges som eksempel i denne diskussion. Grunden til dette er at når man har et kalorieverskud vil kulhydrat først omdannes til fedt efter fedtsyrer og til dels aminosyrer er lagret. Man bliver derfor nødt til at bruge nogle lidt andre argumenter og beviser før man kan vise at kulhydrater kan omdannes til fedt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det helt konkret folk er i tvivl om???????

Hmmmm, kort fortalt.

Ja, teoretisk kan det lade sig gøre, at kulhydrater omdannes til protein og fedt. Men spørgsmålet (som jeg altså ikke var helt sikker på), var om dette så rent faktisk også skete i virkeligheden.

Det svar som jeg har fået afdoktoren, er, at der er "to skoler" indenfor området, på de danske universiteter.

Den ene siger - nej dette sker ikke i praksis

Den anden siger - jo, dette sker ofte.

Link to comment
Share on other sites

at der er "to skoler" indenfor området

Det nævner biokemi professor Ole Sand intet om. Det SKER i praksis. Spørgsmålet er bare hvilken ernæringsstatus man skal have før det sker. Spiser man masser af fedt, så sker det nok ikke i så stor stil. Men på en diæt med stort kulhydrat indtag og et betragteligt energioverskud, så sker det i PRAKSIS. Så er den faktisk ikke længere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved, er der faktisk ingen som siger, at DNL ikke sker, men derimod er der nogen uenighed, når det gælder om størrelsen af DNL.

NEMLIG. Men der er åbentbart nogen som ufattelig gerne vil have bekræftet deres små lommefilosofier.......

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og alt det vi andre siger er noget vås ??
Kunne aldrig falde mig ind at sige. :o Men man må have et udgangspunkt, hvor man føler sig sikker, inden man går i gang med den videre diskussion. Jeg har mit sikre udgangspunkt i Doktoren på dette område. Derfor.
Nej, men allerede efter din bror første gang siger at det reelt finder sted, så begynder du at fiske efter om det er en træg proces som reelt kun sker i ekstreme tilfælde. Eller har jeg misforstået dig her ??

Ja, fordi han ikke havde skrevet noget om dette. Og det er noget vi har snakket meget om. Og det var så min opfattelse, at det forholdt sig på denne måde.

Jeg kan ikke se jeg affærdiger noget. Du påstod at det ikke var noget man ville være ved på universiteterne. Jeg fortæller dig så hvad jeg har fået at vide af en biokemi professor. Men ham har du måske ikke fagligt tillid til ??
Æhhhhh, hvad er det lige du angriber mig for her.
Har jeg påstået det ?? Jeg viderebringer jo netop bare hvad der står i min biokemi bog, og hvad jeg har fået at vide af en biokemi professor.

Men det gør altså dit argument bedre, at du har læst det i en biokemibog og at du har spurgt én proffesor ???????????????????????

Der er ikke nogen entydig sikkerhed på området ?? Siger hvem ?? Jeg har jo lige fortalt dig at Ole Sand fra biokemisk institut på Odense Uni har bekræftet lige netop dette. Så hvor er den usikkerhed henne ??

Siger kbh.uni.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved, er der faktisk ingen som siger, at DNL ikke sker, men derimod er der nogen uenighed, når det gælder om størrelsen af DNL.

Vil jeg ikke være uenig i. Jeg har vel ikke formuleret mig specielt godt. Der er mange personer jeg skal reagerer på samtidigt - lidt presset :)

Link to comment
Share on other sites

Men der er åbentbart nogen som ufattelig gerne vil have bekræftet deres små lommefilosofier.......

Så nu er alt, hvad man ikke direkte henviser et videnskabeligt link til ligepludselig lommefilosofi. Jeg synes der er nogen, som køre denne tråds uenighed langt ud over, hvad der trådens "ånd". :huh:

Link to comment
Share on other sites

Who knows...måske har jeg læst trådens ånd forkert. Det virkede bare på mig som om man ikke købte det der blev sagt i tråden om de 5 kg is. Det er altså ikke noget som svæver i luften som et stort spørgsmålstegn. Lipogenesen er rimeligt godt underbygget videnskabeligt, BÅDE teoretisk og praktisk. Spørgsmålet er så bare hvornår og hvor meget den indvirker i praksis.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Desuden så er jeg ved at være godt træt af alt det lommefilosofi omkring vægttabspraksis som huserer her på MOL for tiden. Kan man dog ikke prøve at underbygge ens argumenter med lidt fysiologi og biokemi. Der er ingen som har alle svarende på hvilke diæt sammensætninger som reelt er bedst (undtagen måske lige Hr. Jarvig), men det mindste man kan gøre er da at begrunde de teorier man har med lidt fysiologi og biokemi.

Mærkeligt angeb at komme med!!!!!!!!!! Fordi alle hist og her ikke er enige i alle ting, så er det vel ikke i sig selv lommefilosofi. Jeg synes du er utroligt arrogant i dag TJ (eller skal vi sige mere end normalt). Det klæder dig ikke. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det klæder dig ikke

Nej, muligvis. Men jeg skifter ikke "tøj" for andres skyld :D

Omvendt så har jeg lagt mærke til at du har en yderst stædig holdning til diverse emner. Ligegyldig hvor god argumentation der bliver smidt på bordet, så er jarvig´s forklaring den rigtige. Det klæder så tilgengæld ikke dig ;)

Jeg synes jeg er rimelig god til at give folk ret når argumentationen er iorden. Dette er bare ikke tilfældet i Hr. Jarvig´s verden. Hvorfor mon ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Who knows...måske har jeg læst trådens ånd forkert. Det virkede bare på mig som om man ikke købte det der blev sagt i tråden om de 5 kg is. Det er altså ikke noget som svæver i luften som et stort spørgsmålstegn. Lipogenesen er rimeligt godt underbygget videnskabeligt, BÅDE teoretisk og praktisk. Spørgsmålet er så bare hvornår og hvor meget den indvirker i praksis.

Hey så fandt han den nøgterne, analytiske tone igen - DET klæder dig :) Ja, omtalte problemstilling kan jeg kun sige enig til.

:( :( :( Meget, meget rystet over, at noget man er (delvist) uenig i, kan føre til så mange personangreb. :wave: :wave: :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jarviq13> så kammede den vist over. Jeg kan overhovedet ikke følge dig i at Thomas J skulle være arrogant. Efter min mening er den helt ude i skoven, forbi hampmarken.

Ikke at manden behøver noget forsvar, hans poster på MOL taler vist for sig selv!

Det gør dine desværre også til tider. Hvis arrogance skiltet skal hænges om nogens hals, må det være din. Jeg har set utallige afejninger af fuldstændig legitime indlæg og latterliggørelse, fordi de ikke lige harmonerede med dit syn på sagerne.

Prøv at læse dine egne posts i trådene rundt omkring og fortæl mig igen at Thomas J er arrogant :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg er rimelig god til at give folk ret når argumentationen er iorden. Dette er bare ikke tilfældet i Hr. Jarvig´s verden. Hvorfor mon ??

??????????????????????????????????????????????????????????????????

:huh: :o <_< :angry:

Du læser sq mine indlæg som fan.. læser biblen. :)

Link to comment
Share on other sites

Jarviq13> så kammede den vist over. Jeg kan overhovedet ikke følge dig i at Thomas J skulle være arrogant. Efter min mening er den helt ude i skoven, forbi hampmarken.
Aha :lol:
Det gør dine desværre også til tider. Hvis arrogance skiltet skal hænges om nogens hals, må det være din. Jeg har set utallige afejninger af fuldstændig legitime indlæg og latterliggørelse, fordi de ikke lige harmonerede med dit syn på sagerne.

Latterliggørelse ????? Fordi jeg er uenig med dig. Jeg er stort set ikke efter andre end dig (ofte) og TJ( sjældnere). :huh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share