NFL 2006/2007


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

7. spillerunde:

Det bliver ikke til så meget skriveri denne gang..! Tiden er ikke lige til det, desværre...

Men jeg fik da set 1. halvvej af Eagles @ Bucs, og hele Steelers @ Falcons samt Vikings @ Seahawks...

Eagles lavede 2 fejl, der kostede dem sejren.. Eller retter McNabb lavede 2 fejl..! Han fandt Bucs' CB Ronde Barber for 2 TDs... :tongue: Ellers stod kampen i Eagles' tegn og de er IMO stadig et af de bedste bud på en NFC finalist. At de taber på et 62 yard FG siger vist bare alt... :blink:

Peyton Manning var helt ustyrlig, han kastede 4 TDs, hvoraf 3 kom i 3. qtr. En god mulig MVP agtig kamp fra hans side!

Big Ben spillede også super godt i den del af kampen han var med i.. Bare se på stats, 15 ud af de 16 completions han lavede var enten en ny 1. down eller en TD..! Lee'd!

Ligeledes var der i denne runde hele 2 RBs der kastede en TD, LaDainian Tomlinson og Mawelde Moore.

Minnisotas anden RB, Chester Taylor, satte ny franchise rekord, med et 95 yard TD løb!

Seattle QB Matt Hasselbeck, var offer for en tacklinger der meget lignede den, der kostede Carson Palmer 9 måneders skadespause. Heldigvis har han blot beskadiget et ledbånd i knæet, og skal sidde ude i op md 4 uger..! Dog er det pænt skidt for Seattle, da Seneca Wallace bestemt ikke er en QB i Matts kaliber. De får problemer!

Giants mistede LB LaVar Arrinton for sæsonen med en overrevet akillesscene :crazy:

Dallas tabte igen.. Og konsekvensen er nu taget. Drew Bledsoe er pillet ud af startopstillingen til fordel for unge Tony Romo, der blev skiftet ind i søndagens kamp, og kastede 3 INTs..! :nonono:

Denver bliver ved med at vinde... Men kun pga. forsvaret, der kun har lukket 7,3 point ind pr. kamp.. Angrebet laver kun 13,2 point, så marginen er ikke vanvittig stor! IMO, hvis dette fortsætter, vil Plummer sandsynligvis blive bænket, til fordel for Rookie Jay Cutler... 13.2 er bare ikke godt nok!

Sidst, Brett Favre ligner slet slet ikke en over-the-hill QB... Hans glæde ved spillet er helt enorm. Donald Driver greb et TD, der i første omgang blev underkendt, men efter et review blev det istedet dømt et TD.. Det fejrede Favre på sidelinien ved at løfte Donald Driver op på skuldrene og jublende løbe ned ad sidelinien..! :tongue:

Desuden passerede Favre en stor milipæl i søndags, han har nu kastet for mere end 55.000 yards i hans karriere..! Kun Dan Marino er bedre..

David Carr's Sack tracker: 16

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iøvrigt imponerende sejr af Colts igår :superman:

Broncos: Manning er som Jordan

skrevet af Søren Hygum Hansen

mandag, 30 oktober 2006

Denver Broncos-mandskabet var skuffede efter søndagens nederlag til Indianapolis, men var samtidig også dybt imponerede over manden, der var skyld i deres nederlag: Colts' quarterback Peyton Manning.

Forsvaret havde før sæsonen blot tilladt to touchdowns, men tillod søndag Manning at kaste tre touchdows. Quarterbacken completede i alt 32 ud af 37 kast for 345 yards og ingen interceptions.

- Han imponerer mig. Bare at se hans lederevner, og den beslutsomhed og måde han læser forsvaret på. Han gjorde et fantastisk stykke arbejde i dag, sagde Broncos' head coach Mike Shanahan.

Defensive Ebenezer Ekuban sammenlignede Manning med en af basketballhistoriens største legender.

- Kan I huske, da Michael Jordan kom til en by, og folk stod uden for arenaerne bare for at se ham? Det er ham (Manning). Han er en fænomenal quarterback. Den bedste quarterback, jeg har mødt i mine otte år i ligaen, sagde Ekuban.

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt imponerende sejr af Colts igår :superman:

Tjaa... det der var imponerende var Manning..! 32/37, 345 yards og 3 TDs..! :w00t:

Men Colts vandt IMO kampen på fejl fra Denvers trænerstab..! At man gang på gang sætter Reggie Wayne i mand-mand opdækning med Darrent Williams, efter han er brændt flere gange, er direkte stupidt... :nonono:

Men okay, Colts benytter sig jo blot af mulighederne ... Syntes helt sikkert også, at Addai viste gode takter.. Edgerrin James må sikkert gå rundt og savne sejrens sødme.! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

8. Spillerunde...

I håb om, at få liiidt mere gang i tråden, holder jeg mig fra at skrive alt for meget i mine gennemgange, men måske blot fremhæve nogle enkelte ting jeg har bidt mærke i..! :smile:

Peyton Manning = NFL MVP!

Jeg syntes det var rimelig imponerende og se, hvordan han dissikerede et af ligaens aller bedste forsvar, der inden søndagens kamp blot havde tilladt 2 TDs. Okay, syntes godt nok at Colts blev hjulpet rimelig godt på vej af Mike Shanahan, der ikke fattede, at Reggie Wayne ikke kan dækkes af en mand hele tiden...

Men Manning var helt i top med 32/37, 345 yards og 3 TDs (Alle til Reggie Wayne) :w00t:

En anden MVP kandidat må være Chargers RB, LaDainian Tomlinson. Sidste uge lavede han 4 TDs, i denne uge lavede han 3, og passerede dermed 90 TDs i blot 86 kampe..! Næsthurtigst af alle, kun overgået af Den dansende Emmit Smith! :tongue: Desuden løb han for 183 yards.

Noget jeg syntes er direkte groteskt, er sagen om Shawne Merriman. Han blev testet positiv for Nandrolon, både A og B test, og står til 4 spilledages karantæne. Så appellerer han dommen, og kan derfor spille, så længe hans appel ikke er behandlet! :nonono: Merriman går så ud mod St. Louis og spiller en kanon kamp, med 3 sacks.. Tror nok der er nogle Rams spillere med dårlig smag i munden..

Hvorfor udelukkes han ikke blot også mens hans appel behandles..? Ufatteligt..! Han har endda været ude og sige, at han måske trækker appellen tilbage..! :blink:

Hvad sker der lige for Steelers..? I februar var de uslåelige.. Nu er de 2 og 5.. :blink: Og så tabte de endda, af alle hold, til Oakland Raiders..! Der havde nærmest 0 yards på offensiven ( egentlig fik de 98, men 0 lyder bedre! :tongue: ).

Big Ben, der i sidste uge måtte udgå med en hjernerystelse, var tilbage, og kastede hele 4 INTs!! :nonono: Jeg fatter ikke hvorfor man skynder sig at få Big Ben på banen igen, når man har en god backup i Charlie Batch, der med en uges træning på førsteholdet, IMO ville kunne udspille et elendigt Raiders hold.

Er Falcons et hold vi skal regne med..?

Michael Vick viste igen, at han altså også kan kaste bolden..! 20/28, 291 yards og 3 TDs.. Samtidig løb han for 55 yards! Imponerende! Og når Falcons bliver helt friske på forsvaret igen, så skal man nok liige overveje dem i kampen om en plads i NFC finalen.

Måske var beslutningen om at starte Tony Romo, istedet for Drew Bledsoe ikke så dårlig igen.? Han var i hvert fald med til at sikre Dallas en sejr over et Panthers hold, der har spillet sig i form igen..! Desuden lavede Steve Smith en PERFEKT Reverse..! A must See! :smile:

Tager lige mine farvede briller på... :smile:

Alle dem der før sæsonen sagde "Brett Favre er færdig, han kan ikke mere" bør venligst æde deres ord igen! :wink:

Packers er begyndt at ligne sig selv fra 2004 sæsonen.. Og Kaptajnen løb endda for en TD i søndags! :w00t:

Givet, de er ikke noget super fantastisk hold, og slutspillet når de ikke..! Men de spiller bedre og bedre..! Og kan, hvis alt går vel, vinde 3-4 kampe mere..! :cool: Desuden havde Green Bay hele 2 RBs over 100 yards! :superman:

Sidst, men ikke mindst.!

Monday Night Football..!

Patriots i SuperBowl lignende form! :devil: Da de tog sig kærligt af Vikingerne..! 31-7! Brady var på nærmest Manning niveau! 29/43, 372 yards, 4 TDs og 1 INT!

Også Rookie RB Laurence Maroney imponerede, og havde bl.a. et 77 yard kickoff return.. :bigsmile:

David Carr Sack tracker: 20...

Carr blev i søndagens kamp bænket i løbet af kampen...

Hmm.. nå, det blev måske alligevel til en lille smøre.. :tongue:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

8. Spillerunde...

I håb om, at få liiidt mere gang i tråden, holder jeg mig fra at skrive alt for meget i mine gennemgange, men måske blot fremhæve nogle enkelte ting jeg har bidt mærke i..! :smile:

Peyton Manning = NFL MVP!

Jeg syntes det var rimelig imponerende og se, hvordan han dissikerede et af ligaens aller bedste forsvar, der inden søndagens kamp blot havde tilladt 2 TDs. Okay, syntes godt nok at Colts blev hjulpet rimelig godt på vej af Mike Shanahan, der ikke fattede, at Reggie Wayne ikke kan dækkes af en mand hele tiden...

Men Manning var helt i top med 32/37, 345 yards og 3 TDs (Alle til Reggie Wayne) :w00t:

En anden MVP kandidat må være Chargers RB, LaDainian Tomlinson. Sidste uge lavede han 4 TDs, i denne uge lavede han 3, og passerede dermed 90 TDs i blot 86 kampe..! Næsthurtigst af alle, kun overgået af Den dansende Emmit Smith! :tongue: Desuden løb han for 183 yards.

Noget jeg syntes er direkte groteskt, er sagen om Shawne Merriman. Han blev testet positiv for Nandrolon, både A og B test, og står til 4 spilledages karantæne. Så appellerer han dommen, og kan derfor spille, så længe hans appel ikke er behandlet! :nonono: Merriman går så ud mod St. Louis og spiller en kanon kamp, med 3 sacks.. Tror nok der er nogle Rams spillere med dårlig smag i munden..

Hvorfor udelukkes han ikke blot også mens hans appel behandles..? Ufatteligt..! Han har endda været ude og sige, at han måske trækker appellen tilbage..! :blink:

Hvad sker der lige for Steelers..? I februar var de uslåelige.. Nu er de 2 og 5.. :blink: Og så tabte de endda, af alle hold, til Oakland Raiders..! Der havde nærmest 0 yards på offensiven ( egentlig fik de 98, men 0 lyder bedre! :tongue: ).

Big Ben, der i sidste uge måtte udgå med en hjernerystelse, var tilbage, og kastede hele 4 INTs!! :nonono: Jeg fatter ikke hvorfor man skynder sig at få Big Ben på banen igen, når man har en god backup i Charlie Batch, der med en uges træning på førsteholdet, IMO ville kunne udspille et elendigt Raiders hold.

Er Falcons et hold vi skal regne med..?

Michael Vick viste igen, at han altså også kan kaste bolden..! 20/28, 291 yards og 3 TDs.. Samtidig løb han for 55 yards! Imponerende! Og når Falcons bliver helt friske på forsvaret igen, så skal man nok liige overveje dem i kampen om en plads i NFC finalen.

Måske var beslutningen om at starte Tony Romo, istedet for Drew Bledsoe ikke så dårlig igen.? Han var i hvert fald med til at sikre Dallas en sejr over et Panthers hold, der har spillet sig i form igen..! Desuden lavede Steve Smith en PERFEKT Reverse..! A must See! :smile:

Tager lige mine farvede briller på... :smile:

Alle dem der før sæsonen sagde "Brett Favre er færdig, han kan ikke mere" bør venligst æde deres ord igen! :wink:

Packers er begyndt at ligne sig selv fra 2004 sæsonen.. Og Kaptajnen løb endda for en TD i søndags! :w00t:

Givet, de er ikke noget super fantastisk hold, og slutspillet når de ikke..! Men de spiller bedre og bedre..! Og kan, hvis alt går vel, vinde 3-4 kampe mere..! :cool: Desuden havde Green Bay hele 2 RBs over 100 yards! :superman:

Sidst, men ikke mindst.!

Monday Night Football..!

Patriots i SuperBowl lignende form! :devil: Da de tog sig kærligt af Vikingerne..! 31-7! Brady var på nærmest Manning niveau! 29/43, 372 yards, 4 TDs og 1 INT!

Også Rookie RB Laurence Maroney imponerede, og havde bl.a. et 77 yard kickoff return.. :bigsmile:

David Carr Sack tracker: 20...

Carr blev i søndagens kamp bænket i løbet af kampen...

Hmm.. nå, det blev måske alligevel til en lille smøre.. :tongue:

Ja Peyton var helt forrygende.. lidt sindsygt faktisk :blink: Men jeg synes nu ikke man behøver at ligge så meget af skylden på Shanahan.. før det var Denver jo det bedste forsvar rent point mæssigt, og han har udtalt at han valgte double coverage på Marvin Harrison det meste af tiden, hvilket efterlader Reggie Wayne ofte i single coverage. Dette giver jo også mening og havde han valgt at dække Reggie Wayne op med double coverage undervejs, så havde det sku nok været Mr. Harrison der havde fået de sidste TD's :cool:

Det er ufatteligt Steelers kan tabe til et normalt uanmindeligt ringe Raiders hold, men en ting må man give Raiders i den kamp, og det er et godt forsvar. Jeg sad og så kampen og vidste til tider ikke om det var Ravens eller Raiders der var på skærmen, det var virkeligt flot spil på den side af bolden. Offensivt så er det langt under college nivaue, det er utroligt at deres offensive koordinator stadig sidder i sædet.. fyr manden og lad os se en fra dette århundrede styre angrebet.

Michael Vick er begyndt at kaste bolden og det er også virkeligt noget der har manglet i Falcons spil. Grunden til de ikke når længere i PO's og taber mange vigtige kampe, er at de ofte er for ensformige. De gode coaches og hold lukker simpelthen ned for deres stærke sider og tvinger dem til at kaste, hvilket ikke rigtigt har været et sandt våben, til måske nu?

Men i sidste ende så tror jeg ikke på Falcons som en Superbowl vinder eller bare til at nå langt i PO's, for jeg tror ikke Vick har det der skal til i de kampe.. imo er det tydeligt at han lader sig slå ud når det går skævt får ham.

En ting der kendetegner et utal og utal af QB's der har vundet eller nået Superbowl, så er det evnen til at bevare roen i de vigtige kampe.

(desuden en ting jeg mener også Peyton Manning mangler når vi taler de helt store kampe og det går skævt)

Patriots er farlige og Brady ser ud til at være i topform(igen).. uden tvivl en kandidat til at nå rigtigt langt. Taler også til deres fordel, at ingen rigtigt har dem på radaren som blandt de aller bedste i NFL.

Ellers er Ravens sejr værd at bide mærke i. De fyrede deres offensive koordinator Jim Fassel og Brian Billick styrede selv offense for første gang i lang tid. Ravens offense levede virkeligt op og kan de holde den kadance på offense, så er det uden tvivl top3 favorit til at nå Superbowl!

Link to comment
Share on other sites

Ja Peyton var helt forrygende.. lidt sindsygt faktisk :blink: Men jeg synes nu ikke man behøver at ligge så meget af skylden på Shanahan.. før det var Denver jo det bedste forsvar rent point mæssigt, og han har udtalt at han valgte double coverage på Marvin Harrison det meste af tiden, hvilket efterlader Reggie Wayne ofte i single coverage. Dette giver jo også mening og havde han valgt at dække Reggie Wayne op med double coverage undervejs, så havde det sku nok været Mr. Harrison der havde fået de sidste TD's :cool:

Helt sikkert ja, men jeg undrer mig meget over, at der stort set ikke bliver forsøgt at gøre noget ved ham.. Evt. bytte om på Champ Bailey og Darrent Williams, men næ nej.. Eller i det mindste prøve, at trække en LB ned i visse tilfælde..

Det er ufatteligt Steelers kan tabe til et normalt uanmindeligt ringe Raiders hold, men en ting må man give Raiders i den kamp, og det er et godt forsvar. Jeg sad og så kampen og vidste til tider ikke om det var Ravens eller Raiders der var på skærmen, det var virkeligt flot spil på den side af bolden. Offensivt så er det langt under college nivaue, det er utroligt at deres offensive koordinator stadig sidder i sædet.. fyr manden og lad os se en fra dette århundrede styre angrebet.
Enig! Jeg så desværre ikke selv kampen, brugte de Porter..?

Ledelsen hos Raiders, og ikke mindst ejeren, er helt til grin IMO.. :nonono:

Michael Vick er begyndt at kaste bolden og det er også virkeligt noget der har manglet i Falcons spil. Grunden til de ikke når længere i PO's og taber mange vigtige kampe, er at de ofte er for ensformige. De gode coaches og hold lukker simpelthen ned for deres stærke sider og tvinger dem til at kaste, hvilket ikke rigtigt har været et sandt våben, til måske nu?

Men i sidste ende så tror jeg ikke på Falcons som en Superbowl vinder eller bare til at nå langt i PO's, for jeg tror ikke Vick har det der skal til i de kampe.. imo er det tydeligt at han lader sig slå ud når det går skævt får ham.

En ting der kendetegner et utal og utal af QB's der har vundet eller nået Superbowl, så er det evnen til at bevare roen i de vigtige kampe.

(desuden en ting jeg mener også Peyton Manning mangler når vi taler de helt store kampe og det går skævt)

Det er svært at sige med Falcons syntes jeg.. Men det ligner en PO plads. Vick syntes jeg nu klarer det ganske godt, han er nok en af de mest udskældte QBs i ligaen, især når han ikke kaster.. Men i denne sæson syntes jeg han har vist bedre takter.. Og hvis bare hans recievers husker, at holde på bolden når de skal gribe den.. Sååå.. :tongue:

Jeg er enig med din observation om Manning, der i de sidste par sæsoner har vist, at han ikke håndterer presset i de helt store kampe ret godt...

Patriots er farlige og Brady ser ud til at være i topform(igen).. uden tvivl en kandidat til at nå rigtigt langt. Taler også til deres fordel, at ingen rigtigt har dem på radaren som blandt de aller bedste i NFL.
Patriots er også 'heldige' med, at have et af de nemmeste schedules.. Men helt sikkert gode, igen i år.. :smile:
Ellers er Ravens sejr værd at bide mærke i. De fyrede deres offensive koordinator Jim Fassel og Brian Billick styrede selv offense for første gang i lang tid. Ravens offense levede virkeligt op og kan de holde den kadance på offense, så er det uden tvivl top3 favorit til at nå Superbowl!

Jeg blev personligt noget overrasket over så meget det kunne gøre, at fyre koordinatoren.. Helt tydeligt, at løbeangrebet nyder godt af det. Ravens er IMO lige nu blandt de 3 bedste hold i NFL..

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev personligt noget overrasket over så meget det kunne gøre, at fyre koordinatoren.. Helt tydeligt, at løbeangrebet nyder godt af det. Ravens er IMO lige nu blandt de 3 bedste hold i NFL..

Det er da helt i orden at du synes det, men bliver lige nødt til at kommentere .. Ja, deres angreb kørte fint mod Saints, uden en OC .. Men Saints forsvar har aldrig været imponerende .. Udover McKenzie på CB, og så 2 passrushing DEs, så har de aldrig rigtig præsteret det vilde .. Det burde derfor heller ikke være noget problem for J Lewis at løbe igennem dem ..

De eneste gode hold som de har slået i år, er Chargers og tildels Saints .. Det var tæt mod Panthers, men det var en kamp, hvor løbeangrebet slet ikke kunne finde sin rytme ..

Ravens er dog, overraskende imo, det bedste hold i AFC N i år .. noget som jeg ikke havde regnet med inden regular season .. Det lader til at Ray har fundet rytmen i forsvaret igen, men desværre for dem ser det ikke ud til, at Reed er den samme spiller som for 2 år siden ..

Derudover glæder det mig MEGET, at det endelig ser ud til at Brady har fundet rytmen med WRs/TEs .. Han viste mod Vikings, at han er i stand til at vinde kampe gennem passing gamet, og at Pats ikke kun overlevede på et godt running game (som jo var non-eksisterende mod Vikes) ..

Det skal nok også blive rigtig godt når Chad Jackson kommer ordentlig igang, han laver stadig lidt for mange rookie-mistakes i løbet af kampene .. Men hans speed og size gør ham til at kanont fit i NEs West Coast angreb .. :superman:

Brady for president .. :wink:

- og så er jeg imponeret over den måde Peppers er vendt tilbage efter sidste sæsons store skuffelse .. Han har virkelig været dominerende til tider i nogle kampe, og viser det talent, der gjorde ham til favorit til Defensive MVP sidste år ..

Link to comment
Share on other sites

Så er vi ca. halvvej igennem sæsonen, og meget er sket.. Hold har skuffet og hold har overrasket..! Jeg sad lige og rodede med mine gamle 'predictions' for denne sæson, og vil nu gøre et forsøg på at revurdere dem ud fra hvad jeg har set.. :smile:

AFC North

Pittsburgh Steelers

Baltimore Ravens (WC)

Cincinnati Bengals

Cleveland Browns

Steelers har set forfærdelige ud, og lige nu ser chancerne for en slutspilsdeltagelse ud til at være i fare.. Ellers holder jeg stadig rimelig fast i den øvrige stilling, og vil mene, at Ravens løber afsted med divisionen, med Cincinnati som 2er.

AFC North

Baltimore Ravens

Cincinnati Bengals (WC)

Pittsburgh Steelers

Cleveland Browns

AFC South

Indianapolis Colts

Jacksonville Jaguars

Tennessee Titans

Houston Texans

  • Hvis Byron Leftwich kan holde sig frisk i 16 kampe og forsvaret igen i år leverer varen, kan de meget vel løbe med det ene WC.

Byron Leftwich har ikke formået og holde sig frisk, og jeg tror derfor ikke på, at Jaguars når slutspillet..! Ellers har jeg ingen ændringer.

AFC East

New England Patriots

Miami Dolphins

Buffalo Bills

New York Jets

Miami har set mildest talt forfærdelige ud i år.. Og ligner en kandidat til et top 5 valg næste års draft..! :nonono:

AFC East

New England Patriots

New York Jets

Buffalo Bills

Miami Dolphins

AFC West

Denver Broncos

Kansas City Chiefs, San Diego Chargers (WC)

Oakland Raiders

Denver vinder divisionen, men hvem der tager 2. pladsen er stadig lidt åbent.. Chiefs har lige vundet 2 i streg, og det ser ud til, at Trent Green snart er tilbage.

Chargers har en storspillende Phillip Rivers og LaDainian Tomlinson, men er uden Merriman de næste 4 uger. Jeg tror Chargers ryger med i POs på WC.

AFC West

Denver Broncos

San Diego Chargers (WC)

Kansas City Chiefs

Oakland Raiders

NFC North

Chicago Bears

Detroit Lions, Green Bay Packers, Minnesota Vikings

Bears er skræmmende gode i år..! Og kandiderer i øjeblikket til at være et af de bedste hold i ligaen.

Hvis enten Green Bay eller Minnesota vinder begge de indbyrdes opgør, slutter det hold på 2. pladsen. Jeg tager fanbrillerne på, og siger at Packers går 8-8 i år.. :tongue: Nok til en 2. plads på indbyrdes kampe.

NFC North

Chicago Bears

Green Bay Packers (8-8) <- På indbyrdes kampe med Vikings...

Minnesota Vikings (8-8)

Detroit Lions

NFC South

Carolina Panthers

Tampa Bay Buccaneers (WC)

Atlanta Falcons, New Orleans Saints

Her er der vendt op og ned på top og bund..! Vick har overrasket positivt i mine øjne.. Og vil kunne føre Atlanta til en mulig Divisionstitel, medmindre Panthers rykker i overgear.

Saints mangler stadig og vise, at de hører til hvor det tæller.. Deres schedule har været meget nemt.

NFC South

Atlanta Falcons, Carolina Panthers

New Orleans Saints

Tampa Bay Buccaneers

NFC East

Philadelphia Eagles, New York Giants (WC)

Dallas Cowboys, Washington Redskins

Philly har skuffet, og tabt nogle overkommelige kampe.. Men jeg tror stadig de kan vende det, og ramme et WC. E. Manning har fundet sin Goto reciever i P. Burress! :superman:

NFC East

New York Giants

Philadelphia Eagles (WC)

Dallas Cowboys

Washington Redskins

NFC West

Seattle Seahawks

Arizona Cardinals, Saint Louis Rams

San Francisco 49ers

Denne division er nok lige nu, den ringeste. Ingen hold har vundet de seneste 2 kampe, og Cardinals har tabt 7 i streg! :crazy:

NFC West

Seattle Seahawks

Saint Louis Rams

San Francisco 49ers

Arizona Cardinals

Det var så mine bud, her halvvejs inde i regular season..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert ja, men jeg undrer mig meget over, at der stort set ikke bliver forsøgt at gøre noget ved ham.. Evt. bytte om på Champ Bailey og Darrent Williams, men næ nej.. Eller i det mindste prøve, at trække en LB ned i visse tilfælde..

Enig! Jeg så desværre ikke selv kampen, brugte de Porter..?

Ledelsen hos Raiders, og ikke mindst ejeren, er helt til grin IMO.. :nonono:

Det er svært at sige med Falcons syntes jeg.. Men det ligner en PO plads. Vick syntes jeg nu klarer det ganske godt, han er nok en af de mest udskældte QBs i ligaen, især når han ikke kaster.. Men i denne sæson syntes jeg han har vist bedre takter.. Og hvis bare hans recievers husker, at holde på bolden når de skal gribe den.. Sååå.. :tongue:

Jeg er enig med din observation om Manning, der i de sidste par sæsoner har vist, at han ikke håndterer presset i de helt store kampe ret godt...

Patriots er også 'heldige' med, at have et af de nemmeste schedules.. Men helt sikkert gode, igen i år.. :smile:

Jeg blev personligt noget overrasket over så meget det kunne gøre, at fyre koordinatoren.. Helt tydeligt, at løbeangrebet nyder godt af det. Ravens er IMO lige nu blandt de 3 bedste hold i NFL..

Ja den tanke med Champ Bailey og Darrent Williams slog mig også da der blev fortalt hvorfor de dækkede som de gjorde.. de kunne da havde gjort forsøget.

Raiders brugte Porter, men når deres QB er 5/14, 51 yards og 1 INT :nonono: så gør det ikke den store forskel :dry:

Deres offense er så oldnordisk.. bare se deres TE's.. sammenlagt så har de 16 rec. over 7 kampe..

Men ja, ledelse er bizar i Raiders. Vil dog tro at meget ville hjælpe hvis de fik en ny offense coordinator, deres defense er ihvertfald på rette spor set ud fra de sidste 2 kampe.

Ang. Ravens, så havde flere på deres offense, bla. Jamal Lewis, at de ikke var tilfredse med Jim Fassel og jeg tror moralen ved at han forsvandt gik en lang vej til at de kom igang med scoringerne. Jamal Lewis blev ihvertfald brugt som han vil og det var synligt med hans 109 yards.

Hva sker der, vi er jo praktisk talt enige :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er da helt i orden at du synes det, men bliver lige nødt til at kommentere .. Ja, deres angreb kørte fint mod Saints, uden en OC .. Men Saints forsvar har aldrig været imponerende .. Udover McKenzie på CB, og så 2 passrushing DEs, så har de aldrig rigtig præsteret det vilde .. Det burde derfor heller ikke være noget problem for J Lewis at løbe igennem dem ..

De eneste gode hold som de har slået i år, er Chargers og tildels Saints .. Det var tæt mod Panthers, men det var en kamp, hvor løbeangrebet slet ikke kunne finde sin rytme ..

Ravens er dog, overraskende imo, det bedste hold i AFC N i år .. noget som jeg ikke havde regnet med inden regular season .. Det lader til at Ray har fundet rytmen i forsvaret igen, men desværre for dem ser det ikke ud til, at Reed er den samme spiller som for 2 år siden ..

Derudover glæder det mig MEGET, at det endelig ser ud til at Brady har fundet rytmen med WRs/TEs .. Han viste mod Vikings, at han er i stand til at vinde kampe gennem passing gamet, og at Pats ikke kun overlevede på et godt running game (som jo var non-eksisterende mod Vikes) ..

Det skal nok også blive rigtig godt når Chad Jackson kommer ordentlig igang, han laver stadig lidt for mange rookie-mistakes i løbet af kampene .. Men hans speed og size gør ham til at kanont fit i NEs West Coast angreb .. :superman:

Brady for president .. :wink:

- og så er jeg imponeret over den måde Peppers er vendt tilbage efter sidste sæsons store skuffelse .. Han har virkelig været dominerende til tider i nogle kampe, og viser det talent, der gjorde ham til favorit til Defensive MVP sidste år ..

Synes absolut ikke man skal se ned på Ravens. Deres defense har været yderst farligt, men deres offense har haltet. Der er ikke nogle nemme kampe i NFL, spørg Steelers :wink:

Problemet har for Ravens været at McNair ikke har været oppe i gear, før sidste kamp, men kommer han det og begynder han nu at finde rytmen med det nye angreb, så vil Ravens komme godt ud på den anden side.. på trods af et ikke helt nemt schedule.

Mod Vikings så stillede Patriots jo også nærmest konstant op i 4-5 WR sæt. De valgte simpelthen at sige, at Vikings godt måtte stoppe deres run game(hvilket Vikings er gode til), men så slår vi dem bare med passing. Og det virkede med Brady som den store dirigent må man sige.

Link to comment
Share on other sites

Synes absolut ikke man skal se ned på Ravens. Deres defense har været yderst farligt, men deres offense har haltet. Der er ikke nogle nemme kampe i NFL, spørg Steelers :wink:

Problemet har for Ravens været at McNair ikke har været oppe i gear, før sidste kamp, men kommer han det og begynder han nu at finde rytmen med det nye angreb, så vil Ravens komme godt ud på den anden side.. på trods af et ikke helt nemt schedule.

Mod Vikings så stillede Patriots jo også nærmest konstant op i 4-5 WR sæt. De valgte simpelthen at sige, at Vikings godt måtte stoppe deres run game(hvilket Vikings er gode til), men så slår vi dem bare med passing. Og det virkede med Brady som den store dirigent må man sige.

Man skal slet ikke se ned på dem, og de er stærke i år .. desværre for dem, så tror jeg bare ikke deres Offense er stærkt nok til at matche deres forsvar .. De har tabt de to gange de har mødt nogle af NFLs stærkeste forsvar (Denver og Carolina), men de vandt så godt nok over Chargers .. Panthers forsvar har dog ikke været konstant i år, men de er stadig, imo, et af de klart bedre i NFL ..

Ravens har statistisk set det 3. bedste D# i ligaen, men også det 7. dårligste angreb .. Forsvaret skal nok hjælpe dem langt, men angrebet ser ikke ud til at være eksplosivt nok til at tage dem vildt langt, Wildcard/divisional PO er det længste, jeg pt. kan se dem gå ..

Lige pt. er de dog nok omkring top 7 i ligaen, imo , så jeg mener slet ikke de er dårlige ..

Link to comment
Share on other sites

Spillerunde 9:

Alle hold har nu været igennem halvdelen af den regulære sæson, og nogle hold ligner allerede nu, sikre divisionsvindere…

NY Giants har vundet 5 kampe i streg, selvom sejren over Texans ikke var prangende, var det en sejr. Og endnu vigtigere var det næsten, for Giants, at Cowboys ikke formåede at snøre posen til i Washington..

Da jeg sad og så den kamp, blev jeg en smule små irriteret over enkelte af Dallas' spillere..! Det virker som om de ikke kender reglerne for den sport de lever af… Tsk tsk..!

3 Eksempler:

R. Williams gav ikke sig selv mange chancer, da han lavede en dum pass interference, på et spil, hvor det ikke så ud som om WR kunne nå bolden (så vidt jeg husker). Det gav lige 48 yards! I 4. qtr. Dallas blev sammenlagt straffet 11 gange for 153 yards!

Terrell Owens, en af ligaens bedste WR, taber et drøn sikkert TD.. Jeg var personligt lige ved at oversprøjte tv'et med den mundfuld cola jeg lige havde taget i munden da jeg så det.. Ufattelig dårligt.. I stedet får Redskins bolden, og udligner..!

Jo flere points man laver, desto nemmere er det at vinde..

CB Anthony Henry dækker op for Chris Cooley da han scorede hans TD, men måden han går det på er helt hen i skoven.. I stedet for blot at slå bolden væk, og dermed sikre sig, at det i hvert fald ikke bliver TD, forsøger han gudhjælpemig at lave en INT der, hvis den havde lykkedes, ville have været en fantastisk INT… MEN lav da det sikre spil, især i 4. qtr. Foran med 7 point!

Jo flere point modstanderen får, jo sværere er det at vinde…

Lige 3 sure opstød, men jeg fandt det virkelig bisart, at det ikke blev gjort anderledes.

Ravens trak også fra i deres division, hvor de slog divisionsrivalerne fra Bengals. Dermed er de 2½ kamp foran. En ting der kan fremhæves fra den kamp, var en interception af Samari Rolle, der returnerede bolden et godt stykke, for dernæst helt uselvisk, at give bolden til Ed Reed, der returnerede den resten af vejen til TD..! Det siger meget om indstillingen på et Ravens mandskab, der IMO viser, at de skal regnes blandt favoritterne til en AFC Finale.

Chiefs ligner også et hold der har fundet formen frem, eller i det mindste fundet ud af, at der sker store ting når Larry Johnson for +30 carries i en kamp. 172 yards og 1 TD! Desuden spiller backup QB Damon Huard fantastisk, og kastede i søndagens opgør mod Rams et TD på 1/5 af hans forsøgte kast, og på ca. 1/3 af hans completede kast! Siiick!

Hvad skete der for Packers..? Hmm..! Når man producerer 427 offensive yards og hele 15, ja 15, førstedowns MERE end modstanderen (26 i alt) og alligevel ikke vinder… Så er den gal..! C Scott Wells fumblede hele 2 snaps og bar en stor del af æren for tabet til Bills. Og så har de endda forlænget med ham i dag..? Hmpf… Ahman Green var for 3. kamp i streg over 100 yards rushing!

Rex Grossman fik vist, at han sandsynligvis ikke er i stand til at føre sit hold til superbowl.. Med 4 turnovers fra hans side (3 INT og 1 fumble) vinder man ikke kampe..! Heller ikke selvom modstanderen hedder Miami.

Hvor mange tror at Steelers går i slutspillet..? Jeg gør ikke længere..! Jeg havde ellers håbet, at de ville vise deres værd mod Denver.. Men det gik ikke.. De har nu lavet 24 turnovers, det er 1 mere end hele sidste sæson!

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Ja, der bliver vist ingen "roethlisburger" til playoffs i år...

Var der iøvrigt nogle der så Raiders - Seahawks i mandags? Nåede lige at se 1. halvleg, før jeg gik i seng, efter at Raiders QB var blevet sacked 7 gange :crazy:. Sku ingen tvivl i mine øjene at Raiders er det absolut dårligste hold i nfl lige nu.

Hvis nogle skulle have lyst til at se kampe som ikke blive vist på dansk tv kan man se kampene direkte gennem TVU player ganske gratis. Kvalitet er ikke noget råbe hurra for, men man kan nu alligevel godt se hvad der sker.

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Hvis nogle skulle have lyst til at se kampe som ikke blive vist på dansk tv kan man se kampene direkte gennem TVU player ganske gratis. Kvalitet er ikke noget råbe hurra for, men man kan nu alligevel godt se hvad der sker.

Prøvede det lige..! Det virker lidt ustabilt.. og kvaliteten er heller ikke helt god..! Så jeg vil hellere betale for mit streamtvnow.tv

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sidder lige her i min frokostpause fredag og fandt lidt OT... :smile:

Manning er super morsom i de reklamer han er med i:

http://youtube.com/watch?v=bPx3EsIYb6o

http://youtube.com/watch?v=9dgEFDPesM4

http://youtube.com/watch?v=k_iMxun0bTo

http://youtube.com/watch?v=Za8GlYjhzmE

http://youtube.com/watch?v=O0hidqy8oyY

:laugh:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

De fedeste er helt klart Mastercard og Sprint :laugh: De er virkelig geniale...så gider man for engangs skyld at sidde og glo reklamer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der fik set den fantastiske kamp Colts-Patriots i søndags, men det var virkelig en fed kamp.

6 mins før tid var Patriots lige ved at nå Colts - men Brady kastede en INT der blev returneret til TD (eller næsten, kan ikke helt huske), og så var det slut.. ellers en fantastisk lige kamp.

For mig var det nok årets kamp.

Som Anders også skriver tidligere, er det imho værd at betale for www.streamtvnow.com - som regel vises alle NFL kampe her, i relativt god kvalitet (det kræver lidt tålmodighed at få en konto på sitet).

Af søndagens kampe glæder jeg mig mest til Bears-Giants. Desværre er det den sene kamp, som starter ved 2-3 tiden :nonono: - bye bye mandag.

Buffalo Bills - Indianapolis lyder mest som en massakre.....forbudt for børn...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik desværre ikke set den.. Og grundet en masse skolearbejde har jeg desværre ikke tid til at se kampe i løbet af ugen..! :dry:

Søndag byder på en masse spændende opgør:

Redskins @ Eagles - Divisionsopgør, hvor Eagles SKAL vinde for at kune følge lidt med Giants

Packers @ Vikings - Packers kan tage 2. pladsen i divisionen med et W .. :4thumbup: DEN SKAL JEG SE!

Bucs @ Panthers - Endnu et divisionsopgør, hvor Panthers nok skal vinde, hvis de vil gøre noget ved deres favoritværdighed til the big dance...

Kort sagt, en konge uge i NFL..! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share