NFL 2006/2007


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

NYT:

T.O. Blev tirsdag aften hasteindlagt på hospitalet, efter han havde forsøgt at begå selvmord. Han tog en overdosis af smertestillende medicin (35 piller), som han får for hans brækkede finger.

Owens har bekræftet, at han forsøgte at foresage skade på sig selv! :blink:

Shaun Alexander har brækket en knogle i foden, og er ude i op mod 6 uger..

Jeg vender nok tilbage senere i aften med lidt fra sidste spillerunde..! Grundet min deltagelse ved DM i Herning i weekenden, har jeg hverken haft lyst eller energi til at læse for meget og se en masse kampe.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er nu kommet forlydender om, at det ikke var et selvmordsforsøg, da T.O. blandede forskellige medikamenter. De 35 piller skulle efter sigende have ligget i hans skuffe, derfor glasset var tomt...

Han har udtalt, at han håber at kunne spille søndag d. 8. oktober..

Jeg har som sagt ikke rigtig set eller læst så meget om sidste spillerunde, grundet min deltagelse ved DM i Herning... Men her kommer lige lidt hurtige observationer:

QB Marc Brunell, satte ny NFL rekord, med 22 completede kast i streg!

QB Brett Favre kastede for 340 yards og 3 TDs, heriblandt karrierens 400. TD.. Han er nu ca. 20 TDs fra at sl Dan Marino i flest TDs nogensinde...

Hvad skete der lige for Carson Palmer imod Pittsburgh...? 3 spil i streg: Fumble, fumble, interception..! :blink: Ellers spillede han ganske godt, med 4 TDs...

Chris Simms INT counter: 7 interceptions

David Carr's sack tracker: 10 sacks!

Link to comment
Share on other sites

Patriots var godt nok spændende igår.

Efter at deres to bedste recievere er smuttet, så er Patriots løbehold. Det gik glot. Kombiner stabilt løbeangreb med Bradys stadig lynende skarpe kast og med et forsvar der stadig ser godt ud, og Patriots er med i kampem igen i år.

Flot kamp mod Cincinatti, der omvendt skuffede slemt og hvor Palmer blev sacket/forceret til kast hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Patriots var godt nok spændende igår.

Efter at deres to bedste recievere er smuttet, så er Patriots løbehold. Det gik glot. Kombiner stabilt løbeangreb med Bradys stadig lynende skarpe kast og med et forsvar der stadig ser godt ud, og Patriots er med i kampem igen i år.

Flot kamp mod Cincinatti, der omvendt skuffede slemt og hvor Palmer blev sacket/forceret til kast hele tiden.

Ja, jeg var virkelig positivt overrasket over især Laurence Maroney..! Han havde en fantastisk kamp, 125 yards og 2 TDs. Desuden var Corey Dillon også på pletten. Men Pats er også nødt til at løbe bolden i sådan en kamp. Bengals har en af ligaens bedste secondarys, der nemt kunne gøre livet sur for enhver QB. Hvilket jeg egentlig også syntes de gjorde lidt med Brady. Han er LANGT fra hvad han har vist i de forgangne år.. Han virker mere usikker, og rammer kun på 15/26 kast.. Desuden kaster han også en INT..

Hvis ikke den offensive linie havde hjulpet ham så meget som de gjorde, havde han haft en decideret dårlig dag. Han fik masser af tid, og blev ikke sacket en eneste gang. Mener helt klart det er den offensive linie's fortjeneste at Brady ikke fik en direkte dårlig dag.

Jeg tror stadig ikke på Pats i slutspillet, det kan godt være de kommer dertil, nu hvor Miami flopper for vildt, men de kommer ikke langt IMO.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg var virkelig positivt overrasket over især Laurence Maroney..! Han havde en fantastisk kamp, 125 yards og 2 TDs. Desuden var Corey Dillon også på pletten. Men Pats er også nødt til at løbe bolden i sådan en kamp. Bengals har en af ligaens bedste secondarys, der nemt kunne gøre livet sur for enhver QB. Hvilket jeg egentlig også syntes de gjorde lidt med Brady. Han er LANGT fra hvad han har vist i de forgangne år.. Han virker mere usikker, og rammer kun på 15/26 kast.. Desuden kaster han også en INT..

Hvis ikke den offensive linie havde hjulpet ham så meget som de gjorde, havde han haft en decideret dårlig dag. Han fik masser af tid, og blev ikke sacket en eneste gang. Mener helt klart det er den offensive linie's fortjeneste at Brady ikke fik en direkte dårlig dag.

Jeg tror stadig ikke på Pats i slutspillet, det kan godt være de kommer dertil, nu hvor Miami flopper for vildt, men de kommer ikke langt IMO.. :smile:

Jeg syntes nu ikke Brady spillede så ringe endda, han tog IMO ikke mange dårlige beslutninger. En del af hans kast blev simpelthen bare kastet væk pga. god opdækning fra Bengals side. Også var han også en anelse uheldig med den INT...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes nu ikke Brady spillede så ringe endda, han tog IMO ikke mange dårlige beslutninger. En del af hans kast blev simpelthen bare kastet væk pga. god opdækning fra Bengals side. Også var han også en anelse uheldig med den INT...

Det var nu heller ikke så meget som at sige han spillede ringe, men blot at han bestemt ikke spillede godt. Jeg syntes han virker mere usikker når han står i lommen.. Måske fordi han mangler sine top recievers.. hvem ved.. Men han ligner i hvert fald ikke den Brady fra sidste sæson.

IMO skal han være yderst taknemmelig over en virkelig godt spillende offensiv linie.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var nu heller ikke så meget som at sige han spillede ringe, men blot at han bestemt ikke spillede godt. Jeg syntes han virker mere usikker når han står i lommen.. Måske fordi han mangler sine top recievers.. hvem ved.. Men han ligner i hvert fald ikke den Brady fra sidste sæson.

IMO skal han være yderst taknemmelig over en virkelig godt spillende offensiv linie.. :smile:

Jeg synes ikke Brady spillede en usikker kamp. Der var ofte pænt lukket for kast (mens der var motorvej ved løb til venstre). Svær kamp for Grady uden sine gamle sikre spillere at kaste til. Min rating af Brady på 13-skalane: Stort 8-tal.

Link to comment
Share on other sites

Min rating af Brady på 13-skalane: Stort 8-tal.

Hvilket også er en middelmådig karakter, der ligger et godt stykke fra det vi ved han kan præstere... :smile:

Tror bestemt ikke det er en kamp han vil mindes som en af hans finere præstationer..!

IMO er han slet ikke kommet ordentligt igang i denne sæson, hvilket hans Passer rating og completion% også viser..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

4. spillerunde:

3 hold er nu ubesejrede... Colts, Bears og Ravens...

Hvor mange kampe mon Colts skal vinde, før man begynder at snakke om, at de kan gå hele vejen ubesejret..? :tongue: Hvis de går 6-0, tror jeg folk begynder at snakke om det...

Personligt ser jeg Bears som det stærkeste hold lige p.t. Det de gjorde ved Seahawks var jo direkte lee'd.. Selvom Seahawks bli'r meget en-dimisionelle uden Shaun Alexander..

Og hvad sker der lige her.. Houston vinder, over Miami der før sæsonen lå til en sikker slutspilsplads, og så laver Mario Williams endelig et sack.. ja faktisk 1½! :smile:

Miami ligner denne sæsons største flop, de kan ikke for noget som helst til at hænge sammen, noget af en overraskelse IMO.

18/23, 208 yards og 2 TDs... Det lyder som gode tal ik'... Det er det helt sikkert også..! Men de er præsteret af en reserve QB.. Kansas City Chiefs Backup QB Damon Huard havde en rigtig god dag mod et svagtspillende 49ers mandskab. Han completede næsten 80% af sine kast.! :blink:

Danske Morten Andersen blev i denne uge kåret som den bedste special teams spiller i NFC.. Han satte 17 points på tavlen i Atlantas sejr over Arizona. Og QB Michael Vick er nu den 5 bedste i hele NFL... i rushing! :w00t: Det er for vildt!

I denne uge fik vi en virkelig grim side af NFL at se.. Titans' DT Albert Haynesworth trampede en Dallas spiller ikke blot en men to gang i hovedet under søndagens kamp.. :nonono: Han har fået fratrukken 190.000 $ i løn og 5 spilledages karantæne.. det meste for en sådan episode nogensinde..

Og ja, 5 dage efter T.O. blev indlagt på hospitalet, for en allergisk reaktion mod noget smertestillende medicin, var han at finde på banen..! Jeg er sikker på den man er Superman i forklædning! :tongue:

Chris Simms INT counter: 7 interceptions

David Carr's sack tracker: 15 sacks!

Link to comment
Share on other sites

Nogle der har forstand på NFL trøjer?

Har overvejet at få fat i en, men kan se at der er 2 forskellige slags, Replica og Authentic. Er der nogle der har erfaringen med dette?

Edit: ved sku ikke helt hvor det er bedst at købe dem og hvad med størrelse etc.?

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Nogle der har forstand på NFL trøjer?

Har overvejet at få fat i en, men kan se at der er 2 forskellige slags, Replica og Authentic. Er der nogle der har erfaringen med dette?

Replica er så vidt jeg ved, en kopi :smile: En god kopi, skulle jeg mene...Men den har vel ikke alle de offielle NFL-mærker ? Nogen der ved mere ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har undersøgt det lidt tidligere og som skrevet så er replica selvfølgelig en kopi og somregel en del billigere.

Replica er selve trøjen, men ikke af samme standard som den de spiller med og der er fx. ikke broderet noget på den. De kan fås for omkring de 500-800 med fragt.

Derudover kan man så købe en ægte trøje, hvilket er en der er 100% magen til den de spiller med hver søndag hvor alt næsten er broderet osv. De koster også en del mere.. jeg undersøgte fx. en org. Ray Lewis trøje og der måtte jeg af med 2800 med fragt! Men det er sku også liret :4thumbup:

Ang. størrelser så bestil en del mindre end hvad i bruger normalt.. replica trøjer kan manfå i sports butikker herhjemme, så der kan i prøve dem. Jeg var nede og prøve en large og det var en mini telt.. jeg skulle helt ned i small, og der sad den stadig løst. Så jeg vil tro at en small/medium er absolut max for en med normal mande krop størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Der findes flere forskellige typer af replicas, den mest udbredte er den slags der bliver solgt på bl.a. www.outlet.dk og www.nflshop.dk .. de koster ungefähr 500 kr., og begge disse steder er det vist med porto .. Authentic koster derimod op i mod 1200 .. jeg har ikke selv nogle trøjer, endnu, men jeg kender flere der har eksemplarer til de 500 ,- , og de klager ikke det mindste !

Link to comment
Share on other sites

Der findes flere forskellige typer af replicas, den mest udbredte er den slags der bliver solgt på bl.a. www.outlet.dk og www.nflshop.dk .. de koster ungefähr 500 kr., og begge disse steder er det vist med porto .. Authentic koster derimod op i mod 1200 .. jeg har ikke selv nogle trøjer, endnu, men jeg kender flere der har eksemplarer til de 500 ,- , og de klager ikke det mindste !

Har lige checket via NFL.com shoppen, og der kostede en authentic Ray Lewis trøje i en mindre størrelse ca. 1800 kr. og det er uden fragt, som nok ligger på den dyre side. Så regn med 2300-2500 kr. incl. fragt.

En større størrelse trøje koster uden fragt helt op imod 2200 kr.

Det her er så også for holdet egen hjemmeside.. ved ikke om det kan fås billigere hos andre forhandlere, men ville lyde underligt hvis det var meget billigere.

Link to comment
Share on other sites

5. spillerunde...

Kampe jeg har set delvist, udover zulu kampene.. (Ser gerne 2 kampe på samme tid)

Raiders @ 49ers: 20 - 34

Raiders havde, mod et San Fransisco hold, der i sidste uge fik smæk 41-0 af Chiefs, en chance for at vende sæsonens miserable start, og bevise for omverdenen, at de ikke er det dårligste hold i NFL lige nu. Men det gik ikke.. Ikke engang med WR R. Moss' 100. TD i karrieren.

QB Andrew Walter (Hvem fa'en er det..?) kastede 2 INTs. Desuden kastede han en lateral til Lamont Jordan, som han tabte. Jordan stod blot og kiggede på, da han troede at spillet var dødt (Spillet var en Lateral, dermed et bagudrettet kast, og dermed ikke et incomplete pass), mens rookie defensive lineman Melvin Oliver returnerede bolden for TD. Hovedrystende dårligt! Dernæst blev Walter bænket til fordel for M. Tuiasosopo, der i øvrigt også kastede 2 INTs…

Raiders har nu tabt 10 kampe i streg! (Regular season..) og det er første gang siden 1964, at de taber de 4 første kampe.. Kort sagt, alt er rivende galt hos Art Shells tropper.

Chiefs @ Arizona 23 - 20

I Sidste uge, var backup QB Damon Huard forrygende i 41-0 sejren over 49ers. I denne uge skulle han så op imod, et svagt startede Arizona hold, med en rookie QB ved roret i sin første start.

Kampens 4. spil og det første kast i kampen:

Matt Leinart bag center, snapper bolde, dropper 5 skridt, og tyrer bolden 49 yards ned ad banen til WR Anquan Boldin.. TD!

Damon Huard Fumbler, Leinart får bolden igen.. 7 spil senere, TD til Larry Fitzgerald, der senere måtte udgå med en skade, der frygtes at være længerevarende. Leinart var her 5/5, 2 TDs.. God start!

Men så vendte det hele, og Damon Huard fik gang i sit angreb og Leinart kastede en INT til Ty Law. Larry Johnson fik endelig et break-out spil (78 yard reception), men det sluttede fælt.. han blev hevet ned bagfra via sin facemask, så virkelig grimt ud, og måtte udgå fra kampen.. Det er endnu usikkert hvor slem skaden er.

Neil Rackers, havde med 7 sekunder igen, muligheden for at udligne, på et 51 yard FG.. Men brændte.

Rams @ Packers 23 – 20

En uheldig, måske endda typisk, afslutning på kampen for Green Bay. 34 sekunder igen, på Rams' 11 yard linie, og Favre bliver sacked og fumbler bolden.. Tsk tsk.. Ikke godt nok.. Kampen var egentlige meget lige, og kunne have gået begge veje. QB Bulger var heldig med ikke at blive intercepted af to omgange, Woodson og Hawk tabte begge en INT. Bulger har nu kastet bolden 214 gange, uden en INT.

Packers var uden starter RB Ahman Green, men Backup, Noah Herron løb 106 yards og 1 TD. Desuden har Green Bay fundet en ny god WR i rookie Greg Jennings. 5 grebne bolde, 105 yards og 1 TD…

Jeg syntes den udvikling Bears' QB Rex Grossman har været igennem, er helt fantastisk… Han er klasser bedre end sidste år. Og et Bears hold, med en næsten ligeså skarp offensiv som deres defensiv, er IMO det bedste hold i NFL netop nu.

For 3. uge i streg måtte Indianapolis kæmpe sig til sejren i de sidste minutter. De spillede ellers mod et meget dårligt startende Titans hold, med rookie Vince Young som startende QB. Vince Young scorede karrierens første rushing TD.

Panthers har nu vundet 3 kampe i streg, i søndags mod Browns, der var uden deres to startende CBs.. Trods dette var det ikke den store reciver fest for keyshawn johnson og steve smith. Førstnævnte fik en enkelt TD, sidstnævnte tabte en bold, der havde været en sikker TD.

De skal spille bedre hvis de vil være med hvor det er rigtig sjovt.

Donovan McNabb = MVP..?

Et opgør der i hele ugen op til var blevet hyped op til det helt store.. T.O. Mod McNabb… I Philidelphia var der trøjeafbrændinger og jeg skal gi' dig..

Owens havde ikke den bedste aften, til dels pga. konstant dobbelt opdækning. 3 grebne bolde blev det til for 45 yards.

McNabb derimod var, igen igen, forrygende..! 18/33, 354 yards og 2 TDs.

Egentlig en ganske tæt kamp, rent scoringsmæssigt, lige indtil Bledsoe, der blev sacked 7 gange, kastede en INT til Lito Sheppard, der takkede med et 102 yard return og TD.

Chad Pennington havde en meget svær dag i søndags.. 10/17, 71 yards og 3 INTs.. Mere end 1/6 af hans kast resulterede i en INT.. Tsk tsk..!

Hvis bare Jaguars kunne være konsistente, ville de være frygtindgydende, at slå Jets 41-0, bør bestemt ikke undervurderes, men et eller andet sted, tvivler jeg på, at de kan holde niveauet.

Big Ben har nok været for præget/forstyrret af hans skader under offseason, til at komme helt i op i gear. Steelers har problemer på den offensive side af bolden. 20/31, 220 yards og 2 INTs. Og blot 68 yards rushing.. Desuden blev Big Ben sacked 4 gange.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

6. spillerunde:

Jeg fik desværre ikke set så mange kampe i denne omgang, afgangsprojektet har trukket ud, og jeg har ikke tid til at se så mange genudsendelser…

Men fik da set zulu-kampene… :smile:

Jeg syntes virkelig Giants viste gode takter mod Falcons, især forsvaret var mødt klar til kamp. Godtnok fik Dunn et par gode løb, men Falcons' løbeoffensiv var en skygge af sig selv, især Vick fik ikke meget ud af det, heller ikke på kast. Og han var da også nede og bide i græsset hele 7 gange (flest i karrieren).

Og jeg skal lige love for, at Shockey vågnede op i 2. halvvej. 4/4, 41 yards, 1 TD.. :superman:

Noget af det jeg syntes er super fedt ved NFL, er som så mange andre, gode hits. Og der var bestemt et godt et i Giants – Falcons kampen.. Leveret af WR Plaxico Burress på D'angelo Hall efter en INT..

Videoen er her: http://youtube.com/watch?v=Mn2Y51GVLgU

Jeg var en af dem, der egentlig mere eller mindre havde afskrevet Steelers fra noget i år, Big Ben havde før søndagens nedslagting af Chiefs, endnu ikke kastet en TD. Men jeg skal lige love for, at de fik rettet op på det… Det så virkelig ud som om de havde et eller andet at bevise.. Spørgsmålet er så bare, hvorvidt de kan holde det kørende til næste kamp?

Polamalu fik i øvrigt en lille straf for at have så langt hår, den kan ses her:

Fuldt ud lovligt btw… :devil:

Denver Broncos tog sig af Oakland Raiders, hvor især forsvaret spillede en stor rolle. De har kun tilladt 1 TD i sæsonens 5 første kampe.. Det er første gang siden 1934.. Lee'd!

Det ligner mere og mere en god handel, for både Chargers og Saints, da Brees skiftede til Saints, og Rivers tog over for San Diego. Rivers er brandvarm for tiden og viste igen igen gode takter bag center mod 49ers. 29/39, 334 yards og 2 TDs.. Fabelagtigt! :w00t:

LT. Nettede ikke så mange yards, men det også pointene der tæller, og dem lavede han 24 af!!

Drew Brees og Saints er som forvandlet… Fra at være det næst-dårligste hold sidste sæson, er de nu med helt fremme i denne sæson. De er nu 5 – 1 og har allerede vundet 2 kampe mere end sidste sæson. Brees completede 27/37 for 275 yards, 3 TDs og 2 INTs, med 10 forskellige recievere…

Saints leverede en flot indsats mod et Eagles hold, jeg personligt tror, har muligheden for at gå i mindst Divisional POs..

Der var skydetelt i NFC East, da Seahawks og Rams mødte hinanden, en kamp hvor Seahawks trak det længste strå til aller sidst. Rams QB Marc Bulger kastede sin første INT i mere en 6 kampe, men var dog stadig meget stabil, med 26/39, 360 yards, 3 TD og 1 INT.

Terrell Owens har haft endnu en opsigtsvækkende uge, med et stort skænderi med WR træneren. Men søndag viste han igen, hvorfor han er anset for at være en af ligaen aller bedste WR.

5 grebne bolde 45 yards og 3 TDs. Uanset hvad, så kan jeg sgu godt li' ham. Han er en fantastisk atlet, og så længe han producerer på banen som han gør, er det fint med mig! :4thumbup:

Matt Leinart var med til at give Chicago Bears og Lynx sved på panden.. hehe… Leinart har nu kastet 2 TDs i 1. qtr. I sine 2 første kampe som starter.. Det er ny NFL rekord!

EDIT: Jeg havde jo nær glemt alt om min David Carr Sack tracker :nonono:

David Carr's sack tracker: 15 sacks!

Utroligt nok, blev han ikke sacket én eneste gang i denne runde...

Sidst, syntes jeg lige i skal se lidt lækkerier fra sidste uge. Ravens' Chris Mcalister lavede en vanvittig god fumble recovery mod Denver i sidste ud…

Det kan ses ca. 30 sekunder inde i filmen..

http://youtube.com/watch?v=NboLpOn73Uo

Se DET er lækre fødder..! :w00t::cool:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share