Brøndby - Tallinn og FCK - Ajax


roc
 Share

Recommended Posts

Han stødte sammen med målmanden da Mike Jensen scorede til 1-0.

Bjerregaard mener dog ikke at det er så alvorligt :bigsmile:

Bjerregaard skal vist bare holde sig fra at behandle BIF spillere :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wow!

Jeg elsker simpelt hen idiotien FCK's sejr har bragt.

"FC København vaskede gulv med Ajax" i EB og folk der snakker om hvordan FC knepper alle, må seriøst få sig en reality check.

Det første mål kom efter en glimrende dødbold, men også sløset forsvarsspil af Ajax. Det andet var rent held, sådan set og hvis Ajax-forsvareren gled ind i boldens bane, var chancerne for en Berglund-scoring ret så lave.

Ajax skuffede, FCK var ufatteligt heldige. Om noget, var sejren ufortjent, spil og chancer taget i betragtning og Ajax' mangel på held kunne eksemplificeres ved de ~5 afslutninger på træværket, inklusive det som kom et par minutter efter FC Københavns 2. scoring.

På den anden side, ser jeg al grund til glæde, fordi et dansk hold er kommet i Champions League. Første gang siden 92-93.

Det, at gruppen har to hold, som FCK ihvertfald skal være i stand at tage point fra.

Uanset, hvad man synes on Manchester United, så har FCK ikke én realistisk chance imod dem, med mindre der går et eller andet grueligt galt for United.

Bergdølmo vs Cristiano Ronaldo er bare latterligt. FC Københavns forsvar har kun én spiller, Gravgaard, som matchede Jaap Stam i Ajax-kampene, som overhovedet kan have en chance til at neutralisere Manchester United's angribere og offensive midtbane.

Jeg ser heller ikke, FC København komme fra Estádio da Luz i anden tilstand end udspillet. På hjemmebane, årstiden taget i betragtning, med mindre vi får uventet snefald eller minusgrader, tvivler jeg også på deres chancer mod Benfica. Dog, er de der.

Celtic ser ud som det oplagte hold, FCK vil slå, men de er stadig et bedre hold end FCK, så det er ingen selvfølge.

FCK skal nok få point, men de har 10% chance for at gå videre og 50% at få en 3. plads.

Link to comment
Share on other sites

Øøøh, spiller de uden gruppespil i år, eller har jeg misforstået et eller andet?

Tror næppe, at Randers på nogen måde vil skabe problemer for Fenerbahce, når man tænker på at de havde store vanskeligheder mod et litauisk hold igår.

Dog, har de måske en chance, hvis de gør som Tromsø og kører rundt på banen et par gange med en pløjemaskine :devil:

Samme for OB, egentlig.

Brøndby bør slå Frankfurt, men jeg vil sige at kampen er 50/50.

Link to comment
Share on other sites

Øøøh, spiller de uden gruppespil i år, eller har jeg misforstået et eller andet?

Tror næppe, at Randers på nogen måde vil skabe problemer for Fenerbahce, når man tænker på at de havde store vanskeligheder mod et litauisk hold igår.

Dog, har de måske en chance, hvis de gør som Tromsø og kører rundt på banen et par gange med en pløjemaskine :devil:

Samme for OB, egentlig.

Brøndby bør slå Frankfurt, men jeg vil sige at kampen er 50/50.

Hvad mener du? Lodtrækningen var til 1. runde - runden lige før gruppespillet. BIF vandt 5-0 over frankfurt sidst vi mødte dem. Desuden er det en billig-lufthavn, så der kommer nok god opbakning.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du? Lodtrækningen var til 1. runde - runden lige før gruppespillet. BIF vandt 5-0 over frankfurt sidst vi mødte dem. Desuden er det en billig-lufthavn, så der kommer nok god opbakning.

Dengang de vandt 5-0 var det et noget andet brøndbyhold med Usche Okackuckwu (eller hvordan det staves) Vilfort, John Faxe, Henrik Jensen, Kim Christofte og en vis Peter Schmeichel på mål. Dansk klubfodbold har aldrig haft et stærkere hold, hverken før eller siden.

På den anden side var Eintracht F vist også noget bedre dengang.

Link to comment
Share on other sites

Dengang de vandt 5-0 var det et noget andet brøndbyhold med Usche Okackuckwu (eller hvordan det staves) Vilfort, John Faxe, Henrik Jensen, Kim Christofte og en vis Peter Schmeichel på mål. Dansk klubfodbold har aldrig haft et stærkere hold, hverken før eller siden.

LOL. Tror lige at skal tage et kig på FCK's hold en gang til. Jeg forstår desuden ikke hvordan du kan nævne Faxe i den sammenhæng. Han blev kåret som den dårligste spiller nogensinde i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

LOL. Tror lige at skal tage et kig på FCK's hold en gang til. Jeg forstår desuden ikke hvordan du kan nævne Faxe i den sammenhæng. Han blev kåret som den dårligste spiller nogensinde i Arsenal.

Faxe var bestemt ikke nogen dårlig spiller for Brøndby og jeg husker nu også, at han havde en vis værdi for EM-holdet i 92 :wink:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

LOL. Tror lige at skal tage et kig på FCK's hold en gang til. Jeg forstår desuden ikke hvordan du kan nævne Faxe i den sammenhæng. Han blev kåret som den dårligste spiller nogensinde i Arsenal.

Vil du ikke lige prøve at argumentere for hvorfor det nuværende FCK-hold er bedre?

Link to comment
Share on other sites

Dengang de vandt 5-0 var det et noget andet brøndbyhold med Usche Okackuckwu (eller hvordan det staves) Vilfort, John Faxe, Henrik Jensen, Kim Christofte og en vis Peter Schmeichel på mål. Dansk klubfodbold har aldrig haft et stærkere hold, hverken før eller siden.

På den anden side var Eintracht F vist også noget bedre dengang.

Dengang lå Frankerne i på 1. pladsen i Bunden. Idag har de spillet 2 kampe, 1-1 mod Schalke 04(som også har spillet 1-0 mod oprykkerne) og 0-0 mod Wolfsburg.

Synes ikke man kan sætte procenter på kampen, da det afhænger af begge holds dagsform og tilgang til kampen på dagen.

Franker-fans er dog berygtet som de bedste i Tyskland, både på og udenfor banen :dry: . Der kommer typisk 3-4000 tilskuere til alle deres udekampen, ligemeget hvor i Bunden. Det skal nok blive en oplevelse :bigsmile: .

Nogle få billeder fra kampen mod Wolfsburg

Peber > :blahblah: . I sidste ende en smagssag, så det er uinteressant.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

LOL. Tror lige at skal tage et kig på FCK's hold en gang til. Jeg forstår desuden ikke hvordan du kan nævne Faxe i den sammenhæng. Han blev kåret som den dårligste spiller nogensinde i Arsenal.

FCK-06 er sku da et bundhold i forhold til Bif-92. (altså hvis man vægter dem i forhold til dens tids niveau). Det hold kom i Uefa cup semifinalen, hvor de spillede 1-1 frem til 3 minutter før slutfløjt, efter 0-0 hjemme. Det er det tætteste et dansk hold har været på en regel finale i europæiske sammenhæng.

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Jeg var inde og se nogle af Brøndbys hjemmekampe i den berømmelige UEFA-turnering, hvor de nåede semifinalen, og vil fastholde at niveauet var tårnhøjt. De sendte faktisk to bundesligahold ud både Eintracht Frankfurt og Bayer Leverkusen (eller var det Uerdingen). Desværre gik dety galt det sidste minut i Rom.

Link to comment
Share on other sites

Øh.

Klassespillere

Eintracht:

Nikolov

Marco Rehmer

Spycher

Kyrgiakos

Albert Streit

Takahara

Brøndby:

Per Nielsen

Thomas Rasmussen

Marcus Lantz

Ericsson (?)

Elanga (?)

Peguero (?)

-

Benfica:

Moreira

Quim

Luisão

Léo

Rocha

Petit

Beto

Diego

Rui Costa

Simão

Mantorras

José Francisco Fonseca

Nuno Gomes

Fabrizio Miccoli

Celtic:

Boruc

Varga

Jiri Jarosík

Nakamura

Thompson

Petrov

Vennegoor of Hesselink

Zurawski

Manchester United:

van der Sar

Gary Neville

Evra

Heinze

Ferdinand

C. Ronaldo

Rooney

Louis Saha

Giggs

Park Ji Sung

Vidic

Carrick

Scholes

Solskjær

Silvestre

Fletcher (?)

O'Shea (?)

Rossi (?)

Richardson (?)

FCK:

Jesper Christiansen

Gravgaard

Linderoth

Grønkjær

Allbäck

Pimpong(?)

Lars Jacobsen(?)

Hangeland (?)

...ok

Edited by roc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share